AndroidHealthClinic

Beginnerswedstrijd Powerliften 22 mei

Lijkt mij totaal niet fijn om te winnen doordat er zo weinig deelnemers zijn. (en als er geen zijn al helemaal niet)
Ik word liever 10e uit de 15 dan 3e uit de 3.

• Topic Starter Topic Starter
Lijkt mij totaal niet fijn om te winnen doordat er zo weinig deelnemers zijn. (en als er geen zijn al helemaal niet)
Ik word liever 10e uit de 15 dan 3e uit de 3.

Je hebt volkomen gelijk!
Maar als ik b.v. in mijn eigen BDW klasse kijk hebben we 6 krachtsporters die aan powerlifting en of bankdrukwedstrijden doen. Als er dan maar 3 aan het NK Bank meedoen, kan ik daar niets aan doen.
Je hebt juist mensen die alleen maar meedoen als ze eremetaal kunnen behalen, bij twijfel haken ze af :(

Ik vind wel dat je realistisch moet zijn...zo heb ik geen moeite om b.v. laatste te worden (als ik dan alsnog maar mijn best gedaan heb en b.v. een wedstrijdpr gebroken heb, ben ik alsnog tevreden) maar ik ben van mening dat ik op bepaalde wedstrijden gewoon niets te zoeken heb.
Wat moet ik b.v. op een wereldkampioenschap bankdrukken voor senioren waar de numero uno 325(+) drukt?

Ervaring op doen. ;)
Wat had bijvoorbeeld M. Erkemey te zoeken op de NK? Geen ene fl**ker want suited own ik hem hard maar het punt is dat hij ervaring zoekt en zo kun je het zien. Van de betere lifters kun je alleen maar leren. ;)

Ik had me ondanks mn anabolengebruik wel aangemeld. Ten eerste had ik er helemaal niet bij nagedacht. Het leek me gewoon leuk is een keer de sfeer te proeven met scheidsrechters etc. Zou absoluut niet meedoen met de bedoeling te winnen, ookal denk ik niet dat ik veel kans maken met mn stats binnen de senioren klasse... Heb voor de rest helemaal geen wedstrijdambities, en als ik dat wel had had ik nooit anabolen gebruikt want dan zou ik niet meer lekker kunnen slapen denk ik ;). Doe het puur voor mezelf, in de eerste plaats om een goede fysiek te krijgen!

Ik had er echt totaal niet over nagedacht, ben er ook altijd eerlijk over (tegen iedereen btw, ook familie vrienden en wildvreemden die er naar vragen). Maar is toch wel oneerlijk nu ik erover nadenk, dus kan mn aanmelding beter intrekken. Tenzij er een spek&bonen klasse is oid :p

Wanneer is de uiterste inschrijfdatum?
Ik klooi nog met mijn schouder en kan nog niet bankdrukken. Ik hoef geen PR te zetten op de wedstrijd, maar ik wil wel een geldige beurt kunnen maken...

Zijn er al veel inschrijvingen in de klasse tot 125kg en tot 110kg? Ik zit op het randje en zou nog kunnen kiezen. Dan doe ik het liefste mee in de klasse waar de meeste deelnemers zijn...

Ik had me ondanks mn anabolengebruik wel aangemeld. Ten eerste had ik er helemaal niet bij nagedacht. Het leek me gewoon leuk is een keer de sfeer te proeven met scheidsrechters etc. Zou absoluut niet meedoen met de bedoeling te winnen, ookal denk ik niet dat ik veel kans maken met mn stats binnen de senioren klasse... Heb voor de rest helemaal geen wedstrijdambities, en als ik dat wel had had ik nooit anabolen gebruikt want dan zou ik niet meer lekker kunnen slapen denk ik ;). Doe het puur voor mezelf, in de eerste plaats om een goede fysiek te krijgen!

Ik had er echt totaal niet over nagedacht, ben er ook altijd eerlijk over (tegen iedereen btw, ook familie vrienden en wildvreemden die er naar vragen). Maar is toch wel oneerlijk nu ik erover nadenk, dus kan mn aanmelding beter intrekken. Tenzij er een spek&bonen klasse is oid :p

Ik zou er niet al te zwaar aan tillen Daster. Het is een wedstrijdje om ervaring op te doen. Als het nu een echte serieuze wedstrijd was dan zou het in mijn ogen heel anders zijn. En dan ben ik het met Huggy eensch dat het oneerlijk is om als AS gebruiker te strijden tegen degene die dit niet doen. Maar waarom zou jij uitgesloten moeten worden voor een kennismakings wedstrijd? Heel dat gebeuren is in mijn ogen een spek en bonen klasse puur om mensen kennis te laten maken met powerliften en wedstrijden. De eindresultaten zal men echt niet zwaar aan tillen.

Ik zou zeggen: Luister naar je eigen geweten.

