XXL Nutrition

Gotta gain it all! Ash's log.

• Topic Starter Topic Starter
Nou moet je heel eerlijk zeggen dat ik niet veel kennis op gebied van training heb, denk dat @Camelus je hier beter antwoord op kan geven.

Gebaseerd idd op simpelweg progressive overload. Wel flink volume dus gewichten zullen wel stuk lager liggen straks om mee te starten?

Vraag me wel af waarom je al wil switchen tho als het schema wat je nu doet nog prima zijn werk doet?

Jouw benen zijn ook niet mis man!

Ja gewichten worden idd lager. Eerste week zal inderdaad even zien worden, wat ik kan of wat ik niet kan.

Ik wil massa gaan gainen, hypertrophy gebaseerde training meer voegt meer massa toe over het algemeen en ik heb geen powerlifting / kracht stats pronk amibities. Dus ik wil groter en sterker worden met 8-12 reps. Uiteraard zal ik ooit ook wel eens 5 reps gaan behalen, als het gewicht hoger wordt en ik de 8-12 reps niet haal. Dus dan kom je uiteindelijk toch wel weer een beetje op kracht uit, maar de hoofdzaak is massa. Uiteindelijk met meer massa, zal er ook meer krachtpotentie zijn.

Heb nu dus nog 11 SL trainingen en tbh vermoed ik dat ik niet zoveel kracht meer zal gainen. Mijn max stats waren toen der tijd 1x110kg squat, 1x85kg bench, 1x160kg deadlift, 5x60kg MP / 1x65kg MP, 5x20kg+BW Dips / Pull-Ups.

Mocht ik onverhoopt 5x100kg squatten en 5x85kg benchen einde deze maand zonder al teveel moeite, dan blijf ik nog wel even doorgaan met SL, maar ik verwacht dat eigenlijk niet. Ik ga er iig mijn best voor doen.

Thx voor been compliment. Waren veel beter toen, ik mis nog wat massa door atrofie.

Laatst bewerkt:
Schema wat gebaseerd is op linear verhogen, prima.

Ik zou de rep goals hanteren bij enkele oefeningen (compounds) 3x per week 20+ sets rammen is te veel van het goede.

Thanks voor je reactie man. 3x per week 20+ sets? Een van ons begrijpt het verkeerd denk ik :P

Bij deze routine gaat het erom dat je in totaal het aangegeven aantal reps haalt. Dus 4 sets 32 reps = 4x8 bijvoorbeeld. Of 2x8, 1x7 en 1x9 ofzo. Dus in 4 sets moet je 32 reps halen in totaal. Hoe je dat doet moet je zelf weten, logischer wijze natuurlijk wel binnen de 8-12 rep zone.

Jij bent geen voorstander om overal progressive overload toe te passen als dit mogelijk zou zijn?

Denk dat hij je volledige trainingen bedoeld.
Mij leek het ook al veel volume.

Ah zo oke. Dan begreep ik het verkeerd.

Wat zouden jullie voorstellen, waar zou ik het volume kunnen schrappen of moet ik dan aan een ander training template denken?

Thanks voor je reactie man. 3x per week 20+ sets? Een van ons begrijpt het verkeerd denk ik :P

Bij deze routine gaat het erom dat je in totaal het aangegeven aantal reps haalt. Dus 4 sets 32 reps = 4x8 bijvoorbeeld. Of 2x8, 1x7 en 1x9 ofzo. Dus in 4 sets moet je 32 reps halen in totaal. Hoe je dat doet moet je zelf weten, logischer wijze natuurlijk wel binnen de 8-12 rep zone.

Jij bent geen voorstander om overal progressive overload toe te passen als dit mogelijk zou zijn?

Ja goed, dat kunnen dus nog meer sets zijn.
Ik denk dat je trainingen op deze manier al snel te intensief worden. Je komt al snel op een punt waarbij je op elke oefening alles op alles zet om een x aantal reps te halen met een bepaald gewicht. De training erop doe je het weer, en zwaarder. Dat is elke keer tot het gaatje gaan.

Ja goed, dat kunnen dus nog meer sets zijn.
Ik denk dat je trainingen op deze manier al snel te intensief worden. Je komt al snel op een punt waarbij je op elke oefening alles op alles zet om een x aantal reps te halen met een bepaald gewicht. De training erop doe je het weer, en zwaarder. Dat is elke keer tot het gaatje gaan.
Schrappen hoeft niet persé, gewoon de assistance op gevoel doen.. beetje pomp werk.

