Fitness Seller

Brab0 & Gains

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Moeijlijk te beoordelen vanwege de slechte belichting. Ik denk dat je trainer wel gelijk heeft dat het probleem bij je voeten begint. Train je met schoenen met een zachte zool? Verder zie ik bij je linkervoet duidelijk dat het zwaartepunt naar je tenen verplaatst als je zakt, terwijl het de bedoeling is dat het zwaartepunt niet verschuift tijdens de beweging.

Je hebt helemaal gelijk. Dat zag de trainer ook en hij zei dat dit waarschijnlijk kwam door de verkeerde schoenen. Ik heb mijn schoenen hierna uitgetrokken en het voelde meteen beter. Mijn schoenen zijn hardloopschoenen.

Military press is 1 van mijn favoriete oefeningen :D het ene moment druk ik 45 kg en het andere moment zit ik tussen 40-45 KG. Afhankelijk van hoe fit ik ben, slaap, etc. etc.
Als jij ook op dit gewicht zit hoef ik jou niet te vertellen hoe t*fuszwaar het kan zijn :pressing:

Dude, wat zijn ATG squats? En bedoel je met 'net onder parallel' net onder 90 graden (knie)?
Kont naar achteren eerst ga ik eens proberen!
ATG = ass to grass (je kont op het gras bijna)
net onder parallel wilt zeggen dat je heup net iets onder je knieen komen

ATG = ass to grass (je kont op het gras bijna)
net onder parallel wilt zeggen dat je heup net iets onder je knieen komen

Aaaahh ja klopt :duh: er is mij verteld dat je zo diep mogelijk dient te gaan bij de squat. Klopt dit niet dan?

Aaaahh ja klopt :duh: er is mij verteld dat je zo diep mogelijk dient te gaan bij de squat. Klopt dit niet dan?
Ook weer moeilijk te zien op dit filmpje, maar diepte is volgens mij prima (parallel of net er onder). Bij ATG liggen je hamstrings op je kuiten.

Ook weer moeilijk te zien op dit filmpje, maar diepte is volgens mij prima (parallel of net er onder). Bij ATG liggen je hamstrings op je kuiten.

Ik weet dat de belichting niet geweldig is. Misschien de volgende keer een bouwlamp meenemen :D Ik kan je wel zeggen dat ik een stuk onder parallel zit.

Mijn advies mbt squat is om een keer met iemand te gaan trainen die er goede kijk op heeft. En dan bedoel ik dus niet de lokale buffel uit de sportschool.
ik zie een aantal dingetjes, voornamelijk je stand, schoenen, aanspanning core, en je gehele setup eigelijk. Daarnaast denk ik dat je ook de spanning verliest onderin, waardoor je dus naar voren valt. Dit moet je vervolgens weer corrigeren, etc etc.

Het is lastig om je zo op weg te helpen vanaf het scherm. Daarom; zoek iemand die je er mee kan helpen via een trainingssessie oid. daar heb je veel meer aan.

Als je alvast wat onderzoek wil doen:

Update 22e training 04-10-2019:

Warming up (lege squat stang + stretchen).

Squat 3x10 / 70 KG
Bent over row 3x10 / 70 KG
Romanian Deadlift 3x10 / 70 KG
Bench press 3x10 / 65 KG
Pull down 3x10 / 70 KG
Military press 3x10 / 42,5 KG
Barbell curl 3x10 / 42.5 KG
Push down 3x10 / 35 KG
Calf raises (zittend, leg press machine) 3x10 / 130 KG

Extra oefeningen:

Seated triceps dumbbell extension 3x10 / 30 KG
Concentration curl dumbbell 3x10 / 17.5 KG

Ik heb de aanbevolen filmpjes en nog meer bekeken over de squat. Ik wil de oefening graag blijven doen omdat ik het een fijne en gave oefening vind. Dus heb het nogmaals geprobeerd met alle tips en aanwijzingen die ik heb kunnen vinden. Op blote voeten ben ik te werk gegaan en het ging uitstekend. Geen grammetje pijn meer in mijn rug en ook niet meer in mijn knie. Ik heb nu ook meer tijd genomen om alle ‘regels’ in acht te nemen. En dat werkte meteen een stuk beter.
Dit zetten we zo door!

