MuscleMeat

Shocking Bloed, zweet en trainen! Conwa's foto en filmpjes log! Before&after edition

Sterk man die frontsquats zo aan het eind van je leg-day! Goede tips ook wat betreft de side raises. Die oefening loop ik altijd een beetje mee te kloten!

Maar indien correct uitgevoerd vraag ik me altijd af hoe mensen 20kg raises kunnen loggen...eigenlijk weet ik het wel :roflol:

Sterk man die frontsquats zo aan het eind van je leg-day! Goede tips ook wat betreft de side raises. Die oefening loop ik altijd een beetje mee te kloten!

Maar indien correct uitgevoerd vraag ik me altijd af hoe mensen 20kg raises kunnen loggen...eigenlijk weet ik het wel :roflol:
Er bestaat een cheat variant van, waarmee dat kan. Maar jammer genoeg vergeten de meesten dat vaak even te melden. :rolleyes:

Kijk 'm gaan hier! En Ron ook :p

• Topic Starter Topic Starter

Ja joh, dat noem ik altijd 'ego-liften' :)

Er bestaat een cheat variant van, waarmee dat kan. Maar jammer genoeg vergeten de meesten dat vaak even te melden. :rolleyes:

Eerlijk duurt het langst toch! ;) Dan ben je meer je rug aan het trainen gok ik..

Kijk 'm gaan hier! En Ron ook :p

Ja, we gaan lekker!!

Eerlijk duurt het langst toch! ;) Dan ben je meer je rug aan het trainen gok ik..
Het zal je verbazen, maar nee. Zolang je het gewoon veilig doet (met goede vorm cheat :D), maar wel een overload creëert werkt het gewoon prima, net als cheatcurls, cheatshrugs en cheatrows. Ik maak me meer zorgen om mensen die hun side raises met "perfecte vorm" doen, maar intussen vrolijk hun armen roteren of "perfecte rows" uitvoeren, maar keihard met hun armen staan te trekken in plaats van hun rug. Of de bekende gecontroleerde shrugs, waarbij mensen vrolijk met hun schouders gaan draaien. Dan liever gecontroleerd body english.

Het zal je verbazen, maar nee. Zolang je het gewoon veilig doet (met goede vorm cheat :D), maar wel een overload creëert werkt het gewoon prima, net als cheatcurls, cheatshrugs en cheatrows. Ik maak me meer zorgen om mensen die hun side raises met "perfecte vorm" doen, maar intussen vrolijk hun armen roteren of "perfecte rows" uitvoeren, maar keihard met hun armen staan te trekken in plaats van hun rug. Of de bekende gecontroleerde shrugs, waarbij mensen vrolijk met hun schouders gaan draaien. Dan liever gecontroleerd body english.
Waarom ben je hier mij aan het beschrijven..?:rolleyes:

For you to be saluted!

Vandaag stond armen op het programma.
Ondanks een heftige week op het werk toch van plan mijn Bench PR te verbeteren.
Het liep helaas niet helemaal zoals ik wilde.. Maar kon achteraf ook eigenlijk niet verwachten dat ik binnen een paar weken 2x een pr zet..
Toen ging ik maar liefst 10 kg omhoog.. vanaf nu weer wat regelmatiger 5x5'en om mijn max aan te scherpen.
Net als de eerste training heb ik mijn oefeningen afgewisseld, dat bevalt mij goed!

Bench (PR sessie, niet tot failure ivm poging 125kg)
10x60kg slowreps
4x80kg
2x100kg
1x110kg
1x125kg... fail, ik kwam een heel eind, maar niet helemaal omhoog helaas.
5x90kg
5x100kg

Biceps+Triceps

smal benchpress
10x80kg
8x80kg
8x80kg
In combinatie met bench voldoende uitgeput. ;)

Scott bench ez-bar curls
10xstang+20kg
10xstang+20kg
8xstang+30kg (
8xstang+30kg
Filmpje gemaakt en ontdekt dat ik met laatste gewicht schouders enorm belast..
Gewicht dus weer lekker naar beneden en focus op schouders naar achter trekken.

Rope Cable pulldowns
10x30kg
10x35kg
10x35kg
8x40kg

Dumbell curls
10x16kg (per arm)
10x16kg (per arm)
10x16kg (per arm)
10x16kg (per arm)
Ik ga niet meer zo zwaar als eerst, puur op uitvoering concentreren.

Seated overhead EZ bar blablabla, ben de naam kwijt
10xstang+20kg
10xstang+30kg
10xstang+30kg
8xstang+30kg

Preacher curls
10x14kg per arm
10x14kg per arm
10x14kg per arm
10x14kg per arm

rug bonus

rack pulls

5x180kg
4x200kg
3x210kg
1x230kg

Moet toch wennen aan armen dag, voelt niet zo bevredigend als bijvoorbeeld rug+triceps en borst+biceps.
Toch maar even doorzetten! Fijn weekend!

Leuke training man! Was Ron er niet bij?

Rug bonus :lol:
230kg, niet slecht. Welke hoogte hadden je pulls?

Leuke training man! Was Ron er niet bij?

Ik had een onverwacht gesprek over uitbreiding van mijn aanstelling (waarschijnlijk fulltime mijn eigen klas ipv met duo), dus hij was al begonnen!
Maandag weer met Ron. Leuk dat je het vraagt!

Trainen heeft een positief effect op zijn levensstijl, merk ik nu al! Hij is nogal een feestbeest..
egeued.jpg

ja idd, de gedoodverfde opvolger van deze held!
Dat gaan we nu van hem maken!
htgyah.jpg

Rug bonus :lol:
230kg, niet slecht. Welke hoogte hadden je pulls?

Goeie vraag! Omdat ik 230 nog nooit had gedaan niet mega hoog. Iets gebogen knieën. Ging mij vooral om het 'aanvoelen' van het gewicht.

Laatst bewerkt:
Jammer van die bench mab, maar komt nog wel! Goeie training verder!

Thnx man! Ja, we komen er wel!

Ik had een onverwacht gesprek over uitbreiding van mijn aanstelling (waarschijnlijk fulltime mijn eigen klas ipv met duo), dus hij was al begonnen!
Maandag weer met Ron. Leuk dat je het vraagt!

Trainen heeft een positief effect op zijn levensstijl, merk ik nu al! Hij is nogal een feestbeest..

Ik mistte hem inderdaad al in je log.

Nice topic...ik volg :thumb:

Ben bijna 15 geleden plots gestopt met 6x per week trainen. Vrouw, kids, drukke baan etc...beide achillespezen gescheurd gehad, zware rughernia...allemaal redenen om rustig aan te doen en dan kakt je trainingsleven behoorlijk in, tot zelfs naar het 0-punt. Sinds 2 weken weer actief in de sportschool met m'n 39 en het voelt weer als vanouds (op de pukkelige binkies na). Ik volg specifiek jouw topic omdat je fysiek mij deed denken aan mijzelf zo veel jaren geleden en je trainingsschema me aanspreekt.

Ga nu 3x per week naar de sportschool, voornamelijk om een flinke laag vet eraf te branden. Weeg 120kg met 1.93m, dus bf is sky high :( Dus minstens een uur cardio en dan nog een paar setjes benen voor extra verbranding. Althans, zo heb ik het 'vroeger' geleerd :D Spieropbouw is nu nog even geen prio.

Ik blijf je even volgen. Keep up the good work!

Nice topic...ik volg :thumb:

Ben bijna 15 geleden plots gestopt met 6x per week trainen. Vrouw, kids, drukke baan etc...beide achillespezen gescheurd gehad, zware rughernia...allemaal redenen om rustig aan te doen en dan kakt je trainingsleven behoorlijk in, tot zelfs naar het 0-punt. Sinds 2 weken weer actief in de sportschool met m'n 39 en het voelt weer als vanouds (op de pukkelige binkies na). Ik volg specifiek jouw topic omdat je fysiek mij deed denken aan mijzelf zo veel jaren geleden en je trainingsschema me aanspreekt.

Ga nu 3x per week naar de sportschool, voornamelijk om een flinke laag vet eraf te branden. Weeg 120kg met 1.93m, dus bf is sky high :( Dus minstens een uur cardio en dan nog een paar setjes benen voor extra verbranding. Althans, zo heb ik het 'vroeger' geleerd :D Spieropbouw is nu nog even geen prio.

Ik blijf je even volgen. Keep up the good work!

Dankjewel man! Leuk dat je volgt en zeer tof dat mijn log je aanspreekt! Leeftijd speelt geen rol in het behalen van een bepaald fysiek naar mijn mening, dus dit ga je vast en zeker weer behalen! Be strong en keep going!

Dankjewel man! Leuk dat je volgt en zeer tof dat mijn log je aanspreekt! Leeftijd speelt geen rol in het behalen van een bepaald fysiek naar mijn mening, dus dit ga je vast en zeker weer behalen! Be strong en keep going!

Thanks voor je reactie! Ik neem de tijd om eerst maar eens af te vallen. Er zit nog redelijk veel spiermassa onder de walvishuid ;)

Net een goede bak zelfgemaakte tonijnsalade achter m'n kiezen en zo weer op naar de sportschool. Uurtje crosstrainer op de planning staan! :headphone:

Balen van die bench PR. Maar 125kg is niet zomaar even een gewicht. Ik herken dat wel trouwens..stiekem nog even een totaal andere spiergroep erbij pakken..mooie rackpull wel! :)

Het is een mooi streven om binnen paar weken tweemaal een PR te zetten, maar of het realistisch is..
Ben zelf inmiddels erg fan van langzame progressie, al is het maar één set/rep/kg meer ten opzichte van een vorige set, progressie is progressie. Denk dat je op lange termijn daar verder mee kan komen door grotere stappen te nemen. In ieder geval wanneer je al een tijdje in het zadel zit..

Balen van die bench PR. Maar 125kg is niet zomaar even een gewicht. Ik herken dat wel trouwens..stiekem nog even een totaal andere spiergroep erbij pakken..mooie rackpull wel! :)

We hebben iig weer een mooi doel voor de maand februari! Ja die rackpull was lekker! Is helaas ook de max van wat er op de stang past.. stomme rubber schijven!

Het is een mooi streven om binnen paar weken tweemaal een PR te zetten, maar of het realistisch is..
Ben zelf inmiddels erg fan van langzame progressie, al is het maar één set/rep/kg meer ten opzichte van een vorige set, progressie is progressie. Denk dat je op lange termijn daar verder mee kan komen door grotere stappen te nemen. In ieder geval wanneer je al een tijdje in het zadel zit..

Ja idd, was ook een gokje! Heb nu iig duidelijk waar mijn huidige grens ligt bij banken en deadliften. Ik voel dat er nog veel rek zit in mijn squat, dus daar ligt nu de focus ook op. Deze wil ik doortrekken tot minstens 150kg. Tijdens mijn 4-jarige 'pauze' nauwelijks benen gedaan, dus moest weer flink wennen aan de squat, gaat steeds beter!

Terug
Naar boven