MuscleMeat

Sticky Het grote 'filmpjes van oefeningen' topic!

Al het commentaar/positieve feedbak is al aangeleverd ;

Doe er je voordeel mee!

Heb eerlijk gezegd met geen van de oefeningen ervaring, maar ik zou persoonlijk bij de BOR niet je handen naar binnen toe draaien.

Spankie, ik zou zeggen heel goed bezig op 2 puntjes na...

Check is hoe je je eerste (of 0de) rep bij Deadlift je 80 kilo van de grond tilt.... Je rug zo bol als het maar kan!! Juist dat soort situaties kost je een hernia!! Hier echt op letten!!

En je row erg mooi uitgevoerd op je 18 kilo 7 en 8ste rep na... Je ziet dat je het hier bijna niet meer trekt.. laat je koppie hangen.. je rug gaat bol staan en je gaat proberen het gewicht vanuit je onderrug toch omhoog te krijgen!! Zorg ervoor dat dat koppie nog steeds in dezelfde positie staat als bij de eerste 6 reps, kun je ook niet gaan smokkelen ;)

Maar verder naar mijn idee goed bezig!!

Bor: Ziet er goed uit. Alleen let op je polsen, je moet die niet naar binnen gaan trekken. Polsen recht houden, recht op je onderarm.

Db row: Eerste filmpje keurig. 2e en 3e filmpje minder, zoals eerder gezegd. Wat kan helpen je rug niet te bollen is naar voren blijven kijken. Probeer hieraan te denken

Deadlift: Eerste rep is ook een rep! Je pakt de eerste rep alsof je de oefening nog niet begonnen ben. Zet bij de 1e rep ook je schenen tegen de bar, zak door je knieen, rug recht en duw je hakken in de grond. Denk hieraan! Bovendien mag je de barbell echt stil leggen, en opnieuw de juiste positie innemen. Je doet nu een touch&go. Laat de bar even rusten en trek hem na 1/2 sec weer omhoog.

Ook gewoon recht voor je uit kijken tijdens je oefeningen, en niet naar de spiegel of voorbijwandelende dametjes kijken :D

Had al zo'n vermoeden, wist even niet hoe ik het goed moest verwoorden :p

• Topic Starter Topic Starter
Heb eerlijk gezegd met geen van de oefeningen ervaring, maar ik zou persoonlijk bij de BOR niet je handen naar binnen toe draaien.

Bedoel je naar binnen in de zin van handen richting polsen!?

En in welke richting zou jij ze dan draaien?

Spankie, ik zou zeggen heel goed bezig op 2 puntjes na...

Check is hoe je je eerste (of 0de) rep bij Deadlift je 80 kilo van de grond tilt.... Je rug zo bol als het maar kan!! Juist dat soort situaties kost je een hernia!! Hier echt op letten!!

En je row erg mooi uitgevoerd op je 18 kilo 7 en 8ste rep na... Je ziet dat je het hier bijna niet meer trekt.. laat je koppie hangen.. je rug gaat bol staan en je gaat proberen het gewicht vanuit je onderrug toch omhoog te krijgen!! Zorg ervoor dat dat koppie nog steeds in dezelfde positie staat als bij de eerste 6 reps, kun je ook niet gaan smokkelen ;)

Maar verder naar mijn idee goed bezig!!

Haha bedankt! Dat zag ik inderdaad zelf ook al! Wss moet ik iets dieper doorzakken dan de eerste keer? Om hem op te tillen? Of is 80 Kilo te zwaar? Voelt wel goed..

Bor: Ziet er goed uit. Alleen let op je polsen, je moet die niet naar binnen gaan trekken. Polsen recht houden, recht op je onderarm.

Db row: Eerste filmpje keurig. 2e en 3e filmpje minder, zoals eerder gezegd. Wat kan helpen je rug niet te bollen is naar voren blijven kijken. Probeer hieraan te denken

Deadlift: Eerste rep is ook een rep! Je pakt de eerste rep alsof je de oefening nog niet begonnen ben. Zet bij de 1e rep ook je schenen tegen de bar, zak door je knieen, rug recht en duw je hakken in de grond. Denk hieraan! Bovendien mag je de barbell echt stil leggen, en opnieuw de juiste positie innemen. Je doet nu een touch&go. Laat de bar even rusten en trek hem na 1/2 sec weer omhoog.

Aaaawlreight! Bedankt! Bij de DB Row: Miss een idee om het bankje op de eerste stand schuin te zette.. Zijn Filmpje 2 en 3 Volledig fout? Of op het einde?

Ook gewoon recht voor je uit kijken tijdens je oefeningen, en niet naar de spiegel of voorbijwandelende dametjes kijken :D

Haha dat gaat moeilijk worden hoor! ;)

Niet, je moet toch gewoon je handen recht houden? Valt me op dat na 15 seconden het lijkt alsof je hem nog ff extra ver naar boven wil wippen door je handen te 'draaien' zeg maar.

Ah zo bedoel je, dan kan ik je gelijk geven. Ik dacht dat je doelde op een reverse grip bent over.

Bedankt allemaal!

Ik zet het zitje, dus waar je normaal met je billen op zit, ook een standje omhoog. Daar laat ik dan mijn rustende hand op leunen. Dit zorgt er automatisch voor dat mijn rug al ietsje meer hol trekt, en als ik naar voren kijk blijft het ook zo. Dus probeer dat eens. (db row)

En ja, bij deadlift goed doorzakken. Denk eraan dat je benen ook een groot deel doen in deze oefening, wees dus niet bang dat 'je benen teveel gaan doen'.

Datis een goeie tip! Ik wankelde bij deze wel heel ernstig hoor! Normaal sta ik stabieler..

Dit is btw wel een paralel squat..sommige zeggen dat ik niet paralel ga maar ik zie toch echt 90 graden..

Nein. Allemaal high.

En je deadlifts zijn horrible.. de rest heb ik niet bekeken.

jesaja heeft gelijk

die squats zijn echt flink boven par, stop met jezelf belazeren, haal er 20 kilo af en zak met je reet tot de grond?

de deads moet je ook echt aan werken. beter concentreer je je ook gewoon op waar je mee bezig bent. die bor's ook, je kijk non stop naar de tv, leuk en aardig, tot je een keer een flinke krak hoort

en bij de DB Row moet je alleen je arm gebruiken, en niet met je onderlichaam indraaien, want dan krijg je dus minder belast op je biceps

• Topic Starter Topic Starter
jesaja heeft gelijk

die squats zijn echt flink boven par, stop met jezelf belazeren, haal er 20 kilo af en zak met je reet tot de grond?

de deads moet je ook echt aan werken. beter concentreer je je ook gewoon op waar je mee bezig bent. die bor's ook, je kijk non stop naar de tv, leuk en aardig, tot je een keer een flinke krak hoort

en bij de DB Row moet je alleen je arm gebruiken, en niet met je onderlichaam indraaien, want dan krijg je dus minder belast op je biceps

Hebben jullie het nu over de eerst geposte? Of over de nieuwe filmpjes van vandaag? Die bovenaan deze pagina staan?

De BOR: Probeer je lichaam stiller te houden. Hou je borst vooruit en hoofd omhoog. Je polsen zijn idd niet in een lijn met je onderarmen. Maar wat me het meeste opvalt is dat je niet geconcenteerd traint. Er moet iets mentaals bij je gebeuren. Mind to muscle. Als je begint moet je maar aan een ding denken, en dat is de spiergroep die je traint. Als je de oefening doet moet je die spier echt voelen. Er kan een bom naast je afgaan en jij hoort deze niet eens zo gefocust moet je zijn.

Je moet of langzamer de oefening uitvoeren of explosiever trainen dan mag het wel sneller.

Bij de db row is je rug gebogen. Zo kun je ook geen spanning op je rug krijgen. Je traint je rug dan ook helemaal niet goed, ga maar eens na of je daar je rug goed voelt. Dus die borst vooruit en schouders naar achteren en dat hoofd omhoog. Wederom gecontroleerd de oefening uitvoeren. Of explosiever dus in een explosieve ruk omhoog en rustig laten zakken. Dumbbell in je zij even vasthouden en rug aanspannen. Maar dat kan nu niet met een gebogen rug.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven