Fitness Seller

Shocking Bloed, zweet en trainen! Conwa's foto en filmpjes log! Before&after edition

• Topic Starter Topic Starter
Die stang bij bench lijkt wel 200kg aan te hangen met zoveel plates haha, sterke train!

Ja stom he! Eigenaar leek het een leuk idee al het staal in te leveren (voor geld) en er goedkope mega rubber platen voor terug te halen...
Gelukkig één van de weinige aanmerkingen bij deze gym. Het is vooral leuk bij newbees, die denken dat de elite allemaal Hulken zijn ;)

Goeie tips voor sterkere bench! Vooral rond 6 min!
Snel laten zakken om geen energie te verspillen, Pause en explosief omhoog.
Daarna vertelde hij over ademhaling. Ik haal adem tijdens naar beneden gaande beweging.
Hij zegt: boven diep inademen, zakken, pause, duwen en 'bij bijna boven' adem uit en weer in, zakken etc.

Dit ga ik volgende week meteen oefenen!

Goede tip wat betreft de benchpress, ik begin mijn eerste rep eigenlijk ook niet goed door de barbell echt secondes eerst in de lucht te houden. Lekkere train en benchpresses inderdaad. (en wat een mega-schijven inderdaad :D).

Goede tip wat betreft de benchpress,
ik begin mijn eerste rep eigenlijk ook niet goed door de barbell echt secondes eerst in de lucht te houden.
Lekkere train en benchpresses inderdaad. (en wat een mega-schijven inderdaad :D).

Thnx man en graag gedaan natuurlijk!
Nu doe ik het vrij rap ivm filmpje, maar normaliter pak ik de stang uit het rek en neem dan 5sec de tijd,
om mijzelf goed te positioneren en schouderbladen goed tegen elkaar te duwen. Voeten goed, rug iets arched en go!
Dus dat lijkt mij juist prima!

Goeie tips voor sterkere bench! Vooral rond 6 min!
Snel laten zakken om geen energie te verspillen, Pause en explosief omhoog.
Daarna vertelde hij over ademhaling. Ik haal adem tijdens naar beneden gaande beweging.
Hij zegt: boven diep inademen, zakken, pause, duwen en 'bij bijna boven' adem uit en weer in, zakken etc.
Thanks, precies een filmpje dat ik nodig had. Heb zelf al lang het idee dat ik teveel kracht en energie verlies tijdens de negative. Ben tijdens het doen van compounds ontzettend gefocust op de techniek waardoor ik wellicht ook te veel stilsta bij de negative, in plaats van de positive.
Morgen benchen, ga het direct eens in de praktijk brengen, dankje :).

Vandaag richting Amsterdam om een vriendin (Jannike) aan te moedigen.
Zij doet sinds een tijdje mee aan crossfit wedstrijden.
Ben erg benieuwd hoe dat er aan toe gaat!
Het vele conditionele werk trekt mij niet echt,
maar misschien heb ik een verkeerd beeld en kan ik het ook eens proberen.

Thanks, precies een filmpje dat ik nodig had. Heb zelf al lang het idee dat ik teveel kracht en energie verlies tijdens de negative. Ben tijdens het doen van compounds ontzettend gefocust op de techniek waardoor ik wellicht ook te veel stilsta bij de negative, in plaats van de positive.
Morgen benchen, ga het direct eens in de praktijk brengen, dankje :).
Top! Ben benieuwd of je er wat aan gehad hebt!
Dit is puur PL-gericht, dus voor jou!

Laatst bewerkt:
Wens haar maar succes! Veel plezier vandaag kerel!:thumb:

Wat is het idee achter paused bench?

Je traint puur BB gericht verder toch?

Wat is het idee achter paused bench?

Je traint puur BB gericht verder toch?

Goeie vraag! Ik train over algemeen BB gericht, maar vind PL erg leuk! Op deze manier;

1. Hou ik het uitdagend/afwisselend om te trainen.
2. Verbeter ik mijn techniek
3. Word ik sterker in benching (goed voor ego ;))
4. Zet ik meer en sneller massa aan, immers meer kracht is meer massa.

