XXL Nutrition

Droger en sterker fysiek

• Topic Starter Topic Starter
Deze week 3 keer getraind vanwege drukte en ben veel bij mijn maat geweest volgende weer weer 6 dagen ppl. Ik heb wel alles zwaarder aangepakt en had ook meer kracht en energie het aantal herhalingen per zet is hoger en dichter bij elkaar.

FitNotes Workout - woensdag 12th maart 2025

** Flat Barbell Bench Press **
- 77.5 kgs x 10 reps +2,5 kg
- 82.5 kgs x 8 reps +2,5 kg
- 87.5 kgs x 6 reps +2,5 kg
- 92.5 kgs x 6 reps +2,5 kg failure

** Incline Dumbbell Bench Press **
- 42.5 kgs x 12 reps +7,5kg
- 42.5 kgs x 11 reps failure
- 42.5 kgs x 9 reps failure

** Seated Machine Fly **
- 59.0 kgs x 14 reps failure +3,5kg
- 59.0 kgs x 13 reps failure
- 59.0 kgs x 12 reps failure

** Seated Dumbbell Press **
- 27.5 kgs x 10 reps failure
- 27.5 kgs x 9 reps failure
- 27.5 kgs x 8 reps failure

** Lateral Dumbbell Raise **
- 18.0 kgs x 12 reps +2kg
- 18.0 kgs x 10 reps
- 18.0 kgs x 8 reps

** Parallel Bar Triceps Dip **
- 30.0 kgs x 6 reps failure
- 30.0 kgs x 5 reps failure

** Dumbbell Overhead Triceps Extension **
- 12.0 kgs x 16 reps +4 reps failure
- 12.0 kgs x 11 reps failure
- 12.0 kgs x 9 reps failure

De rest volgt nog.

Deze week 3 keer getraind vanwege drukte en ben veel bij mijn maat geweest volgende weer weer 6 dagen ppl. Ik heb wel alles zwaarder aangepakt en had ook meer kracht en energie het aantal herhalingen per zet is hoger en dichter bij elkaar.

FitNotes Workout - woensdag 12th maart 2025

- 82.5 kgs x 8 reps +2,5 kg
- 87.5 kgs x 6 reps +2,5 kg
- 92.5 kgs x 6 reps +2,5 kg failure

- 42.5 kgs x 12 reps +7,5kg
- 42.5 kgs x 11 reps failure
- 42.5 kgs x 9 reps failure

** Seated Machine Fly **
- 59.0 kgs x 14 reps failure +3,5kg
- 59.0 kgs x 12 reps failure

- 27.5 kgs x 10 reps failure
- 27.5 kgs x 9 reps failure
- 27.5 kgs x 8 reps failure

- 18.0 kgs x 12 reps +2kg
- 18.0 kgs x 10 reps
- 18.0 kgs x 8 reps

** Parallel Bar Triceps Dip **
- 30.0 kgs x 6 reps failure
- 30.0 kgs x 5 reps failure

- 12.0 kgs x 16 reps +4 reps failure
- 12.0 kgs x 11 reps failure
- 12.0 kgs x 9 reps failure

De rest volgt nog.
Tijd met kennissen boven trainen en keer samen pizza eten gaat je progressie ook niet hinderen. Dieet telt niet in sommige gevallen.

Uiteraard trainen is zeker een goede vorm van afleiding dus zou dit ook nog blijven voortzetten om nuchter te blijven. Heb zelf 5 jaar geleden dit ook meegemaakt met de zus van mijn vriendin en dit was niet altijd even makkelijk.

Slimme oplossing toch.
Sterkte.

Tijd met kennissen boven trainen en keer samen pizza eten gaat je progressie ook niet hinderen. Dieet telt niet in sommige gevallen.

Uiteraard trainen is zeker een goede vorm van afleiding dus zou dit ook nog blijven voortzetten om nuchter te blijven. Heb zelf 5 jaar geleden dit ook meegemaakt met de zus van mijn vriendin en dit was niet altijd even makkelijk.

Een pizzatje gaan we morgen doen. En indd trainen moet ook door gaan maar ietsje minder deze tijd, het is goede afleiding en blijf zo de juiste focus houden. Het is indd ook niet makkelijk en soms wat emotionele momenten.

