- Waardering
- 12.701
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mooie training. Zelf ook voorstander van weighted pull ups ^^
Die biceps curls doe ik je niet na, enkel train ik bijna géén biceps. Misschien ook maar werk van maken, zodanig ze mooi passen bij mijn triceps
![]()

ja de weighted pull ups zijn echt de shit. Voelt anders dan pull downs.
Die bicep curls blijven echt al lang hangen tussen de 50 en 55 kg. Moet daar wat aan doen![]()
. Zolang ik mijn linkse nog wat voller krijg zoals rechts ben ik tevreden.Ja deed vroeger pull downs en niks progressie. Dan pull ups gedaan en doorgezet en cheatend dus door wat momentum te gebruiken. Zo heb ik in een 2 maanden tijd dikke progressie gemaakt door uiteindelijk cheat reps te doen met 20kg, maar dan fatsoenlijker met iets minder gewicht. En die curls lijken mij eigenlijk niet zo belangrijk. Biceps is verwaarloosbaar en zal het altijd zijn in mijn ogen. Zolang ik mijn linkse nog wat voller krijg zoals rechts ben ik tevreden.
Omhoog komen was zooooo dodelijk vermoeiend, 6e rep niet gedaan)Je kan idd van alles, doen. Wel van belang dat we weten wat je ter beschikking hebt qua equipment, hoeveel dagen je wilt trainen etc
Bedoel je dit grammaticaal of fysich?
Grammaticaal kan je te diep zakken of te laag gaan, niet laag zakken.
Fysisch kan je absoluut te laag zakken, als je voorbij het punt komt waar je technische issues ontwikkeld (naar voren vallen, buttwink, knieën naar voren) dan ga je "te diep".
Bedoel je dit grammaticaal of fysich?
Grammaticaal kan je te diep zakken of te laag gaan, niet laag zakken.
Fysisch kan je absoluut te laag zakken, als je voorbij het punt komt waar je technische issues ontwikkeld (naar voren vallen, buttwink, knieën naar voren) dan ga je "te diep".
ja uiteraard. Concentratie was weg, spanning was weg en voordat ik het in de gaten had zat ik ‘gehurkt’. Gewoon dom van me.
nee ik bedoel een slechte vorm indien je echt diep zakt
Je kan idd van alles, doen. Wel van belang dat we weten wat je ter beschikking hebt qua equipment, hoeveel dagen je wilt trainen etc

Vind je de decline bench een fijne oefening ja? Naar mijn weten is dat een van de meest overrated oefeningen die je kan doen voor je chest. Imo kan je beter die oefening vervangen voor iets anders. Met flat bench en dips ben je veel effectiever bezig.Training 17-09-2020
Bench press (decline)
Opwarmen
8 x 70 KG (paused)
3 x 100 KG
5 x 95 KG
5 x 95 KG
5 x 95 KG
4 x 95 KG
Squat
Opwarmen
7 x 80 KG (paused)
6 x 120 KG
6 x 120 KG
6 x 120 KG
5 x 120 KG (de 5e rep was ik te diep gegaanOmhoog komen was zooooo dodelijk vermoeiend, 6e rep niet gedaan)
Military press
Opwarmen
4x
6 x 52 KG
Calve raises
3 x 10
Ik voel me lichamelijk een stuk beter, de ‘verkoudheid’ is weggetrokken gelukkig.
Ik wil gaan nadenken over een andere indeling/schema voor het trainen. Maar waar moet ik beginnen? Er is ZOVEEL beschikbaar dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Iemand tips? Ik wil in ieder geval ‘bodybuilding’ gericht trainen.