XXL Nutrition

Havermouttrutje Log

Bezoekers in dit topic

SAP te vroeg? Ik denk eerlijk gezegd dat je eerder te veel ub massa hebt dan te weinig voor bikini hoor :o (zeker als ik bijvoorbeeld je schouders en rug zie). En mischien dat je al beter met bodyfitness mee kan doen.


Je hebt zeker nu nog geen coach nodig. Ik zou zelf denk ik veel te kritisch/koppig zijn voor een coach mischien heb jij dat ook wel als student :o Vind sowieso vaak belachelijk hoeveel ze vragen voor coaching en je vervolgens echt dubieuze dingen voorgeschotelt krijgt. Er zijn hier denk ik ook wel genoeg mensen die je evt wat willen helpen met trainingschema of voedingschema voor nu.

Ja denk je? Ik weet niet, vind mezelf nog steeds vrij klein, zelfs voor bikini. Maar dat houd je natuurlijk altijd. Wel mis ik echt flink massa op mijn benen, voor welke klasse dan ook, dus daar wil ik echt rustig de tijd voor nemen om goed te bouwen. Vanaf juni ga ik me dus daarop richten, en dan zie ik tijdens het proces inderdaad wel welke wedstrijd haalbaar is - misschien SAP, misschien toch een latere. Vind bodyfitness stiekem wel mooier dan bikini, maar in m'n hoofd is dat gelijk zó veel groter... dus ik weet het nog niet.

Qua coach ben ik inderdaad nogal koppig, maar aan de andere kant vind ik het wel fijn om een soort stok achter de deur te hebben. Merk dat ik in mijn zoektocht al behoorlijk kritisch ben, en qua voeding/training krijg ik nu advies in mijn sportschool waar mijn lichaam echt prima op reageert, dus voorlopig red ik het nog wel zonder. Maar als ik me echt op een wedstrijd ga richten vind ik het wel zo fijn iemand te hebben die weet waar ik nog echt aan moet werken - en die snapt waar ik voor werk. In mijn omgeving is de steun op zijn zachtst gezegd niet groot, dus ik kan mijn struggles en vragen niet echt delen. Maar misschien moet ik dit forum daar ook maar wat meer voor gebruiken :p Bedankt in ieder geval, ik ga er nog eens goed over denken!

Training vandaag (gisteren te lui om te loggen):
Squat:
5x5x57.5 kg. Ging makkelijk, volgende keer 60 pakken. Ben veel te onzeker met squats, dus ga me maar eens aan een spotter wagen.

Hip thrust:
4x8x80 kg. Au.

Bulgarian split squats:
3x10 per been, 8 kg dumbells. Pak ze bewust heel langzaam, brandt behoorlijk.

Cable pullthrough:
4x12x ? Geen idee welk gewicht, standje 8 van het kabelstation.

Window cleaners:
4x8

Plank uitgestrekt:
3x30 seconden

Prowler sprints:
5x25 meter

Extra benendag in mijn schema toegevoegd, voelde lekker. Goede glutepomp ook - en die heb ik niet snel. Vocht van mijn cheat van afgelopen weekend is ook weer bijna verdwenen, dan ziet alles er sowieso een stuk beter uit. Ben steeds meer tevreden over mijn shape, en zie tegelijktertijd steeds meer dingen die ik anders wil. Leuke sport zo, je bent nooit klaar :D
 
Vandaag weer benen, dinsdag rustdag gehad en gisteren survivaltraining (veel cardio/focus op upperbody). Volgorde was nogal messed up omdat de complete stad besloot de vrijheid te vieren op mijn trainingstijd, dus heb ik de boel wat door elkaar gehusseld.

Squat:
2x5x20
2x3x40
5x5x58.5

Box Jumps:
5x5x70 (inch? cm? idk)

GHR:
1x12xBW+5kg
2x10xBW+5kg

Sumo deadlift:
1x12x60
1x10x65
1x8x70

Hollow body hold:
4x40 seconden

Diphold leg raises:
4x12

Prowler sprints:
5x50 meter

Komende dagen even niet trainen, morgen naar Engeland voor een 32 kilometer race zaterdag (mét 200 obstakels, jawel). Maandag weer gewoon trainen :)
 
Ik heb mijn log weer teruggevonden... Bijna een jaar geleden sinds de laatste post. Ja ik leef nog en ja ik train nog. Heb op 21 mei 2016 echter mijn enkel vernaggeld tijdens een marathon waardoor ik letterlijk maanden uit de running ben geweest. Mocht amper benen trainen, hardlopen/obstacle runs zaten er ook niet meer in (nog wel geblesseerd en al het WK in Canada gelopen, 12e vd 94 vrouwen op de sprint geworden en 2e tijdens de teamrace dus kon veel slechter). Inmiddels ein-de-lijk op weg naar herstel, train benen onder begeleiding van de fysio maar ik kan in ieder geval weer iets. Bovenlichaam heb ik wel redelijk bijgehouden, maar mijn motivatie heeft een dikke klap gehad omdat ik het idee had dat ik alles weer kwijtraakte :')

Gisteren benen dus. Zijn nog aan het testen wat gaat en wat niet, dus gewichten zijn nog niet logisch etc. Begin ook bewust nu met eenbenig werk en ga daarna pas zwaarder squatten etc, omdat de aansturing vanuit mijn heup niet goed zit en ik die zo activeer.
Warming up:
- 2x20 donkey kicks met elastiek
- 2x6 stappen p/b Xband walk
- 3x10 banded hip bridge
- mobility/stretches

Walking Lunges:
4x8 stappen pb
1x8x bodyweight
1x8x8 kg
2x8x12 kg

Bulgarian Split Squats:
1x8xbodyweight
3x8x8 kg
1x5x16 kg

1 leg box jumps (30 cm)
4x3 per been

Squat:
1x8x20
1x8x30
1x8x40
3x8x50
1x5x55

Plank:
4x1 minuut

Hanging leg raises:
4x10
 
Woensdag rug:
Warming-up: beetje hangen, beetje stretchen, scapula retractie/depressie, boos om me heen kijken.

Pull-ups:
4x10 (widegrip)
3x3 explosief

BOR:
5x5x40 kg (TUT, 3 seconden in, 3 seconden uit)

Close-grip Lat Pulldowns:
4x15, opbouwend in gewicht. Volgens mij gestart op iets van 36 kg en geeindigd op 48 kg. Maar trainde bij een andere gym dus deed qua gewicht maar een beetje wat goed voelde (had toch al niet zo'n serieuze training want een hoop giebelgeiten en testosteronbommen die in de weg liepen. Lang leve Fit for Free).

Rear delt raises
2x12x7
1x12x8

Bicep curls
21-principe, 3 sets met 20 kg

Rep-out weighted pull-ups (doe ik normaal niet maar ik was chagrijnig en had t even nodig om goed leeg te gaan)
2x6x4 kg
2x5x6 kg
2x3x8 kg

10 minuten crosstrainer om tijd te doden tot m'n vriend klaar was.

Dik chagrijnig dus de hele training, maar voelde me daarna wel een stuk beter. Wilde in elk geval niemand meer schijven naar z'n hoofd smijten. Wel enorm irritant wat voor volk er soms rondloopt, 1 van de testosteronbommen hobbelde als een puppy achter me aan en moest dan spontaan Heel Belangrijke Oefeningen in mijn buurt doen. Eerste drie keer dacht ik nog dat het toeval was, toen begon hij vies te grijnzen en kwam het 'Eey meisje. Kom je hier vaker?' Hoe bedoel je kom je hier vaker. Zie ik eruit alsof ik hier níet vaker kom? MOET JE DAT NOG VRAGEN DAN?
Gelukkig schrikken weighted pull-ups de meeste mannen nog steeds af. Joe bye he.
 
En gisteren nogmaals benen:
Warming up:
- 2x20 donkey kicks met elastiek
- 2x6 stappen p/b Xband walk
- 3x10 banded hip bridge
- mobility/stretches

Walking Lunges:
4x8 stappen pb
1x8x bodyweight
4x8x12 kg

Bulgarian Split Squats:
1x8xbodyweight
2x8x8 kg
2x8x12 kg

1 leg box jumps (30 cm)
4x3 per been

Squat:
1x8x20
1x8x30
1x8x40
4x8x52.5

Romanian Deadlift:
3x8x50 kg (plan was 4 sets maar ik kon écht niet meer. En wilde niet meer. Benen trainen is echt weer ff wennen, had een teiltje naast m'n squatrack gezet)

Hollow Body Hold:
4x30 seconden

Hanging leg raises:
1x12
2x10
1x8

Ging al met al wel lekker. Ik vind legday door m'n blessure nog steeds vet eng, met name squats. Elke verkeerde beweging kan weer pijn veroorzaken en ik ben dus superalert op elk pijntje en elke wiebel. Tegelijk ben ik enorm blij dat ik weer kan trainen en dat de pijn daar niet (veel) erger van wordt. Mijn kracht komt verbazingwekkend snel terug (of ik was gewoon al niet zo sterk om mee te beginnen, kan ook...) Niet veel variatie nog, ik houd bovenstaand schema de komende tijd aan voor 2 keer in de week. Persoonlijk heb ik liever 2-3 verschillende benendagen per week, maar van deze dag weten fysio & ik dat het goed gaat en zo kan ik weer rustig opbouwen. Binnenkort komen er wat eenbenige oefeningen bij om met name mijn glute-activatie en heupaansturing beter te maken, dus 1 legged hipthrusts/romanian deadlifts etc. Voor nu gebruik ik de lunges en bulgarian split squats als activatie en aansturing en daar merk ik al veel verbetering mee (ik zak niet meer naar binnen bij lunges en squats, gebeurde eerst wel). Het voelt enorm tegenstrijdig om met dat soort 'lichte' oefeningen te beginnen en daarna pas te gaan squatten etc, maar ik merk wel de voordelen die we ermee willen bereiken dus fine by me. Enige nadeel is dat ik al redelijk vermoeid ben voordat ik ga squatten waardoor ik het idee heb dat ik maar lafjes bezig ben. Zit natuurlijk tussen m'n oren en ik focus liever op herstel van m'n blessure dan op de 'perfecte' benentraining maar toch :p
 
. Wel enorm irritant wat voor volk er soms rondloopt, 1 van de testosteronbommen hobbelde als een puppy achter me aan en moest dan spontaan Heel Belangrijke Oefeningen in mijn buurt doen. Eerste drie keer dacht ik nog dat het toeval was, toen begon hij vies te grijnzen en kwam het 'Eey meisje. Kom je hier vaker?' Hoe bedoel je kom je hier vaker. Zie ik eruit alsof ik hier níet vaker kom? MOET JE DAT NOG VRAGEN DAN?
Gelukkig schrikken weighted pull-ups de meeste mannen nog steeds af. Joe bye he.
:roflol::roflol::roflol::roflol:
Welkom terug, al lang niet meer zo goed gelachen, bedankt!
 
Ik wilde alleen maar vriendelijk zijn :sad:
 
Zaterdag upperbody

Dips:
4x8x BW

Bench:
2x8x45
1x7x45 (dikke kramp in m'n bil opeens bij de laatste 2 reps, fail)
1x8x45 (kramp weg :D)

OHP:
5x5x25
3x10x20

SS side raises X face pulls
4 sets van 10, side raises met DB's van 5 kg, pullies met iets van 22?

Beetje hammer grip pull-ups tussendoor want uitsloveritus, 3x10 oid

Chest cable fly's:
3x12x?

Tricep pushdowns
3x12x?
 
Gisteren benen:

WU zoals normaal

Lunges:
1x8 stappen pb BW
1x 8 stappen pb 8 kg db's
2x8 stappen pb 12 kg db's

Bulgarian Split Squats:
4x8x12 kg kettlebells

1 leg box jumps (30 cm)
4x3 per been

Squat:
1x8x20
1x8x30
1x8x40
4x8x52.5
3x3x60 (test, test... so far so good)

Plank
4x1 minuut

Hanging Leg raises:
4x12xBW
 
Vroege upperbodydag vandaag:

Dips:
4x8xBW

Bench:
1x8x20
1x8x30
4x8x45

OHP:
5x5x25
3x8x20

SS side raise X upright row
3x10x4 kg DB's X 3x10x20 kg

Tricep pushdowns:
3x12x?

Ging wel lekker, bench voelde licht dus ga daar weer met range van 6-8 reps werken en terugbrengen naar de 50 kg - daar zat ik eind december op maar toen was ik een stuk zwaarder en sindsdien meer focus gehad op zelf afvallen en minder op kracht. Wil ik wel weer terug. Sowieso een beetje richting powerbuilding nu, ik hoef niet zo nodig meer droge abs (zeg ik nu, praat in de zomer waarschijnlijk anders...)
 
Back
Naar boven