XXL Nutrition

Gotta gain it all! Ash's log.

Ja maar wil nog wel een keer op 't podium staan vroeg of laat. Powerlifting gaat als ectomorph niet lukken denk ik, zeker niet ivm mijn voedingslust :roflol:
Zou je dan niet beter op hypertrofie focussen ipv je tijd te verspillen met SS? Tenzij je er liever een paar jaar langer over doet.

inb4 Ovosnovo

failed-bulk.jpg

• Topic Starter Topic Starter
Nee want mijn doel voor dit jaar was :

BP 100kg
DL 150kg
Squat 120kg
MP 70kg

Dus dat gaat um niet worden met een hypertrophy brosplit.

Wil beetje redelijke stats hebben voordat ik hypertrophy ga. Ik ga ook niet elke keer van schema veranderen, want massa gaat nu wel redelijk goed met 3x5 reps only en geen eindeloze uren in de gym voor iso / spiergroep gericht.

Hey Tim leuk dat je mij de zwakke naturel lifter wilt volgen. Hopelijk sta ik over een paar jaar naast je op 't podia.

Nee ik sport @ Avalon momenteel en ga binnenkort verhuizen want ben toe aan iets nieuws. Ben geen HAN student en 50 euro /pm vind ik een beetje teveel van het goede.

Ahw kijk, ja 50e per maand is niet te doen ;)

Maar zwakke naturel lifter, niet te bescheiden zijn naar jezelf hè.
Ben zelf ook maar een zwakke naturel lifter dus know that feel...

Gaat allemaal om je eigen progressie en niet hoe dat zich verhoudt ten opzichte van anderen ;)

Maar podia ga ik niet meer op man was echt een one-time deal!
Of ik moet in 2015 seizoen zo shredded worden dat ik er anders over ga denken :p

Ahw kijk, ja 50e per maand is niet te doen ;)

Maar zwakke naturel lifter, niet te bescheiden zijn naar jezelf hè.
Ben zelf ook maar een zwakke naturel lifter dus know that feel...

Gaat allemaal om je eigen progressie en niet hoe dat zich verhoudt ten opzichte van anderen ;)

Maar podia ga ik niet meer op man was echt een one-time deal!
Of ik moet in 2015 seizoen zo shredded worden dat ik er anders over ga denken :p

Lol jij zwak. Zolang lift je niet en kijk je bro stats :S. Ik lift al een jaar (half jaar met kennis over voeding en de grote 6) dus zat voor mij veel meer in. Maar idd moet mezelf niet met anderen vergelijken, maar op dit forum is dat moeilijk ofc.

Jammer! Dacht wel dat dat je droom was, zal ff in je log kijken en abbo doen. Is je doel nu PL ofzo?

Die stats haal je toch met gemak op een jaar tijd? (als je consequent en intelligent traint) Ik snap wel dat kracht aantrekkelijk is (en zeker als beginner) maar als je uiteindelijk op een podium wilt staan ga je toch moeten overschakelen op een deftig schema die is afgestemd op jouw doel.

Anders ga je er zo staan:

funny-pale-skinny-boy-man-body-building-contest-should-have-trained-pics-600x397.jpg

Bro dit jaar is dus kracht en volgend jaar is dus hypertrophy gedachte. Snappie :roflol:

Is ook beter want zit nu met rijlessen, examens, stage etc. cba om meer dan 3x per week trainen nu.

Met dit schema ga ik ook massa winnen, maar dan dense rockhard muscle.

Waarom niet maximaal kracht/hypertrofie combineren ?
Squat, MP, BP, Deadlift op 100% van je 3-5 rep max en hypertrofie op 80-95% van de bijvoorbeeld 10 rep max.

Is maar een idee hoor maar dit past misschien beter bij je doelen.

Bro dit jaar is dus kracht en volgend jaar is dus hypertrophy gedachte. Snappie :roflol:

Is ook beter want zit nu met rijlessen, examens, stage etc. cba om meer dan 3x per week trainen nu.

Met dit schema ga ik ook massa winnen, maar dan dense rockhard muscle.
Het zou voor mij ook beter uitkomen om af en toe wat minder te gaan trainen. :roflol:

Dat laatste is BS, maar dat weet je zelf hopelijk ook wel :trollface:

Zou je dan niet beter op hypertrofie focussen ipv je tijd te verspillen met SS? Tenzij je er liever een paar jaar langer over doet.

inb4 Ovosnovo

failed-bulk.jpg

Kracht gebaseerd trainen is naar mijn mening het allerbeste wat je kunt doen voor massa.
Voorheen werd altijd zo getraind, totdat steroïden en alles om de hoek kwamen kijken...
Toen gingen we van FB templates kracht gefocust over op split schema's en hoge rep ranges...

Natuurlijk ligt er zeker een goede kern van waarheid in hypertrofie gericht trainen.
Beter kun je alleen eerst basis leggen van kracht om vervolgens daarna hypertrofie toe te voegen.
Doe nu zelf alle grote compounds kracht gefocust en op einde van me trainingen dan wat hypertrofie TUT werk.

Kracht gebaseerd trainen is naar mijn mening het allerbeste wat je kunt doen voor massa.
Voorheen werd altijd zo getraind, totdat steroïden en alles om de hoek kwamen kijken...
Toen gingen we van FB templates kracht gefocust over op split schema's en hoge rep ranges...

