Fitness Seller

Beginnerswedstrijd Powerliften 22 mei

Had ik helaas ook vaker last van :(...bij mij viel het beeld vaker stil en inderdaad "stotteren"...mja...de EPF had er ook geen rekening mee gehouden dat zoveel mensen van het DBB forum zouden kijken ;)
Gelukkig heb ik het grotendeels goed kunnen volgen vanuit mijn luie stoel voor de pc :)

Vond je niet ook dat de Oostbloklanden oppermachtig waren?
De scandinaviërs hadden het nakijken en vanuit West Europa waren er nauwelijks atleten die meededen voor een topklassering, behalve onze Ielja dan.

Jongens het wordt tijd dat er weer Nederlanders opstaan zoals Siem Wulfse & co die ook een totaal hadden van 1000kg...wie weet zijn er bij de beginnerswedstrijd wel enkele zeer veel belovende talenten die binnen enkele jaren op het hoogste niveau NL mogen vertegenwoordigen op het powerliftplankier? ;)

Ja maarja ik vraag me wel is af als je bijv alexey lesukov ziet die al 9x200kg benched en dan dat volk wat op die PL wedstrijden rondloopt hoe worden die zo beresterk er zit volgensmij iets in hun slootwater ofzo want zo rijk zijn ze niet in rusland en omgelegen landen.

We zullen het volgende week zien. Ik ben niet zo beresterk dus het zal van andere jongens komen

• Topic Starter Topic Starter
Ja maarja ik vraag me wel is af als je bijv alexey lesukov ziet die al 9x200kg benched en dan dat volk wat op die PL wedstrijden rondloopt hoe worden die zo beresterk er zit volgensmij iets in hun slootwater ofzo want zo rijk zijn ze niet in rusland en omgelegen landen.

We zullen het volgende week zien. Ik ben niet zo beresterk dus het zal van andere jongens komen

Volgens mij hangt e.e.a. samen met de kernramp destijds van de kerncentrale in Tsjernobyl, daar zijn veel radioactieve stoffen bij vrijgekomen ;).

Gewoon je best doen, meer verlangen we niet! :)

In Rusland loop je gewoon naar de apotheek verderop in de straat, en je koopt al wat je wilt op het gebied van "jet fuel" ;)
En als je daar dan vroeg genoeg mee begint, je traint hard, en eet ook de borsjt van je broertjes en zusjes braaf op, dan ben je op je 22ste een leeuw van een vent natuurlijk! :D

Haha unclez op een beginnerswedstrijd:p

In Rusland loop je gewoon naar de apotheek verderop in de straat, en je koopt al wat je wilt op het gebied van "jet fuel" ;)
En als je daar dan vroeg genoeg mee begint, je traint hard, en eet ook de borsjt van je broertjes en zusjes braaf op, dan ben je op je 22ste een leeuw van een vent natuurlijk! :D

Alleen valt de "reikwijdte" wat tegen op "jet fuel".
Ik vind het namelijk heel erg opvallend dat atleten uit de Oostbloklanden het vooral goed doen bij junioren en senioren om vervolgens bij de masters nauwelijks nog maar een rol spelen.
Daar zijn de Japanners, Amerikanen en Europeanen weer heer en meester.
Een Brad Gillingham (superzwaargewicht uit de USA) tilde met 42 jaar nog een totaal van 1057,5kg!

Het is ook een feit dat er in Oostbloklanden anders wordt omgegaan met krachtsportatleten dan b.v. in Europa.
Daar krijgen baby's in de wieg i.p.v. een rammelaar een dumbbell en op hun communie i.p.v. een playstation een olympisch halterset ;)
Daar gaat geen enkel talent verloren...de begeleiding is veel beter, je hebt een team van professionals achter je staan...die voor jou het eten, trainen en slapen bepalen.
Verder hoef je je ook niet druk om inkomen te maken, zolang jij goed presteerd is alles in kannen en kruiken.
Vergelijk dat eens met een Ielja Strik in NL.
Zij is wereldrecordhoudster, diverse malen Wereld-, Europees- en Nederlands kampioen PL en BD...in het Oostblok zou Ielja een leven kunnen leiden als een superster en hier?...

Het is een armoede in NL.
Hier geven we "ons" geld liever uit aan "anderen" en krijgt voetbal belachelijk veel aandacht in vergelijking met de sporten waar "we" wel echt goed in zijn...
Treurig eigenlijk.

Het is een armoede in NL.
Hier geven we "ons" geld liever uit aan "anderen" en krijgt voetbal belachelijk veel aandacht in vergelijking met de sporten waar "we" wel echt goed in zijn...
Treurig eigenlijk.

