SanneF
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 3.024
- Lengte
- 1m70
- Massa
- 75kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ook voor mij een goede tip, Chreiz.Als je meer dips per set wilt doen (werkt ook voor andere BW oefeningen als pullups) is een goede methode om ze heel frequent te doen, elke dag/training. Ver van failure vandaan blijven. In jouw geval bijvoorbeeld max 1-2 dips, dan bijvoorbeeld 10 sets. Elke keer als je weer eens langs het apparaat loopt een dip doen ofzo. Het vermoeit je (nauwelijks) maar je lichaam leert de beweging goed.
Ook voor mij een goede tip, Chreiz.
Het voelt alleen zo tegennatuurlijk om niet tot failure te gaan.. Voelt voor mij als een omgekeerde wereld.

Dankjewel!
Bedankt! Ergens weet ik wel dat ik geduld moet hebben... Maar ik wil toch snellerWow....gaaf zeg dat WK! Training ziet er ook goed uit. Dippen.. kwestie van oefenen heb ik zelf ervaren. Kon het met de tijd zelfs met gewicht extra bijhangen.

Dankjewel! Ja, ik heb verschillende elastieken uitgeprobeerd, maar de dipbeweging is bij mij vooral bedoeld om soepel over obstakels heen te klimmen/mezelf omhoog te kunnen duwen (dat ik m'n schouders meepak is mooi meegenomen). En zelfs met het lichtste elastiek had ik niet het idee dat de oefening te vergelijken is met hoe ik hem tijdens een wedstrijd gebruik. Daarom voelt het een beetje als valsspelen. Maar ik kijk het nog even aan, als ik niet vooruit ga kan ik ze er altijd nog bijpakkenTop dat je je geplaatst heb voor het WK, iets om naar uit te kijken en een prachtig doel om voor te te trainen! Voor dips heb ik helaas geen tips.. Elastiek vind je te makkelijk, maar je hebt natuurlijk wel verschillende elastieken met verschillende weerstanden..![]()

Bedankt voor de tip! Dat probeer ik inderdaad al te doen, zo zijn mijn pull-ups afgelopen jaar ook vooruit geschoten. Ben benieuwd of het hier hetzelfde effect heeft, dan zou het goed moeten komenAls je meer dips per set wilt doen (werkt ook voor andere BW oefeningen als pullups) is een goede methode om ze heel frequent te doen, elke dag/training. Ver van failure vandaan blijven. In jouw geval bijvoorbeeld max 1-2 dips, dan bijvoorbeeld 10 sets. Elke keer als je weer eens langs het apparaat loopt een dip doen ofzo. Het vermoeit je (nauwelijks) maar je lichaam leert de beweging goed.

Vet dat je op wk staat! Maak je kans op goede klassering?

Ja haha, zal wel even onderweg zijn. En verder is daar in de buurt niets te beleven, dus de eerste vijf dagen zit ik in Cincinnatti en staat alles in het teken van WK (kledingbeurzen, teammeetings, individuele wedstrijd, teamwedstrijd etc), maar daarna maak ik nog een tussenstopje in New York. Als ik toch in de buurt ben...gaaf dat je mee doet zeg! Wel flinke reis naar Ohio![]()
Trainer daar claimde dat een Smith machine een squatrack was (en toen ik vroeg of ze ook losse racks hadden vroeg hij of ik een Smith Machine bedoelde... whut...), het stikt er van de beachboys en de indeling is 80% machines, 15% CrossFit en 5% losse dumbells/barbells. Zonder powerracks/squatracks dus. En ik mag niet deadliften :')
Ik zou zelf geen verschil maken tussen wel of geen cardio. Krachttraining vraagt veel meer van het lichaam dus ik zou dan eerder bij eten op bijv legdays. Mijn schema is op het moment elke dag hetzelfde (schema van mn trainer). Het is dan wel makkelijker om aanpassingen te maken (je verbrand sowieso de ene dag meer dan de ander, heb t zelf ooit bijgehouden met een polar meter.. ook snachts XD)

maar zit nu even een weekje bij een andere gym en dat is niet leuk![]()

Ben nu wat gezakt in kcal dus zal komende weken wel niet veel toenemen in kracht, maar hoop hem op de 47.5 te kunnen houden.