Natuurlijk ligt er zeker een goede kern van waarheid in hypertrofie gericht trainen.
Beter kun je alleen eerst basis leggen van kracht om vervolgens daarna hypertrofie toe te voegen.
Doe nu zelf alle grote compounds kracht gefocust en op einde van me trainingen dan wat hypertrofie TUT werk.
Aan een template als SS of stronglifts heb je echt weinig als je ook massa wilt aanzetten. Ja, je gaat massa aanzetten, maar nooit optimaal en zeker niet symmetrisch en zeker niet alle lichaamsdelen. Daar sta je dan met je oversized quads en kleine kuiten... Goed ontwikkelde front delts en ongetrainde rear delts...

Jouw manier van trainen heeft ook totaal niets te maken met SS en lijkt mij persoonlijk ook veel beter als je uiteindelijk toch voor hypertrofie wilt trainen. Je kan beide methodes perfect combineren.

Aan een template als SS of stronglifts heb je echt weinig als je ook massa wilt aanzetten. Ja, je gaat massa aanzetten, maar nooit optimaal en zeker niet symmetrisch en zeker niet alle lichaamsdelen. Daar sta je dan met je oversized quads en kleine kuiten... Goed ontwikkelde front delts en ongetrainde rear delts...

Jouw manier van trainen heeft ook totaal niets te maken met SS en lijkt mij persoonlijk ook veel beter als je uiteindelijk toch voor hypertrofie wilt trainen. Je kan beide methodes perfect combineren.

Mijn basis bestond uit SS :p
5/3/1 is wel beste van beide werelden ja.
Maar moet zeggen dat juist met alles wat je noemt me chest nog het meest uit verhouding is.
Als we het natuurlijk gaan hebben over een esthetische aspect...
Waarbij het dan ook weer de vraag is waarop je dat dan baseert :)

Sowieso is hele scene lastig te benaderen, omdat vrijwel iedereen gebruikt.
Wat meer dan hun goed recht ook is, want het is beschikbaar en het kan je helpen je doelen te bereiken.
Dan heb ik het natuurlijk nu over de bekenden gasten en die vrijwel iedereen als voorbeeld ziet...

Brother full body 3x per week is iets wat beginners beter kunnen doen. We zijn geen juicyheads en moeten dus ook niet als juiceheads trainen. Hypertrophy gaat je zeker in massa helpen maar dat is mijn doel nu niet voor dit jaar. Aangezien ik tijd zat heb om massa te gainen voordat ik aan een kuur begin doe ik eerst ff kracht gainen op hoog tempo.

Ik volg ook niet de originele SS maar die van babylovers (dips, pull-ups, rows, rear delt werk en evt arm/kuiten werk).

Hier wat betere uitleg:

Steel mijn ideeën niet! :mad:

Dit jaar is ook mijn krachtjaar, volgende jaar begin ik met wat %'tjes verliezen + ondertussen ongelijkheden wegwerken. Denk dan aan grote quads, kleine hams etc. Daarna doorbouwen op hetgeen waar ik nu naartoe werk, 1. Kracht 2. Gebalanceerd 3. Lean.

Leuke discussie hier trouwens, ik lees mee!

Tren vandaag:

Front Squat:

3x5x47,5kg PR

EDIT: Zie net pas dat ik een te snel stappie gemaakt heb. Dacht toch zeker 45kg gefrontsquat te hebben vorige keer.. mmh

Bench Press:

3x5x65kg VPR

Weet dus niet of ik geheel zelf deed, grote negor die me spotte maar raakte de bar al aan bij eerste rep terwijl ik gewoon drukte. Laatste 2 setjes heeft die laatste 2 reps ook weer aangeraakt terwijl ik die makkelijk zelf eruit kon drukken :S.

Pendlay Rows:

3x5x60kg PR

Incline Side Raises:

3x8x9kg PR

Underhand Tricep 1h Pushdown:

3x6x18kg PR

Dear PRs

Nice train!
Hoe komt dat UB zo voorloopt qua kracht vergeleken met LB?

UB loopt voor qua kracht? rofl neuj. Misschien rug maar BP is nog steeds low.

Mijn huidige 5rm zijn 80kg squat paralell en 100kg DL

Ik ben nog steeds aan het opbouwen naar die twee getallen vandaar dat het er raar uit ziet in verhouding.

Ik squat nu ATG (lichte buttwink) en DL is de form nu beter want ik gebruikte mijn benen niet goed en zeker mijn glutes niet om uit te locken. Ook gebruik ik nu de lats meer dus gaat zeker hoger komen die DL.

UB loopt voor qua kracht? rofl neuj. Misschien rug maar BP is nog steeds low.

Mijn huidige 5rm zijn 80kg squat paralell en 100kg DL

Ik ben nog steeds aan het opbouwen naar die twee getallen vandaar dat het er raar uit ziet in verhouding.

Ik squat nu ATG (lichte buttwink) en DL is de form nu beter want ik gebruikte mijn benen niet goed en zeker mijn glutes niet om uit te locken. Ook gebruik ik nu de lats meer dus gaat zeker hoger komen die DL.

Was op basis van je FSQ die bijna 20kg lager lag dan je bench.
Maar was even vergeten dat vandaag je light squat dag was! :o

Homies :S. Mijn front squat is niej zo nice nee maar komt door rug die het begeeft na paar setjes :S

Wil je ze mij vrijdag leren? :$

Terug
Naar boven