Fitness Seller

Beginnerswedstrijd Powerliften 22 mei

:thumbs: Ik kan me voorstellen dat sommigen het wel ietsiepietsie knijpen en dat de gewichten waarmee ze "schermen" in hun log wellicht ietsiepietsie aan de hoge kant zouden kunnen zijn en geen gezichtsverlies willen lijden als ze hun "kunstje" in het bijzijn van anderen moeten laten zien :p;)
:roflol:

Precies het zijn niet de wereldkampioenschappen...en zelfs op belangrijke wedstrijden heb je figuren die uitbommen :o
:roflol:

ik zit ook nogsteeds met mijn blessure daar loop ik al 5 maanden mee, ik kom vooral voor de benchpress techniek omdat die wel moeilijk is en ik miss in juni ook mee doe met een bench only wedstrijd. die andere 2 zie ik wel wat ik er pak. zal niet bijster veel worden

• Topic Starter Topic Starter
ik zit ook nogsteeds met mijn blessure daar loop ik al 5 maanden mee, ik kom vooral voor de benchpress techniek omdat die wel moeilijk is en ik miss in juni ook mee doe met een bench only wedstrijd. die andere 2 zie ik wel wat ik er pak. zal niet bijster veel worden

Misschien doe je mee in juni bij een bench only contest?
Man, die wedstrijd wordt bij jou in de sportschool gehouden, tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurlijk doe je mee! :p

Ik kwam deze "tekst" tegen op het DBB forum...de instelling voor de 22e!

Just go out there and do your best, and you'll have the respect of everyone in that room, no matter how strong you are. - Jim Wendler

Als het goed is ontvangen alle deelnemers deze email van Leon Smeets.

Uitnodiging Beginnerswedstrijd
<O:p</O:p
Hallo powerliftster en powerlifters,

Bij deze wil ik jullie uitnodigen voor de beginnerswedstrijd 2010.

<O:p</O:pZaterdag 22 mei 2010 <O:p
Adres : papendallaan 3<O:p</O:p
6816 VD Arnhem

Er wordt van iedereen verwacht om 09.00 uur aanwezig te zijn. De weging begint om 09.00 uur en eindigt om 10.00 uur. Om 10.30 start de wedstrijd.
Zoals bekend betreft het een RAW wedstrijd, dus alleen knie en polsbandages en riem zijn toegestaan.
Wel willen we korte broek en sportschoenen bij alle drie de onderdelen.

De best lifter/ lifster bepalen we aan de hand van de WILK’S factor. In het kort komt het er dan op neer dat een lifter van 60 kg met bv een squat van 100 kg, meer punten behaald dan een lifter van 65 kg met de zelfde squat.

Als jullie het terrein van het sportcentrum oprijden moet je na de slagboom meteen rechts aanhouden. Daarna de eerste links, je ziet dan recht voor je de ingang.
Eenmaal binnen zullen wij jullie opvangen en naar de weging begeleiden. De organisatie en selectieleden herken je aan de oranje INZER t’shirts.<O:p</O:p
Ook voor vragen kun je je wenden tot mensen met de oranje t’shirts.
Wij gaan ervan uit dat we jullie met deze wedstrijd een duidelijk beeld geven over hoe een wedstrijd bij de NPB er aan toe gaat.
Met ongeveer 30 deelnemers gaat het zeker lukken om er een mooie powerlift dag van te maken.

Met sportieve groet,
Leon Smeets (bondscoach powerliften).

Laatst bewerkt:
Wat een hoop smileys :eek:

Was je in een goeie bui toen je het poste Huggy? :D

Misschien doe je mee in juni bij een bench only contest?
Man, die wedstrijd wordt bij jou in de sportschool gehouden, tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuurlijk doe je mee! :p

haha ja zaterdag ga ik even naar piet legerstee, kijken of het dan nog mogelijk is om mee te doen. zal best wel.

