MuscleMeat

Beginnerswedstrijd Powerliften 22 mei

**** it, I'm in!

aanmelden beginnerswedstrijd

Tot op heden hebben zich 10 personen opgegeven voor de beginnerswedstrijd.
Om de sfeer te proeven van een "echte " wedstrijd zou het natuurlijk leuk zijn als jullie zondag naar het NK powerlifting komen kijken.
Goed voor de sfeer, motivatie , en vooral voor de powerlift sport.

Wellicht tot zondag,

Leon

Ik kom denk ik zondag wel kijken, maar aan de beginnerswedstrijd durf ik nog even niet mee te doen.
Ik ben er niet zeker van dat ik lang genoeg heel blijf... ;)

Bevestiging terug gehad! Ik sta ingeschreven :)

22 mei... Dat zou me op zich net genoeg tijd geven om in ieder geval met bankdrukken mezelf niet meer voor lul te zetten. De vraag is: ben ik een beginner? Hell, mijn bondsboekje dateert uit 1993 of zo. :P Aan de andere kant heb ik nooit als senior wedstrijden bij de IPF gedaan (maar wel bij de GPC).

ik ben er zondag wss bij, zullen redelijk wat mensen liften die ik ken van de sportschool dusja. moet alleen ff kijken of er iemand meegaat.

Tot op heden hebben zich 10 personen opgegeven voor de beginnerswedstrijd.
Om de sfeer te proeven van een "echte " wedstrijd zou het natuurlijk leuk zijn als jullie zondag naar het NK powerlifting komen kijken.
Goed voor de sfeer, motivatie , en vooral voor de powerlift sport.

Wellicht tot zondag,

Leon

van het forum neem ik aan? maar in totaal? neem aan dat er ook mensen zijn die zich aanmelden die niet op dit forum zitten?

Als mijn kuurtje goed aanslaat doe ik mee. Even met m'n supplier overleggen, laat nog weten.

Ik kom denk ik zondag wel kijken, maar aan de beginnerswedstrijd durf ik nog even niet mee te doen.
Ik ben er niet zeker van dat ik lang genoeg heel blijf... ;)

Misschien kan ik dan meedoen.......... ...!?! haha lol.
Jezus Hummer, wij zijn oudjes, maar toch nog niet helemaal versleten ??

Hoeveel doen er mee in de masters? Als er max 3 meedoen maak ik nog een kans op een podiumplek, haha.

Ik ga ook wel eerst een keer kijken naar een wedstrijd. Ik duik er ook niet zomaar even in. Ben ook al op de weg terug, dus om dan nog eens te gaan toppen. Maar wie weet, hoe meer er stoppen op leeftijd hoe meer kans op iets te winnen.

Misschien kan ik dan meedoen.......... ...!?! haha lol.
Jezus Hummer, wij zijn oudjes, maar toch nog niet helemaal versleten ??

Hoeveel doen er mee in de masters? Als er max 3 meedoen maak ik nog een kans op een podiumplek, haha.

Ik ga ook wel eerst een keer kijken naar een wedstrijd. Ik duik er ook niet zomaar even in. Ben ook al op de weg terug, dus om dan nog eens te gaan toppen. Maar wie weet, hoe meer er stoppen op leeftijd hoe meer kans op iets te winnen.

Op 28 maart wordt het NK Masters (ook sub/junioren) gehouden bij SSS Alkmaar, dus daar kan je komen kijken :D

ook ingeschreven. Eens kijken hoe het trainen zich ontwikkelt. Mijn minimale doelen zijn 180/160/200 in de 125.

• Topic Starter Topic Starter

Goed opgemerkt!
Waarom denken jullie dat ik dit seizoen 3e werd bij het EK BD voor Masters? Omdat ik zo geweldig sterk ben? Echt niet...dit komt omdat er inderdaad in mijn gewichtsklasse nog maar weinig deelnemers zijn.
Dus hoe ouder je wordt, hoe meer kans om te winnen.
Het volgende geldt ook, hoe zwaarder je wordt, hoe meer kans je hebt om te winnen...kijk b.v. naar het NK PL...in de klasse tot 100kg waar Pjotr v/d Hoek aan meedeed waren de sterkste lifters en liefst 9 deelnemers.
In de 125+ klasse was alleen maar wimwam (niet dat hij daar iets aan kan doen als anderen het laten afweten, want zijn prestatie was verder goed) en is er niet echt sprake van strijd, behalve tegen jezelf (in de -125kg was overigens ook maar 1 deelnemer!)

