AndroidHealthClinic

Beginnerswedstrijd Powerliften 22 mei

Heel knap!

ik voel me ineens zo klein met mijn statts :(

Ielja strik heeft het ook best gedaan

sq: 262,5kg bp: 183kg dl: 215kg ( hier faalde ze 2 keer op de 225kg )

15:30 zijn de mannen hoorde ik net

ja ilja was de laatste tijd zoiezo al best droog dat viel mij ook op, al is zij nooit vetjes ofzo.

215 deadlift?
Ik hoorde geloof ik laatst dat ze het had over een 240 deadlift op het EK, kan het verkeerd gehoord hebben...

215 deadlift?
Ik hoorde geloof ik laatst dat ze het had over een 240 deadlift op het EK, kan het verkeerd gehoord hebben...

ik denk dat dit best kan kloppen hoor, bumper zij vandaag ook dat ze de deadlift slecht had gedaan voor haar doen. alsnog europees kampioen maar wel echt zonde.

• Topic Starter Topic Starter
Ielja kan normaal meer aan dan 215 DL, dat klopt, MAAR...laten we a.u.b. niet vergeten dat ze een persoonlijk record heeft gezet op de SQ (was 260kg, vandaag 262,5kg) en vervolgens een evenaring van haar wereldrecord single-lift bench press waarmee ze dus ook bij de three-lift bench press een wereldrecord heeft (183kg)...met haar 1e beurt DL van 215 was zij al Europees Kampioen...zij stak echt met kop en schouders boven de rest uit. Dus wellicht had ze op dat moment gewoon ook niet meer de spirit om meer te tillen?

Ielja kan normaal meer aan dan 215 DL, dat klopt, MAAR...laten we a.u.b. niet vergeten dat ze een persoonlijk record heeft gezet op de SQ (was 260kg, vandaag 262,5kg) en vervolgens een evenaring van haar wereldrecord single-lift bench press waarmee ze dus ook bij de three-lift bench press een wereldrecord heeft (183kg)...met haar 1e beurt DL van 215 was zij al Europees Kampioen...zij stak echt met kop en schouders boven de rest uit. Dus wellicht had ze op dat moment gewoon ook niet meer de spirit om meer te tillen?

en na 262,5 kniebuigen ook nog 215 te deadliften is toch best zwaar he
deadliften na kniebuigen is sowieso zwaar

Het EK Powerliften in Zweden is afgelopen...de atleet die het meeste wist te tillen was Viktor Testsov uit de Ukraïne...de Oostbloklanden waren sowieso oppermachtig op dit EK! Hij deed mee in de -125kg klasse met:
SQ 407 - BP 335 - DL 347,5 TOT: 1082,5kg! :eek:

Bij de dames wist Olga Gemaletdinov uit Rusland het meest te tillen, zij deed mee in de +90kg (met een BDW van 120kg).
SQ 290 - BP 157,5 - DL 255 TOT: 702,5kg :eek:

Ielja Strik had overigens meer Wilkspunten dan haar...omdat Ielja 660,5kg tilde met een BDW van 88,5kg! :D

Lol ze werd dus ook hard geowned met de Bench door Ilja. :p
SQ verschil is ook niet echt groot in vergelijking met Ilja. (zeker als je naar het verschil in BW kijkt)

Potverdomme die bench 335kg :O jammer genoeg heb ik stukken gemist omdat ie weer begon te stotteren of hij viel compleet weg dus moest hem steeds opnieuw aanklikken. Komt waarschijnlijk doordat er teveel mensen tegelijk keken. Desondanks is even goed gekeken hoe ze alles deden

Potverdomme die bench 335kg :O jammer genoeg heb ik stukken gemist omdat ie weer begon te stotteren of hij viel compleet weg dus moest hem steeds opnieuw aanklikken. Komt waarschijnlijk doordat er teveel mensen tegelijk keken. Desondanks is even goed gekeken hoe ze alles deden

Had ik helaas ook vaker last van :(...bij mij viel het beeld vaker stil en inderdaad "stotteren"...mja...de EPF had er ook geen rekening mee gehouden dat zoveel mensen van het DBB forum zouden kijken ;)
Gelukkig heb ik het grotendeels goed kunnen volgen vanuit mijn luie stoel voor de pc :)

Vond je niet ook dat de Oostbloklanden oppermachtig waren?
De scandinaviërs hadden het nakijken en vanuit West Europa waren er nauwelijks atleten die meededen voor een topklassering, behalve onze Ielja dan.

Jongens het wordt tijd dat er weer Nederlanders opstaan zoals Siem Wulfse & co die ook een totaal hadden van 1000kg...wie weet zijn er bij de beginnerswedstrijd wel enkele zeer veel belovende talenten die binnen enkele jaren op het hoogste niveau NL mogen vertegenwoordigen op het powerliftplankier? ;)

wat een puntentotalen !! 1082,5!!! :eek:

Is er nog plaats eigenlijk op die beginners wedstrijd?

Terug
Naar boven