Eigenlijk? Tis gewoon diep treurig! :(

ja het is zonde dat dat zo moet zijn, ilja krijgt bijna niks en moet zoveel zelf betalen om de sport op dit niveau te kunnen blijven doen. terwijl de voetballers hier een loon krijgen waar wij jaren voor moeten werken. het is treurig maar zo zit de wereld jammer genoeg in elkaar. wat de mensen willen zien daar word ook voor betaald.

Belangrijke mededeling i.v.m. de beginnerswedstrijd.

Hoogstwaarschijnlijk zullen de uitslagen aan de hand van Wilkspunten worden bepaald!

Je kunt je wilkspunten uitrekenen aan de hand van onderstaande link:

[Link niet meer beschikbaar]

Tis vrij simpel...je geeft aan of je een mannetje of een vrouwtje bent ;), vult je BDW en je Totaal gewicht van de 3 lifts (SQ BP DL) in...dan druk je op Enter en vervolgens krijg je de Wilkspunten te zien :).

oh okee
dus de categorieën is niet meer belangrijk maar alleen de punten?

nu zegt ie 262,944 wilks punten aan geen idee of dat redelijk is

oh okee
dus de categorieën is niet meer belangrijk maar alleen de punten?

Ga daar maar vanuit.

We hebben 30 deelnemers...in sommige leeftijdsklassen of gewichtklassen zit b.v. maar één deelnemer...aangezien deelname gratis is, is het haast ondoenlijk om straks 20 "winnaars" een beker mee te geven.
Wilkspunten is overigens de meest eerlijke methode.

Ga daar maar vanuit.

We hebben 30 deelnemers...in sommige leeftijdsklassen of gewichtklassen zit b.v. maar één deelnemer...aangezien deelname gratis is, is het haast ondoenlijk om straks 20 "winnaars" een beker mee te geven.
Wilkspunten is overigens de meest eerlijke methode.

ja is wel logisch anders kost het wel heel veel geld

lijkt me wel een verstandige keuze.

(ook al ben ik geen voorstander van wilkspunten :D)

Ik heb er geen probleem mee met die wilkspunten. Vooral als het de meest eerlijke methode is

Laatst bewerkt:
Oostbloklanden zijn ook in Europa. :p

Wilkspunten: ieder lichaamsgewicht heeft een bepaalde coëfficiënt.
Dat coëfficiënt wordt vervolgens vermenigvuldigd met het totaal wat je
getild hebt en die uitkomst zijn jouw wilkspunten

Een voorbeeld:

Man, 75kg heeft een totaal van 500kg wat in wilkspunten dan 356 is.
Iemand van 90kg die een totaal heeft van 525 en dus 25kg meer tild maar ook 15 zwaarder is heeft in wilkspunten 335...om ook 356 wilkspunten te krijgen moet die man van 90kg een totaal van 560kg tillen.

Deze methode zou wel eens voor verassende winnaars kunnen zorgen! ;)

P.S. het loont niet om af te vallen...zoveel scheelt het nu ook weer allemaal niet...ik neem mezelf als voorbeeld.
Als ik 150kg weeg en 225kg bankdruk heb ik in Wilkspunten zo'n 125
Als ik 140kg weeg en 225kg bankdruk heb ik 1 wilkspunt meer!

Deze methode is ontwikkeld om op powerlift/gewichthefwedstrijden de sterkste lifter te kunnen bepalen...en dat hoeft dus niet degene te zijn die ook het meest getild heeft, anders zou een superzwaargewicht van 150kg met een totaal van 1000kg altijd "winnen" van een lichtgewicht van 60kg met een totaal van 650kg...in wilkspunten is dit dus niet zo.
In dit voorbeeld heeft de lichtgewicht 1 wilkspunt meer! :)

Oostbloklanden zijn ook in Europa. :p

Klopt, ik bedoelde het verschil tussen West- en OostEuropeanen :o

---------- Toegevoegd om 23:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:37 ----------

Ander voorbeeld...op het EK PL was de nr. 1 in wilkspunten een Rus van 60 kg met een totaal van 705kg goed voor 607 punten.
De nummer 2 was een atleet uit de Ukraïne van 110kg met een totaal van 1025kg goed voor 603 punten.

Ze liggen heel kort bij elkaar...de lichtgewicht tilt bijna 12x zijn eigen BDW (in totaal) de zwaargewicht ruim 9x...
Wilkspunten zijn behalve eerlijk ook realistisch...een lichtgewicht zal eerder in staat zijn 3 zijn BDW te DL dan een zwaargewicht.

Ik hoop dat e.e.a. een beetje duidelijk is? :)

heldere uitleg ! helemaal duidelijk !

Terug
Naar boven