AndroidHealthClinic

Beginnerswedstrijd Powerliften 22 mei

• Topic Starter Topic Starter
Misschien leuk om een deelnemerslijst bij te houden in de beginpost?!

Dat kan...ik kan Leon vragen om me door te geven wie zich heeft aangemeld, maar iedereen wat meedoet kan dat ook aan mij kenbaar maken (pm) en dan zet ik het hier eventueel in het topic :).

Is het benchen btw gewoon paused? 22 mei is op een zaterdag toch?

Even nachecken of ik kan anders doe ik wel mee.

zonde hum, is toch leuk om ervaring op te doen. mijn stats zijn ook niet denderend maarja je doet het toch voor jezelf. die trainingen zijn toch niet voor niets?

ik heb me zojuist ook ingeschreven huggy;)
alleen ik snap het soms niet met die leeftijd. ik ben van 1/9/1991 dus met de wedstrijd ben ik nog 18 maar word in september 19, betekent dat dat ik junior ben en bij de 19/23 klasse hoor?

Sorry, ik had jouw reactie nu pas gezien :o
Jij wordt dus in september 2010 19 jaar?
Dan ben je vanaf 1 januari 2010 officieel junior!
Proficiat :D

Junior: Heren;
Vanaf 1 januari van het kalenderjaar waarin hij de leeftijd bereikt van 19 jaar tot het volle kalenderjaar waarin hij de leeftijd bereikt van 23 jaar.

Is het benchen btw gewoon paused? 22 mei is op een zaterdag toch?

Even nachecken of ik kan anders doe ik wel mee.

Op een powerlifting/bankdrukwedstrijd moet je rekening houden met de verbale commando's van een (hoofd)scheidsrechter.

Bij Bench Press zijn die: START - PRESS - RACK.
Er moet sprake zijn van zichtbare stilstand van de halter op de borst van de atleet voordat de scheidsrechter PRESS zal roepen (geadviseerd wordt de z.g. 1-seconde regel). Een touch & go beurt is dus ongeldig!

Ik zou het momenteel als volgt doen...je doet gewoon bankdrukken zoals je het gewend bent en als je dan je setjes doet, laat je bij de laatste rep van ieder set de halter 1 tel op de borst liggen (tel: één en twintig) en dan weer pressen.

Bij Squat is het anders: je krijgt dan SQUAT te horen, wat het signaal is om te beginnen. Je buigt vervolgens je knieën (hou er rekening mee dat dat betekend dat je beneden paralel moet buigen!) je komt vervolgens omhoog (geen verbaal commando van een scheidsrechter) en bij RACK wordt de halter terug gelegd in de haltersteunen.
Een soort van verende beweging is bij het squatten niet toegestaan.

Bij deadlift begin je zonder verbaal commando...op het moment dat je rechtop staat, de knieën gestrekt en de schouders naar achteren hebt zal de scheidsrechter het commando DOWN roepen.
Ondersteunen van de halter met je dijen tijdens de lift is niet toegestaan.
Je mag zowel in sumosT als conventioneel deadliften!
Bij het neerlaten van de halter moet je overigens je handen aan de halter houden, dus niet zomaar de halter uit je handen laten vallen nadat de scheidsrechter DOWN heeft geroepen!

Je zult dus goed moeten luisteren naar de scheidsrechter!

Powerliften op een wedstrijd is effies wat anders dan thuis of op een sportschool...deze beginnerswedstrijd is ideaal om bekend en vertrouwd te raken met de regels! :)

Als jullie meer willen weten over de reglementen dan kun je hierover alle informatie vinden op de website van de NPB: www.powerliftingbond.nl
Tevens heeft wim wamsteeker in zijn log enkele wedstrijdfilmpjes staan...pagina 27 reactie 529...daar zie je èn hoor je hoe e.e.a. gaat.

Het allerbeste is natuurlijk zoals alreeds werd aangegeven, naar het NK PL in Cuijk komen kijken a.s. zondag! :)

Laatst bewerkt:
Dus ik zou bij de senioren meedoen, omdat ik in juli 24 wordt.

Ik had me, half onder voorbehoud, al opgegeven. Hoop dat ik iemand anders van de sportschool nog zover krijg, dan is het 100% zeker wat mij betreft ;)

Ik had me, half onder voorbehoud, al opgegeven. Hoop dat ik iemand anders van de sportschool nog zover krijg, dan is het 100% zeker wat mij betreft ;)

Kom op Daster!
Laat je besluit niet afhangen van de goodwil van anderen ;)

Je hebt in ieder geval nog een LANGE tijd voor je master word. :D

Het kriebelde enorm. Schrijf mij ook maar er bij Huggy. Lijkt me een leuke ervaring. Dan ga ik voor een 190-200kg squat, 150kg bench en deadlift zie ik wel. Lekkere simpele gewichten en puur voor de ervaring gaan. Misschien dat ik nu gemotiveerd ben om toch even langs de dok te gaan met me poot hehe. Vervoer kan ik vast wel wat met Chreiz regelen dus gaat goedkomen.

Het kriebelde enorm. Schrijf mij ook maar er bij Huggy. Lijkt me een leuke ervaring. Dan ga ik voor een 190-200kg squat, 150kg bench en deadlift zie ik wel. Lekkere simpele gewichten en puur voor de ervaring gaan. Misschien dat ik nu gemotiveerd ben om toch even langs de dok te gaan met me poot hehe. Vervoer kan ik vast wel wat met Chreiz regelen dus gaat goedkomen.

Fijn om te horen :thumbs:...stuur je effies een mailtje naar Leon Smeets?

---------- Toegevoegd om 21:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:50 ----------

Ik kan me herinneren dat je in het verleden met het idee liep om wellicht powerliftwedstrijden te gaan doen....dit is een unieke kans om daarmee kennis te maken! :)

Ik kan me herinneren dat je in het verleden met het idee liep om wellicht powerliftwedstrijden te gaan doen....dit is een unieke kans om daarmee kennis te maken! :)

jah dat idee is er nog steeds!
Maar ben nog al drastisch aan het cutten,dus moet ff zien hoe ik dan met me powers zit!

Sorry, ik had jouw reactie nu pas gezien :o
Jij wordt dus in september 2010 19 jaar?
Dan ben je vanaf 1 januari 2010 officieel junior!
Proficiat :D

Junior: Heren;
Vanaf 1 januari van het kalenderjaar waarin hij de leeftijd bereikt van 19 jaar tot het volle kalenderjaar waarin hij de leeftijd bereikt van 23 jaar.

maakt niet uit ik had je niet gequote dus mijn fout ;)
maar oke bedankt dit dacht ik dus al. jammer :P

Np iedereen uit omgeving Dordt kan meerijden in principe, scheelt wel in de bezinekosten/OV-kosten:D.

hoeveel mensen van het forum hebben zich nou al opgegeven? stuk of 10 zeker wel? hoop echt dat ik hersteld ben tegen die tijd! zal een gezellige boel worden :D

Terug
Naar boven