MuscleMeat

Havermouttrutje Log

Top dat je je geplaatst heb voor het WK, iets om naar uit te kijken en een prachtig doel om voor te te trainen!
Voor dips heb ik helaas geen tips.. Elastiek vind je te makkelijk, maar je hebt natuurlijk wel verschillende elastieken met verschillende weerstanden.. ;)

Als je meer dips per set wilt doen (werkt ook voor andere BW oefeningen als pullups) is een goede methode om ze heel frequent te doen, elke dag/training. Ver van failure vandaan blijven. In jouw geval bijvoorbeeld max 1-2 dips, dan bijvoorbeeld 10 sets. Elke keer als je weer eens langs het apparaat loopt een dip doen ofzo. Het vermoeit je (nauwelijks) maar je lichaam leert de beweging goed.

Als je meer dips per set wilt doen (werkt ook voor andere BW oefeningen als pullups) is een goede methode om ze heel frequent te doen, elke dag/training. Ver van failure vandaan blijven. In jouw geval bijvoorbeeld max 1-2 dips, dan bijvoorbeeld 10 sets. Elke keer als je weer eens langs het apparaat loopt een dip doen ofzo. Het vermoeit je (nauwelijks) maar je lichaam leert de beweging goed.
Ook voor mij een goede tip, Chreiz.
Het voelt alleen zo tegennatuurlijk om niet tot failure te gaan.. Voelt voor mij als een omgekeerde wereld.

• Topic Starter Topic Starter
Niceness, succes met de voorbereiding !
Dankjewel!
Wow....gaaf zeg dat WK! Training ziet er ook goed uit. Dippen.. kwestie van oefenen heb ik zelf ervaren. Kon het met de tijd zelfs met gewicht extra bijhangen.
Bedankt! Ergens weet ik wel dat ik geduld moet hebben... Maar ik wil toch sneller :p

---------- Toegevoegd om 12:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:18 ----------

Top dat je je geplaatst heb voor het WK, iets om naar uit te kijken en een prachtig doel om voor te te trainen! Voor dips heb ik helaas geen tips.. Elastiek vind je te makkelijk, maar je hebt natuurlijk wel verschillende elastieken met verschillende weerstanden.. ;)
Dankjewel! Ja, ik heb verschillende elastieken uitgeprobeerd, maar de dipbeweging is bij mij vooral bedoeld om soepel over obstakels heen te klimmen/mezelf omhoog te kunnen duwen (dat ik m'n schouders meepak is mooi meegenomen). En zelfs met het lichtste elastiek had ik niet het idee dat de oefening te vergelijken is met hoe ik hem tijdens een wedstrijd gebruik. Daarom voelt het een beetje als valsspelen. Maar ik kijk het nog even aan, als ik niet vooruit ga kan ik ze er altijd nog bijpakken :)
Bedankt voor de tip! Dat probeer ik inderdaad al te doen, zo zijn mijn pull-ups afgelopen jaar ook vooruit geschoten. Ben benieuwd of het hier hetzelfde effect heeft, dan zou het goed moeten komen :)

---------- Toegevoegd om 12:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:22 ----------

Vanochtend was chestday, maar gisteren was cheatavond omdat ik drie procent ben gezakt in vetpercentage. Dus wat wijntjes op en dat merkte ik vanochtend wel :p

BP:
2x8x20 (warming-up)
5x5x42.5
3x10x30

Incline DB Press:
4x8x10 (per hand)

DB Fly's:
3x15x4 (per hand)

Push-up:
4x10

Tricep extension:
3x8x4 (per hand)

Rope pulldown:
3x10x10

Touwklimmen:
4x6 meter (zonder benen)

Vet dat je op wk staat!

Maak je kans op goede klassering?

Vet dat je op wk staat! Maak je kans op goede klassering?

