XXL Nutrition

Shocking Bloed, zweet en trainen! Conwa's foto en filmpjes log! Before&after edition

• Topic Starter Topic Starter
Als je altijd maar dezelfde oefeningen met hetzelfde gewicht en reps pakt zal je niet op den duur niet meer groeien, maar zolang je progressief blijft verhogen kan dit toch niet anders?

Je zal vast progressie maken qua gewicht, maar voor optimale groei geloof ik wel in deze theorie. Ik ga er iig goed op!

Ik las een tijdje terug ook dit artikel, waarin duidelijk werd gemaakt dat kogelstoters die tijdens de training allerlei verschillende stoot oefeningen doen (zeer uiteenlopende uitvoeringen) meer progressie boekten dan kogelstoters die op de klassieke manier trainden.

Differentiëren is the key!

https://www.google.nl/url?sa=t&sour...w4uX_cL-A2JuSq-Zg&sig2=9uKRINzPAikMeycTTetj9A

Met andere oefeningen leg je het accent natuurlijk weer nét wat anders, waardoor andere spiervezels een keer wat meer of minder aandacht krijgen.
Ik denk dat dit zeker wel kan bijdragen aan meer spiermassa, dat is natuurlijk ook de rede waarom bb'ers meer iso werk doen dan pl'ers
Echter stop je niet met groeien wanneer je dezelfde oefening blijft doen zolang je met je herhalingen en gewicht speelt.

Linkje wat je deelt kan ik trouwens niet plaatsen, het gaat over tennis?

Met andere oefeningen leg je het accent natuurlijk weer nét wat anders, waardoor andere spiervezels een keer wat meer of minder aandacht krijgen.

Ik kan me ook voorstellen dat er overlap inzit en dus met die verschillende oefeningen wel bepaalde spiervezels aanspreekt (misschien inderdaad in mindere mate), maar dat je hierdoor wel de gehele spier voller krijgt dan wanneer je alleen dezelfde oefening blijft doen (ondanks de progressie). Of zit ik er dan helemaal naast?

Ik kan me ook voorstellen dat er overlap inzit en dus met die verschillende oefeningen wel bepaalde spiervezels aanspreekt (misschien inderdaad in mindere mate), maar dat je hierdoor wel de gehele spier voller krijgt dan wanneer je alleen dezelfde oefening blijft doen (ondanks de progressie). Of zit ik er dan helemaal naast?

Natuurlijk, dat is ook de rede waarom ik op chestday tegenwoordig begin met een incline variant.. ik wil meer massa kweken op mijn bovenborst.

Natuurlijk, dat is ook de rede waarom ik op chestday tegenwoordig begin met een incline variant.. ik wil meer massa kweken op mijn bovenborst.

Maar pak je dan altijd dezelfde incline variant? Of wissel je bijvoorbeeld incline flyes af met incline bp? Ik zou denken dat bij deze twee verschillende oefeningen de accenten op de bovenborstspieren toch net wat anders liggen en dat je door afwisseling van deze oefeningen een nog vollere borst kan creeeren.

Exact! Wat jij nu doet is een achter lopende spiergroep zwaarder trainen om deze bij te trekken ( zoals pro's ook doen). Ik probeer dit te voorkomen door elke week te beginnen met een andere compound oefening voor borst, want dan heb ik nog de meeste kracht.

Het artikel gaat over tennisers kom ik net achter idd, maar idee is hetzelfde: differentiëren.

Exact! Wat jij nu doet is een achter lopende spiergroep zwaarder trainen om deze bij te trekken ( zoals pro's ook doen). Ik probeer dit te voorkomen door elke week te beginnen met een andere compound oefening voor borst, want dan heb ik nog de meeste kracht.

Het artikel gaat over tennisers kom ik net achter idd, maar idee is hetzelfde: differentiëren.
Klinkt wel als bro-science...maar f**k it! Ik hou van bro-science:heart:

Beeschten van het zware gewichten leven!
Daar zijn we weer! Vandaag samen met Ron wezen trainen.
Dit keer bij een andere sportschool zodat hij kon zien hoe het er elders aan toegaat. (Dit was zijn tweede keer ooit)
Op het programma stonden Biceps en Triceps en stiekem ook nog DL uiteindelijk.

