Eerst een hele dikke mega-quote:
Gewoon bij
@flexx123 gaan trainen!

knallen!
Uiteindelijk deze week de knoop doorgehakt en een abo gepakt bij dezelfde gymschool als
@flexx123. De laatste week van het jaar en de eerste week van het jaar stond er nog een vrij grote mailmigratie op het programma (~1200 mailboxen), welke ik in mijn eentje moest doen, dus dat waren weer 2 heftige werkweken. Afgelopen maandag toen we live gingen was alles zo goed als onder controle, dus dat was voor mij direct het signaal om de volgende dag samen met
@flexx123 naar de gym te gaan.
Trainingsmaatje werkt wel.......(motiverend)
4 mnd is echt not done, shame on you
Ja, uiteindelijk zeker dik 5 maanden niet wezen sporten. Paar trainingen in juli en augustus maar daar is ook alles mee gezegd. Grote werkdruk (dus misschien ook wel stress), een blessure en het feit dat mijn eigen sportschool continue werd overlopen wegens drukte was wel enorm demotiverend.
Man man.. helemaal gezond, actief op dbb en niet gaan sporten?! Dat kan niet maat!

Time for a change!
In principe bleef ik deze manier toch wel een beetje verbonden met de community. Ook al sportte ik niet, ik vond het toch leuk om logjes te lezen en foto's voorbij te zien komen op Instagram.
Ik hoop dat je het weer leuk gaat vinden man. En als je een beetje gaat zien dat je sterker en fitter wordt motiveert dat wel, mij wel tenminste!
Schop onder je gat
Ik hoop het ook! Ik denk dat als ik er eenmaal weer in zit, dat je dan weer vanzelf in een flow terecht komt. Daarnaast zijn de irritaties en de barrières die ik voorheen had weer weg. Ik heb geen blessure meer, ons netwerk is sinds afgelopen weekend vrijwel volledig gemigreerd naar de cloud (project van een jaar geweest bijna) en ik ben gaan sporten in een andere sportschool Moet goed gaan komen zou je zeggen!
Flinke break zo, man! Vooral gaan doen wat je leuk vindt. Greyskull is wat dat betreft wel heel geschikt: lekker VPR's maken op de AMRAP sets en snel weer sterker worden zijn goede motivaties. Inderdaad de setup zo basic mogelijk houden en je winst pakken op de grote lifts.
Trainingsmaatje ja of nee is lastig. Ik vind het aan de ene kant ook best gezellig, maar mijn beste trainingen doe ik alleen in mijn homegym.
Nu weer oppakken die hap en volhouden!
Hele grote break inderdaad! Greyskull heb ik de laatste keer te kort gedaan, dus ik wil het nu direct een 2de kans geven. Ik ben van plan het nu zo basic mogelijk te houden en ga niet te veel accessory lifts toevoegen.
Een homegym is denk ik een kleine luxe, maar dat wordt lastig in een appartementje. Trainingmaatje vind ik fijn, soort van stok achter de deur ook.
Alweer begonnen?
Inmiddels wel! Het was tijd!
Toen nog steeds niet.. maar inmiddels wel! (it's a miracle!)
Nu ook nog nie
Boefje dat ik ben
Nu wel?
We zijn bijna een maand verder inmiddels, maar eindelijk..
Kom op kerel, gas!!!!! je wilt toch niet iemand zijn met sprietjes als armen en met een hangbuikje, terug de gym in jij!!
Helemaal gelijk dude! Ik ben blij dat ik het niet te bont heb gemaakt het laatste half jaar. Ik ben uiteindelijk 5 kilo aangekomen en zit nu op 80 kg. Klein buikje, maar dat gaat wel weer goed komen.
Ik heb een jaar destijds goed getraind en ben toen 18 kilo afgevallen, zou zonde zijn geweest als ik nu weer een dikzakje was geworden. Gelukkig is de schade beperkt gebleven. We gaan er in ieder geval weer tegenaan!
Hij wil niet meer weg uit de gym denk..
Als dat het geval was geweest, had ik er een stuk beter bij gestaan dan nu denk ik
Zn fiets is kapot
Maar inmiddels weer gefixxed!
Haha, dat komt denk ik bij mij niet snel voor. Ik heb een ICT-er, dus dat is dan weer echt iets wat ik gelijk moet fixxen!
Ik heb inderdaad geen auto. Toen ik nog vrij jong was (19) heb ik eigenlijk een paar jaar auto gereden, maar ik doe eigenlijk al bijna 10 jaar alles op de fiets. Ik woon op 15 minuten fietsafstand van het werk, ik zie dan ook geen reden om een auto te kopen. Mijn vriendin, die er elk weekend is heeft wel een auto, dus dan kan ik die pakken wanneer nodig.
Doet die in ieder geval af en toe nog wat cardio...of woont
@FREAKJAM op zijn werk?
Gelukkig elke dag wel een beetje cardio (fietsen van/naar het werk). Maar veel kilometers zijn het niet..
kom op p*ssy

Jaja, hij is d'r weeeeeer
Start in januari, goede voornemens en zo...
Busted
Kom eens terug Freakjam, ben er ook weer, kom op nou!
Woei, leuk dat je er weer bent Sanne! Ik ben er inmiddels ook weer..
He is back!!!! en... en ... en?
wanneer start je weer??
Haha, like I said ik las regelmatig nog DBB. Ik waardeer het ontzettend dat ik toch nog best veel reacties had in mijn log, ook al trainde ik niet. Trouwe lezers
@FREAKJAM nog goede voornemens
Niet echt, jij wel?
Kom op kom op kom op nou
Ja, daar is ie dan! (alleen niet meer bij Basic-Fit!)
Het is de hoogste tijd
@FREAKJAM
De hoogste tijd inderdaad!
JAAAAAAAAAAAAA!
Nou, daar is ie weer hoor! Inmiddels alweer beland in het jaar 2017 en inmiddels met het schaamrood op de kaken teruggekeerd op DBB. Elke keer had ik weer excuses om niet te gaan trainen.
Ook wel enorm druk op het werk, maar hoe dan ook, ik had altijd wel een smoesje. Ik had al veel eerder de knoop moeten doorhakken en moeten switchen van sportschool, maar gelukkig heb ik dat nu eindelijk gedaan.
Laatste half jaar nog met regelmatig op het forum gezeten en eigenlijk vrij frequent bezig geweest met het feit hoe ik de draad weer zou gaan oppakken. Het heeft erg lang geduurd, maar gelukkig is het moment nu eindelijk daar.
Ik ben verder gegaan was ik eigenlijk was zowel qua voeding als mijn schema. Ik hanteer nog steeds IF (wat ik eigenlijk de afgelopen maanden nog met regelmaat gedaan heb) alleen sinds een paar weken houd ik met MFP ook weer mijn kcals bij.
Als schema ga ik weer Greyskull LP volgen. Goed programma om eerst weer sterk te worden en later zie ik wel wat ik ga doen. Daarnaast vind ik 3x per week sporten eigenlijk ook wel fijn.
Wat betreft chin ups ga ik eerst beginnen met negatives aangezien ik redelijk wat kracht verloren ben denk ik zo.
WEEK A
1)
2x5, 1x5+ overheadpress
2x5, 1x5+ t-bar row
2x5, 1x5+ hack squats
2x10 tricep rope pushdown
2x10 side raises
2)
2x5, 1x5+ benchpress
2x5, 1x5+ (negative) chinups
1x5+ deadlift
2x10 barbell curls
2x10 front plate raise
3)
2x5, 1x5+ overheadpress
2x5, 1x5+ t-bar row
2x5, 1x5+ hack squats
2x10 one-arm pronated dumbbell tricep extension
2x10 side raises
WEEK B
1)
2x5, 1x5+ benchpress
2x5, 1x5+ hack squats
2x10 tricep rope pushdown
2x10 front plate raise
2)
2x5, 1x5+ overheadpress
2x5, 1x5+ t-bar row
1x5+ deadlift
2x10 barbell curls
2x10 side raises
3)
2x5, 1x5+ benchpress
2x5, 1x5+ hack squats
2x10 one-arm pronated dumbbell tricep extension
2x10 front plate raise
training 10-01-2017
Moest eerst abonnement afsluiten bij Muscle Totaal. Kwam direct een oude vriend tegen en die vroeg of ik eerst een avond wou trainen, maar heb gelijk een jaar abo afgesloten.
crosstrainer (warmup)
5 minuten
overheadpress
10x20kg
10x20kg
5x25kg
5x25kg
8x25kg (AMRAP)
Flink achteruit gegaan, had eigenlijk wel verwacht dat ik 10 reps zou halen in de laatste set. Niet gek natuurlijk aangezien ik een half jaar niet getraind heb.
t-bar row
10x10kg
10x10kg
5x25kg
5x25kg
15x25kg (AMRAP)
machine hack squat
8x (eerste keer dat ik een dergelijke machine gebruik, dus eerst zonder gewicht gedaan om te kijken hoe het aanvoelt etc)
10x10kg
5x20kg
5x20kg
10x20kg (AMRAP)
Stiekem nog best zwaar, zeker wanneer je hem op een goede diepte doet.
barbell curl
10x18kg
10x18kg
10x18kg
crosstrainer (cardio)
30 minuten
Moeten weer een paar kilo's af, dus lekker half uurtje cardio
planks
70s
@flexx123 even laten zien dat ik het nog niet ben verleerd. 70s is niet eens zo slecht wanneer je een half jaar niet getraind hebt
Fitbit
Ik draag deze track al een tijdje niet meer, omdat hij redelijk wat schade heeft (bubbels en afgebladderd). Heb al een nieuwe gekregen van Fitbit, maar deze is er ook al weer slecht aan toe. Geen idee of ik ooit nog een wearable ga dragen.
reeting
Ein-de-lijk was ik dan weer in een sportschool. Fijne sportschool ook. Niet te groot, gemoedelijke sfeer ook. Nu weer de boel oppakken en knallen!
4 reeten!