XXL Nutrition

Brab0 & Gains

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Yup is ook logisch!

Log je echt alles en bereken je echt alles volledig mee?
gekookt vs ongekookt.
Volgens mij had je al eerder je voeding gepost maar misschien eens van een paar dagen exact bijhouden dan? (en eventueel posten)

Is er misschien een app die betrouwbaar is? Of is er een andere manier (dan opschrijven) om het bij te houden?

De spreadsheet he. ;) excel
Kan je alles echt zelf berekenen

In MFP kan je ook zelf je eigen producten toevoegen. Wat meer werk maar dan weet je echt wat je zelf eet.

De spreadsheet he. ;) excel
Kan je alles echt zelf berekenen

In MFP kan je ook zelf je eigen producten toevoegen. Wat meer werk maar dan weet je echt wat je zelf eet.

Dankjewel. Ik ga even kijken wat voor mij makkelijker is :) fijn dat jullie meedenken!!

Als je excel hebt en de basis weet te berekenen aan ed hand van je eigen waardes (kcal en ekv van je producten) kan je heel makkelijk een soortgelijk product in MFP gebruiken of je kan hem zelf toevoegen. Voordeel van de app is dat je hem gewoon direct in kan vullen als je je telefoon bij je hebt. Maar als je het een tijdje hebt bijgehouden weet je het ook wel zo een beetje wat je kan eten en wat je voor wat kan vervangen.
Als je normaal 50 gram rijst ongekookt neemt is dat zo een 175-180 kcal. Das ongeveer gelijk aan een 225 gram aardappel. Of bijvoorbeeld 150 gram aardappel (ca 120 kcal) + 200 gram groente (ca. 60 kcal) en zo kan je wat spelen. Op den duur weet je het gewoon ook uit je hoofd.
Kwestie van een aantal weken is het vaak. Het kost je nu misschien wat meer tijd en moeite maar je haalt er echt wel profijt uit daarna.

en hulp vragen mag ook altijd he! ;)

Als je excel hebt en de basis weet te berekenen aan ed hand van je eigen waardes (kcal en ekv van je producten) kan je heel makkelijk een soortgelijk product in MFP gebruiken of je kan hem zelf toevoegen. Voordeel van de app is dat je hem gewoon direct in kan vullen als je je telefoon bij je hebt. Maar als je het een tijdje hebt bijgehouden weet je het ook wel zo een beetje wat je kan eten en wat je voor wat kan vervangen.
Als je normaal 50 gram rijst ongekookt neemt is dat zo een 175-180 kcal. Das ongeveer gelijk aan een 225 gram aardappel. Of bijvoorbeeld 150 gram aardappel (ca 120 kcal) + 200 gram groente (ca. 60 kcal) en zo kan je wat spelen. Op den duur weet je het gewoon ook uit je hoofd.
Kwestie van een aantal weken is het vaak. Het kost je nu misschien wat meer tijd en moeite maar je haalt er echt wel profijt uit daarna.

en hulp vragen mag ook altijd he! ;)

Super! Ik duik er komende week eens in :) wordt vervolgd...

Is er misschien een app die betrouwbaar is? Of is er een andere manier (dan opschrijven) om het bij te houden?

Ik heb even wat aanpassingen gedaan in mijn cut-schema. Simpelweg wat hoeveelheden naar beneden geschroefd. Ik hoop komende weken drastisch verandering te zien hiermee. Uiteraard houd ik jullie op de hoogte. Ik heb MyFitnessPal nog niet bekeken maar wellicht dat het slim is om dit te gebruiken en bij te houden wat ik daadwerkelijk naar binnen werk.

Ik had eerst bij mijn lunch een blik tonijn EN 1 eieren. En nu is het om de dag OF eieren OF tonijn. Ook heb ik de zilvervliesrijst gehalveerd. Mijn eiwitten zijn drastisch omlaag geschroefd, hopelijk niet te weinig. Volgens berekeningen zou mijn BMR 1690 kcals zijn dus ik ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. Wil namelijk niet teveel verliezen aan kracht en gains :(

1.jpg

2.jpg

Hoeveel KCal at je dan de afgelopen maand waarin je 4 kg aankwam?
1500 KCal/dag is wel heel weinig!