Ik stond vandaag op en voelde mij niet echt gezond.. Ogen dicht, hoofd vol, keelpijn..
Gewoon wezen werken uiteraard, want die kids laat ik niet zitten.
Zodra ze de klas binnenstormen ben ik mijn ellende vergeten en gewoon lekker gewerkt tot 1700.
Merk dat het weer wennen is na 2 weken vakantie (jaja, luxeproblemen).. Ik was kapot!
Waarschijnlijk mede door het eruit niezen van mijn longen de hele dag!
Haaaaaaaatsssssjoeeeeeeeeeeee!!!!! 'gaat het meester?'Ja, prima! 9x9=?

Naar huis gegaan, omkleden, preworkout erin en naar de gym gefietst.

Vervolgens dit eruit geknald:

Triceps:

v-bar cable pulldown
12x25kg
10x40kg
10x40kg
10x40kg (in mijn gym vergelijkbaar met 80kg, andere katrol)

Seated overhead barbell curls

10x30kg
10x30kg
8x40kg
8x40kg

one arm rope cable pulldown (kan het nog langer?)
12x10kg per arm
12x10kg per arm
12x10kg per arm
8x15kg per arm

Biceps:

Hammer dumbell curls (met een twist op het bovenste punt)
10x16kg per arm
10x16kg per arm
10x16kg per arm
10x16kg per arm

Dumbell seated preacher curl (tegen been)
10x14kg per arm
10x14kg per arm
10x16kg per arm
8x16kg per arm

Cable superman curls
10xgeen flauw idee
10xgeen flauw idee
10xgeen flauw idee
10xgeen zin meer...

Bonus:

Deadlift

Ik zag iemand deadliften en dacht: 'dat is ook wel ff lekker op het einde van de week'

15x140kg (ben ik klaar, sta met iemand te praten. Pakt Ron ineens die stang en trekt hem 2x omhoog.. Talentje?
6x180kg (kon meer, maar wilde een pr)
1x210kg PR!!!!!!

2pplpc2.jpg

Conclusie:

Weekend! Nu lekker naar Assasin's Creed in Pathé en morgen alles eruit zwemmen.
Fijn weekend allen en bedankt voor het lezen!

Laatst bewerkt:
PR is altijd goed! Lekkerrr

En instafilmpjes ook trouwens ;)

Leuke training man, erg sterke DL!
Maar Pulldowns voor je triceps?

U bent best wel sterk, meester :)
Niks bezeerd met die DL uitspatting?

U bent best wel sterk, meester :)
Niks bezeerd met die DL uitspatting?

Bezeerd? Nee zeker niet! Dat is mijn rug ondertussen wel gewend! ;) zelfs als ik een jaar geen DL doe, pak ik zo 170kg van de grond.. toch nog ergens aanleg voor ;)

Bezeerd? Nee zeker niet! Dat is mijn rug ondertussen wel gewend! ;) zelfs als ik een jaar geen DL doe, pak ik zo 170kg van de grond.. toch nog ergens aanleg voor ;)
Misschien is het je 'ding' wel, iedereen heeft wel een oefening die hem/haar goed ligt.

Nice die PR, lekker!!
En 'jouw' klas heeft wel een erg toffe meester als ik het allemaal zo lees :).

15x140kg cassual deadlifting..:roflol: Damn..congrats met de 210kg PR!:thumb:

Netjes om na die 140 en 180 nog even een pr eruit te knallen...je kan meer zou ik dan zeggen!

Voorproefje:

Laatste borstoefening en laatste set: 91kg + 36kg (24+12)

Holy shit. Netjes als laatste oefening zeg :eek:

Edit: Ik zie nu die DL training pas. Lekker man. Met zo'n talent moet je gewoon iets doen joh! Ehh.. meester!

Terug
Naar boven