Slimme oplossing toch.
Sterkte.

Ja mis opzich oo niet veel, alles word nog aangepakt.

Thanks,

FitNotes Workout - vrijdag 14th maart 2025

** Barbell Row Supinated Grip **
- 82.5 kgs x 8 reps + 2,5 kg
- 87.5 kgs x 6 reps + 2,5kg
- 92.5 kgs x 6 reps + 2,5kg failure

Heerlijke oefening dit, voel hem precies is de lats, maar ook wel de hele midden en lage traps. Handen schouder breedte, lichaam ongeveer op 30 graden met de grond en de barbell naar de buik trekken en alles goed samen knijpen.

** Latpully V-BAR **
- 87.0 kgs x 10 reps failure
- 87.0 kgs x 8 reps +1 rep failure
- 87.0 kgs x 7 reps +1 rep failure

** Dumbbell Row **
- 37.5 kgs x 12 reps +2,5 kg

Volgende keer meer gewicht en tot failure want dit zou de zware training zijn. Ik had beter gelijk een zwaardere db kunnen pakken maar was zoekende want ik wil ook de getrainde spieren kunnen voelen.

** Rear Delt Machine Fly **
- 59.0 kgs x 17 reps +5 reps
- 59.0 kgs x 15 reps +3 reps
- 59.0 kgs x 11 reps

** Seated Machine Curl **
- 45.0 kgs x 10 reps failure
- 45.0 kgs x 8 reps failure
- 45.0 kgs x 7 reps failure

** Behind the back cable curl **
- 40.0 kgs x 15 reps +5kg failure
- 40.0 kgs x 13 reps failure
- 40.0 kgs x 12 reps failure

** Machine Preacher Curl Elastic **
- 7.0 kgs x 15 reps 1 arm per keer failure
- 7.0 kgs x 11 reps 1 arm per keer failure
- 7.0 kgs x 20 reps 2 armen tegelijk failure

7.0 kgs is stand 7 ik weet niet hoeveel dat in gewicht is op dit apparaat. Normaal doe ik een Hammer Curl maar heb nog wat last van de pezen en aanhechtingen van mijn rechter arm. Maar dat is inmiddels al flink minder geworden. Ik laat dus nog even de oefeningen die de pijn weer opwekken.

FitNotes Workout - zaterdag 15th maart 2025

** Barbell Full Squat **
- 65.0 kgs x 10 reps +2,5 kg
- 75.0 kgs x 8 reps +2,5 kg
- 85.0 kgs x 6 reps +2,5 kg tegen failure aan.
- 85.0 kgs x 6 reps

Laatste set had 95 met riem moeten zijn maar de riem kan niet meer strak genoeg en is het ook wel een mentaal iets, ik ga behoorlijk diep en ben een beetje bang niet meer omhoog te komen met 5e en 6e herhaling wat ook al bijna het geval was met 85kg. Hopelijk zijn er S maatjes van want ik kan er ook geen gaatjes meer bij laten prikken.

** Seated Leg Extension Machine **
- 80.0 kgs x 12 reps volgens mij een PR
- 80.0 kgs x 11 reps failure
- 80.0 kgs x 9 reps failure

** Bulgarian Split Squat **
- 37.5 kgs x 8 reps
- 37.5 kgs x 8 reps failure
- 37.5 kgs x 6 reps failure

Rechter been eerst want die is zwakker.
Blijft een heerlijke oefening, ik voel alle delen van de quads aan het werk en zelfs de hams boven in bij de glutes.

** Seated Leg Curl Machine **
- 70.0 kgs x 12 reps failure
- 70.0 kgs x 11 reps +2 rep failure
- 70.0 kgs x 10 reps +1 rep failure

** Standing Calf Raise Machine **
- 50.0 kgs x 14 reps failure
- 50.0 kgs x 11 reps failure
- 50.0 kgs x 8 reps failure

** Seated Calf Raise Machine **
- 50.0 kgs x 15 reps
- 50.0 kgs x 11 reps
- 50.0 kgs x 8 reps

Kut oefening ik zoek een alternatief want mijn voeten glijden altijd wat weg. Plus ik voel mijn kuiten niet zo goed als staande.

** Hanging Knee Raise **
- 20 reps
- 20 reps
- 20 reps

** Planks op de zij **
- 45 sec
- 45 sec

** Planks **
- 100 sec
- 100 sec

Laatste 2 oefeningen doe ik meer voor rows en squaten, houding.

FitNotes Workout - zaterdag 15th maart 2025

** Barbell Full Squat **
- 65.0 kgs x 10 reps +2,5 kg
- 75.0 kgs x 8 reps +2,5 kg
- 85.0 kgs x 6 reps +2,5 kg tegen failure aan.
- 85.0 kgs x 6 reps

Laatste set had 95 met riem moeten zijn maar de riem kan niet meer strak genoeg en is het ook wel een mentaal iets, ik ga behoorlijk diep en ben een beetje bang niet meer omhoog te komen met 5e en 6e herhaling wat ook al bijna het geval was met 85kg. Hopelijk zijn er S maatjes van want ik kan er ook geen gaatjes meer bij laten prikken.

** Seated Leg Extension Machine **
- 80.0 kgs x 12 reps volgens mij een PR
- 80.0 kgs x 11 reps failure
- 80.0 kgs x 9 reps failure

** Bulgarian Split Squat **
- 37.5 kgs x 8 reps
- 37.5 kgs x 8 reps failure
- 37.5 kgs x 6 reps failure

Rechter been eerst want die is zwakker.
Blijft een heerlijke oefening, ik voel alle delen van de quads aan het werk en zelfs de hams boven in bij de glutes.

** Seated Leg Curl Machine **
- 70.0 kgs x 12 reps failure
- 70.0 kgs x 11 reps +2 rep failure
- 70.0 kgs x 10 reps +1 rep failure

** Standing Calf Raise Machine **
- 50.0 kgs x 14 reps failure
- 50.0 kgs x 11 reps failure
- 50.0 kgs x 8 reps failure

** Seated Calf Raise Machine **
- 50.0 kgs x 15 reps
- 50.0 kgs x 11 reps
- 50.0 kgs x 8 reps

Kut oefening ik zoek een alternatief want mijn voeten glijden altijd wat weg. Plus ik voel mijn kuiten niet zo goed als staande.

** Hanging Knee Raise **
- 20 reps
- 20 reps
- 20 reps

** Planks op de zij **
- 45 sec
- 45 sec

** Planks **
- 100 sec
- 100 sec

Laatste 2 oefeningen doe ik meer voor rows en squaten, houding.
Bedoel je of er s maat riemen bestaan? Natuurlijk, hoe liften anders de meisjes van 48 op wl en pl wedstrijden. Gewoon naar damesriem gaan als je taille ook damesmaten heeft.

Ik heb een s of zelfs xs maat van eleiko trouwens, maar vast beter geschikte te vinden voor jouw trainingen.

Lekker hoor, bulgarians achter squats 😱

Bedoel je of er s maat riemen bestaan? Natuurlijk, hoe liften anders de meisjes van 48 op wl en pl wedstrijden. Gewoon naar damesriem gaan als je taille ook damesmaten heeft.

Ik heb een s of zelfs xs maat van trouwens, maar vast beter geschikte te vinden voor jouw trainingen.

Lekker hoor, bulgarians achter squats 😱
Ik heb nu een riem met normale gesp van XXL en is inmiddels ook al al weer 20 jaar oud ik zal hem eens opmeten want ik dacht dat het een maat M was. Ik koop er sowieso weer 1 met normale gesp want dat lijkt me het meest veilig. Ik zal eens naar een eleiko riem kijken, bedankt voor de tip.

Het was kiezen tussen de legpress of de Bulgarian split squat. En als ik altijd 2 compounds voor de borst en 3 voor de rug doe moeten de benen ook minstens 2 zware compound oefeningen bevatten, het moetcwel een beetje in verhouding zijn. Ik heb mijn benen een tijdje verwaarloosd in het verleden, mede door een septische artritis in mijn rechter knie.

Ik heb nu een riem met normale gesp van XXL en is inmiddels ook al al weer 20 jaar oud ik zal hem eens opmeten want ik dacht dat het een maat M was. Ik koop er sowieso weer 1 met normale gesp want dat lijkt me het meest veilig. Ik zal eens naar een eleiko riem kijken, bedankt voor de tip.

