XXL Nutrition

Ben je bang voor Marokkanen?? reactie ensow

Waarom zou je fysieke agressie afwimpelen, terwijl je vaak zelf aan verbale agressie doet ? Is er zo'n verschil tussen beide ? Waarom zou je je eigen ook laten doen ? (je kan jezelf als hoger achtten, maar dat is gewoon een gedachtensus truc zodat je jezelf toch beter vindt)

De beste redenen om niet op vuist te gaan zijn de negatieve gevolgen en zelfs dat is zelfs verwaarloosbaar. Grenzen zijn moeilijk te trekken, maar dat moet je zelf zo'n beetje incalcureren.

Kijk, wat voor jou verbale agressie is, is dat voor mij mss niet. Mss zou je beter wat relativeren en dat misplaatste eergevoel opzij zetten. Lach ermee en zie het in de juiste context. Iemand die bij het minste woord zich al meteen zo diep gekrenkt voelt dat hij op de vuist moet gaan past hier niet imo.

Daarnaast ken ik tal van gevallen waarbij er compleet geen aanleiding was of er gewoon 1 gezocht werd. Ik spreek hier niet alleen over allochtonen. Laten we niet doen alsof er aan elke vechtpartij grove beledigingen voorafgegaan zijn. Integendeel, 99% van de keren is de aanleiding te belachelijk voor woorden. We hebben dan te maken met uitschot van het laagste soort dat in principe zo snel mogelijk vernietigt dient te worden.

Kijk, wat voor jou verbale agressie is, is dat voor mij mss niet. Mss zou je beter wat relativeren en dat misplaatste eergevoel opzij zetten. Lach ermee en zie het in de juiste context. Iemand die bij het minste woord zich al meteen zo diep gekrenkt voelt dat hij op de vuist moet gaan past hier niet imo.

Daarnaast ken ik tal van gevallen waarbij er compleet geen aanleiding was of er gewoon 1 gezocht werd. Ik spreek hier niet alleen over allochtonen. Laten we niet doen alsof er aan elke vechtpartij grove beledigingen voorafgegaan zijn. Integendeel, 99% van de keren is de aanleiding te belachelijk voor woorden. We hebben dan te maken met uitschot van het laagste soort dat in principe zo snel mogelijk vernietigt dient te worden.

Ik zeg toch ook dat een individu de verbale agressie moet proberen een beetje incalcureren. (beide partijen eigenlijk.) Soms gebeuren er ongelukken die beter niet zouden moeten gebeuren. Maar kzou dat percentage niet 99 noemen.

Soms kan je er bijna niet omheen dat het een pure provocatie is. Dan verdien je imo wel een goed pak slaag. (en mijn punt was dat die provocateur, ondanks dat hij geen fysieke agressie vertoonde, geen haar beter is dan de andere)

Ik kan me wel vinden in deze reply.

De mentaliteit van de Nederlandse jongeren is gewoon heel anders dan die van Marrokanen. Ik wil Nederlanders niet laf noemen, maar een Nederlander zal een gevecht uit de weg gaan. Een Nederlander laat zichzelf liever uitschelden, vernederen, en kleineren dan dat hij hiertegen in opstand komt.
En Marrokanen weten dat. Ze weten dat ze het kunnen maken om Nederlanders te bedreigen. En ze weten, dat een Nederlander liever niet vecht, en bij het krijgen van klappen waarschijnlijk probeert te vluchten dan probeert terug te vechten.

En daar zit een deel van het probleem. Marrokanen zijn nog altijd in de minderheid hier, maar iedereen is altijd bang voor "groepjes Marrokanen". Dat komt omdat Marrokanen voor elkaar opkomen, en Nederlanders liever de andere kant op kijken als hun beste vriend ruzie krijgt.

Marrokanen zijn net honden, ze ruiken gewoon of je bang bent of niet.
Ze pikken ook altijd hun "slachtoffers" uit, ze zullen nooit ruzie zoeken met een groep jongens waarvan de kans groot is dat het op een brute vechtpartij uit loopt.

Uiteraard hebben we hier op DBB allemaal helden, die niet zo zijn.
Maar helaas zijn veel Nederlandse jongens wel zo, een gebrek aan zelfvertrouwen of eigenwaarde, of de angst voor het krijgen van klappen, maakt veel jongens laf.

Is wel waar, ga toch echt niet vechten ook al gaan ze me uitschelden, en trouwens meestal geef ik ze nou niet echt een reden om dat te kunnen doen en anders geef ik ze de look:o

Ik zeg toch ook dat een individu de verbale agressie moet proberen een beetje incalcureren. (beide partijen eigenlijk.) Soms gebeuren er ongelukken die beter niet zouden moeten gebeuren. Maar kzou dat percentage niet 99 noemen.

Soms kan je er bijna niet omheen dat het een pure provocatie is. Dan verdien je imo wel een goed pak slaag. (en mijn punt was dat die provocateur, ondanks dat hij geen fysieke agressie vertoonde, geen haar beter is dan de andere)

Het enige wat ik wil zeggen is dat je je in dat geval niet te snel geprovoceerd moet voelen. Mensen die hier gauw last van hebben reageren vaak nogal primitief. Zelfs al is het terecht, dan nog reageer je best niet met geweld. Of nu de ene beter is dan de andere staat hier niet ter discussie, lichamelijke agressie past hier gewoon niet.

Ik ben van mening dat Marokkanen zich eens een keer normaal moeten gedragen. Ga naar school, haal je diploma's en dan krijg je vanzelf een goede baan. Oude vrouwtjes beroven is zo laf. Het moet afgelopen zijn met dat rattengedrag.

Ken genoeg goede mocro's die bezig zijn met een goede opleiding of die ook daadwerkelijk willen werken voor hun geld. Echter ken ik er ook een aantal die ik het liefste het land uit zou tyfen. Tijdje geleden kwam er nog zo'n uitkeringtrekker hier in de wijk. Hij kwam hier vanaf Arab-land, regelde een uitkering en gaf tenslotten een groot feest omdat hij nooit meer hoefde te werken.. Wat een land! :o

Klopt,
Turken wonen in Turkije

en Nederlanders mogen natuurlijk overal komen..........zonder zich te hoeven aanpassen?
:D

kijk hier maar eens rond in het verkeer op Curacao; wanneer je een ongeval krijgt is de dader meestal een Nederlander die denkt dat verkeersregels toch niet hoeven worden nageleefd......
:o

Het enige wat ik wil zeggen is dat je je in dat geval niet te snel geprovoceerd moet voelen. Mensen die hier gauw last van hebben reageren vaak nogal primitief. Zelfs al is het terecht, dan nog reageer je best niet met geweld. Of nu de ene beter is dan de andere staat hier niet ter discussie, lichamelijke agressie past hier gewoon niet.

Sorry, but can't agree. Waarom lichamelijk agressie niet en verbaal wel vraag ik me af ?

Klopt,
Turken wonen in Turkije

'haha'

en Nederlanders mogen natuurlijk overal komen..........zonder zich te hoeven aanpassen?

kijk hier maar eens rond in het verkeer op Curacao; wanneer je een ongeval krijgt is de dader meestal een Nederlander die denkt dat verkeersregels toch niet hoeven worden nageleefd......

Dus zijn zij in overtreding, punt. Dat moet er een puntensysteem ingevoerd worden.
Dit zijn waarschijnlijk wel Nederlanders, omdat zij geboren zijn in Nederland.

Cyan: ga ajb even een paar jaar in Turkije wonen, als je dat tenminste volhoudt. En dan nog het liefst waar je vader/opa vandaan komt. Dan zal je zien hoeveel Belg jij bent.

zeekip zei:
Cyan: ga ajb even een paar jaar in Turkije wonen, als je dat tenminste volhoudt. En dan nog het liefst waar je vader/opa vandaan komt. Dan zal je zien hoeveel Belg jij bent.

Dit heeft hier niets met hoeveelheid turks of belgs in mij te maken. Ik maak keuzes voor mezelf en zo onafhankelijk mogelijk. Dat ik beïnvloedt wordt door het turkse cultuur is normaal, maar dat wilt niet zeggen dat ik alles zomaar inslik zonder na te denken.

Waarom zou ik in godsnaam bang moeten hebben ?

ik zei me marokkaanse buurjongen vandaag gedag
eng he

Dit heeft hier niets met hoeveelheid turks of belgs in mij te maken. Ik maak keuzes voor mezelf en zo onafhankelijk mogelijk. Dat ik beïnvloedt wordt door het turkse cultuur is normaal, maar dat wilt niet zeggen dat ik alles zomaar inslik zonder na te denken.

Natuurlijk ben jij beinvloed door jouw Turkse achtergrond. Dat is normaal.
Het gaat mij om het feit dat jij Turkse Belg bent en niet een Belgische Turk. J

Whatever that means. Meer turk dan belg ?

Andersom Cyan, hij zegt dat jij al tever geïntegreerd bent om jezelf nog een echte turk te kunnen noemen

Veroorzaak je zoveel ongelukken?

Terug
Naar boven