Ik zou er niet al te zwaar aan tillen Daster. Het is een wedstrijdje om ervaring op te doen. Als het nu een echte serieuze wedstrijd was dan zou het in mijn ogen heel anders zijn. En dan ben ik het met Huggy eensch dat het oneerlijk is om als AS gebruiker te strijden tegen degene die dit niet doen. Maar waarom zou jij uitgesloten moeten worden voor een kennismakings wedstrijd? Heel dat gebeuren is in mijn ogen een spek en bonen klasse puur om mensen kennis te laten maken met powerliften en wedstrijden. De eindresultaten zal men echt niet zwaar aan tillen.

Ik zou toch niet meegedaan hebben om te winnen, ik zag het gewoon niet echt als een officiële wedstrijd. Als ik aan een 'echte' wedstrijd meegedaan zou hebben en mn gebruik achter zou houden zou mn geweten wel opspelen uiteraard, maargoed zo zag ik het dus niet. Tegenover de mensen voor wie plaatsing wel belangrijk is, is het uiteraard wel oneerlijk.

Ondanks dat ik anabolen mis/gebruik niet goedkeur, vind ik jouw eerlijkheid en openheid hierover wel lovenswaardig Daster. :thumb:

Het is JUIST geen officiële wedstrijd. Het is bedoeld als kennismaking met de Powerliftsport.

Gewoon lekker tillen en aan andere: schrijf je gewoon lekker in.
Tillen ................... :wl: ....................... :lifter:

Het is JUIST geen officiële wedstrijd. Het is bedoeld als kennismaking met de Powerliftsport.

Gewoon lekker tillen en aan andere: schrijf je gewoon lekker in.
Tillen ................... :wl: ....................... :lifter:
En als het Daster dan goed bevalt, kan hij zich inschrijven bij die "andere" bond. ;)

Uit de post van huggybear begreep ik dat het niet echt gewenst was?

Er zullen verder geen dopingcontroles zijn op de beginnerswedstrijd, maar dat wil niet zeggen dat deze wedstrijd een vrijbrief is voor hen die "kuren"...hiervoor is deze wedstrijd niet in het leven geroepen!

Wanneer is de uiterste inschrijfdatum?
Ik klooi nog met mijn schouder en kan nog niet bankdrukken. Ik hoef geen PR te zetten op de wedstrijd, maar ik wil wel een geldige beurt kunnen maken...

Zijn er al veel inschrijvingen in de klasse tot 125kg en tot 110kg? Ik zit op het randje en zou nog kunnen kiezen. Dan doe ik het liefste mee in de klasse waar de meeste deelnemers zijn...

Ik weet niet precies wanneer de uiterste inschrijfdatum is...ik denk dat dat ergens begin mei zal zijn.

Leon heeft de gegevens van de mensen die meedoen...ik weet niet of de deelnemers het op prijs stellen als deze lijst hier openbaar gemaakt word.
Want dan vermelden we geen nicknames maar "echte" namen.
Op de site van de NPB zullen de uitslagen en de namen van de deelnemers sowieso uiteindelijk ook komen te staan.

Ik zou toch niet meegedaan hebben om te winnen, ik zag het gewoon niet echt als een officiële wedstrijd. Als ik aan een 'echte' wedstrijd meegedaan zou hebben en mn gebruik achter zou houden zou mn geweten wel opspelen uiteraard, maargoed zo zag ik het dus niet. Tegenover de mensen voor wie plaatsing wel belangrijk is, is het uiteraard wel oneerlijk.

Het is zoals wimwam zegt inderdaad géén officiële wedstrijd.
Je hoeft géén lid van de NPB te zijn, dus gelden de regels van de NPB ook niet voor de lifters die meedoen.

Ik stel je eerlijkheid en openheid in deze ook zeer op prijs :).
Ik heb je al in een pm bericht laten weten dat het mij feitelijk gezien niets aangaat wat iemand slikt of spuit.
Het is jouw verantwoordelijkheid.
Het beleid van de NPB inzake doping is bekend.
Daarnaast vind ik het persoonlijk niet fair jegens hen die niet kuren.

Aan de andere kant kun je ook meedoen en als je dan serieuze plannen zou hebben om te gaan powerliften een weloverwogen keuze maken wat je gaat doen. Er zijn wellicht wel meerdere deelnemers die gebruiken en het niet eerlijk toegeven. Daarom ben ik persoonlijk van mening dat we voorwat betreft de beginnerswedstrijd niemand moeten buitensluiten.

We zouden er echter een nare bijsmaak aan overhouden als deze wedstrijd aanleiding is om voor bepaalde personen te gaan kuren, opdat ze op die wedstrijd goed voor de dag komen.

Trasher was :jk: I'm sure. ;)

hoeveel inschrijvingen zijn er in totaal nu? dus ook mensen van buiten dit forum?

ik zou er geen problemen mee hebben als er een lijst van alle deelnemers word gepost.

Terug
Naar boven