Thanks! Klassering durf ik nog niets over te zeggen, dat ligt ook heel erg aan de concurrentie. Het is (nog) niet zo'n vrouwensport, dus het deelnemersveld in mijn klasse is beperkt. Maar er lopen wel hele sterke tegenstanders mee. En de obstakels zijn nog niet bekend, van een aantal weet ik dat ik ze in principe wel kan halen (monkeybars, platinum rig), maar er zitten ook dingen in waar ik nog weinig ervaring mee heb. Dus ik kan het heel slecht inschatten, maar train me een ongeluk en het wordt sowieso een mooie ervaring :D

gaaf dat je mee doet zeg! Wel flinke reis naar Ohio:D

gaaf dat je mee doet zeg! Wel flinke reis naar Ohio:D
Ja haha, zal wel even onderweg zijn. En verder is daar in de buurt niets te beleven, dus de eerste vijf dagen zit ik in Cincinnatti en staat alles in het teken van WK (kledingbeurzen, teammeetings, individuele wedstrijd, teamwedstrijd etc), maar daarna maak ik nog een tussenstopje in New York. Als ik toch in de buurt ben...

---------- Toegevoegd om 13:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:50 ----------

Ik heb weer even niet gelogd (shame on me), wel gewoon getraind. Had een lekkere week, nieuwe PR's en VPR's (5x5x45 op BP en 2x5x30 OHP), maar zit nu even een weekje bij een andere gym en dat is niet leuk :( Trainer daar claimde dat een Smith machine een squatrack was (en toen ik vroeg of ze ook losse racks hadden vroeg hij of ik een Smith Machine bedoelde... whut...), het stikt er van de beachboys en de indeling is 80% machines, 15% CrossFit en 5% losse dumbells/barbells. Zonder powerracks/squatracks dus. En ik mag niet deadliften :')

Anyway, heb daar maandag wel rug getraind en dat zag er zo uit:

Warming-up:
3x3 pull-ups

Weighted pull-ups:
5x5x5kg

Bodyweight pull-ups:
3x8

Bent over row:
5x8x45 (foutje, had 4x8 moeten/willen doen maar was afgeleid door het gejengel van de beachboy naast me...)

Inverted Row (TRX)
1x12
2x10
1x9

21'en met EZ Bar:
3x15 kg

En daarna als uitputtingsslag:
Pull-ups:
1x7
2x5

Geen fantastische training, maar beter dan niets. Gisteren maar rustdagje gepakt, vandaag cardio en morgen zien of ik schouders in deze gym kan trainen...

---------- Toegevoegd om 13:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:07 ----------

En ik zit een beetje met mijn voeding in de knoop. Ik ben momenteel aan het cutten, omdat mijn vetpercentage door een aantal weken slecht eten/trainen tot boven de 25% was geschoten. Inmiddels ben ik zo'n zes weken bezig, vrijdag ga ik weer meten. Mijn laatste meting is van 2 weken geleden (25 juli), toen lag mijn vetpercentage tussen de 22.6 en 23.4% (hield wat vocht vast dus meting was niet helemaal accurate). Maar ik heb het idee dat er zo weinig gebeurt en dat moet haast wel aan mijn voeding liggen. Dus misschien dat hier iemand kan helpen (of iemand weet die dat kan)? Ik zou het liefst een goede coach zoeken, omdat ik na het WK ook echt richting podium wil gaan. Maar op dit moment laat mijn budget dat echt niet toe, omdat ik ook moet sparen voor de reis en komend studiejaar.

Stats:
Lengte: 1.62 meter
Gewicht: 56.6 kg (gisteren gewogen, bij mijn laatste vetmeting was dit 57.5 kg)
Vetpercentage: 22.6-23.4%, vrijdag opnieuw meten
Doel: 18-19% voor het WK zonder teveel massa te verliezen, en vanaf daar gaan cleanbulken.
Onderhoud: tussen de 2150 en 2200 kcal
Huidige hoeveelheid kcal: 1685 (zonder cardio, als ik cardio doe eet ik er zo'n 200 kcal bij)

Verder liggen de verhoudingen nu op 57 gram vet, 150 gram koolhydraten en 148 gram eiwit. Ik gebruik IIFYM en eet ongeveer 90% 'clean' (of nouja, redelijk gezonde voeding) en 10% minder gezond. Ik heb één cheatmoment in de week, meestal mijn avondmaaltijd (spareribs <3), met extra koolhydraten en dan de rest van de avond ijs/chocola/chips etc, waar ik op dat moment trek in heb. Supplementen gebruik ik amper, soms een eiwitshake of reep als ik onderweg ben, maar over het algemeen haal ik eiwit makkelijk uit voeding. BCAA's neem ik bij fasted cardio, maar dat komt niet vaak voor.

