Fitness Seller

Beginnerswedstrijd Powerliften 22 mei

Iedere aanraking van de benen met de ellebogen of de bovenarmen, een
kleine aanraking is toegestaan als deze aanraking maar niet de beurt vergemakkelijkt.

bij een squat? wtf :roflol:

Als je kleiner bent, en niet al te houterig, dan kan je het halter veel smaller beetpakken, om het halter veel steviger op je rug te leggen. En dan kunnen je ellebogen nergens anders heen dan recht naar beneden.

Als je kleiner bent, en niet al te houterig, dan kan je het halter veel smaller beetpakken, om het halter veel steviger op je rug te leggen. En dan kunnen je ellebogen nergens anders heen dan recht naar beneden.

idd zeg.... wow, ik kan me weinig voorstellen bij zoveel lenigheid :roflol:

hmm da ga ik is proberen. ben best lenig, maar kan mu niet voorstellen dat dat fijn is.

Laatst bewerkt:
hij heeft volgens mij al een x gepost dat alles op 1 plankier gedaan werd.

Ja inderdaad maar omdat huggy nu over groepen begon.... Als je toch op 1 plankier lift heb je geen groepen nodig en kan je gewoon van light weights naar heavy weights opbouwen.

uuhm ja dat klopt. ik weet ook niet precies, laat dat wel allemaal op me af komen. enigste wat voor ons belangrijk is denk ik waneer je er moet zijn, waar je moet zijn. de regels en hoe het werkt. een uuhm ja dat was het wel zo'n beetje. de rest merk je van zelf wel

een wedstrijd gaat als volgt

Er kunnen groepen gemaakt worden
bijvoorbeeld
groep 1 groep 2 groep3 etc etc

groep 1 begint
hierbij doen zij dus alle 3 de beurten op squat.
Indien de laatste ronde (3e ronde squat) voor groep 1 ingaat wordt dit meestal gemeld, omdat groep 2 meteen achter groep 1 aangaat met hun 1e beurten

Dus belangrijk is dat wanneer je in groep 2 of 3 zit, dat je dan niet tegelijk met groep 1 begint met opwarmen, omdat groep 1 ook nog hun 3 beurten moeten squatten. Hou aan dat je je laatste 3 intilbeurten doet wanneer groep 1 aan de wedstrijd begint.
dus stel je begint je eerste beurt in de wedstrijd met 200kg squat en je tilt zo in)

50
70
100
120
150
170

Dan doe je 120 intillen in de 1e ronde van groep 1, 150 kg aan het begin van de 2e ronde van groep 1 en 170 aan het begin van ronde 3 van groep 1 (op het opwarm rek/plaats) en ben je op tijd klaar wanneer jij je eerste beurt moet squatten in de wedstrijd.

(hetzelfde met bankdrukken en deadliften, hou er alleen rekening mee dat de rondes bij bankdrukken en deadliften over het algemeen sneller gaan)

Laatst bewerkt:
True maar ik heb geen zin in een wedstrijd van ruim 4 uur en veel wachten tussendoor.
Ook omdat het niks officieels is lijkt het mij voor zowel de atleten als het publiek leuker als het een uur of 2 duurt. Waarom 30 man op 1 plankier laten liften en er vier uur over doen als er 5 plankiers leeg naast staan.

ja daar heb je wel gelijk in. mja ik heb de tijd die dag dus zie wel.

en bedankt floris daar hebben we wel wat aan denk ik!

Laatst bewerkt:
gissen naar de opzet en eventuele groepverdeling is pointless. huggy heeft zelf al een paar keer aangegeven dat ze het zelf nog niet eens weten. ze zoeken nog naar de beste opzet om het tempo er in te kunnen houden. en zodra hij meer weet zullen wij het vanzelf wel hore,

True maar ik heb geen zin in een wedstrijd van ruim 4 uur en veel wachten tussendoor.
Ook omdat het niks officieels is lijkt het mij voor zowel de atleten als het publiek leuker als het een uur of 2 duurt. Waarom 30 man op 1 plankier laten liften en er vier uur over doen als er 5 plankiers leeg naast staan.

met 30 man heb je al snel 30 minuten tijd tussen je lifts. Ook niet echt optimaal.:D

• Topic Starter Topic Starter
een wedstrijd gaat als volgt

Er kunnen groepen gemaakt worden
bijvoorbeeld
groep 1 groep 2 groep3 etc etc

groep 1 begint
hierbij doen zij dus alle 3 de beurten op squat.
Indien de laatste ronde (3e ronde squat) voor groep 1 ingaat wordt dit meestal gemeld, omdat groep 2 meteen achter groep 1 aangaat met hun 1e beurten

Dus belangrijk is dat wanneer je in groep 2 of 3 zit, dat je dan niet tegelijk met groep 1 begint met opwarmen, omdat groep 1 ook nog hun 3 beurten moeten squatten. Hou aan dat je je laatste 3 intilbeurten doet wanneer groep 1 aan de wedstrijd begint.
dus stel je begint je eerste beurt in de wedstrijd met 200kg squat en je tilt zo in)

50
70
100
120
150
170

Dan doe je 120 intillen in de 1e ronde van groep 1, 150 kg aan het begin van de 2e ronde van groep 1 en 170 aan het begin van ronde 3 van groep 1 (op het opwarm rek/plaats) en ben je op tijd klaar wanneer jij je eerste beurt moet squatten in de wedstrijd.

(hetzelfde met bankdrukken en deadliften, hou er alleen rekening mee dat de rondes bij bankdrukken en deadliften over het algemeen sneller gaan)

Thnx Floris voor deze uiteenzetting!

Op wedstrijden wordt er altijd maar op één plankier gelift...de volgorde van de deelnemers kan afhangen van gewichtsklasse of van aangegeven prestatie.
Bij de eerste optie is iemand van een BDW van 80 kg die opgeeft opgeeft dat hij als aanvangsbeurt 175 wil squatten later aan de beurt dan iemand met een BDW van 100 kg die bij de squat als aanvangsbeurt 150kg opgeeft.
Bij de 2e optie is je BDW bepalend voor de volgorde.
Groep 1 is dan bijvoorbeeld de heren t/m 82,5kg...groep 2 heren t/m 100kg en groep 3 heren t/m 125+

Let wel...dit zijn voorbeelden...op de wedstrijd zelf zal als het aantal deelnemers bekend is (want er zijn altijd mensen die niet komen opdagen) en iedereen gewogen is (want opgegeven gewichten kloppen ook niet altijd, iemand die opgeeft 88kg te zijn blijkt bij weging 91 te zijn, waardoor die persoon dan in een andere gewichtsklasse komt) uiteindelijk besloten worden hoe e.e.a. gedaan zal worden.

Er zal alles aan gedaan worden om de wedstrijd zo vlot mogelijke te laten verlopen...belangrijk is dat je zelf (of je eventuele coach) alert is! :)

Laatst bewerkt:
Update deelnemerslijst!:)

Update deelnemerslijst! :)

zo dat zijn er al veel!

Ja, het loopt lekker...ik verwacht overigens nog wel meer aanmeldingen, maar het is de vraag wie er uiteindelijk ook komt opdagen :rolleyes:

als je niet komt opdagen ben je wel zielig eigenlijk of je moet geblesseerd zijn... maar we zien vanzelf wie er niet gekomen is we weten de namen

Laatst bewerkt:
Ik moet afzeggen. Mijn schouderblessure wordt niet minder; ik vrees dat het chronisch is. Ik kan geen 60 kilo bankdrukken zonder gemene steken. Bij 100 kilo wordt de pijn zo fel, dat ik moet stoppen.

Terug
Naar boven