AndroidHealthClinic

Forum Competitie 2019, Challenge n°3: Single arm landmine row

Peiling Peiling De filmpjes van Natty en Vissertje tellen nog

• Totaal stemmers
    20
  • Peiling gesloten .
Meer een kwestie van grip + houding + schijven die in de weg zitten waardoor je raar moet gaan staan.

Een uitdaging ga ik niet snel uit de weg, maar dit is voor de zwaardere mannen of voor de dames ansich gewoon bijna niet te doen zonder een flinke kans op blessures.

Mee eens, ik heb ook nog geen filmpje gevonden op youtube van iemand die de oefening in deze vreemde houding doet. Ik heb al snel last van mijn rug waardoor bepaalde oefeningen niet doe, bijv. standing military is er ook zo een. Gisteren licht deze oefening gedaan en vanmorgen kreeg ik mijn sokken niet meer zonder hulp aan :D

Best was imo deze oefening, "gewoon" vastpakken aan de knurling van de bar zodat je niet zo scheef hoeft te gaan staan, helft bw - 10kg om gewicht bar te compenseren. Schijven zitten gewoon in de weg en dit is hoe de oefening in 99 van de 100 gevallen gedaan wordt.

Dit is geen kritiek op de piraat, hij verrast ons met zijn creatieve oefeningen. Dit keer zijn er wellicht wat minder mensen blij mee dan normaal.

@Sanca Magni

Een vriend van me zag al die commentaren over gewicht, uitvoering, hernia, enz en stuurde dit. 55kg (5*10 + 1×5) met een LG van 107kg

Geen tijd oid maar gewoon als vb dat ook met grote schijven de oefening prima uit te voeren is. Moet er bij zeggen dat hij de oefening al langer doet en er dus arvaring mee heeft.

Deze vriend doet trouwens niet mee met de challemge.

Wat het gewicht van de stang betreft, ja een stang is 20 kg maar doordat de stang aan 1 kant vast zit en er dus sprake is van rotatie is de belasting aan de vrije kant verre van 20kg.(plaats eens een weegschaal onder het eind als je het precies wil weten)

Verder is het zelfs zo dat door het vaste punt er een heel geleidelijke verschuiving is van een verticale naar een horizontale beweging het extra gewicht van de stang geleidelijk minder wordt naarmate je de vrije kant hoger trekt.

Laatst bewerkt:
Raar, ik was zeker dat ik gereageerd had maar vind het ook niet terug. Ik werk echt teveel en te hard de laatste tijd :fuu:

Maar bar + 1/2de bw dus ja.

Ik had overwogen het voor de vrouwen lichter te maken maar had dan schrik voor een rel over partijdigheid :o

Ik wacht op de beslissing van @Alfadhir heitir

Ik vind'm aan het eind iets te "los"

Out! Krijg niet eens de helft van mijn bw +stang van de grond af.

Ik zeg straps!

@Sanca Magni

Een vriend van me zag al die commentaren over gewicht, uitvoering, hernia, enz en stuurde dit. 55kg (5*10 + 1×5) met een LG van 107kg

Geen tijd oid maar gewoon als vb dat ook met grote schijven de oefening prima uit te voeren is. Moet er bij zeggen dat hij de oefening al langer doet en er dus arvaring mee heeft.

Deze vriend doet trouwens niet mee met de challemge.

Wat het gewicht van de stang betreft, ja een stang is 20 kg maar doordat de stang aan 1 kant vast zit en er dus sprake is van rotatie is de belasting aan de vrije kant verre van 20kg.(plaats eens een weegschaal onder het eind als je het precies wil weten)

Verder is het zelfs zo dat door het vaste punt er een heel geleidelijke verschuiving is van een verticale naar een horizontale beweging het extra gewicht van de stang geleidelijk minder wordt naarmate je de vrije kant hoger trekt.

Ook nog even een paar meadows rows erachteraan, sterk!

Als iedereen nou gewoon een olympic barbell gebruikt hebben we toch allemaal dezelfde 'handicap'?

• Topic Starter Topic Starter
Vanavond eens geprobeerd met 30kg.

1. Al moeite met het vastpakken van de BB aan het uiteinde. Heb gewoon te kleine handen daarvoor.
2. Wel erg zwaar half BW voor de vrouwen.

Goed heb 1 rep gedaan voor de fun, even getest welke kant het beste lukt ook.
Ga einde van de week een poging doen. Hoop op 2 reps:roflol:

Aangezien het nog iets stil is hier in het topic een filmpje van mijn training. 4 sets van 12 reps, startende met 25 aan de bar en 1,25 per set erbij. Thumbless grip en hoog opgetrokken sokken. Set 3:

Vanavond eens geprobeerd met 30kg.

1. Al moeite met het vastpakken van de BB aan het uiteinde. Heb gewoon te kleine handen daarvoor.
2. Wel erg zwaar half BW voor de vrouwen.

Goed heb 1 rep gedaan voor de fun, even getest welke kant het beste lukt ook.
Ga einde van de week een poging doen. Hoop op 2 reps:roflol:

Doe je met of zonder straps? Qua kracht verschillen wij volgens mij niet zo veel van elkaar en met straps heb ik al 6 reps kunnen doen en er zitten wel meer in als ik het serieus ga doen. Zonder straps is met kleine handen compleet kansloos.

Doe je met of zonder straps? Qua kracht verschillen wij volgens mij niet zo veel van elkaar en met straps heb ik al 6 reps kunnen doen en er zitten wel meer in als ik het serieus ga doen. Zonder straps is met kleine handen compleet kansloos.

Ja heb wel met strap gedaan. Maar wel echt heel moeilijk. En moet nog 2.5kg bij. Pfff

Zullen we voor de vrouwen dan -10kg doen?

Ik zeg doen

AppropriateBitesizedLacewing-small.gif

Terug
Naar boven