Ik heb mijn cutting calories berekend volgens verschillende sites (o.a. iifym.com). Hiervoor zat ik wat hoger in calorieën, maar omdat mijn gewicht daalde heb ik die ook iets naar beneden geschroefd - ook op aanraden van m'n trainer. Maar ergens twijfel ik of ik nu niet te weinig binnenkrijg, en tegelijkertijd ook of het wel effect heeft. In mijn hoofd gebeurt er namelijk heel weinig met m'n lichaam. Iemand die me van advies kan voorzien?

weet je 100% zeker dat je onderhoud 2150-2200 is?

Heb je wel eens je cheatdag doorberekend? Miss geen gek idee om je cheatdag te vervangen voor een ingecalculeerde refeed met circa 2500 kcal en veel koolhydraten en niet te hoog in de vetten:) Ik zou zelf geen verschil maken tussen wel of geen cardio. Krachttraining vraagt veel meer van het lichaam dus ik zou dan eerder bij eten op bijv legdays. Mijn schema is op het moment elke dag hetzelfde (schema van mn trainer). Het is dan wel makkelijker om aanpassingen te maken (je verbrand sowieso de ene dag meer dan de ander, heb t zelf ooit bijgehouden met een polar meter.. ook snachts XD)

Oeps, weer een tijdje niet gelogd... Nog bedankt voor de reacties @ hierboven, cut zet inmiddels weer lekker door!

Vandaag was chestday:
BP:
2x8x20 (WU)
5x5x45
3x10x35

Incline DB Press:
4x8x14 (per hand)

Cable crossovers:
3x15x4 kg (per hand)

Tricep kickbacks:
3x8x4

Rope pulldown:
3x10x16

Daarna een HIIT circuitje:
- 5 pull-ups
- 10 kettlebell swings (16 kg)
- 10 box jumps
- 10 push-ups
- 10 hanging leg raise
En dat vijf rondes.

Training afgesloten met wat Russian twists omdat een vriendin die aan het doen was :p

Lekker getraind, bench is nu sterker dan tijdens mijn bulk. Merk wel dat ik komende tijd niet gemakkelijk op zal kunnen hogen, te groot calorie-deficit, maar toch blij met de resultaten!

Vanochtend legs & core. Had nul energie toen ik begon, ook gewoon geen zin, maar toen ik bezig was ging het heerlijk :D

Box Jumps:
5x3x80 cm (warming-up)

Squat:
2x8x20 (WU)
5x5x57.5 (enige lift die echt kut gaat in m'n cut - pun intended)

Sumo squat:
3x10x40

GHR:
3x10 met 5 kg schijf

Romanian deadlift:
4x8x40

Hollow Body Hold:
4x40 seconden

Side Bends:
3x10x12

Hanging Leg Raise:
3x10

Prowler rennen:
5x25 meter

Vanavond obstacle techniektraining, zal wel spierpijn worden morgen :')

Chest & tri's vanochtend:

Benchpress:
2x8x20 (WU)
1x6x30 (WU)
5x5x47.5 (PR!)

Incline DB Press:
4x8x14

Cable Crossover:
3x15x6 per hand

Push-ups:
1x15
2x12
1x10

Tricep kickback:
3x8x4

Tricep pulldown:
3x10x14

Best wel lekker getraind :D

gaat lekker je bench.. sterk!!

Congrats met je bench, da's een erg mooie PR! :cheer:

Bedankt! Ben ook erg blij met m'n bench :D Ben nu wat gezakt in kcal dus zal komende weken wel niet veel toenemen in kracht, maar hoop hem op de 47.5 te kunnen houden.

Vandaag, rug/biceps.
Warming-up: Strict pull-ups
2x5

Explosive pull-ups:
3x5

Weighted pull-ups (strict):
3x5x7.5 kg
1x4x7.5 kg
1x5x5 kg

BOR:
4x8x42.5 kg

Inverted Row:
1x12
2x8
1x7

One hand DB Row:
3x10x14 kg

EZ bar 21-curl:
3x21x22.5 kg

Bicep curl (geïsoleerd, elleboog op been):
3x8x8 kg

sterk je pullups! Pak je m hammer grip, onderhands if breed?

Mooie training, houd er wel van om wat BW oefeningen erin te hebben!

Terug
Naar boven