MuscleMeat

Droger en sterker fysiek

Met tanita die toch altijd liegt.
Zelfs de botmassa blijft niet constant. Ik zou nachten wakker liggen en piekeren hoe mijn botmassa minder of meer wordt.

Kijk ook eens naar 26 en 29 maart.
Daar val je af,en neemt je in vetpercentage toe, en je botmassa af :scratch:

Daar wil je niet op koersen.

Zelfs de botmassa blijft niet constant. Ik zou nachten wakker liggen en piekeren hoe mijn botmassa minder of meer wordt.

Kijk ook eens naar 26 en 29 maart.
Daar val je af,en neemt je in vetpercentage toe, en je botmassa af :scratch:

Daar wil je niet op koersen.
Tanita is een vrouw en die liegen altijd!

• Like
Waarderingen: GVW
  • Topic Starter Topic Starter
Gewicht 83.1 dus gaat wel goed op zich. Ik heb wel een dag heel laag in kcal gezeten omdat ik de dag er voor behoorlijk hoog in kcal zat met ongeveer 3000 kcal enkel door een keer uit eten terwijl ik niet eens een extra maaltijd heb gehad. Ik ga hopelijk vanaf november rustig kunnen bulken.

Gewicht 83.1 dus gaat wel goed op zich. Ik heb wel een dag heel laag in kcal gezeten omdat ik de dag er voor behoorlijk hoog in kcal zat met ongeveer 3000 kcal enkel door een keer uit eten terwijl ik niet eens een extra maaltijd heb gehad. Ik ga hopelijk vanaf november rustig kunnen bulken.
Is je week inname wel gelijk geweest?

Is je week inname wel gelijk geweest?
Dat is iets hoger uitgekomen schat ik door 1 keer uiteten. Die dag at ik 3000 kcal, dag later 1400 kcal en vandaag weer rond de 1750 cal. En dan weer 2 trainingdagen op 2350 Kcal.

Laat ik het ander zeggen ma, di, do, vr eet ik 2350 kcal dus hoog in kcal en kh's en laag in vet dagen.

En wo, za, zo 1750 kcal dus laag in kcal, kh's en hoog in vet. Eiwit blijft altijd het zelfde.

Verder 1 keer per maand uit eten of wat bestellen op een vrijdag.

Dat is iets hoger uitgekomen schat ik door 1 keer uiteten. Die dag at ik 3000 kcal, dag later 1400 kcal en vandaag weer rond de 1750 cal. En dan weer 2 trainingdagen op 2350 Kcal.

Laat ik het ander zeggen ma, di, do, vr eet ik 2350 kcal dus hoog in kcal en kh's en laag in vet dagen.

En wo, za, zo 1750 kcal dus laag in kcal, kh's en hoog in vet. Eiwit blijft altijd het zelfde.

Verder 1 keer per maand uit eten of wat bestellen op een vrijdag.
Weet niet of die 3.000 een uitschieter tov een lage dag was, maar indien ja, dan is (met de compensatie van dag erna) toch een 950Kcal extra in de week....

Klopt over een maand tijd zal dat rond de 33 kcal per dag extra zijn. Moet je na gaan dat sommige een 1 junkdag per week nemen, alleen al een junk maaltijd per week kan het hele dieet overhoop gooien.

Net 67 minuten cardio medium gedaan op de fiets. Eerst 20 minuten rustig aan 50-70% dan 40 minuten medium intensitijd 70-80% max hartslag en 7 minuten weer rustig aan op 50-70%. Woensdag had ik een wat langere rustige rit van 119 minuten.

Wellicht dat ik het gemist heb, maar wat is precies je doel.

Wil je fitter worden en een gezonden levensstijl bouwen of zoek je meer de weg in spiermassa en jacked AF worden?

Doel is meer spiermassa met wat spier definitie en dan vasthouden. Ik zie al wel spierdefinitie maar er moet nog wat van de zijkant buik net boven de heup af en dan wil ik weer rustig aan bulken zonder dat ik te snel aankom en weer te vet word en eventueel met verhogen van test zonder wat anders er bij.

En doe je cardio wekelijks x min of verwisseld dit vaak. Je doet veel cardio zie ik en als je dit niet stabiel houd kom je in de knoop met je kcal/data.

Als je cardio graag doet dan blijven doen, maar als je spiermassa wilt is (te) veel cardio niet verstandig en moet meer gezien worden als een extra ondersteuntje dieper in je cut traject. Het kost namelijk niet alleen tijd, maar ook kracht/motivatie bij je KT sessie die absoluut prio 1 zouden moeten hebben.

Weet ook niet of je nog steeds “3x12” doet, zoals paar weken terug ik hier voorbij zag komen maar ook dit moet je anders aanpakken en elke set alles geven. Dan kan je dus nooit 3 sets 12 reps doen.

Cardio doe ik 2 keer per week maar de sessies verschillen. 1 lange sessie met een herstel hartslag van maximaal 2 uur en een korte sessie van lage, medium tot hoge intensiteit van maximaal 70 minuten. Doel is om extra calorien en vet te verbranden.

Trainen met gewichten doe ik weer tot failure 2 tot 3 sets tussen de 12-4 reps met 2 tot 3 oefeningen per spiergroep. Maar squat ga ik wat hoger in reps

Voorbeeld van afgelopen vrijdag.

Deadlift (niet tot failure)
3x5x95
3x3x110
3x1x125 easy

Full squat met belt tot faillure
14x65
11x65
7x65

Laatste reps van de sets kon ik alleen nog de negatieve fase goed uitvoeren geldt ook voor de rest.

Leg curl
12x67,5
9x67,5

Leg extention
10x72,5
8x72,5

Standing calfraise
13x60
10x60
8x60

Planks
3x??

Dinsdag weer benen aanpakken.

Cardio doe ik 2 keer per week maar de sessies verschillen. 1 lange sessie met een herstel hartslag van maximaal 2 uur en een korte sessie van lage, medium tot hoge intensiteit van maximaal 70 minuten. Doel is om extra calorien en vet te verbranden.

Trainen met gewichten doe ik weer tot failure 2 tot 3 sets tussen de 12-4 reps met 2 tot 3 oefeningen per spiergroep. Maar squat ga ik wat hoger in reps

Voorbeeld van afgelopen vrijdag.

Deadlift (niet tot failure)
3x5x95
3x3x110
3x1x125 easy
Ook voor jou geldt dat je in cut beter geen 1RM kunt doen, dus 2 sets volgas(R0)en 1 back-off set met iets lichter gewicht zvm reps er uit persen.

• Bicep
Waarderingen: K82
Ook voor jou geldt dat je in cut beter geen 1RM kunt doen, dus 2 sets volgas(R0)en 1 back-off set met iets lichter gewicht zvm reps er uit persen.
Dus de deadlift en full squat die ik 1 keer per week op kracht opbouw doe eruit gooien?

Edit

Ik bedoel laatste sets 3x1 eruit gooien?

• Bicep
Waarderingen: K82
Terug
Naar boven