Hoeveel KCal at je dan de afgelopen maand waarin je 4 kg aankwam?
1500 KCal/dag is wel heel weinig!

Kennelijk teveel. Ik had 1 cheatdag per week en dat is waarschijnlijk teveel geweest.

Ik weet dat 1500 kcals te weinig is, zelfs voor mijn stats: 1.68M & 76 KG. Maar ik moet ergens beginnen.

Kennelijk teveel. Ik had 1 cheatdag per week en dat is waarschijnlijk teveel geweest.

Ik weet dat 1500 kcals te weinig is, zelfs voor mijn stats: 1.68M & 76 KG. Maar ik moet ergens beginnen.
Dan zou ik wat minder extreem beginnen, op 2000 KCal of zo. En dan stoppen met cheatdays.

Dan zou ik wat minder extreem beginnen, op 2000 KCal of zo. En dan stoppen met cheatdays.

Stoppen met cheatdays is inderdaad een goede. Ik ben al 3 weken bezig op 1700 kcals per dag en dit is het resultaat. Ik denk dat 2000 kcals niet een goed idee is?

Stoppen met cheatdays is inderdaad een goede. Ik ben al 3 weken bezig op 1700 kcals per dag en dit is het resultaat. Ik denk dat 2000 kcals niet een goed idee is?
Ik denk van wel! Waarschijnlijk heb je het effect van je cheatdays onderschat. Begin nou maar gewoon op 2000 zonder cheatdays. Als er na 2 weken nog geen dalende lijn in zit kun je altijd verder verlagen, maar dan zou je wel een erg traag metabolisme hebben.

Ik denk van wel! Waarschijnlijk heb je het effect van je cheatdays onderschat. Begin nou maar gewoon op 2000 zonder cheatdays. Als er na 2 weken nog geen dalende lijn in zit kun je altijd verder verlagen, maar dan zou je wel een erg traag metabolisme hebben.

:P jij wilt mij nog vetter hebben zeker! Misschien kan ik dan het beste mijn ‘oude’ cut-schema aanhouden. De cheatdays weglaten en kijken waar ik over 2 weken sta?

@Brab0 , niet zo eigenwijs zijn Jonguh

bereken je onderhoud en ga daar 500 kcal onder zitten .
het is geen rocketscience.

4 kg in een maand erbij plakken terwijl je in een cut zit is gewoon te veel eten .

cheatdays kunnen prima ( althans met mate )
Ik Cheat 1 x per week maar blijf binnen mijn macro’s , dus stouw jij jezelf vol met van alles en nog wat en eet je 1500 boven onderhoud hebben in theorie 3 dagen onder onderhoud eten geen drol zin gehad

en je schultenbrau laten staan jonguh ..
dus hup je Opel Manta in en gas erop

@Brab0 , niet zo eigenwijs zijn Jonguh

bereken je onderhoud en ga daar 500 kcal onder zitten .
het is geen rocketscience.

4 kg in een maand erbij plakken terwijl je in een cut zit is gewoon te veel eten .

cheatdays kunnen prima ( althans met mate )
Ik Cheat 1 x per week maar blijf binnen mijn macro’s , dus stouw jij jezelf vol met van alles en nog wat en eet je 1500 boven onderhoud hebben in theorie 3 dagen onder onderhoud eten geen drol zin gehad

en je schultenbrau laten staan jonguh ..
dus hup je Opel Manta in en gas erop

WTF is schultenbrau :D maar je hebt gewoon gelijk. Gas erop :)

Bier Jonguh ..

Bijlagen

• 91A31641-2F7A-4D8D-AD2E-22A3314E15C5.png
    91A31641-2F7A-4D8D-AD2E-22A3314E15C5.png
    263 KB · Weergaven: 159
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven