Fitness Seller

een goede bokser is zo veel sterker dan een straatvechter

Door dat gewicht van hem blijft die poot wel stijf, de kunst is om het gewicht (vooral bovenlichaam dus bij die vent) te verplaatsen en de benen de andere kant op te verplaatsen.

Met een trap ga je niet veel doen, of je moet met een flying kick inkomen en dan met je volle gewicht op zijn knie, maar dan ga je wel wat breken denk ik

dude, laat eens een klein broertje of of neefke zacht tegen een gestrekt been op jouw knie stampen. ;) srs, doen he

edit; nu snap ik wat je bedoelt, maar ik had het niet over hem vloeren. Een stamp op je knie doet immens veel pijn.

boksers, kickboxers, mma'ers noem het maar op, die mensen die al jarenlang trainen zullen kalm blijven in hun hoofd tijdens een straatgevecht waardoor ze een grote voordeel krijgen. Mensen zonder training die rammen er meestal maar op terwijl vechters gefocused zijn
+1

---------- Post toegevoegd Wed 4 Jul 2012 om 12:45 ----------

Non taken.
Is het belangrijk te vermelden dat het een vetz*k is. De persoon waarover ik het heb is de ex van mijn zus die ik wel eens zou willen aanpakken. Heb hem op een filpje in tshirt gezien. DDie kerel heeft wel geen armen. Ik denk een bovenarm van 30 cm of zo en ik vermoed ook geen benen. Het is gewoon een dikke vent. Ik vraag me a in welke mate zijn gewicht er dan toe doet.

een beetje iemand zoals dit:
[Link niet meer beschikbaar]
Paar jabs op de neus. Veel rond die persoon bewegen (naar achter is slecht, altijd rond de persoon gaan) zien dat je niet geraakt wordt. Wachten tot hij vermoeid is en gaan voor de killshot.

Of voor hem gaan staan en een knietje tussen de benen ...

---------- Post toegevoegd Wed 4 Jul 2012 om 12:46 ----------

Door dat gewicht van hem blijft die poot wel stijf, de kunst is om het gewicht (vooral bovenlichaam dus bij die vent) te verplaatsen en de benen de andere kant op te verplaatsen.

Met een trap ga je niet veel doen, of je moet met een flying kick inkomen en dan met je volle gewicht op zijn knie, maar dan ga je wel wat breken denk ik
Nog nooit een voorwaartse trap op je plexus gekregen? Of een trap/knie in je lever? Is niet echt prettig hoor.

Maar 9/10 weten niet hoe en waar ze moeten trappen. En vallen waarschijnlijk als ze het proberen

Wel eens een halve flying kick op mijn borst gehad door een bezopen mong**l maar dat deed op het moment zelf niks, ja ik viel naar achter maar kon gelijk weer opstaan.

Maar die dingen die jij noemt daar denkt 9/10 mensen idd niet aan, die zitten in een visuele tunnel en proberen alleen maar hun armen heen en weer naar je hoofd te halen.

Wel eens een halve flying kick op mijn borst gehad door een bezopen mong**l maar dat deed op het moment zelf niks, ja ik viel naar achter maar kon gelijk weer opstaan.

Maar die dingen die jij noemt daar denkt 9/10 mensen idd niet aan, die zitten in een visuele tunnel en proberen alleen maar hun armen heen en weer naar je hoofd te halen.
Dat noem ik ook geen echte kick :p

Dat is het verschil tussen een getrainde vechter en een bezopen mong**l die maar wat staat te zwaaien :)

Dan zou die knie zo snel en zo goed geplaatst moeten zijn wil je een takedown voorkomen als je daar nooit op traint. Alleen een ervaren mma vechter zou dit kunnen. Daarom zullen we Badr Hari nooit in de mma gaan zien.

01:18 to the face b*ch!

Ik denk dat je het onderspit delft, als je hem naar je toe wil trekken trek je jezelf naar hem toe. Wil je hem wegduwen, dan duw jejezelf weg. Die gast kan door zijn gewicht veel meer incasseren, maakt niet uit dat dit flubber is. Natuurlijk zou hij er meer aan hebben mocht het droge massa zijn. Er is een reden waarom gevechtsporten in gewichtsklasses zijn onderverdeeld.

Denk dat een nekklem met de benen (anders gaat ie op je liggen) zou kunnen werken, maarja krijg hem eerst maar eens op de grond.

sowaat ik dacht dat het voorbij was toen die vent zich liet vallen op hem, wat een homp vlees zeg.:eek:

Dan zou die knie zo snel en zo goed geplaatst moeten zijn wil je een takedown voorkomen als je daar nooit op traint. Alleen een ervaren mma vechter zou dit kunnen. Daarom zullen we Badr Hari nooit in de mma gaan zien.

