XXL Nutrition

Sticky Het grote 'filmpjes van oefeningen' topic!

Niks op aan te merken Luppie, goed bezig.

thnx ik post vanaf nu altijd 2 belangrijke oefeningen van een troaning in mijn log.
Want als ik iets niet gooed uit voer hoor ik het graag,
Morgen full squat en box squat filmpjes in mijn logje

De BOR: Probeer je lichaam stiller te houden. Hou je borst vooruit en hoofd omhoog. Je plosen zijn idd niet in een lijn met je onderarmen. Maar wat me het meeste opvalt is dat je niet geconcentreed traint. Er moet iets mentaals bij je gebeuren. Mind to muscle. Als je bengint moet je maar aan een ding denken, en dat is de spiergroep die je traint. Als je de oefening doet moet je die spier echt voelen. Er kan een bom naast je afgaan en jij hoort deze niet eens zo gefocust moet je zijn.

Je moet of langzamer de oefening uitvoeren of explosiever trainen dan mag het wel sneller.

Bij de db row is je rug gebogen. Zo kun je ook geen spanning op je rug krijgen. Je traint je rug dan ook helemaal niet goed, ga maar eens na of je daar je rug goed voelt. Dus die borst vooruit en schouders naar achteren en dat hoofd omhoog. Wederom gecontroleerder de oefening uitvoeren. Of explosiever dus in een explosieve ruk omhoog en rustig laten zakken. Dumbbell in je zij even vasthouden en rug aanspannen. Maar dat kan nu niet met een gebogen rug.
Nou Mc Chick heeft tenminste nog wat goede dingen over de BOR en DB row
terwijl de rest eigenlijks allemaal zegt dat het wel goed is. 1 van de belangrijkste dingen bij Rows is het laatste stukje dus als de BB of DB bovenaan is je schouders flink naar achteren knijpen/trekken. Hierdoor krijg je echt een dikke rug. Bijna iedereen vergeet dit en je ziet dan ook maar weinig mensen met een dikke rug. Wijdte is makkelijk, maar dikte is een tweede.

Je DL moet je veel meer uit je benen halen. Dus dieper zakken met die benen.
Je doet net als een maatje van me. Die had altijd van die slappe benen en had een hekel aan squats. Daardoor deed hij ook altijd van die crappy deadlifts omdat ie het te zwaar vond om door zijn benen te zakken. Dus even dooroefenen....

Edit:
Dit ging over die filmpjes van Spankie:D

terwijl de rest eigenlijks allemaal zegt dat het wel goed is. 1 van de belangrijkste dingen bij Rows is het laatste stukje dus als de BB of DB bovenaan is je schouders flink naar achteren knijpen/trekken. Hierdoor krijg je echt een dikke rug. Bijna iedereen vergeet dit en je ziet dan ook maar weinig mensen met een dikke rug. Wijdte is makkelijk, maar dikte is een tweede.

Je doet net als een maatje van me. Die had altijd van die slappe benen en had een hekel aan squats. Daardoor deed hij ook altijd van die crappy deadlifts omdat ie het te zwaar vond om door zijn benen te zakken. Dus even dooroefenen....

Edit:

Hoe kan je spieren specifiek trainen op wijdte of dikte?

• Topic Starter Topic Starter

Edit:

Bedankt voor je Reply Mug!

Dat dichtknijpen ga ik proberen! Dan maar met lichter gewicht trainen! Is beter als de oefeningen verkeerd uitvoeren nietwaar?

Hoe kan je spieren specifiek trainen op wijdte of dikte?

3XL dr bij halen? (a)

• Topic Starter Topic Starter
De BOR: Probeer je lichaam stiller te houden. Hou je borst vooruit en hoofd omhoog. Je polsen zijn idd niet in een lijn met je onderarmen. Maar wat me het meeste opvalt is dat je niet geconcenteerd traint. Er moet iets mentaals bij je gebeuren. Mind to muscle. Als je begint moet je maar aan een ding denken, en dat is de spiergroep die je traint. Als je de oefening doet moet je die spier echt voelen. Er kan een bom naast je afgaan en jij hoort deze niet eens zo gefocust moet je zijn.

Je moet of langzamer de oefening uitvoeren of explosiever trainen dan mag het wel sneller.

Bij de db row is je rug gebogen. Zo kun je ook geen spanning op je rug krijgen. Je traint je rug dan ook helemaal niet goed, ga maar eens na of je daar je rug goed voelt. Dus die borst vooruit en schouders naar achteren en dat hoofd omhoog. Wederom gecontroleerd de oefening uitvoeren. Of explosiever dus in een explosieve ruk omhoog en rustig laten zakken. Dumbbell in je zij even vasthouden en rug aanspannen. Maar dat kan nu niet met een gebogen rug.

Thanx man! Bedoel je dat ik mijn polsen stil moet houden?
Die BORST vooruit is een goeie! Die ga ik proberen dat vashouden ook eens proberen..

Over dat 'geconcentreerde' part van het trainen, dit moet ik nog leren! Is moeilijk daar ik altijd moeilijk geconcentreerd bezig kan zijn!

Niks op aan te merken Luppie, goed bezig.
Bijna mee eens, maar een kleine opmerking. Bij de dips je hoofd omhoog houden. Verder heel netjes
Thanx man! Bedoel je dat ik mijn polsen stil moet houden?
Die BORST vooruit is een goeie! Die ga ik proberen dat vashouden ook eens proberen..

Over dat 'geconcentreerde' part van het trainen, dit moet ik nog leren! Is moeilijk daar ik altijd moeilijk geconcentreerd bezig kan zijn!
Je polsen zijn gebogen in de oefening. Die moet je recht houden. En er zat nog teveel beweging in je bovenlichaam.

Dat is volgens mij niet noodzakelijk toch?

Als je je dips concentreert op borst moet je geloof ik meer naar voren hangen. Als je op triceps concentreert moet je meer recht hangen dacht ik. Correct me if i'm wrong.

Volgede keer zal ik er op letten.
Hoofd omhoog. Ik denk dat ik naar beneden kijk omdat ik meer voorover wil leunen.
Gaat automatisch dat idee heb ik

is het erg als ik niet kan dippen???

Dat is volgens mij niet noodzakelijk toch?

Als je je dips concentreert op borst moet je geloof ik meer naar voren hangen. Als je op triceps concentreert moet je meer recht hangen dacht ik. Correct me if i'm wrong.
Als je je hoofd omhoog houdt wordt de boog (je lichaam) meer aangespannen. Meer spanning op de borst traint de borst harder.

Verder klopt het wat je zegt en je ellebogen uit je zij als je borst doet en in je zij als je triceps doet. Dat laatste kan bijna niemand, dus strikte triceps dips zijn het dan nooit.
Volgede keer zal ik er op letten.
Hoofd omhoog. Ik denk dat ik naar beneden kijk omdat ik meer voorover wil leunen.
Gaat automatisch dat idee heb ik
Soms vergeet ik dit ook wel eens, maar dat is als ik mijn focus er eens niet zo goed bij heb.

@ Spanksta die tv lijkt veel aandacht te trekken :P

De tips zijn al voorbij gekomen maar ik wil nog even benadrukken bij de deadlift.
De eerste rep gewoon veel de startpositie leren en blijven controleren of die rug recht is. Gewoon met laag gewicht en dan langzaam verhogen zolang die rug maar recht blijft!

Terug
Naar boven