Het ouder worden gaat vanzelf...nu nog je bordje steeds goed leeg eten ;)

Waar je verder voor moet zorgen is dat je heel blijft!
Je zult goed moeten luisteren naar je lichaam en keuzes moeten maken.
Dat houdt voor mij in dat ik genoeg hersteltijd in acht neem en ondanks dat ik PL/SM ook heel erg leuk vind, me beperk tot BD wedstrijden.

Laatst bewerkt:
Hahaha Martin, ik voel toch al wat slijtage hoor, hier en daar... ;)
Laten we het zo zeggen: "als ik mijn auto was, zou ik 'm inruilen voor hij echt begint te mankeren" :D
(Hopelijk leest mijn vrouw dit niet...)
Ik voel al podiumvrees als ik er nog maar over denk om me in te schrijven.
Dat je niet zo'n strak pakje aan moet als waar ik Huggy al eens in heb gezien :eek: is dan weer wel positief natuurlijk, anders haakte ik gelijk definitief af! :o
Ik kom de 14de wel kijken, want ik vond het al jammer genoeg dat ik gisteren niet kon gaan.
Het is al 20jaar geleden dat ik nog eens op een wedstrijd was.

Als mijn kuurtje goed aanslaat doe ik mee. Even met m'n supplier overleggen, laat nog weten.

Heb getwijfeld of ik hierop zou reageren, want ik wil niet weer een lawine van reacties gaan losmaken en allerlei debatten gaan voeren.
Wellicht was het ook maar een joke van je ???
Als het echter serieus bedoeld, heb ik (en met mij anderen er moeite mee).

Iedereen is uiteraard verantwoordelijk voor zijn eigen doen en laten, ook wat "kuren" betreft. Iedere krachtsporter wil graag zo sterk mogelijk worden en bepaald hierbij zelf zijn grenzen en hulpmiddelen. Als de lifter is aangesloten bij een bond, zou het wel fair zijn om zich ook aan de regels van die bond te houden! Wellicht is het niet bij iedereen bekend, maar de NPB hanteerd een antidopingbeleid! Er is ook een powerliftingbond in NL waar geen dopingcontroles plaatsvinden. Keus genoeg zou ik zeggen!
Ik wil hiermee niet zeggen dat er zich geen dopingzondaars binnen de gelederen van de NPB bevinden, maar de NPB staat ook niet te wachten op nieuwe gevallen, hetgeen de sport namelijk niet ten goede komt.

De NPB heeft verder ook geen invloed op de dopingcontroles, deze zijn verplicht door de NOC/NSF.
Als iemand op doping betrapt wordt volgt vervolgens een schorsing!
Er zullen verder geen dopingcontroles zijn op de beginnerswedstrijd, maar dat wil niet zeggen dat deze wedstrijd een vrijbrief is voor hen die "kuren"...hiervoor is deze wedstrijd niet in het leven geroepen!
Dat wil niet zeggen dat mensen die in het verleden wel eens een kuur hebben gedaan, worden buitengesloten bij de NPB...maar zorg dat je clean bent & blijft als je zou besluiten om lid van de NPB te worden :).

Meer info?
http://www.dopingautoriteit.nl/

Laatst bewerkt:
Ik zat eigenlijk ook te wachten op reactie's over die post van de kuur, en op jou reactie. Volgens mij was die post om reactie's uit te lokken ofzo ??

Ik train lekker clean en dat blijft ook zo en ga heel goed vooruit!

Ik zat eigenlijk ook te wachten op reactie's over die post van de kuur, en op jou reactie. Volgens mij was die post om reactie's uit te lokken ofzo ??

Ik train lekker clean en dat blijft ook zo en ga heel goed vooruit!

Ik vermoed ook zoiets...heb er lang mee gewacht, maar het bleef aan me knagen en heb het gisteren ook met Leon besproken...wat dat standpunt aangaat zijn we twee handen op één buik! (voor de rest ook ;)).

Prima dat je besluit om clean te blijven...ik hoop dat anderen er ook zo over zullen denken.
Als je een goed trainingschema hebt, voldoende herstel in acht neemt en op je voeding let kom je een heel eind!
Wellicht is het dan niet voor je weggelegd om wereldkampioen te worden, maar hoevelen van hen die hier op dit forum kuren, kunnen zich met internationale toppers meten? :p
Want als ik heel eerlijk mag zijn - en wellicht maak ik daar geen vrienden mee - vind ik de stats van de meesten die op dit forum kuren nogal tegenvallen.

Terug
Naar boven