Het was kiezen tussen de legpress of de Bulgarian split squat. En als ik altijd 2 compounds voor de borst en 3 voor de rug doe moeten de benen ook minstens 2 zware compound oefeningen bevatten, het moetcwel een beetje in verhouding zijn. Ik heb mijn benen een tijdje verwaarloosd in het verleden, mede door een septische artritis in mijn rechter knie.
Ik weet niet of eleiko het handigst is hoor, is een gewichthefriem, vandaar ook de opmerking dat er vast een betere te vinden is voor jouw trainingen. Il vind de riem prima, maar gebruikte hem vaak maar twee sets ofzo. Gesp is nogal stroef om vaak te wisselen. Maar bij xxl en zelfs bij Decathlon hebben ze riemen in kleinere maten, moet echt geen probleem zijn 👍

Ik weet niet of eleiko het handigst is hoor, is een gewichthefriem, vandaar ook de opmerking dat er vast een betere te vinden is voor jouw trainingen. Il vind de riem prima, maar gebruikte hem vaak maar twee sets ofzo. Gesp is nogal stroef om vaak te wisselen. Maar bij xxl en zelfs bij Decathlon hebben ze riemen in kleinere maten, moet echt geen probleem zijn 👍

Ik gebruik de riem ook alleen naar maar voor 1 of 2 setjes squat.

Je gebruikt ook andere spieren. Zittend met gebogen knieën meer de diepere kuitspier (soleus) dus het is wel goed als je ze allebei blijft doen.

Je gebruikt ook andere spieren. Zittend met gebogen knieën meer de diepere kuitspier (soleus) dus het is wel goed als je ze allebei blijft doen.
Ik voel het meer onderin de kuiten, tenmiste dat idee heb. Misschien moet ik wat verder naar voren zitten tegen het weg glijden van de voeten?

Pushdag. Borst zwaar schouders deels licht. Triceps ook wat lichter en hoger in herhalingen maar wel tot falen. Trainingstijd 65 minuten rustpauzes meegerekent. Ik had 2 lage kcal kh dagen en dat merkte ik wel met de borsttraining. Bij de eerste set met 10 herhalingen met 2,5kg extra voelde ik al dat de laatste set vies zwaar ging worden en dat was ook het geval door de opbouwende halve piramide training. Deftige pomp ook door de kh's vandaag

FitNotes Workout - maandag 17th maart 2025

- 80.0 kgs x 10 reps +2,5 kg
- 85.0 kgs x 8 reps +2,5 kg
- 90.0 kgs x 6 reps +2,5 kg tegen failure
- 95.0 kgs x 4 reps +2,5 kg failure

- 42.5 kgs x 13 reps +1 HH en volume PR
- 42.5 kgs x 11 reps
- 42.5 kgs x 8 reps -1 HH

Alles failure

** Seated Machine Fly **
- 59.0 kgs x 15 reps +1 HH
- 59.0 kgs x 15 reps +2 HH
- 59.0 kgs x 14 reps +2 HH

Dikke pomp, borst was is nu nog helemaal hard en volgelopen. Laatste oefeningen (flyes) 2e en 3e set geen hele volledige kunnen gebruiken.

- 25.0 kgs x 12 reps
- 25.0 kgs x 12 reps

- 18.0 kgs x 14 reps +2 HH
- 18.0 kgs x 11 reps +1 HH

Alles failure

** Reverse Triceps Pushdown **
- 24.5 kgs x 23 reps
- 28.0 kgs x 16 reps
- 28.0 kgs x 14 reps

Bij deze oefening zit ik met mijn knieën op de grond.

- 10.0 kgs x 20 reps
- 10.0 kgs x 20 reps

2 dumbbells tegen elkaar en pompen.

Screenshot_20250318_095215_Polar Flow.jpg

Laatst bewerkt:
Ik voel het meer onderin de kuiten, tenmiste dat idee heb. Misschien moet ik wat verder naar voren zitten tegen het weg glijden van de voeten?
Das moeilijk te beoordelen zonder fimpje of zo. Misschien schoenen met meer profiel?

Net nog een Cholesterol meting gedaan. Totaal zit op 4 3 mmol/l vrij goed. Maar ik moet sowieso nog een bloedtest en urinetest doen en n dan word er ook gekeken naar LDL en HDL ratio en andere vetten. Verder de lever en nier functie. Geen testosteron en dergelijke want dat heeft geen.

Laatst bewerkt:
Net nog een Cholesterol meting gedaan. Totaal zit op 4 3 mmol/l vrij goed. Maar ik moet sowieso nog een bloedtest en urinetest doen En dan word er ook gekeken naar LDL en HDL, en ratio en andere vetten verder de lever en nier functie. Geen testosteron en dergelijke want dat heeft geen.
Het zegt alleen niks die meting, leuk dat je totaal cholesterol op 4.3 zit maar je wilt je hdl en ldl weten.

Het zegt alleen niks die meting, leuk dat je totaal cholesterol op 4.3 zit maar je wilt je hdl en ldl weten.
Ja de ldl en hdl ratio was beter geweest. Maar is de kans kleiner dat ldl te hoog is bij een laag totaal cholesterol?

Ik heb nog een bloedonderzoek liggen maar vraag me af of het nu wel eens zin heeft om cholesterol te meten want neem ook iets meer test voor nog zo'n 12 weken.

Laatst bewerkt:
Pull dag. Rug wat lichter, achterkant schouders en biceps zwaar.

FitNotes Workout - dinsdag 18th maart 2025

** Barbell Row Supinated Grip **
- 20.0 kgs x 12 reps
- 40.0 kgs x 8 reps
- 60.0 kgs x 8 reps tot hier opwarmen
- 70.0 kgs x 12 reps
- 70.0 kgs x 12 reps
- 70.0 kgs x 12 reps

** Convergent Lat Machine **
- 80.0 kgs x 12 reps
- 80.0 kgs x 12 reps
- 80.0 kgs x 12 reps

1 kant per keer supinated grip

** Dumbbell Row **
- 37.5 kgs x 12 reps
- 37.5 kgs x 12 reps
- 37.5 kgs x 12 reps

** Rear Delt Machine Fly **
- 59.0 kgs x 20 reps volume pr failure
- 59.0 kgs x 16 reps failure

** Seated Machine Curl **
- 45.0 kgs x 10 reps failure
- 45.0 kgs x 8 reps failure
- 45.0 kgs x 8 reps +1 rep failure

** Behind the back cable curl **
- 46.0 kgs x 14 reps
- 46.0 kgs x 14 reps
- 46.0 kgs x 14 reps

** Machine Preacher Curl Elastic **
- 6.0 stand x 15 reps per arm
- 6.0 stand x 15 reps per arm
- 12.0 stand x 15 reps 2 armen

Laatste oefening in plaats van Hammer curl.

Screenshot_20250318_200517_Polar Flow.jpg

Zondag had ik ook nog onderarmen en biceps extra gedaan thuis met een EZ- BAR. Reverse curl Reverse wrist en wrist curl, en barbell curl. Ik merk dat biceps triceps en schouders sneller klaar zijn voor een volgende training. Opzich zou ik ze wel 3 keer kunnen trainen voor mijn gevoel.

Ja de ldl en hdl ratio was beter geweest. Maar is de kans kleiner dat ldl te hoog is bij een laag totaal cholesterol?

Ik heb nog een bloedonderzoek liggen maar vraag me af of het nu wel eens zin heeft om cholesterol te meten want neem ook iets meer test voor nog zo'n 12 weken.
Je hdl kan laag zijn en je ldl hoog door oa kuren, voeding,levenstijl en genen etc.

Dit is recent van mij (eind januari) tijdens blast.

Screenshot_20250318_205731_Adobe Acrobat.jpg

Je hdl kan laag zijn en je ldl hoog door oa kuren, voeding,levenstijl en genen etc.

Dit is recent van mij (eind januari) tijdens blast.

Screenshot_20250318_205731_Adobe Acrobat.jpg
Dat is wel heel laag, ldl hdl ratio is niet te meten. Komt dat door bepaalde gear/suplementen of voeding? Van test weet ik dat het wel HDL negatief beïnvloed.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven