AndroidHealthClinic

Sticky Het grote 'filmpjes van oefeningen' topic!

Het is juist goed om je rug iets te krommen tijdens die oefening. Dit is een natuurlijke houding, maar ga niet te ver! Je kan bijvoorbeeld het zitje iets schuin omhoog doen, zodat je niet wegglijd maar wel je rug licht kan krommen.

Wat ik zelf overigens doe is de rugleuning niet helemaal rechtop, maar een pinnetje lager. Zodat hij iets schuin zit.

train je allang? lijkt me beetje onkunde nog

Nee pas 3 maanden echt actief! Daarvoor wat aangekloot.. De schoulderpress doe ik ook nog helemaal niet zo lang
Gaat deze onkunde vanzelf weg?

Spank, je bent een goede gozer, maar wat een vragen allemaal man;) Je komt echt heel onzeker over. Tuurlijk zal je met de tijd de oefeningen beter uitvoeren, en de onkunde zal verdwijnen.

De flye is al over gesproken, en moet zeggen dat ik die ook nog steeds niet goed vind. Maar je ziet dat hier de meningen over verschillen. Je moet hem in iedergeval goed voelen trekken onderaan. Het stukje borst dat naar de schouder loopt zeg maar.

Zit er achter dat squat rek geen spiegel? Dan kan je je omdraaien, en hoef je niet te lopen.

• Topic Starter Topic Starter
Spank, je bent een goede gozer, maar wat een vragen allemaal man;) Je komt echt heel onzeker over. Tuurlijk zal je met de tijd de oefeningen beter uitvoeren, en de onkunde zal verdwijnen.

De flye is al over gesproken, en moet zeggen dat ik die ook nog steeds niet goed vind. Maar je ziet dat hier de meningen over verschillen. Je moet hem in iedergeval goed voelen trekken onderaan. Het stukje borst dat naar de schouder loopt zeg maar.

Zit er achter dat squat rek geen spiegel? Dan kan je je omdraaien, en hoef je niet te lopen.

Thanx:

1) Ik voel de Fly Flink trekken.. Heb nu ook hevige spierpijn (zoals altijd) Bij de aanhechting borst!
2) Ik heb niet de beschikking over een squatrek.. Ik Kruip onder de BenchPress Bank, om vervolgens de olympische barbell op te tillen en dan weg te lopen (Het bankje zit dan nog onder mij)
Zo'n eentje:
http://www.pro-fitness.com/photos/flat_bench_press_1.jpg

Bij de SQ is het gewicht te zwaar. Je staat te wankelen als een gek. Probeer wat meer
info over de uitvoering van de SQ te vinden. Je moet zeg maar meer gaan zitten dan val je ook niet voorover.
En als je een full SQ wilt doen dan moet je zo diep als je kunt.
Met andere woorden tot de hamstrings tegen de kuiten komen.
Dit was nog geen eens een parallel SQ;).

De starthoek van je armen bij de flye is goed, echter wordt deze minder zodra je gaat zakken omdat het gewicht te hoog is. Het gaat dan een press beweging worden.

De shoulder press gaat imo niet diep genoeg. Ik zak met de dumbbells tot schouder hoogte. Dan komt er veel meer spanning op je schouders te staan. Zou dan wel wat minder gewicht pakken.

En ga squatten in een powerrack.

Oke! Die Flyes ga ik nog beter proberen uit te voeren (Filmpjes volgen nog)

De schoulder Press gaat eigenlijk net zo diep als dat ze op exrx laten zien..

Geen powerrack aanwezig i/d gym!

De starthoek van je armen bij de flye is goed, echter wordt deze minder zodra je gaat zakken omdat het gewicht te hoog is. Het gaat dan een press beweging worden.

De shoulder press gaat imo niet diep genoeg. Ik zak met de dumbbells tot schouder hoogte. Dan komt er veel meer spanning op je schouders te staan. Zou dan wel wat minder gewicht pakken.

En ga squatten in een powerrack.

Niet akkoord, de shoulder press te diep laten komen is op de duur fataal voor de rotator cuffs. Beter en veel veiliger is de continuous tension waarbij je de gewichten niet te diep laat zakken. Ik ga bij de military zelfs niet lager dan mijn neus, het verleden (2 operaties aan de beide schouders heeft me dat wel met tranen geleerd). Daarbij is dieper niet nodig om spiergroei te verkrijgen.

Dit leek mij dus ook Belgische vriend!

Anders rek je de spier toch steeds meer op? Want dan kan die niet meerverder, stop je de oefeniningen onderaan en moet je weer opnieuw kracht zetten..

Zelfde verhaal als bij de flyes.

Waneer je te diep gaat nemen bindweefsel en pezen de beweging over.

Dit leek mij dus ook Belgische vriend!

Anders rek je de spier toch steeds meer op? Want dan kan die niet meerverder, stop je de oefeniningen onderaan en moet je weer opnieuw kracht zetten..

Juist wat jij zegt, en je zet onnodige druk op de rotator cuffs, dé zwakke plekken in je schouders die je beter met rust kan laten. Idem dito bij de bench press, ook daar het gewicht niet te diep laten gaan. Het is trouwens helemaal niet nodig bij press bewegingen diep te gaan, zonder dat je er nu een halve rep van moet maken natuurlijk! Ook opletten voor een te brede greep, ook dat kan op de duur fataal zijn voor de rotator cuffs.

Bij de BP Probeer ik wel zo diep mogelijk te gaan (Tot zo ver het goedvoeld) Maar probeer niet mijn borst te raken.. Blijf hier ten alle tijden boven! Ik merk als ik ga tot ik niet meer verder kan zakke.. dan voel ik mijn spieren te veel forceren.. En daaar krijgik last van!

Begrijp jullie opmerkingen en als het niet fijn aanvoelt moet je het zeker niet doen. Mijn schouders zijn een probleem bij mij. Heb echt jaren getraind en wilde maar niet tot nauwelijks groeien. Echt frustrerend is dat. Ik heb zoveel geprobeerd, handen net iets anders houden, ellebogen van positie veranderen. Wat dan ook om maar een respons te krijgen. Bij mij zijn mijn schouders pas gaan groeien toen ik dieper ging. Blijkbaar kwam er gewoon niet genoeg spanning op mijn schouders om een groei te realiseren. Oefening voelt heel lekker in mijn schouders, totaal geen pijntje.

Had vroeger altijd last van mijn pezen in de schouders. De laatste tijd heb ik daar ineens geen last meer van. Onverklaarbaar niet?

Ik wil er dan wel nog bij vermelden dat ik nooit een neck press doen. Dan krijg ik zo'n last van mijn schouders ookal ga ik niet diep, voelt gewoon niet prettig. Maar de mill press gaat bij mij gewoon tot aan bovenkant borst.

Zelfde verhaal als bij de flyes.

Waneer je te diep gaat nemen bindweefsel en pezen de beweging over.

Oke dus te diep is niet goed! Ik vind de SP en de Flyes nu diep genoeg.. enkel moet ik de flyes iets horizontaler uitvoeren! Bedankt!

Begrijp jullie opmerkingen en als het niet fijn aanvoelt moet je het zeker niet doen. Mijn schouders zijn een probleem bij mij. Heb echt jaren getraind en wilde maar niet tot nauwelijks groeien. Echt frustrerend is dat. Ik heb zoveel geprobeerd, handen net iets anders houden, ellebogen van positie veranderen. Wat dan ook om maar een respons te krijgen. Bij mij zijn mijn schouders pas gaan groeien toen ik dieper ging. Blijkbaar kwam er gewoon niet genoeg spanning op mijn schouders om een groei te realiseren.

Ik wil er dan wel nog bij vermelden dat ik nooit een neck press doen. Dan krijg ik zo'n last van mijn schouders ookal ga ik niet diep. Maar de mill press gaat bij mij gewoon tot aan bovenkant borst.

Toch maar opletten mc, als je de military tot op de borst doet dan is de kans reeel dat je later in de problemen komt met de pezen van de rotator cuffs. Het zal je ook niet meer spiergroei opleveren, voortdurende spanning op de schouders (continuous tension principe) en niet te diep laten zakken zal zorgen voor optimale groei. Schouders zijn imo een moeilijke spiergroep omdat ze te vaak overtraind worden. 4-5 sets Military Press en een setje of twee side laterals en dit 1 x per week zal wonderen doen voor de schoudergroei. Frontals, incline laterals, cable laterals zijn eigenlijk overbodig. De achterkant van de schouders wordt al voldoende getraind met de rug en de voorkant krijgt een zware training met de bench en de military's.
Uiteraard telt ook genetics mee, de ene krijgt brede en atletische schouders mee van de natuur en de andere moet het doen met smalle schoudertjes die moeilijk in beweging te krijgen zijn.
Groot gelijk dat je geen neck press doet want dit is al helemaal fataal voor de rotator cuffs, net als upright row en lat pulls to the neck trouwens.

Thnx dressed.
Dat verhaal over die rear delts zeg ik ook altijd al maar wordt hier wel eens tegen gesproken. Heb nooit de rears apart getraind en zijn toch het meest ontwikkeld van alle schouder koppen.
Pulls to the neck ga ik ook niet meer doen, alleen nog maar chins. Kreeg idd ook last van de schouders van die neck oefening.

Bij de upright rows krijg ik dan weer geen last. Wist niet dat dat ook zo'n killer was. Zal goed opletten.

Spankie... Mijn tip voor je squad.. (buiten het commentaar van de hele bende)

Zorg ervoor dat je spotter (i've seen him somewhere) 10 centimeter achter je gaat staan als je je oefening doet.. Hij doet zijn armen onder jouw oksels en houdt zijn handen 5 cm voor jouw borst... (Soort van staande lepeltje lepeltje, hihi)

I know klinkt een beetje kansloos!!
Als jij nou doorzakt bij je squad doet hij de squad beweging ook met je mee.. Zorgt ervoor dat jij je oefening goed uitvoert.. Zodra je een blunder hebt van.. ik schiet naar voren vanwege ff een misrekening.. zitten daar of meteen zijn handen om te voorkomen dat je voorover valt... of je "valt" tegen zijn rug aan... Als je je oefening dan helemaal perfect hebt uitgevoerd heb je je fitnessmaatje nooit aangeraakt.. Heb je hem wel aangeraakt heb je iig blessures voorkomen! Feit dat hij de beweging met je mee moet doen zorgt er ook voor dat jij hem langzamer en dus beheerster gaat uitvoeren!!

Spankie... Mijn tip voor je squad.. (buiten het commentaar van de hele bende)

Zorg ervoor dat je spotter (i've seen him somewhere) 10 centimeter achter je gaat staan als je je oefening doet.. Hij doet zijn armen onder jouw oksels en houdt zijn handen 5 cm voor jouw borst... (Soort van staande lepeltje lepeltje, hihi)

I know klinkt een beetje kansloos!!
Als jij nou doorzakt bij je squad doet hij de squad beweging ook met je mee.. Zorgt ervoor dat jij je oefening goed uitvoert.. Zodra je een blunder hebt van.. ik schiet naar voren vanwege ff een misrekening.. zitten daar of meteen zijn handen om te voorkomen dat je voorover valt... of je "valt" tegen zijn rug aan... Als je je oefening dan helemaal perfect hebt uitgevoerd heb je je fitnessmaatje nooit aangeraakt.. Heb je hem wel aangeraakt heb je iig blessures voorkomen! Feit dat hij de beweging met je mee moet doen zorgt er ook voor dat jij hem langzamer en dus beheerster gaat uitvoeren!!

Datis een goeie tip! Ik wankelde bij deze wel heel ernstig hoor! Normaal sta ik stabieler..

Dit is btw wel een paralel squat..sommige zeggen dat ik niet paralel ga maar ik zie toch echt 90 graden..

Terug
Naar boven