MuscleMeat

Chemical Ali 's log

update:
Ga niet meer posten in dit topic. Als mijn schouder weer in orde is en ik terug op alle spiergroepen 100% kan knallen open ik wel een nieuwe.
Ondertussen hou ik me wel bezig met LB en wat cardio.

Succes met je herstel. Schouderblessures zijn k*t!

spijtig bro', ik volgde je logje met plezier, je kunt misschien toch je LB blijven posten, werkt altijd wel wat motiverend voor je imo ;)

ik hoop dat je snel weer de oude bent!

Dat je spoedig mag herstellen, kan met je meepraten niet zo'n beetje ook ;)

• Topic Starter Topic Starter
spijtig bro', ik volgde je logje met plezier, je kunt misschien toch je LB blijven posten, werkt altijd wel wat motiverend voor je imo ;)

ik hoop dat je snel weer de oude bent!

ok, zal mijn LB posten. De rest ga ik hier niet neerschrijven, want de helft is toch maar aan halve intensiteit en de andere helft zijn k*toefeningen, meestal isolatie. Als ik weer op dreef ben ga ik wel een andere log openen denk ik, ik wil met een propere lei herbeginnen :p

vandaag was het benen, beetje UB en buik (1u, benensessie duurde een half uur)

full squat 6s
10x50
10x60
2x10x70
10x80
8x80

leg ext 3s
10x60
8x70
6x80

leg curl 5s
2x10x35
7x40
6x40
6x30

calf raises (zittend) 4s
2x12x90
10x100
8x100

nog wat licht UB (oefeningen waar ik geen last ondervind)

buik

Comment:
Benen waren nog wat gaar van woensdag, maar training was toch netjes, geen PR's, maar wel een paar evenaring of toch niet ver ervan.

Dat je spoedig mag herstellen, kan met je meepraten niet zo'n beetje ook ;)

Weet ik, dat ook jij eeuwig van die ellende mag gespaard blijven.
Deze keer kwam het bij mij van het incline benchen gevolgd door incline DB press, schouder zal nog niet helemaal in orde geweest zijn na deze zomer, maar dat wist ik toen nog niet. Het blijft toch blijkbaar een tijdje een zwakke plek.
Wat ik in het vervolg ga doe om blessures te voorkomen:
1) niet meer < 6 reps bij alle borstoefeningen + dips + CGBP
2) als ik ook maar iets voel stoppen en naar huis of een andere spiergroep die de schouder niet belast
3) opwarmen met shoulder dislocates (deed ik nu al) + een pulldown voor schouders en een row (weet niet of dit een goed idee is of ook pulldown?) voor borst
4) vanaf nu standaard 1x per week RC-werk

Nette training bro' :wl:

wanneer je vaak last hebt van schouderblessures, heeft dat meestal te maken met een zwakke achterkant schuder: rotator-cuffs!
link:
Rotator cuff injury - MayoClinic.com
Rotator Cuff Treatment - Injections, Exercises, and Surgery for a Rotator Cuff Tear

bekijk ook even dit oude topic:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/rotator-cuff-oefeningen-11651/

suc6 ermee, en beterschap met je schouders!
:thumbs:

Hoe vaak per week mag je eigenlijk dislocates doen?

Nette training bro' :wl:

Hoe vaak per week mag je eigenlijk dislocates doen?

liefst niet te vaak..........1* week is al genoeg! belangrijker is om echt lichte gewichten te gebruiken, want je schouder geeft pas de volgende dag aan of het gewicht genoeg of te zwaar is geweest!
( als je gelijk zwaar gaat, zit je zo met nog meer blessures!!)

ok, zal mijn LB posten. De rest ga ik hier niet neerschrijven, want de helft is toch maar aan halve intensiteit en de andere helft zijn k*toefeningen, meestal isolatie. Als ik weer op dreef ben ga ik wel een andere log openen denk ik, ik wil met een propere lei herbeginnen :p

vandaag was het benen, beetje UB en buik (1u, benensessie duurde een half uur)

full squat 6s
10x50
10x60
2x10x70
10x80
8x80

leg ext 3s
10x60
8x70
6x80

leg curl 5s
2x10x35
7x40
6x40
6x30

calf raises (zittend) 4s
2x12x90
10x100
8x100

nog wat licht UB (oefeningen waar ik geen last ondervind)

buik

Comment:
Benen waren nog wat gaar van woensdag, maar training was toch netjes, geen PR's, maar wel een paar evenaring of toch niet ver ervan.

Weet ik, dat ook jij eeuwig van die ellende mag gespaard blijven.
Deze keer kwam het bij mij van het incline benchen gevolgd door incline DB press, schouder zal nog niet helemaal in orde geweest zijn na deze zomer, maar dat wist ik toen nog niet. Het blijft toch blijkbaar een tijdje een zwakke plek.
Wat ik in het vervolg ga doe om blessures te voorkomen:
1) niet meer < 6 reps bij alle borstoefeningen + dips + CGBP
2) als ik ook maar iets voel stoppen en naar huis of een andere spiergroep die de schouder niet belast
3) opwarmen met shoulder dislocates (deed ik nu al) + een pulldown voor schouders en een row (weet niet of dit een goed idee is of ook pulldown?) voor borst
4) vanaf nu standaard 1x per week RC-werk

ook ik heb een tijdje last gehad van mijn schouder - ik ben begonnen rotator-cuff - oefeningen + alleen lichte raises - de presses heb ik een poosje achterwege gelaten ( 2 maanden ) + ben ik bij het bankdrukken weer wat meer met db's gaan werken , het heeft een tijdje geduurd maar het is nu voor 99% over m.a.w. sterkte hiermee

wanneer je vaak last hebt van schouderblessures, heeft dat meestal te maken met een zwakke achterkant schuder: rotator-cuffs!
link:
Rotator cuff injury - MayoClinic.com
Rotator Cuff Treatment - Injections, Exercises, and Surgery for a Rotator Cuff Tear

bekijk ook even dit oude topic:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/rotator-cuff-oefeningen-11651/

suc6 ermee, en beterschap met je schouders!

Heb alles gelezen, bedankt, karma van zodra ik weer kan geven.
Heb een paar weken dit schema gevolgd, ga dat nu weer doen.
Verder deed ik de laatste 3 maand elke training voor rug, borst, schouders en dippen shoulder dislocates, maar dit is dus te veel? Zal dit dan laten vallen en opwarmen met pulldowns/rows.

Thanx, zal de rest van mijn LB ook blijven posten.

ook ik heb een tijdje last gehad van mijn schouder - ik ben begonnen rotator-cuff - oefeningen + alleen lichte raises - de presses heb ik een poosje achterwege gelaten ( 2 maanden ) + ben ik bij het bankdrukken weer wat meer met db's gaan werken , het heeft een tijdje geduurd maar het is nu voor 99% over m.a.w. sterkte hiermee

hangt er beetje vanaf welke pees het is wat je kan doen en wat niet.

update:
Ga niet meer posten in dit topic. Als mijn schouder weer in orde is en ik terug op alle spiergroepen 100% kan knallen open ik wel een nieuwe.
Ondertussen hou ik me wel bezig met LB en wat cardio.

****ed up man die schouder!:(

Hoe lang denk je UB niet te kunnen trainen?

Bezoekje naar de fysio misschien een idee?

Waar wordt beweert dat shoulder dislocates niet vaker per week mogen?
Ik doe ze namelijk voor elke training 4 sets van 20 reps met een stok, imo perfect als opwarming +
een aantal swings je weet wel.

Ik doe ze namelijk voor elke training 4 sets van 20 reps met een stok, imo perfect als opwarming +

mijn idee , ik heb ze ook een tijdje iedere keer gedaan voor mijn training en na mijn gevoel werkte het wel .

****ed up man die schouder!:(

Hoe lang denk je UB niet te kunnen trainen?

Bezoekje naar de fysio misschien een idee?

fysio gebeurt al, betert wel moet ik zeggen, maar toch nog ff opletten.
UB niet trainen: triceps en biceps gaan wel (sommige oefeningen toch), rug kan ik rows doen en shrugs lukt ook wel, als alles wat beter aanvoelt DL en side raises en daarna lichtjes beginnen met shoulder presses en daarna borst.
Denk dat het toch nog wel een weekje of 3 zal duren vooraleer ik aan mijn borst begin, maar kan het moeilijk inschatten.

hier een paar posts boven, post 188, door klusmier beweerd.

hier een paar posts boven, post 188, door klusmier beweerd.

Ja ik las het in zijn post, maar goed waar staat verder dat het niet goed is, als in een link naar bewezen!?
Heb voor mijzelf het gevoel dat deze dislocates me blessures helpen voorkomen, ze blijven bij mij
in ieder geval altijd in me training zitten.

Ja ik las het in zijn post, maar goed waar staat verder dat het niet goed is, als in een link naar bewezen!?
Heb voor mijzelf het gevoel dat deze dislocates me blessures helpen voorkomen, ze blijven bij mij

heb klus een pm gestuurd, wat die dislocates betreft, ze voelden bij mij ook vrij goed aan, maar ga in het vervolg een keer proberen opwarmen met front pulldown/rows, eens zien wat dat geeft.

ik had het over oefeningen met gewichten, die kun je beter niet te vaak doen om blessures te voorkomen!
( bron: muscle&fitness, andere PL-bladen)

suc6 ermee!

topic van de week:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f127/zijn-rotator-cuffs-spieren-146802/#post2516115

;)

Laatst bewerkt:
@ klus: thanx!

vandaag een uurtje gaan trainen: beetje en wat triceps (1u)
benensessie: een dik half uur:

full squat 7s
10x50
10x60
2x12x70 PR
8x80
10x80
20x40 PR

leg curl 6s
12x30
2x10x35
2x8x40
15x25

calf raises (zittend) 6s
2x12x90
2x10x100 PR
8x100
18x60 + 25 sec houden bovenaan

Comment:
Sinds vandaag iets terug ingevoerd: de 'pompset' :D Dit houdt in na mijn setjes met een licht gewicht nog ff 15+ reps doen, brandt lekker.
Of het zin heeft weet ik niet, maar heb het vroeger nog gedaan en vond het wel lekker.

Die 20 repper zal wel gebrand hebben ...

Branden wel ja, kon nog wel wat meer pakken, maar om te branden mag je soms ook niet te zwaar gaan. Volgende keer 15x50 oid doen, moet nog wat feeling krijgen met gewichten en reps om de pomp te pakken te krijgen.

Terug
Naar boven