MuscleMeat

Droger en sterker fysiek

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk niet dat je alles af hoeft te wegen wat je eet en tellen, meer op gevoel gewoon gezonde dingen eten zonder bij te houden en dan wat extra wandelen
Maar mensen hebben daar verschillende mening over

Dat afwegen van alles kun je toch niet je hele leven vol houden? Ik denk zo als je je hele leven wil trainen moet je wel leren op gevoel eten

Een goede tip ook die ik heb is veel appels eten daar ga je echt vol van zitten en eiwitten ook,havermout

Het afwegen is een gewoonte geworden wat uit zich zelf gaat, zeg maar net als naar de WC gaan. Verder geeft ook een stukje minder zorgen, want krijg ik wel genoeg eiwitten binnen of eet ik niet te veel vet. Zoals sneetjes brood weeg ik niet af en een appel of een ei ook niet. Maar vlees, gevogelte vis, vetten zoals noten of olie weeg ik wel af.

De eerste vraag die word gesteld als je niet aankomt of afvalt “hoeveel kcal eet je” en als je dan zegt op gevoel kan je net zo goed stoppen met alles.

Een shape behouden zou iemand wel op gevoel enigszins kunnen, maar dit eist ook wel enorm veel kennis mbt voeding als deze aanpak langdurig wilt aanhouden.

De eerste vraag die word gesteld als je niet aankomt of afvalt “hoeveel kcal eet je” en als je dan zegt op gevoel kan je net zo goed stoppen met alles.

Een shape behouden zou iemand wel op gevoel enigszins kunnen, maar dit eist ook wel enorm veel kennis mbt voeding als deze aanpak langdurig wilt aanhouden.
Als iemand bijv elke keer als die persoon honger heeft een maaltijd met vlees, veel groente, rijst of gekookte aardappelen. Of blikje tonijn of fruit pakt, die persoon gaat wel een goede shape krijgen.
Maar mijn dieet is niet zo clean als dat en ik eet persoonlijk te weinig eiwitten. Ik heb een video gemaakt in mijn thuis training log over mijn dieet en medicatie die ik heb.
Ik denk dat de meeste resultaten komen van trainen in plaats van dieet. Als ik meer train krijg ik vanzelf meer honger, maar ik weet niet hoe dat voor andere werkt

edit:
Ik heb in mijn thuis training log er een video over en een foto van 2022 toen ik 8% lichaamsvetpercentage had bereikt zonder calorieen tellen (met wandelen)

Laatst bewerkt:
Als iemand bijv elke keer als die persoon honger heeft een maaltijd met vlees, veel groente, rijst of gekookte aardappelen. Of blikje tonijn of fruit pakt, die persoon gaat wel een goede shape krijgen.
Maar mijn dieet is niet zo clean als dat en ik eet persoonlijk te weinig eiwitten. Ik heb een video gemaakt in mijn thuis training log over mijn dieet en medicatie die ik heb.
Ik denk dat de meeste resultaten komen van trainen in plaats van dieet. Als ik meer train krijg ik vanzelf meer honger, maar ik weet niet hoe dat voor andere werkt
Als ik tijdens m'n cut op 'honger' gevoel telkens wat fruit of tonijn had gepakt, was ik nooit droog geworden. Laat staan op gevoel pasta of rijst.

Voor mij kan het nooit lukken als je niks afweegt.

En wat je zelf al zegt, als je meer traint heb je meer honger en ga je meer eten. Tijdens een cut train je ook, cardio erbij, en dan wil je niet meer gaan eten.

Ben het ook totaal niet eens met je stelling dat trainen meer impact heeft dan voeding. Het is andersom.

Ik ben tijdelijk meer gaan eten na dat ik ziek was want had veel krachtverlies dus de stats ongeveer het zelfde gebleven, gewicht zit op 77,6kg en buikomtrek 91,5 cm (iets toegenomen). Ik zou na de vakantie door gaan met cutten maar daar ben ik nog niet weer aan begonne. Ik ben vanaf afgelopen zondag terug van vakantie en ga vanaf nu eerst weer 250 kcal zakken. It zat een aantal week op 2600-2700 kcal.
Ondanks alles ben je toch 10kg afgevallen ?

Als ik tijdens m'n cut op 'honger' gevoel telkens wat fruit of tonijn had gepakt, was ik nooit droog geworden. Laat staan op gevoel pasta of rijst.

Voor mij kan het nooit lukken als je niks afweegt.

En wat je zelf al zegt, als je meer traint heb je meer honger en ga je meer eten. Tijdens een cut train je ook, cardio erbij, en dan wil je niet meer gaan eten.

Ben het ook totaal niet eens met je stelling dat trainen meer impact heeft dan voeding. Het is andersom.
Ik bedoel ook het gevoel van, dat je in een cut zit en je kan aanvoelen wanneer het eten te veel word.
Dan pak ik voor de rest van de dag appels. Ik cut vooral door veel stappen maken. Met wandelen krijg je minder honger dan meer intensieve cardio, dat kan per persoon verschillen

Ik bedoel ook het gevoel van, dat je in een cut zit en je kan aanvoelen wanneer het eten te veel word.
Dan pak ik voor de rest van de dag appels. Ik cut vooral door veel stappen maken. Met wandelen krijg je minder honger dan meer intensieve cardio, dat kan per persoon verschillen
Ik ben van mening dat dat niet structureel werkt. En al helemaal niet om je macro's te halen.

Ik ben van mening dat dat niet structureel werkt. En al helemaal niet om je macro's te halen.
Het kan zijn dat het voor mij heeft gewerkt omdat ik 30000 stappen per dag was aan het zetten of meer. Dan kun je alles eten wat je wil en je hebt zoiezo meer dan 100 gram eiwit want dan verbrand je wel meer dan 4500-5500 op een dag.
Ik zie nu in dat het wel beter is om te tellen als je niet enorm veel beweegt dat geef ik toe

Dus een tip die ik heb voor fappie is gewoon heel veel wandelen. Kan wel saai zijn maar in de zon met muziek is het leuk of langs water

Het kan zijn dat het voor mij heeft gewerkt omdat ik 30000 stappen per dag was aan het zetten of meer. Dan kun je alles eten wat je wil en je hebt zoiezo meer dan 100 gram eiwit want dan verbrand je wel meer dan 4500-5500 op een dag.
Ik zie nu in dat het wel beter is om te tellen als je niet enorm veel beweegt dat geef ik toe
Zo hoog is dat niet, ongeveer 22-23km en daar verbrand je geen 5500kcals mee

Dus een tip die ik heb voor fappie is gewoon heel veel wandelen. Kan wel saai zijn maar in de zon met muziek is het leuk of langs water
Het is eerder 1500Kcal wat je dan hebt verbruikt. Dus je zit er een factor 3 naast. Dat is dus wat ik bedoel.

Is geheel afhankelijk van hoe zwaar je bent, of het 1 wandeling is, en welke snelheid.
Zeker, maar gemiddeld komt die 1500 meer in de buurt van verbruik dan zijn gestelde hoeveelheid. Om er 4500/5500 van te maken moet 'ie behoorlijk hebben doorgelopen ;)

Stond daar op het schermpje van de fitbit charge 4 horloge, dan ik wel sommige dagen meer dan 5000 kcal had verbrand in totaal. Ik weet ook niet zeker of dat klopt.
Ik mis die horloge wel het hebben van dat ding gaf me altijd motivatie om te wandelen. Is kapot gegaan :(

• Like
Waarderingen: RLS
Ik krijg genoeg beweging per dag. Ik heb ook echt geen tijd of zin om nog meer te gaan bewegen. Daarnaast werkt mijn dieet dus ik hoef niets aan te passen.

Bijlagen

• Screenshot_20240623_084649_Polar Flow.jpg
    Screenshot_20240623_084649_Polar Flow.jpg
    70,4 KB · Weergaven: 37
Update

Gewicht
84,3
 Buikomtrek 89,5 cm

Het gaat nog maar langzaam maar ik blijf doorzetten. Ik kan natuurlijk ook kcal gaan verlagen want ik zit nog op gemiddeld 2350 kcal. Ik merk dat buikomtrek niet zo snel minder word en heb nog wel wat vet op de zijkant.

Kracht zit ook niet meer veel vooruitgang in maar doe nu wel setjes met hetzelfde gewicht in plaats van afbouwende piramide.

Benchpress bijvoorbeeld doe ik nu 3x10x85 en voorheen was mijn top wel 8x92,5, met hulp 8x85 10x80 geloof ik, maar toen zat er echt geen 3x10x85 in.

Squat is wel flink verbeterd. Ik doe nu een tijdje 3x5/3x3/3x1 omdat ik de squat snel gelijk wil trekken met de benchpress. Ik squat nu 3x5x80 3x3x90 3x1x100 dit doe ik 1 keer per week en 1 keer per week 3x8x70.

Ik ben er wel meer bij gaan fietsen ik fiets 2 keer per week 1,5-2 uur en wandel 1xkeer per week 8-10 km. Verder dagelijk standaard 30 minuten wandelen of fietsen in de vroege ochtend.

Laatst bewerkt:
Ik vind het ook wel goed gaan alleen het lijkt nu even stil te staan. Afgelopen 2 week bleef het een beetje het zelfde qua buikomtrek.

Terug
Naar boven