Thanks ik ga het meenemen!

Lijkt mij verder wel een leuk schema, niet zo eentonig saai als die van mij ;)

Interessant log. Ik volg.
Succes!

Motivatie zit er goed in zo te lezen. Persoonlijk vind ik het nogal te veel voor op een dag. Je geeft aan een dag rust goed te zijn voor je mentaal, dat is precies wat ik zelf ook merk en nodig heb. Zou je rep range idd gewoon tussen de 8-12 houden probeer altijd een tijdje eerst op 10 reps te zitten.

Je moet het je zelf niet moeilijker maken dan dat het is met je 4x32 :P en zoals @Camelus aangeeft beetje voor de pomp gaan, proberen zoveel moeilijk bloed te pompen.

Btw je vp schat ik rond de 14/15%

Motivatie zit er goed in zo te lezen. Persoonlijk vind ik het nogal te veel voor op een dag. Je geeft aan een dag rust goed te zijn voor je mentaal, dat is precies wat ik zelf ook merk en nodig heb. Zou je rep range idd gewoon tussen de 8-12 houden probeer altijd een tijdje eerst op 10 reps te zitten.

Je moet het je zelf niet moeilijker maken dan dat het is met je 4x32 :P en zoals @Camelus aangeeft beetje voor de pomp gaan, proberen zoveel moeilijk bloed te pompen.

Btw je vp schat ik rond de 14/15%

Thanks voor je comment.

Klopt ik ben weer gemotiveerd en geobsedeerd. Voel me ook veel beter door goed te eten en er weer degelijk uit te zien, maar dan zonder grote ego en het gevoel om op elke vrouw te jagen :roflol: .
Ik zal het meenemen en toepassen tegen die tijd. Even kijken hoe mijn lichaam erop reageert. PHUL is ook een optie als dit niet werkt haha. Doel is iig de rest van het jaar vooral op hypertrophy te trainen, iets wat ik nog nooit heb gedaan omdat ik teveel op kracht heb gefocust.

Zal van de week eens kijken of m'n vriendin goeie picca's kan maken. Deze foto's lijken nergens op om straks te vergelijken.

Hey Lieke! Welkom terug. Train je deze maand en ga je het loggen? Dan kom ik ook even koekeloeren in je log.
Hee vriendin. Je kent me nog :) long time niet gezien. Ik log zelf niet meer PL gerelateerd, dus weet niet of dat nog zo spannend is ;) Ik reageer zo even op je training voornemens.

Eerste reactie: overdenk het niet te veel en start gewoon met een compound’5x5 schema.

Hee vriendin. Je kent me nog :) long time niet gezien. Ik log zelf niet meer PL gerelateerd, dus weet niet of dat nog zo spannend is ;) Ik reageer zo even op je training voornemens.

Eerste reactie: overdenk het niet te veel en start gewoon met een compound’5x5 schema.

Nee hoor ik overdenk niet. Ik bedenk gewoon wat het meest efficiënt is voor mn doelen. 5x5 is leuk voor kracht, maar ik zoek nu wat meer hypertrophy gerichte training. Later zou ik altijd nog een 3x5 of 5x5 kunnen doen als ik erg plateau

Doel is nu om ongeveer 6 maanden bezig te zijn met stronglifts tot ik echt dik aan het plateauen ben en m'n massa terug te winnen + dat kleine beetje extra te gainen.
Doel voor nu is dat de gym betreden weer een routine wordt, conditie terugwin, weer wen aan de lifts en ik weer een beetje op het oude kracht niveau terug kom.
Langzaam opbouwend naar een PPL split, maar dat wordt wss volgend jaar. Tot maart wil ik iig bezig zijn met Stronglifts en daarna switchen naar een full body met focus op hypertrophy (rep goal per lift). Daar wil ik ongeveer 3 maanden mee bezig gaan.
Even voor de duidelijkheid; wat wil je nou eigenlijk? Wat mij betreft maak je nog duidelijk progressie op de 5x5. Dat is ook een mooi schema om je techniek weer onder controle te krijgen, als je zo lang niet gelift hebt. Hoe lang ben je nu hier mee bezig?
Ja ik rook daarbij ook nog eens dus alle kleine beetjes helpen. Ben iig niet meer dood moe na squats nu :roflol:
Gister niet getraind omdat ik midden in de nacht een beetje paniekerig wakker werd en het gevoel had alsof mijn keel dichtgeknepen werd. Ziek veel slijm :roflol: .
STOP MET ROKEN!!!!
gast je log is uit 2013 we zitten in 2020 en nog steeds 76?
Ja dit. je kan alle schema's van internet trekken, maar als je niet goed en genoeg eet schiet je er geen donder mee op. Ga eten man.
Het gaat om het schema van Viking van bb.com. Wil het in de eerste instantie als full body gaan doen, omdat dit mij het meeste trekt. Vooral omdat ik dan geen leg day kan skippen. Vind een rust dag na een training ook wel beter voor het mentale. Mocht ik hierop teveel fatiguen switch ik naar de UB/LB variant.
Ja dit is natuurlijk een goed schema. Het belangrijkste is dat het voor jou ook psychologisch goed 'werkt' en dat je er progressie op maakt. Dat kan ik niet voor je gaan beoordelen. Als jij denkt dat je meer full body moet gaan doen op hypertrophy wijze, prima. Dan is dit een prima schema, mits je genoeg eet. :)
Ik denk dat jij nog de curve hebt om op vrijwel elk schema of elk aantal rep ranges te groeien. MITS JE GENOEG EET.

Mooie van dit schema is dat je zelf relatief de rep ranges kan bepalen, zodat je kan ontdekken welke werkset voor jou het sterkst aanvoelt en op welk aantal reps je het beste gaat. Als je aangeeft dat je op de 5x5 al stuk gaat, dan ben ik wel heel benieuwd in hoeverre je dit 'trekt' kwa conditie.
Jouw training van gisteren heeft op de 4 hoofd oefeningen 56 reps + wat isolatie werk dat conditioneel 0 vraagt. het schema van bb.com heeft 1,5x zoveel reps op de hoofd oefeningen +nog 100 reps in tier 2/tier 3 oefeningen met supersets.
you do the math.
Mijn mening: ja, dit is een goed schema en ja hier groei je op. Ga je dit volhouden? Mehhh.. Het is wel even wat anders dan je gewend bent

Kwa rustdagen moet je zelf aanvoelen, maar je kan altijd meer dan je zelf aan denkt te kunnen. Ik heb 1 dag per week rust en mijn herstel is ook gewoon in orde. Zou het iets met het roken te maken hebben? ;)
Foto's van huidige shape. Zo'n 15-17% BF wss geen idee, koud genomen, 76,5kg vanmorgen dus gewicht schommelt.
maak je niet druk om je vetpercentage. Is gewoon acceptabel.
Ga liften en eten. punt.

Oke dat was mijn ongezouten mening. Hoop dat je me nog lief vindt xoxo

Even voor de duidelijkheid; wat wil je nou eigenlijk? Wat mij betreft maak je nog duidelijk progressie op de 5x5. Dat is ook een mooi schema om je techniek weer onder controle te krijgen, als je zo lang niet gelift hebt. Hoe lang ben je nu hier mee bezig?

STOP MET ROKEN!!!!

Ja dit. je kan alle schema's van internet trekken, maar als je niet goed en genoeg eet schiet je er geen donder mee op. Ga eten man.

Ja dit is natuurlijk een goed schema. Het belangrijkste is dat het voor jou ook psychologisch goed 'werkt' en dat je er progressie op maakt. Dat kan ik niet voor je gaan beoordelen. Als jij denkt dat je meer full body moet gaan doen op hypertrophy wijze, prima. Dan is dit een prima schema, mits je genoeg eet. :)
Ik denk dat jij nog de curve hebt om op vrijwel elk schema of elk aantal rep ranges te groeien. MITS JE GENOEG EET.

Mooie van dit schema is dat je zelf relatief de rep ranges kan bepalen, zodat je kan ontdekken welke werkset voor jou het sterkst aanvoelt en op welk aantal reps je het beste gaat. Als je aangeeft dat je op de 5x5 al stuk gaat, dan ben ik wel heel benieuwd in hoeverre je dit 'trekt' kwa conditie.
Jouw training van gisteren heeft op de 4 hoofd oefeningen 56 reps + wat isolatie werk dat conditioneel 0 vraagt. het schema van bb.com heeft 1,5x zoveel reps op de hoofd oefeningen +nog 100 reps in tier 2/tier 3 oefeningen met supersets.
you do the math.
Mijn mening: ja, dit is een goed schema en ja hier groei je op. Ga je dit volhouden? Mehhh.. Het is wel even wat anders dan je gewend bent

Kwa rustdagen moet je zelf aanvoelen, maar je kan altijd meer dan je zelf aan denkt te kunnen. Ik heb 1 dag per week rust en mijn herstel is ook gewoon in orde. Zou het iets met het roken te maken hebben? ;)

maak je niet druk om je vetpercentage. Is gewoon acceptabel.
Ga liften en eten. punt.

Oke dat was mijn ongezouten mening. Hoop dat je me nog lief vindt xoxo

Hoi bedankt voor je tijd.

1. Ik wil massa. Natuurlijk heb ik mij in de tussentijd weer wat ingelezen en educatie opgedaan betreft dit onderwerp. Daarom mijn plotselinge veranderingen in doelen.
2. Ik stop voorlopig niet met roken, heeft ook niet zoveel te maken met dat ik een halve maand geleden nog moest wennen aan alle lifts omdat ik zeker een half jaar niet getraind heb.
3. Techniek op de lifts is net zoals fietsen. Dat verleer je niet en heb het nu weer goed onder controle. Ben nu weer 5 weken bezig met SL.
4. Ik eet nu veel beter dan voorgaande jaren. Zit nu op circa 3100 kcal en verhoog pas als ik 2 weken geen decimalen zie verbeteren.
5. Dat ik stuk ging de eerste weken had vooral te maken, zoals ik al eerder zei, dat ik net weer begon na een half jaar. Mijn lichaam is inmiddels weer gewend aan de lifts en de intensiteit. Conditioneel helemaal geen last meer nu, vandaar ook alle isolaties na m'n training. Daarna heb ik nog wel zin om een uur te trainen. Als ik thuis ben voel ik me ook nog energiek. Dus dat zal imo niet zo'n probleem gaan worden straks.
6. Ik maak me niet druk om m'n vet %, anders zou ik nu wel aan het cutten zijn hihi.

Thanks voor je input pik. Ik zal dan nog even doorgaan met SL tot ik echt niet meer wil / kan / plateau. Je zult wss gelijk hebben over mijn novice status :roflol:
Als ik weer mijn ADD laat zien, remind me even op deze zin hierboven.

Wat ik eventueel wel zou kunnen doen is een weekje op hypertrophy trainen, met de SL lifts. Soort van deload week.

Ik ga eten en liften.
:banana:

Allright kiddo geen dank. Niet helemaal eens met bovenstaande maar whatever makes you loud n proud.

maak me trots!

Allright kiddo geen dank. Niet helemaal eens met bovenstaande maar whatever makes you loud n proud.

maak me trots!

Thanks. Zou je willen toelichten waar je het niet mee eens bent? Uiteraard zou stoppen met roken enigszins m'n conditie verbeteren, maar yolo.

Training van vandaag. Duurde wat langer want er was een of andere pauper in z'n midlife crisis die nog even denkt alles te kunnen claimen.
Wilde 2x10kg pakken voor m'n rows bij de smith machine waar deze pauper bezig was met z'n incline bench. Zegt hij: ja ik ga deze nog gebruiken.. er lagen serieus 8 schijven van 10kg. Dus ik zo ja ik heb er maar 2 nodig, hij alsnog ja ik ga deze gebruiken.
Dusja ik zei zo ja ik heb ze ook nodig, dus ik pak er 2, want de gewichten zijn noch van jou noch van mij, dus je kunt geen gewichten gaan claimen plus je naam staat er ook niet op. Hij wilde de discussie aangaan dus werd een beetje pissig en pakte gwn 2x10kg schijven voor m'n rows. Hij had dus niet door dat ik die pakte.
Komt ie even later naar me toe terwijl ik aan het rowen ben, pakt die gwn m'n 10kg schijven tijdens dat ik mijn set aan het doen ben. :roflol: :roflol:
Dus ik liet die bar vallen en begon m'n temperament een beetje te verliezen en liep em achterna met wederom hetgeen wat ik hierboven zei. Ging hij pal voor me staan zonder wat te zeggen, denkend dat dit mij zou intimideren en scheet toen zelf zes kleuren. N.a.v. dat er voor mij nog een guy op z'n bek geslagen werd, werd ik weggestuurd door de werknemers.
Uiteindelijk bencht deze mongol met 6 schijven van 10kg ipv 3x20kg.

Focus was dus weg, eigenlijk al door een conflict dat daarvoor plaatsvond. Geen idee wat daar gebeurde, maar was een turk vs een jonge knaap ofzo die op z'n oog geraakt werd.

Wat ik hiervan geleerd heb: nooit meer in de avond trainen na eergister en vandaag. Had nu geen keuze want was erg laat wakker. t*ring wat is basic fit een circle jerk van een stelletje hersenloze debielen, zeker in de avonduren.

Naja training dan:

SQ
3x5x85kg - Best makkelijk vandaag, wel zwaar.

Paused Bench
5x5x62,5kg

Pendlay Row
5x5x65kg - Weet eigenlijk niet of het 65kg was, focus was volledig weg door hetgeen wat ik hierboven heb beschreven.

Dips
3x5xBW+10kg

superset

Calf Raises

3x12x40kg

Face Pull met arm raises (athlean-x versie)
3x10x16/17kg ofzo geen idee

superset

Cable Curl

2x15x16/17kg ofzo geen idee
1x12x16/17kg ofzo geen idee

Laatst bewerkt:
20200205_155039.jpg
20200205_155203.jpg

Foto's waar legs beter op uitkomen.

Thanks. Zou je willen toelichten waar je het niet mee eens bent? Uiteraard zou stoppen met roken enigszins m'n conditie verbeteren, maar yolo.
Ja hoor.

Hoi Lieke bedankt voor je tijd.

1. Ik wil massa. Natuurlijk heb ik mij in de tussentijd weer wat ingelezen en educatie opgedaan betreft dit onderwerp. Daarom mijn plotselinge veranderingen in doelen.
2. Ik stop voorlopig niet met roken, heeft ook niet zoveel te maken met dat ik een halve maand geleden nog moest wennen aan alle lifts omdat ik zeker een half jaar niet getraind heb.
3. Techniek op de lifts is net zoals fietsen. Dat verleer je niet en heb het nu weer goed onder controle. Ben nu weer 5 weken bezig met SL.
4. Ik eet nu veel beter dan voorgaande jaren. Zit nu op circa 3100 kcal en verhoog pas als ik 2 weken geen decimalen zie verbeteren.
5. Dat ik stuk ging de eerste weken had vooral te maken, zoals ik al eerder zei, dat ik net weer begon na een half jaar. Mijn lichaam is inmiddels weer gewend aan de lifts en de intensiteit. Conditioneel helemaal geen last meer nu, vandaar ook alle isolaties na m'n training. Daarna heb ik nog wel zin om een uur te trainen. Als ik thuis ben voel ik me ook nog energiek. Dus dat zal imo niet zo'n probleem gaan worden straks.
6. Ik maak me niet druk om m'n vet %, anders zou ik nu wel aan het cutten zijn hihi.

Thanks voor je input pik. Ik zal dan nog even doorgaan met SL tot ik echt niet meer wil / kan / plateau. Je zult wss gelijk hebben over mijn novice status :roflol:
Als ik weer mijn ADD laat zien, remind me even op deze zin hierboven.

Wat ik eventueel wel zou kunnen doen is een weekje op hypertrophy trainen, met de SL lifts. Soort van deload week.

Ik ga eten en liften.
:banana:
Geen dank.

1. ok.
2. hier vind ik iets van, maar ik denk niet dat het zinvol is om de discussie hierover te openen.
3. Nee. Ieders lichaam heeft een bepaalde voorkeursbalans. De een is quad dominant, de ander rugdominant, etc. Als je een langere tijd niet op een bepaalde manier een beweging hebt gemaakt, dan 'vergeet' je die als het ware. even heel kort door de bocht, maar zo werkt het neurologisch gezien. Een deadlift, squat en bench zijn dermate complexe bewegingen waarin je vrij snel bepaalde kleine foutjes maakt en zodoende weer in je oude vertrouwde natuurlijke houding belandt. over het algemeen geldt ook dat wanneer je altijd alleen lift en nooit feedback krijgt op je lifts, de foutjes er ook snel insluipen en je die zodoende ook opneemt in je bewegingen.
Praktijkvoorbeeldje: ondergetekende is erg rug dominant. Je wordt vrij bang als je mijn erectors en traps ziet ten opzichte van mijn glutes (helaas). Laatst tilde ik na een paar jaar niet gedeadlift te hebben weer eens een stang van de grond. Ja, ik trok 2x135kg, nee dat zag er niet mooi uit. 4 dagen last gehad van mijn erectors en voelde me alsof ik onder een tractor had gelegen.
Dus: het is als fietsen, want ja je komt vooruit, maar de techniek (al dan niet bestaand) is echt gewoon fucking lelijk.
4., 5. & 6. Oke, maar stop met roken.

Terug
Naar boven