Het werkt als een trein, mijn chest gaat sinds ik hem afgewisseld met PL 2x per week pak stukken vooruit! (ma 4x10 en vr. 5x5)

Goedenavond Beukers!

Net weer een lekkere (en vooral lange training neergezet!)
2 uur volgemaakt, maar wel op de juiste manier...Als een beescht!
Ondanks een lekker feestje, vandaag fris en fruitig begonnen.
Ik was voor het laatst vrij op maandag, dus ff van genoten.
Vanaf volgende week fulltime werken, ben benieuwd hoe snel ik daar aan gewend ben!
Uiteraard blijf ik op dezelfde manier trainen!!

Rug en Borst

Cable rows

15x50kg narrow grip
10x90kg narrow grip
10x110kg narrow grip
10x70kg wide grip
10x70kg wide grip

Incline dumbell press (tucked elbows)

15x16kg
10x34kg
10x34kg
8x34kg
6x40kg
Lekker! Begin al aan de 'nieuwe manier' te wennen!
Vorige keer 3 dagen goeie spierpijn gehad, dus pak borst er goed mee!

Wide grip pulldown
10x70kg
10x90kg
10x90kg
2x105kg, cable liep vast ofzo...
6x95kg (om het af te maken op ander apparaat)

Flyes
10x18kg
10x20kg
10x22kg
10x24kg Lekker!! PR

Standing lat pulldown (hammer grip)
10x35kg
10x35kg
10x35kg
10x35kg

Benchpress (paused)
10x70kg
10x80kg
10x80kg
8x80kg (op!!!)

Bent over row
10x70kg
10x80kg
10x90kg
10x80kg

Dumbell pullovers
10x30kg
10x30kg
9x34kg (bijna kotsen :))
10x34kg

conclusie: lekker!!! blijf sterker worden, ik heb echt gevoel dat ik qua training/duur/ onderdelen goed bezig ben!
Van het weekend weer eens beticht van AAS gebruik... Beter compliment kan je niet krijgen! :)

Laatst bewerkt:
Ik blijf de volgorde van jouw oefeningen soms wat raar vinden, maar je gaat nog altijd als een trein dus het werkt schijnbaar prima. Lekker bezig man!! :D

Ik blijf de volgorde van jouw oefeningen soms wat raar vinden, maar je gaat nog altijd als een trein dus het werkt schijnbaar prima. Lekker bezig man!! :D

haha, vragen? Stel ze gewoon! ;) Reden volgorde:

Begin met rug om als antagonist voor borst lekker strak te krijgen.
Borst, eerste oefening volle energie en power nog, dus lekker zwaar!
Dan rug, borst, rug, borst etc. zodat ik steeds iets meer energie heb dan spiergroep achter elkaar.
Na eerste borst press, flyes en daarna weer 2 presses of pullover (vandaag pullover).
Eindig met zware rugoefening.

Jij raadde mij toch om en om aan? Werkt verschrikkelijk goed!!

Jij raadde mij toch om en om aan? Werkt verschrikkelijk goed!!

Zeker weten! Maar zou je dan niet met de barbell rows beginnen?:) Je kan daar ten slotte het meeste gewicht op verplaatsen en de oefening vergt ook meer concentratie/neurologische activiteit dan cable rows:)

Loop al een uur te vechten met tinypic voor een foto, dan maar zo

Zeker weten! Maar zou je dan niet met de barbell rows beginnen?:) Je kan daar ten slotte het meeste gewicht op verplaatsen en de oefening vergt ook meer concentratie/neurologische activiteit dan cable rows:)

Ik snap je punt en ga dat ook eens proberen!
Ik heb het van deze wanker gejat! vanaf 2.30 doet ie het voor. Hij pakt hem net zo breed als de stang bij pressen. Mijn barbell row is smaller. Maar die kan ik in de laatste 2 sets natuurlijk ook iets breder pakken! Thnx

Laatst bewerkt:
Succes kerel! :D

Krijg net op insta een compliment van een IFBB pro!
Voel me stiekem wel een beetje trots nu ;)

Terug
Naar boven