Fitness Seller

Forum Challenge N°1 max reps Squats met bodyweight

• Topic Starter Topic Starter
Misschien is het niet slecht om een maximum duur af te spreken? Zoals 1-2 minuten ofzo. Kwestie dat er geen discussie komt over wat 1 set nu precies is. Even wat ademen tussen de reps als het zwaar begint te worden, kan natuurlijk, maar met 85kg op mijn rug kan ik gerust een soort van "rust tussen 2 sets" nemen, en dan kan het wel even duren :p

Misschien is het niet slecht om een maximum duur af te spreken? Zoals 1-2 minuten ofzo. Kwestie dat er geen discussie komt over wat 1 set nu precies is. Even wat ademen tussen de reps als het zwaar begint te worden, kan natuurlijk, maar met 85kg op mijn rug kan ik gerust een soort van "rust tussen 2 sets" nemen, en dan kan het wel even duren :p
Halter terugleggen lijkt me dat je dan af bent?

-Zoveel mogelijk reps, niet langer dan een paar tellen rust tussen de reps

....

Breathing squats zijn dus niet toegestaan.

Halter terugleggen lijkt me dat je dan af bent?

Goes without saying, toch ? In het modforum werd geopteerd om niet langer dan 3 seconden rust tussen de reps toe te laten, ik heb daar een paar tellen van gemaakt.

Ok mij goed :)

Ik vind een paar tellen prima (3 seconden), al zou een tijdrange van pakweg 2 minuten zonder reracken makkelijker eerlijk te houden zijn.
Wat als er paar reps met 4 sec rust tussen zitten, worden dan die alleen afgekeurd als je daarna wel snel genoeg doorgaat?

Ik vind een paar tellen prima (3 seconden), al zou een tijdrange van pakweg 2 minuten zonder reracken makkelijker eerlijk te houden zijn.
Wat als er paar reps met 4 sec rust tussen zitten, worden dan die alleen afgekeurd als je daarna wel snel genoeg doorgaat?

Goed punt maar eenmaal te lang gerust betekent set gedaan.
2 minuten gaat misschien deelnemers afschrikken (?) en aangezien er al mensen zijn ingeschreven ga ik de opzet niet meer aanpassen nu, misschien wel een leuk voor een volgende challenge.

Eerst even een watercut doen

Of gewoon irl afspreken en die challenge doen. Vond Iron house systeem bonks wel goed gedaan. 2 beurten voor je Max op wilks. Dan de helft daarvan voor max reps squatten voor een totaalscore.

Leuke challenge! Count me in;)

Is een max tijd niet een beter idee ivm rust tussen de reps?

zie net dat dit al meer mensen die hebben benoemd:P

Hoeveel sec mag er nu tussen zitten?

Of een barbell curl challenge?

Ik ben alleszins akkoord. Zou het wel mooi vinden om filmpjes te zien van mensen die zich volledig kapot squatten, ook al moeten ze voor de laatste reps telkens 5 seconden of langer adem happen. Is alleen ook niet de bedoeling dat iemand een halve minuut staat te chillen en dan nog eens 10 reps doet :p

Ik ben alleszins akkoord. Zou het wel mooi vinden om filmpjes te zien van mensen die zich volledig kapot squatten, ook al moeten ze voor de laatste reps telkens 5 seconden of langer adem happen. Is alleen ook niet de bedoeling dat iemand een halve minuut staat te chillen en dan nog eens 10 reps doet :p

Maar dat ga je waarschijnlijk wel krijgen als we er 2 minuten van maken...

Maar daar kan iedereen dan gebruik van maken toch?

Maar dat ga je waarschijnlijk wel krijgen als we er 2 minuten van maken...
Dan ga je in ieder geval discussies vermijden of een pauze dan wel 3 seconden of 3,2 seconden was ;) 2 minuten en je deelt het in zoals je zelf wilt

Ik ben voor

Terug
Naar boven