Herkenbaar als: Een grote lieve teddybeer :D

Hoe gaat het eigelijk met Ruud G ? Hoor je ook niks meer van op DBB.

Ik doe liever verder geen uitspraken over Ruud meer...ik ben hem sinds het NK BD slechts één keer toevallig bij de Sterkste Limburger tegen gekomen.
We hebben wel nog per mail contact gehad...maar laat ik het diplomatisch uitdrukken...hij doet zijn ding en volgt zijn weg...ik volg een andere weg en doe mijn ding :).

Ik doe liever verder geen uitspraken over Ruud meer...ik ben hem sinds het NK BD slechts één keer toevallig bij de Sterkste Limburger tegen gekomen.
We hebben wel nog per mail contact gehad...maar laat ik het diplomatisch uitdrukken...hij doet zijn ding en volgt zijn weg...ik volg een andere weg en doe mijn ding :).

Duidelijk :thumbs:

Zojuist mail gestuurd om me terug te trekken uit deze wedstrijd. Ga liever de tijd gebruiken voor herstel om zo goed mogelijk op Biest-Houtakker proberen te verschijnen.

Welke klasse doe je mee Falstyr?

c-klasse samen met chreiz

Dame & Heren,

Het aftellen is begonnen...nog 6 dagen en het is zover! :)

Nog paar tips! :rolleyes:

Ga deze week niet nog voor een nieuw pr op één van je lifts...pieken doen we zaterdag, O.K? ;)

Spaar je energie...je kunt maandag nog trainen en daarna beter "rusten"...wellicht daarna nog wat voor de doorbloeding van je spieren doen maar géén pittige workouts meer doen.
Je hebt er immers niets aan als je training al de wedstrijd wordt (ik spreek uit eigen ervaring :o).

Dan ben je zaterdag optimaal hersteld en gretig :D

Weet je al je openingsbeurt?
Denk aan de tip van waarmee je een tripple maakt in een training als openingsbeurt een verstandige keuze is...zeker voor de mensen voor wie dit de eerste wedstrijd is!

Pak je tas al op vrijdag in en controleer of je alles bij je hebt...bandage's, riem, sportkleding, sportschoenen.
Géén last minute actions op zaterdagochtend, waarbij je dan nog het hele huis op zijn kop moet zetten om alles bij elkaar te zoeken, dat veroorzaakt alleen maar stress en dan vergeet je wellicht de helft (ook hier spreek ik uit ervaring :o).

Stippel van te voren ook de route uit hoe je moet rijden...of als je een chauffeur hebt, vergewis je er dan van of hij/zij weet wat de rijroute is.
Ga niet zaterdagmorgen nog nadenken over hoe er gereden moet worden...tis de bedoeling dat je "ontspannen" aankomt...vertrek ruimschoots op tijd! :).

Paar vraagjes:

-Mag je met squaten zo diep gaan als je wilt, zolang het maar onder parallel is?
-Staat er magnesium klaar of moet je dat zelf meenemen?
-Mag ik ook in legging liften? (Strakke broek tot net over de knieen, maar niet ondersteunend... Ik heb namelijk geen 'normale' wijde korte broek.)

Paar vraagjes:

-Mag je met "squatten">squaten zo diep gaan als je wilt, zolang het maar onder parallel is?
Yep. Als je er 20 cm onder wilt zitten: ga je gang. Alleen onderin niet met je ellebogen je knieen aanraken, verder mag het gewoon.

-Staat er magnesium klaar of moet je dat zelf meenemen?
Staat direct naast het platform op je te wachten.

-Mag ik ook in legging liften? (Strakke broek tot net over de knieen, maar niet ondersteunend... Ik heb namelijk geen 'normale' wijde korte broek.)
Zal huggy moeten bevestigen, maar het lijkt me bij deze wedstrijd wel. Zolang de scheidsrechters maar kunnen zien of je diep genoeg zit. Dus geen burka. :P

Terug
Naar boven