MuscleMeat

Beginnerswedstrijd Powerliften 22 mei

Ander voorbeeld...op het EK PL was de nr. 1 in wilkspunten een Rus van 60 kg met een totaal van 705kg goed voor 607 punten.
De nummer 2 was een atleet uit de Ukraïne van 110kg met een totaal van 1025kg goed voor 603 punten.

Ze liggen heel kort bij elkaar...de lichtgewicht tilt bijna 12x zijn eigen BDW (in totaal) de zwaargewicht ruim 9x...
Wilkspunten zijn behalve eerlijk ook realistisch...een lichtgewicht zal eerder in staat zijn 3 zijn BDW te DL dan een zwaargewicht.

Ik hoop dat e.e.a. een beetje duidelijk is? :)
Ah ik wist niet dat dat zich zo verhield tot elkaar.. dacht dat het voornamelijk afhankelijk was van hoeveel x BW je iets kon doen. Dan lijkt het idd wel eerlijk ja :)

Inschrijving is de deur uit :)

Na komend weekend met 2 HG wedstrijd dagen dan maar even een weekje rustig aan doen, anders doet alles al pijn voordat ik überhaupt moet beginnen de 22ste :o

Heb twijfels over mijn deelname. Vorige week lichtelijk door me rug gegaan. Als ik bij squat met een miezerige 40kg de paralel wil breken straalt de pijn uit via de heup, hamstring naar het scheenbeen.

Inschrijving is de deur uit :)

Na komend weekend met 2 HG wedstrijd dagen dan maar even een weekje rustig aan doen, anders doet alles al pijn voordat ik überhaupt moet beginnen de 22ste :o

Nice, ben benieuwd wat jij neer gaat zetten daar!

Heb twijfels over mijn deelname. Vorige week lichtelijk door me rug gegaan. Als ik bij squat met een miezerige 40kg de paralel wil breken straalt de pijn uit via de heup, hamstring naar het scheenbeen.

Hmm hmm dat is k*t, hoe heb je dat gedaan.. Biest-Houtakker komt niet in gevaar?

Holy crap, zeg... ik zit net die reglementen door te lezen, maar wordt er op die kleding voorschriften ook streng gelet bij deze wedstrijd? Ik snap dat ik niet met een baggy broek aan moet komen kakken, maar gewoon een korte broek met shirt moet toch wel kunnen?

Zo'n worstel pakje ofzo heb ik uiteraard niet :D

Holy crap, zeg... ik zit net die reglementen door te lezen, maar wordt er op die kleding voorschriften ook streng gelet bij deze wedstrijd? Ik snap dat ik niet met een baggy broek aan moet komen kakken, maar gewoon een korte broek met shirt moet toch wel kunnen?

ik geloof dat korte broek gewoon goed is hoor
als ze maar kunnen zien hoe diep je squat is
maar weet het niet heel zeker

• Topic Starter Topic Starter

Kledingvoorschriften gelden op officiële wedstrijden niet op deze beginnerswedstrijd.
Shirt met korte broek is prima! :)

P.S. ook een update van de deelnemerslijst...helaas ook (een) afmelding(en) :(

---------- Toegevoegd om 00:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:05 ----------

ik geloof dat korte broek gewoon goed is hoor
als ze maar kunnen zien hoe diep je squat is
maar weet het niet heel zeker

Prima samengevat Nick! :)

Hmm hmm dat is k*t, hoe heb je dat gedaan.. Biest-Houtakker komt niet in gevaar?

Geen idee wat er precies gebeurde. Was gewoon aan het deadliften. Tijdens een opwarm setje voelde ik opeens een lichte steek in me onderrug. Paar setjes later moest ik stoppen omdat de pijn te erg werd. Ga me binnenkort laten masseren en kraken.

Voor de zekerheid kun je een back-up regelen voor Biest-Houtakker die stand-by staat, want ik weet niet hoe of wat en kijk het per week even aan. Het is nu in ieder geval al stuk beter dan vorige week dus kan niks over het herstel zeggen op moment.

Voor deze beginners wedstrijd kijk ik het ook nog even hoe het gaat. Mischien dat ik mee doe en dan mini-gewichtjes moet gaan gebruiken en puur voor de ervaring kom. Of ik zeg het af als de pijn nog te erg is. Zie het gedurende volgende week wel.

Laatst bewerkt:
De ziekenboeg stroomt vol! :)

Ikzelf ben nog steeds niet geblesseerd. En ik doe nog wel zo mijn best! :D

De roddel gaat dat Daniël en Nadia (Tjok en Flowergrrl) ook niet meer doen! Daniël heeft een knieblessure.

De ziekenboeg stroomt vol! :)

Ikzelf ben nog steeds niet geblesseerd. En ik doe nog wel zo mijn best! :D

:thumbs:

Iedereen kan natuurlijk een blessure oplopen, ik hoop alleen dat men dat niet als een voorwendsel zal aanwenden om alsnog niet te hoeven meedoen. Ik kan me voorstellen dat sommigen het wel ietsiepietsie knijpen en dat de gewichten waarmee ze "schermen" in hun log wellicht ietsiepietsie aan de hoge kant zouden kunnen zijn en geen gezichtsverlies willen lijden als ze hun "kunstje" in het bijzijn van anderen moeten laten zien :p. Dus geen smoesjes...gewoon meedoen! (behalve als je echt iets hebt) ;)

Laatst bewerkt:
Doe ik straks een privé-wedstrijd! De auto heb ik net geregeld, dus ik doe mee, wat er ook gebeurt.

---------- Toegevoegd om 11:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:41 ----------

Iedereen kan natuurlijk een blessure oplopen, ik hoop alleen dat men dat niet als een voorwendsel zal aanwenden om alsnog niet te hoeven meedoen. Ik kan me voorstellen dat sommigen het wel ietsiepietsie knijpen en dat de gewichten waarmee ze "schermen" in hun log wellicht ietsiepietsie aan de hoge kant zouden kunnen zijn en geen gezichtsverlies willen lijden als ze hun "kunstje" in het bijzijn van anderen moeten laten zien :p. Dus geen smoesjes...gewoon meedoen! (behalve als je echt iets hebt) ;)

Het zijn niet de wereldkampioenschappen, dus als ik minder til dan verwacht is er geen man overboord.

Wel nog een vraag: kunnen de scheidsrechters a.u.b. duidelijk feedback geven over wat er mis is? Als ik squat wil ik niet alleen weten of ik diep genoeg zat, maar ook hoeveel ik eventueel nog dieper zou moeten.

Haha je zult niet alleen zijn. Ik ben geenszins van plan me te blesseren en ik voel me fit:).

Huggy, geen vertrouwen in de doornsee log hier:p?

De roddel gaat dat Daniël en Nadia (Tjok en Flowergrrl) ook niet meer doen! Daniël heeft een knieblessure.

Daniël doet sowieso niet meer mee, maar ik weet 't nog niet. Ben niet echt in topvorm of zo maar het lijkt me wel leuk (ook eng).

Daniël doet sowieso niet meer mee, maar ik weet 't nog niet. Ben niet echt in topvorm of zo maar het lijkt me wel leuk (ook eng).
Ah oke, ik dacht dat je dan ook niet meer mee zou doen.... Hoe ik erbij kom weet ik eigenlijk niet maargoed... :D

Blessure als smoes gebruiken is niet sportief en ga ik niet mee spotten, straks krijg je er echt eentje :rolleyes: En ik hou er ook wel rekening mee dat ik misschien een minder puntentotaal haal dan in mijn log, omdat je toch zenuwachtig kunt zijn, beurten kunt missen, en het volgens de PL regels moet gebeuren, dus geen hitch bij de deadlift enz, maar probeer toch zeker wel mijn totaal wat in mijn log staat te halen, (liever overtreffen) maar het belangrijkste is toch wel punten te maken. Winnen doe ik toch nooit ! :D

Het zijn niet de wereldkampioenschappen, dus als ik minder til dan verwacht is er geen man overboord.

Wel nog een vraag: kunnen de scheidsrechters a.u.b. duidelijk feedback geven over wat er mis is? Als ik squat wil ik niet alleen weten of ik diep genoeg zat, maar ook hoeveel ik eventueel nog dieper zou moeten.

Precies het zijn niet de wereldkampioenschappen...en zelfs op belangrijke wedstrijden heb je figuren die uitbommen :o

Uiteraard zal er feedback gegeven worden daarvoor is zo'n beginnerswedstrijd, en je kunt altijd zelf vragen als iets niet helemaal duidelijk is.
Er zijn scheidsrechters, bondscoaches, leden van de NL selectie, genoeg mensen die je vragen kunnen beantwoorden :)

Haha je zult niet alleen zijn. Ik ben geenszins van plan me te blesseren en ik voel me fit:).

Huggy, geen vertrouwen in de doornsee log hier:p?

Niet iedereen is zo integer als mij ;)
Laat ik me heel diplomatisch uitdrukken...praktijkervaring heeft aangetoond dat ik niet zomaar alles klakkeloos moet geloven wat anderen beweren.
"Eerst zien, dan geloven" :D

---------- Toegevoegd om 17:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:47 ----------

Blessure als smoes gebruiken is niet sportief en ga ik niet mee spotten, straks krijg je er echt eentje :rolleyes: En ik hou er ook wel rekening mee dat ik misschien een minder puntentotaal haal dan in mijn log, omdat je toch zenuwachtig kunt zijn, beurten kunt missen, en het volgens de PL regels moet gebeuren, dus geen hitch bij de deadlift enz, maar probeer toch zeker wel mijn totaal wat in mijn log staat te halen, (liever overtreffen) maar het belangrijkste is toch wel punten te maken. Winnen doe ik toch nooit ! :D

Meedoen is belangrijker dan winnen, toch? ;)
Gewoon proberen naar omstandigheden het maximale uit jezelf te halen!
Ik kan je vertellen dat "wedstrijdkoorts" een belangrijke rol speelt...het is alleen de vraag of je je erdoor laat leiden, of dat je er onder moet lijden :)

Terug
Naar boven