Badri Hari:

Gevechtsstatistieken MMA Totaal 1 Gewonnen 0 Verloren 1

hierbij wil ik het belang van timing zetten.

Een shoot van 1 meter ingezet zonder iets ervoor, is met een knie te counteren.

Een counter-shoot(na een beweging van de andere) of shoot met build-up(mijn favoriet: fake jab en shooten): vrijwel 0 kans met een knie te counteren.

tenzij ze in de gym doorhebben dat dit jouw favoriete beweging is :D

---------- Post toegevoegd Wed 4 Jul 2012 om 17:08 ----------

Boksers, kickboxers, MMA'ers noem het maar op, die mensen die al jarenlang trainen zullen kalm blijven in hun hoofd tijdens een straatgevecht waardoor ze een grote voordeel krijgen.

Fabeltje, de adrenaline is "anders". Het is makkelijker in een gecontroleerde omgeving met regeltjes en zekerheden top te zijn, en compleet anders reageren "op straat".

Er zijn erbij ja, vooral diegene die regelmatig straatvechten.

kan me een recent filmpje herrineren van 2 topboksers die na de bel met mekaar op de vuist gaan, haymakers/trekken/duwen ten top.

Mensen zonder training die rammen er meestal maar op terwijl vechters gefocused zijn

Dat is vaak nog het beste. Bullrushen.

Laatst bewerkt:

Een counter-shoot(na een beweging van de andere) of shoot met build-up(mijn favoriet: fake jab en shooten): vrijwel 0 kans met een knie te counteren.

Dat vond ik altijd irritant, je spart vaak tegen dezelfde mensen. En na een tijdje weet jij op voorhand wat zij gaan doen en omgekeerd ook :p

toch niet dit filmpje?

http://www.youtube.com/watch?v=VvqrGtVCwK8

Laatst bewerkt:

---------- Post toegevoegd Wed 4 Jul 2012 om 17:08 ----------

Fabeltje, de adrenaline is "anders". Het is makkelijker in een gecontroleerde omgeving met regeltjes en zekerheden top te zijn, en compleet anders reageren "op straat".

Er zijn erbij ja, vooral diegene die regelmatig straatvechten.

kan me een recent filmpje herrineren van 2 topboksers die na de bel met mekaar op de vuist gaan, haymakers/trekken/duwen ten top.

Dat is vaak nog het beste. Bullrushen.
Is mij al eerder opgevallen dat je er meer van kent. Heb je vroeger een gevechtssport gedaan?

Al die pro-fighters hier zeg :roflol:

vet filmpje

Iemand tips voor als je een 120 kilogram zware (weliswaar vooral vet) tegenstander voor je neus krijgt van 1m90? Ik heb redelijk wat kracht maar ik vraag me af of dat voldoende zou zijn om hem te overmeesteren eens hij me vast zou proberen klemmen. Of doe ik het met kopstoten en jabs, zoals ik gewoon ben?

Honkbalknuppel doet wonderen in dit geval. Met het feit in je hoofd dat ie flink wat kg zwaarder is dan jou is zou ik geen risico's nemen.

• Topic Starter Topic Starter
Dat zou ik niet willen. Ik wil achteraf tegen mezelf kunnen zeggen dat ik die kerel een pak rammel van z'n leven heb gegeven/ De mensen rondom mij, die me goed kennen denken dat ik geen enkele moeite zou hebben met die papz*k, maar in een gevecht weet je et nooit zeker. Ik heb een keiharde kop en kaak, en meer dan tien jaar geleden heb ik toch een paar jaar gebokst. Heb toch redelijk wat ervaring op straat ook. Zo'n ongetrainde vetz*k kan toch niet de kracht hebben die wij hebben (bedoel k mensen met mijn stats. Klinkt pretentieus ik weet het, en dat ben ik allesbehalve, maar als ik me goed herinner zag ik de meeste zware papzakken in de sportzaal geen 110 kilo benchen, noch 120 kilo deadliften of squatten. Ik ben ook redelijk rap, en toch sneller dan zo'n 120 kilogram vette dronkaard. Ik denk aan een front kick, een voorbereiden jab en dan een hook. En met mijn knieen heb ik ook al een paar keer succes gehad. Ik merk dat heel veel mensen niet door hebben dat de knie, maar ook een kopstoot in het gezicht zeer veel effect hebben. ( Totally off topic :) )

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven