XXL Nutrition

Gewoon loggen

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de input jongens! Ik neig op dit moment een beetje naar het schema dat Gijs poste. Vooral omdat het gewoon een shitload aan volume bevat! En juist dat zoek ik op dit moment, het kotsmomentje aan het einde van je training:) heb alleen nog wel een vraagje:

oefening 6 Reverse hyper supersetted met leg raises
4x10-12

Ik heb geen Reverse hyper, welke kan ik ter vervanging doen?

oefening 3 GHR
3x6-10

Ik heb geen Glute Ham Raise, welke kan ik ter vervanging doen?

Daarnaast, op welk moment heb jij dit schema gepakt? toen je nog in de bodybuilding sfeer zat, of toen je jezelf al had toegelegd op het strongmannen?

---------- Toegevoegd om 13:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:25 ----------

gisteren een belachelijke training
Benchpress
Waarom, ja waarom niet.....
10*60
8*80
5*100
5*100
5*100
5*100
5*100
5*100
5*100
5*100
5*100
5*100
5*90
5*90
5*90
5*90
5*90
5*90
5*80
5*80
5*80
5*80
11*60
10*60

Biceps met Nathan en een genetisch gemanipuleerde indo met 60+ armen
Nu spierpijn in de biceps, dit heb ik nog nooit gehad!!!!! Nathan ownde met trouwens wel uber dik!

Bicep Curl: all body curling!
9x40
6x60
1x70
1x80
10*70

Biceps staand met dumbbells: all body curling!
4*30
4*30
4*30
4*30
4*30
4*30
4*30

Concentrate curl zittend:
8x10
8x10
8x10
8*10
8*10
8*10

Zittend nog een achterlijke curl:

24x8
24x8
24x8

Laatst bewerkt:
hahahah ja nathan was vroeger altijd al een beest met curls enzo... maar goed dat heeftie dan ook 8 jaar bijna alleen maar gedaan ;)

Onderstaand stuk komt van de site van Piet Meijdam.

Het is een grote lap tekst maar ik overweeg dit te gaan doen! mocht iemand het willen beoordelen graag ;)

Week 1 Bodybuilding methode 5 series 12 herhalingen
Week 2 Bodybuilding methode 3 series 12 herhalingen
Week 3 Herhalingsmethode I 5 series 8 herhalingen
Week 4 Herhalingsmethode I 3 series 8 herhalingen
Week 5 Herhalingsmethode III 5 series 4 herhalingen
Week 6 Herhalingsmethode III 3 series 4 herhalingen
Week 7 Snelkrachtmethode 5 series 6 seconden
Week 8 Snelkrachtmethode 3 series 6 seconden
Week 9 Bodybuilding methode 5 series 12 herhalingen
Week 10 Bodybuilding methode 3 series 12 herhalingen
Week 11 Herhalingsmethode III 5 series 4 herhalingen
Week 12 Herhalingsmethode III 3 series 4 herhalingen
Week 13 Snelkrachtmethode 5 series 6 seconden
Week 14 Snelkrachtmethode 3 series 6 seconden
Week 15 Pyramide training Brede Pyramide (op/neer)
Week 16 Pyramide training Brede Pyramide (op)
Week 17 Herhalingsmethode III 5 series 4 herhalingen
Week 18 Herhalingsmethode III 3 series 4 herhalingen
Week 19 Snelkrachtmethode 5 series 6 seconden
Week 20 Snelkrachtmethode 3 series 6 seconden
Week 21 Pyramide training Brede Pyramide (op/neer)
Week 22 Pyramide training Brede Pyramide (op)
Week 23 Herhalingsmethode III 5 series 4 herhalingen
Week 24 Herhalingsmethode III 3 series 4 herhalingen
Week 25 Snelkrachtmethode 5 series 6 seconden
Week 26 Snelkrachtmethode 3 series 6 seconden
Week 27 Herhalingsmethode I 5 series 8 herhalingen
Week 28 Herhalingsmethode I 3 series 8 herhalingen
Week 29 Herhalingsmethode III 5 series 4 herhalingen
Week 30 Herhalingsmethode III 3 series 4 herhalingen
Week 31 Snelkrachtmethode 5 series 6 seconden
Week 32 Snelkrachtmethode 3 series 6 seconden
Week 33 Herhalingsmethode I 5 series 8 herhalingen
Week 34 Herhalingsmethode I 3 series 8 herhalingen
Week 35 Pyramide training Smalle Pyramide (op/neer)
Week 36 Pyramide training Smalle Pyramide (op)
Week 37 Herhalingsmethode I 5 series 8 herhalingen
Week 38 Herhalingsmethode I 3 series 8 herhalingen
Week 39 Pyramide training Smalle Pyramide (op/neer)
Week 40 Pyramide training Smalle Pyramide (op)
Week 41 Herhalingsmethode I 5 series 8 herhalingen
Week 42 Herhalingsmethode I 3 series 8 herhalingen
Week 43 Snelkrachtmethode 5 series 6 seconden
Week 44 Snelkrachtmethode 3 series 6 seconden
Week 45 Pyramide training Smalle Pyramide (op/neer)
Week 46 Pyramide training Smalle Pyramide (op)
Week 47 Pyramide training Smalle Pyramide (op)
Week 48 Hersteltraining 3 series 6 herhalingen
Week 49 Hersteltraining 3 series 6 herhalingen
Week 50 Hersteltraining 3 series 6 herhalingen
Week 51 Hersteltraining 3 series 6 herhalingen