Ik heb er nu ruim 5 weken op zitten en ik blijf de (Romanian) deadlift toch een twijfelaar vinden. Ook dit is een gave oefening, en ik ben er van overtuigd dat het een zeer goede is voor algemene krachtsontwikkeling. Maar ik lees veel en zie filmpjes met powerlifters die zeggen dat het risico/opbrengst ratio niet echt denderend is wanneer je ‘bodybuilding’ of spieropbouw doet. Het is van alles een beetje wat maar niet echt een specifieke oefening voor een specifieke doelgroep, aldus bell-coaching.com.
Goed, dit wil niet zeggen dat ik’m nu al overboord gooi maar het is momenteel de enige oefening waarbij ik het idee heb dat ik er ‘niks voor terug krijg’. Ik kijk het nog een tijdje aan en als ik er dan nog steeds zo over denk dan wil ik er een andere goede compound voor in de plaats nemen.
Wat is jullie mening/ervaring met deze oefening?

Goed weekend!

Update 23e training 07-10-2019:

Warming up (5 min. cardio + lege squat stang + stretchen).

Squat 3x8 / 75 KG
Bent over row 3x10 / 75 KG
Romanian Deadlift 3x8 / 75 KG
Bench press 3x10 / 65 KG
Pull down 3x10 / 70 KG
Military press 3x8 / 45 KG
Barbell curl 3x10 / 45 KG
Push down 3x10 / 37.5 KG

10 minuten cardio (had er echt geen zin in vandaag :( )

Deze week bij de meeste oefeningen het gewicht weer omhoog geschroefd. Ging prima! Ik probeer dit per oefening te bekijken want ik merk dat ik niet met alle oefeningen op dezelfde tempo progressie maak. Dit vind ik overigens ook niet erg, zo lang ik maar geen blessures oploop.
Ben benieuwd hoe ver mijn fullbody schema mij gaat brengen :)

Update 24e training 09-10-2019:

Warming up (5 min. cardio + lege squat stang + stretchen).

Squat 3x8 / 75 KG
Romanian Deadlift 3x8 / overgeslagen vandaag
T-bar row 3x8 / 50 KG
Back extension 3x10 / 10 KG los gewicht
Bench press 3x10 / 67 KG
Pull down 3x10 / 70 KG
Push down 3x10 / 37.5 KG

Cardio 15 minuten interval training

Vandaag een goede training gehad. Ik heb de Romanian deadlift overgeslagen en in plaats daarvan de back extension en de T-bar row gedaan. De T-Bar row kon veel zwaarder had ik het idee naderhand maar toen had ik’m al gedaan :)

Ik ben er nog niet helemaal uit wat betreft de deadlift, wel of niet doorgaan... tijd zal het leren.
Vanaf zondag ben ik een weekje op vakantie. Vrijdag nog een training en dan heeft mijn lijf 9 dagen rust.

Voorlopig ga ik goed vooruit op dit schema en probeer ik ook alles eruit te halen. Kijken hoe ver we komen.

Update 25e training 11-10-2019:

Squat 3x8 / 75 KG
T-bar row 3x8 / 60 KG
Back extension 3x10 / 10 KG los gewicht
Bench press 3x10 / 67,5 KG
Pull down 3x10 / 70 KG
Push down 3x10 / 37.5 KG

Extra oefeningen:

Hammer curl 3x10 / 17.5 KG
Concentration curl 3x8 / 20 KG
Barbell triceps extension (liggend) 3x8 / 45 KG
Behind the neck press triceps Dumbbell 3x8 / 30 KG

Zo, ik heb vandaag een zware en goede training gehad. De romanian deadlift heb ik uit mijn schema gezet. De voor's en tegen's tegen elkaar afgewogen en besloten om deze oefening niet meer te doen. Daarvoor in de plaats de T-bar row en de back extension in mijn schema verwerkt. We zullen zien hoe dit zich de komende tijd zal gaan ontwikkelen.
Ik had vandaag veel energie dus heb ik wat extra oefeningen voor de biceps en triceps gedaan. :flexbiceps: Was ik bezig met de liggende barbell triceps extension, laat ik die barbell toch in mijn kruis vallen... Ja, inderdaad, auw.... :huilen: maar goed, niks gebroken en ook niks blauw :p;)

Zondag gaan we met het gezinnetje een weekje weg (herfstvakantie voor de kinderen). Dus dat wordt een week niet trainen en ook niet volledig dedicated eten/drinken. Jammer dan, dat maak ik wel weer goed als ik terug ben.

Een weekje geen updates dus! Fijn weekend voor jullie.

laat ik die barbell toch in mijn kruis vallen... Ja, inderdaad, auw.... :huilen:

Beter wat rust voor het vrouwtje komende week :roflol:

Enjoy!

1570797617941.png

Update 26e training 21-10-2019:

Squat 3x8 / 75 KG
T-bar row 3x8 / 55 KG
Back extension 3x10 / 15 KG los gewicht
Bench press 3x10 / 70 KG
Pull down 3x10 / 70 KG
Barbell curl 3x10 / 40 KG
Push down 3x10 / 35 KG

Weekje vakantie gehad, was erg goed! Maar ik merkte het vandaag wel met trainen. Ik moest met sommige oefeningen echt moeite doen om hetzelfde gewicht uit te kunnen voeren en sommige oefeningen zelfs met minder gewicht. Alleen de bench heb ik zwaarder gepakt vandaag en dat ging vrij aardig!
Wat gaat het toch snel ‘achteruit’ als je 10 dagen niks doet. Maar goed, we gaan er weer tegenaan :-)

Update 27e training 23-10-2019:

Squat 3x8 / 77.5 KG
T-bar row 3x8 / 55 KG
Bench press 3x10 / 70 KG
Pull down 3x10 / 70 KG
Barbell curl 3x10 / 42.5 KG
Push down 3x10 / 37.5 KG
Calf raises (zittend, leg press machine) 3x10 / 140 KG

Prima training achter de rug. Met de squat ietsje omhoog gegaan met gewicht, voelde meteen loodzwaar :) maar het ging goed!
Op naar vrijdag...

Update 28e training 25-10-2019:

Squat 3x8 / 77.5 KG
T-bar row 3x8 / overgeslagen vandaag i.v.m. groepstraining
Bench press 3x10 / 70 KG
Pull down 3x10 / 70 KG
Push down 3x10 / 37.5 KG

Extra oefeningen:
Concentration curl dumbbell 3x8 / 20 KG
Behind the neck press triceps dumbbell 3x8 / 30 KG

Ik was vandaag heel vermoeid (slecht/weinig geslapen). Ik heb daarom de training als heel zwaar ervaren. Maar het is verder wel oké verlopen. Ik kan me helaas niet aanzetten tot cardio, ik verveel me al heel gauw :(
Misschien moet ik buiten hardlopen ofso? Ik weet het niet. Wellicht de volgende training beter.

Goed weekend allen!

Update 29e training 28-10-2019:

Warming up (cardio + lege squat stang + stretchen).

Squat 3x8 / 80 KG
Bent over row 3x8 / 77.5 KG
T-bar row 3x8 / 60 KG
Bench press 3x10 / 70 KG
Pull down 3x10 / 70 KG
Push down 3x10 / 37.5 KG

De training verliep prima. Rustig aan wat gewicht omhoog bij sommige oefeningen. Dat gaat goed. Waar ik heel blij mee ben is dat de pijn in mijn rug (die door de squat kwam) weg blijft. Op naar woensdag ;)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven