XXL Nutrition

Droger en sterker fysiek

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag redelijk getraind maar kracht gaat nu wel heel lanzaam vooruit. En bij sommige 2e sets zelfs wat achteruit, concentratie was ook niet al te best en ook wat last van moe zijn de laatste weken. Maar ja alles moet doorgaan dus de trainingen ook.

Voorbeeld
Incline db drukken 9x40+ 1HH 6x40 zelfde als de voorige keer. En 10x32,5

Incline Plate loaded chest press 8x80 -4 HH 6x80 en 9x70

Echter was ik wel weer een stuk sterker met db schoulder press verderop in de training. Ook voelde alles nog wat stram aan vandaag.

Gewicht 83kg -0.1kg
Buikomtrek 89.0 -0,5cm

Deed vandaag perfecte squats en toch schoot het licht in de rug tijdens de laatste opwarm set. Ik ben maar gelijk gestopt met squaten en RDL, standing calf raise en abs achterwege gelaten. Legpress, leg extention, leg curl en seated calf raise ging wel goed. 2e keer al weer dit jaar dat het in de onderrug schiet.

Gelukkig heb ik de rug niet vast zitten vandaag, was al bang dat ik een week rust moest nemen. Vrijdag hopelijk gewoon weer squaten. Deadlifts doe ik niet met hoge reps en zeker niet tot failure want dat werkt niet voor mij weet ik uit ervaring. Squat wil wel met redelijk hoge reps

Vandaag wel weer wat vooruitgang alleen rug nog niet getraind want het zat niet helemaal lekker. Vandaag ga ik ook langs de huisarts vanwege vermoeidheid wat ik al een tijdje negeer en het word lanzaam erger.

Training vandaag.

Benchpress
10x90
7x90
11x80

Incline db press
10x35
7x35
10x27,5

Incline db flyes
12x18
12x18
12x18

Was leeg door het bankdrukken dus incline was flink minder dan wat ik normaal kan als ik die oefening als eerste doe voor de borst.

Db schoulder press
6x25
8x22,5
13x18

Ging brak, kon maar weinig gewicht pakken terwijl ik maandag nog een pr had gezet met 14x30kg. Het scheeld dus heel veel als ik UB/LB training doe en de schouders pas na de rug training pak in plaats van direct na de borst.

Db lateral raise.
13x18
12x18
11x18

EZ-BAR triceps extention.
8x37,5
8x37,5
12x27,5

Reverse triceps pushdown.
12x28
15x24,4

Vanwege vermoeidheid + apneu test om de pols. Jonge vrouwelijke arts had ik omdat mijn eigen arts op vakantie is. Ze neemt het wel heel serieus.

20240822_145926.jpg

Gewicht 82,7 -300gram vergeleken met dinsdag. Buikomtrek zelfde gebleven met 89cm.

Gewicht vandaag 82,5 -200g maar zal wel vocht zijn. Nu eerst water en koffie. Vandaag krijg ik ook mijn straps binnen voor rows en pulldowns hopelijk werkt dat wat tegen verzuring, verder creatine wat ik al jaren niet heb gebruikt en COQ10 voor de bloeddruk die de laaste tijd wel verrassend goed is.

Laatst bewerkt:
Weekgemiddelde qua bw is wat telt, dagelijkse schommelingen heb je altijd en als je daarop stuurt gaat het geheid keer mis.

Cardio en een normaal bw/vet% is behoorlijk positief voor iemands bloeddruk, uiteraard een algemene gezonden levensstijl ook waar je oa gezond eet, weinig/geen alcohol en niet rookt.

• Like
Waarderingen: RLS
Weekgemiddelde qua bw is wat telt, dagelijkse schommelingen heb je altijd en als je daarop stuurt gaat het geheid keer mis.

Cardio en een normaal bw/vet% is behoorlijk positief voor iemands bloeddruk, uiteraard een algemene gezonden levensstijl ook waar je oa gezond eet, weinig/geen alcohol en niet rookt.

Mijn bloeddruk was tijdens zo'n 24 uurs meting vorig jaar gemiddeld 134-87 maar dat is flink minder nu en smorgens soms 115-67. Overdag is het vaak 126-72.

• Like
Waarderingen: AK
Meest ideale moment is meten nuchter nadat je even 5min stilzit, maar met bovenstaande waardes hoef je jezelf niet druk te maken.

Na bloedafname vandaag kan ik mijn arm maar moeilijk helemaal strekken en rond de ader is het wat gezwollen en blauw. Nooit eerder meegemaakt.

Gewicht vandaag 82,6 en buikomtrek 88.5.

Laatst bewerkt:
Klopt het dat oestrogeen voor een man ook goed is voor herstel en spiergroei. Ik wist wel dat oestrogeen goed is voor de botdichtheid en een gezond hart. Maar ik kan niet zo snel iets vinden over spierherstel, minder spier afbraak en spiergroei en waarom dat het zo werkt? En klopt het door oestrogeen te verminderen via een anti oestrogeen middel dat de spiergroei ook minder snel is?

Na bloedafname vandaag kan ik mijn arm maar moeilijk helemaal strekken en rond de ader is het wat gezwollen en blauw. Nooit eerder meegemaakt.

Gewicht vandaag 82,6 en buikomtrek 88.5.
Voelt het alsof er een stuk touw in de arm zit? Dan is je ader ontstoken. Duurt wel even voor dat weg is. Heb dat eens gehad van mijn eleboog door heel mijn linker bicep.

Voelt het alsof er een stuk touw in de arm zit? Dan is je ader ontstoken. Duurt wel even voor dat weg is. Heb dat eens gehad van mijn eleboog door heel mijn linker bicep.

Het voelt als spanning rond de injectiespot na direct na bloedafname.

Vandaag upperbody getraind en heb dan een lang weekend rust want ga naar Ameland. Dus vrijdag t/m maandag rust en dan 2 dagen nog een deload. Ik heb vandaag overal extra gewicht op gegooit waar mee ik net 5 of 6 herhalingen mee kan maken.

Benchpress
5x100
4x100
13x80

15-20 jaar geleden dat ik over de 100 drukte dus vind het wel lekker mentaal dat de 100kg lukt al dan niet met 10+ reps

Incline db press
8x35
7x35
13x27

Zat niet veel in na de 13x80 benchpress

Machine flyes
12x59
10x59
12x42

Cable row
6x85 PR
5x85
15x65

Eerste keer dat ik zo zwaar de cable row heb gedaan.

Latpully V-BAR
6x87 pr
5x87
15x67

En weer een pr.

Machine row (1 arm)
12x55
11x55
18x40

Seated db schoulder press.
6x35
4x35