Bodybuilding methode
Doel: Kweken spiervezels (doorsnede vergroting).
Uitvoering: 3-5 series van 12-8 herhalingen met 60-75% 1RM.
Periode: Voorbereidingsperiode I.
Rustpauze: 3 - 5 minuten.

De bodybuildingmethode is uitermate geschikt om spierhypertrofie te trainen. Afhankelijk van de omvang is een standaard aantal series (3-5) nodig om voldoende trainingseffect te hebben. Gewoonlijk ligt de belasting tussen 60 en 75% van het 1RM. Het maximum aantal herhalingen wat moet worden uitgevoerd is 12, het minimum is 8 herhalingen in de laatste serie.

Het is dus de bedoeling, dat er getraind wordt TOT UITPUTTING. In de eerste serie mag men niet meer dan 12 herhalingen kunnen uitvoeren. In de laatste serie moeten er nog minimaal 8 herhalingen kunnen worden uitgevoerd.

Als de atleet bijvoorbeeld al in de 4e serie niet aan het minimum van 8 herhalingen toekomt dan moet de training voor deze oefening worden gestopt. Hierbij ga ik er wel vanuit dat deze atleet in de eerste serie wel aan de vereiste 12 herhalingen was toegekomen, anders is het gewicht waarmee getraind werd te zwaar ingeschat.

Daar staat tegenover dat als de atleet in de laatste serie nog steeds 12 herhalingen kan uitvoeren, dat dan het gehanteerde gewicht te licht is geweest. Dit is een teken dat in de volgende training het gewicht verzwaard MOET worden.

Inschakelen motorunits (Rekrutering).
Uitvoering: HH I 3-5 series van 8-6 herhalingen met 75% 1RM.
HH II 3-5 series van 6-4 herhalingen met 85% 1RM.
HH III 3-5 series van 4-3 herhalingen met 90% 1RM.
Periode: Voorbereidingsperiode II / Wedstrijdperiode.

Herhalingsmethoden I, II en III
Herhalingsmethoden I, II en III zijn uitermate geschikt om spierhypertrofie en synchronisatie van spiervezels te trainen. Afhankelijk van de omvang is een standaard aantal series (3-5) nodig om voldoende trainingseffect te hebben. De belasting bij HH methode I is ongeveer 75% van het 1RM. Bij HH II is dat ongeveer 85% van het 1 RM en bij HH III is dat ongeveer 90% van het 1 RM. Het maximum aantal herhalingen wat moet worden uitgevoerd is respectievelijk 8, 6 of 4 herhalingen. Het minimum wat nog uitgevoerd moet worden is respectievelijk 6, 4 of 3 herhalingen.

Het is dus de bedoeling, dat er getraind wordt TOT UITPUTTING. In de eerste serie mag men niet meer dan 8/6/4 herhalingen kunnen uitvoeren. In de laatste serie moeten er nog minimaal 6/4/3 herhalingen kunnen worden uitgevoerd.

Als de atleet bijvoorbeeld al in de 4e serie niet aan het minimum aantal herhalingen toekomt dan moet de training voor deze oefening worden gestopt. Hierbij ga ik er wel vanuit dat deze atleet in de eerste serie wel aan het vereiste aantal herhalingen was toegekomen, anders is het gewicht waarmee getraind werd te zwaar ingeschat.

Daar staat tegenover dat als de atleet in de laatste serie nog steeds het maximum aantal herhalingen kan uitvoeren, dat dan het gehanteerde gewicht te licht is geweest. Dit is een teken dat in de volgende training het gewicht verzwaard MOET worden.

Deze methode is dus uitstekend geschikt voor VPII en de WP.

Snelkracht.

= Een relatief zware kracht die de sporter zo snel als mogelijk moet uitvoeren (ong. 60% van het 1 RM).

= P = kleiner dan maximaal, A = kleiner dan maximaal (Denk hierbij aan het krachtsnelheidsdiagram).

Het begrip Snelkracht is misschien wel een verkeerd gekozen term, ik zelf vind het beter om van explosieve kracht te spreken, daar het binnen deze vorm krachttraining van groot belang is dat de uitvoeringswijze snel en explosief is. Dus de oefening in de concentrische en de excentrische fase zo snel mogelijk uitvoeren. Dit in tegenstelling tot de maximale krachttraining, waarbij de excentrische fase "gecontroleerd" moet worden uitgevoerd.

Een trainingsvorm kan bijvoorbeeld zijn: Bankdrukken series van 8 herhalingen met een 60% belasting, waarbij men erop moet letten dat de beweging GOED en ZO SNEL als mogelijk wordt uitgevoerd. De trainer kan hierbij de tijd noteren hoe lang er over gedaan wordt. In de praktijk blijkt dat men daar ongeveer 6 seconden voor nodig zal hebben. Als men er sneller over doet, dan is mogelijk de belasting niet goed ingeschat, of de beweging is niet correct uitgevoerd.

Brede pyramide
In de atletiektraining voor het discuswerpen is deze vorm van krachttraining van ondergeschikt belang. Deze vorm van krachttraining wordt wel uitgevoerd, echter alleen als variatie binnen een planmatig trainingsschema.

Deze vorm van krachttraining is vrij belastend voor het lichaam dus niet geschikt voor beginners. Deze vorm van training mag pas gedaan worden, wanneer voldoende basis is gelegd binnen de normale maximale krachttraining.

Inschakelen motorunits (Rekrutering).
Uitvoering: In een zware week: In een lichte week:
12 * 65% 12 * 65%
10 * 70% 10 * 70%
8 * 75% 8 * 75%
6 * 80% 6 * 80%
10 * 70%
12 * 65%
Periode: Voorbereidingsperiode I / Voorbereidingsperiode II.

Brede pyramide training is een soort mix training tussen hypertrofie en rekrutering. Op zich geeft deze methode veel variatie binnen 1 training en is zodoende uitermate geschikt om eventueel voor langere tijd opgenomen te worden in een trainingsschema. Zelf ben ik daarvan niet zo'n voorstander, maar ik weet uit de praktijk dat er diverse atleten/krachtsporters zijn die volgens dit principe jarenlang hun trainingsschema inplannen.

Over het algemeen bestaat de brede pyramide training uit series van maximaal 12 en minimaal 6 herhalingen. Het hierbij gehanteerde gewicht schommelt tussen de 60% en 85% van het 1 RM.

Deze methode is dus uitstekend geschikt om gedurende de VPI en in mindere mate in VPII uitgevoerd te worden. Als je deze methode in VPII wilt plannen dan is het misschien aan te raden om 1 serie van 6 herhalingen extra uit te voeren en de laatste serie van 12 herhalingen te schrappen, zodat iets meer de nadruk op het rekruteren wordt gelegd.

Smalle pyramide
doel: Inschakelen motorunits (Rekrutering).
Uitvoering: In een zware week: In een lichte week:
5 * 85% 5 * 85%
4 * 90% 4 * 90%
2 * 95% 2 * 95%
1 * 100% 1 * 100%
4 * 90%
5 * 85%
Periode: Voorbereidingsperiode II / Wedstrijdperiode.

Smalle pyramide training is DE training om rekrutering van spiervezels te bewerkstelligen.

Deze methode kan ook wel "high intensity" methode genoemd worden daar er tijdens training volgens het smalle pyramide systeem alleen maar getraind wordt met een intensiteit van minimaal 85% van het 1 RM.

Deze methode is dus uitstekend geschikt om gedurende de VPII in geringe mate toe te passen. In de WP zal deze methode veelvuldig aan bod komen.

Laatst bewerkt:
Damn wat een tekst maar kort door de bocht je wisselt de rollen van je trainingen wekelijks?

Bedankt voor de input jongens! Ik neig op dit moment een beetje naar het schema dat Gijs poste. Vooral omdat het gewoon een shitload aan volume bevat! En juist dat zoek ik op dit moment, het kotsmomentje aan het einde van je training:) heb alleen nog wel een vraagje:

oefening 6 Reverse hyper supersetted met leg raises
4x10-12

Ik heb geen Reverse hyper, welke kan ik ter vervanging doen?

oefening 3 GHR
3x6-10

Ik heb geen Glute Ham Raise, welke kan ik ter vervanging doen?

Daarnaast, op welk moment heb jij dit schema gepakt? toen je nog in de bodybuilding sfeer zat, of toen je jezelf al had toegelegd op het strongmannen?

---------- Toegevoegd om 13:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:25 ----------

Glute ham kun je in de poor mans versie doen op de lat pull down. Zie youtube

Reverse hyper kun je doen door 2 bankjes op elkaar te zetten en dan met bands.

Start van mijn strongman periode

Haha lekker gebencht! Kom je straks weer naar DJs?

Hey man, ik nam aan dat jullie aan het deloaden waren in verband met de wedstrijd. De volgende training ben ik er weer bij.

Week 1-1 bodybuilding routine
tussen de 60 en 75 van de max. Omdat ik bijna nooit high rep train, heb ik hem zo licht mogelijk gehouden, op 60% dus. Het is eigenlijk de bedoeling dat je de laatste set met je hoofdoefening niet af kunt maken, maar ergens tussen de 8 en 12 rep failt. Hoewel het squaten wel zwaar was, had ik de laatste set zeker nog 15 reps kunnen maken, was te licht.

De stiff legged deadlift was zwaar. Vanaf setje 3 moest ik hem tussendoor 30 tellen neerleggen.

heel lekker getraind, ik durf het bijna niet te zeggen maar ik ben dit jaar nog niet zo diep gegaan als gisteren. wilde eigenlijk nog een leg extension en leg curl doen, dat zat er echter nog niet in. Ben gewoon niet gewend aan het volume

Squat
8*60
8*100
12*130
12*130
12*120
12*130
12*130

BOR
12*80
12*80
12*80
12*80
12*80

Stif legged Deadlift
12*150
12*150
12*150
12*150
12*150

Calve Raise
12*100
12*100
12*100
12*100
12*100

Laatst bewerkt:

Hey man, ik nam aan dat jullie aan het deloaden waren in verband met de wedstrijd. De volgende training ben ik er weer bij.

Korte samenvatting van mijn log de afgelopen dagen.
Door mijn zwakke OH zit ik nog wel even aan het c-niveau vast.
Tuurlijk, komende maandag doe ik een laatste event training op licht niveau om spanning op te bouwen.

durf het bijna niet meer te vragen, maar zijn er nog weekend trainingen in de planning? Anders ga ik proberen een vrijdag te komen volgende week.
Misschien na de NCC weer. Nu alleen komende maandag en woensdag zou je met Sarko mee kunnen trainen. Maar dat is een hele grote groep die komt. Dan sta je meer stil dan dat je wat doet. :D

Ga je nu weer 40 jaar deloaden?

:jk:

rofl. Mijn gedachte was ook iets in die trant: "Dus de komende 8 weken weer de-load trainingen lezen" :D

ik zet hem maandag wel aan het werk

yup
Maandag = deload voorbij! :D

Lekker rustig aan:). Was dit de laatste deload training? Hoorde dat je maandga weer events ging doen?

Yup een weekje deload, dit was de laatste en het weekend rust.
Maandag ga ik alle events even kort pakken om zo de spierspanning weer wat omhoog te halen.
Misschien was het nog niet helemaal duidelijk. Volgende keer zet ik in mijn log dat ik maandag weer events ga doen. :roflol:

Goede volumes kerel! Ik zag dat je het zwaar had :thumbs:

Korte samenvatting van mijn log de afgelopen dagen.
Misschien was het nog niet helemaal duidelijk. Volgende keer zet ik in mijn log dat ik maandag weer events ga doen. :roflol:

Als ik je log had gelezen dan had ik het geweten. Maar goed ik heb het de afgelopen tijd een beetje druk gehad, dus ik heb je log niet bijgehouden:aai:

Maar voor de duidelijkheid, waneer train je weer???

Het is je vergeven mijn zoon.
Events gaat wel weer even duren. Heb zondag de wedstrijd en daarna is het even herstellen vermoed ik. Denk dat het of woensdag 7 april of vrijdag 9 april gaat worden.

Ik ga proberen of ik tijd kan maken om te komen kijken, in een groot shirt met een kip!;)

Training gisteren
Week 1-2 bodybuilding routine
lekker getraind!

Bench zwaar zat heb een percentage van 60% gehanteerd, in set 5 zat er echt niet veel meer in
12*60
12*80
12*92,5
12*92,5
12*92,5
12*92,5
12*92,5

Dumbbell Press
12*28
12*28
12*28
12*28
12*28

Flyes
12*16
12*16
12*16
12*16
12*16

Biceps met Maurits
Barbell curl
9*40
6*60
3*80
fail op 100

Opbouw biceps
30 kg 8*breed 8* normaal 8 *overhands 8*smal zonder rust
10 sec rust
10 sec rust

Haha 100kg biceps curlzz

wtf :roflol:

dat waren toch zeker total body bicep curls

ga je zaterdag strongmannen bij dj's trouwens?

damn die omega injects werken goed

He Kevin wanneer was je laatste strongman training? Ik hoop dat je gewoon blijft trainen als Strongman want volgens mij kan jij wel behoorlijk ver komen ook.

Mooie training, bicep curlszzz beast!

Zo reageerde ik ook toen maurits zei dat ik het moest doen. whahah

wtf :roflol:

dat waren toch zeker total body bicep curls

ga je zaterdag strongmannen bij dj's trouwens?

Ze kwamen uit mijn tenen. Maar volgens de oude strijder is dat niet erg als je daarna isolatie pakt;)

Ik heb wel zin om te strongmannen. Wist alleen niet dat er iets geregeld was joh! wat gaan we doen.....

damn die omega injects werken goed

hahaha ja echt wel, dit is zo appart voor mij, dat high volume trainen!

He Kevin wanneer was je laatste strongman training? Ik hoop dat je gewoon blijft trainen als Strongman want volgens mij kan jij wel behoorlijk ver komen ook.

Mooie training, bicep curlszzz beast!

Blijf ik doen hoor! het doel is binnen enkele jaren naar de SM van Nederland en daar ga ik in slagen. Maar omdat ik nu nog een jonge weakling ben, heb ik besloten dat ik best nog een jaar mag uittrekken om puur kracht en spiermassa te pakken. Zodat ik volgend jaar met dikke stats hoge ogen kan gooien.

Ik kies er nu bewust voor om high rep te trainen, dit bouw ik echter langzaam weer af om op die manier mijn 1 en 2rm's te verbeteren. Wat ik nu doe is gewoon goed voor de omvang, spierconditie en het vetpercentage;)

Training gisteren

deadlift
12*160
12*160
12*160
12*160
12*160

Pull down
12*70
12*70
12*70
12*70
12*70

Pull Over
12*35
12*35
12*35
12*35
12*35

Tricep Pushdown (zonder rust)
12*20
12*20
12*20
12*20
12*20

Aardige training had alleen niet genoeg tijd

Heb je net gemist pik! Was er 20.15/30 ofzo...

Terug
Naar boven