MuscleMeat

Beginnerswedstrijd Powerliften 22 mei

• Topic Starter Topic Starter
Ik moet afzeggen. Mijn schouderblessure wordt niet minder; ik vrees dat het chronisch is. Ik kan geen 60 kilo bankdrukken zonder gemene steken. Bij 100 kilo wordt de pijn zo fel, dat ik moet stoppen.

Dat is jammer :(
Ben je al bij een arts geweest?
Wellicht heb je last van een slijmbeursonsteking?
Hoe dan ook, beterschap! :)

Ik moet afzeggen. Mijn schouderblessure wordt niet minder; ik vrees dat het chronisch is. Ik kan geen 60 kilo bankdrukken zonder gemene steken. Bij 100 kilo wordt de pijn zo fel, dat ik moet stoppen.

Beterschap!
Wel jammer uiteraard, dit is toch echt een pracht leermoment. Kom je wel naar de wedstrijd kijken?

Op dit moment (4-8 mei) vind het EK PL (IPF/EPF) plaats in Zweden.

Via onderstaande link kun je e.e.a. live volgen...het is goed te zien hoe vlot alles verloopt op zo'n wedstrijd :)
Tevens is er een scoresheet waar uitslagen actuele uitslagen vermeld staan.

[Link niet meer beschikbaar]

Klik rechts op de pagina bij de T.V. op click to watch onder Championship Stream

bedankt !! ga zeker kijken :D

die vrouwen vind ik niet zo leuk om te zien :( hopelijk komen de mannen snel

Gebeurd op dit moment niet veel.. straks komt de uitreiking zeker

Heb trouwens eindelijk mijn Vibrams binnen, dus ik hoop niet dat ze op de wedstrijd moeilijk gaan doen over schoenen. Want ja, het zijn sportschoenen. Maar nee, ze zien er niet als gewone sportschoenen uit.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Bij de beginnerswedstrijd niet maar bij officiele wedstrijden moet je of Deadlift schoenen of sokken aanhebben geloof ik.

Bij de beginnerswedstrijd niet maar bij officiele wedstrijden moet je of Deadlift schoenen of sokken aanhebben geloof ik.

Letterlijk is de regel als volgt:
"a. ... trainingsschoenen, gymnastiekschoenen, powerliftingschoenen, gewichthefschoenen of deadlift slippers."

Maar ik geloof niet dat men ooit heeft stilgestaan bij het bestaan van schoenen met aparte tenen.

Zo de deelnemerslijst is echt abnormaal groot. :roflol:

Momenteel zijn de heren tot 100kg aan het liften op het EK...gewichten van 377,5kg werden gesquat in die klasse :eek:

ik kan het niet bekijken:rolleyes:

Jammer...Wellicht dat je eerst e.e.a. moet installeren op je pc?

Het is heel erg leerzaam om zo'n wedstrijd te volgen...je ziet hoe het moet (en ook hoe het niet moet) ;)

Nu zijn de heren aan het BD...Floris van Melis heeft net 200kg gedrukt in de klasse tot 100kg.

Jammer...Wellicht dat je eerst e.e.a. moet installeren op je pc?

Het is heel erg leerzaam om zo'n wedstrijd te volgen...je ziet hoe het moet (en ook hoe het niet moet) ;)

Nu zijn de heren aan het BD...Floris van Melis heeft net 200kg gedrukt in de klasse tot 100kg.

ja ik denk het nu kijk ik het via hun youtube kanaal :D

wat een gozer faalt ie 3keer op 275kg waarom begon ie in godsnaam niet lager xD

wat een gozer faalt ie 3keer op 275kg waarom begon ie in godsnaam niet lager xD

Jammer...nu kan hij geen Europees Kampioen meer worden :(.
Dat hij niet lager begon kan diverse reden hebben...wellicht heeft hij zo'n strak benchshirt aangetrokken waardoor hij zo hoog moet beginnen.
Maar het scheelde maar een haartje...hij kreeg net de lockout niet.
Die 3 kruistekens wat hij iedere keer maakte hebben hem helaas niet veel geholpen ;).
Sommigen hebben overigens meerdere shirts bij zich met diverse maten...en trekken voor een 2e of 3e beurt een strakker shirt aan.

Het laat zien dat wat ik al vaker heb geadviseerd: begin je 1e beurt met een gewicht waarmee je in training een tripple (of minimaal een overtuigende double) kunt maken!
Een gewicht waarmee je een single kunt maken kun je beter niet mee beginnen...want voor een heavy single (max 1 RM) moet meestal alles meezitten, en het kan ook eens tegenzitten!

Alhoewel er veel aandacht was voor de prestaties van de heren, is het me niet ontgaan dat "onze" Ankie Timmers een bronzen medaille heeft gehaald op het EK!!!

150px-Bronzen_medaille.svg.png
brons voor Ankie Timmers op het EK in de klasse tot -75kg !
SQ 175 (PR) BP 122,5 DL 210 Tot: 507,5kg (PR)

Ankie heeft ook haar sporen verdient in de atletiekwereld...zo werd ze in 2008 nog 3e op het NK indooratletiek met kogelstoten!

Terug
Naar boven