- Waardering
- 16.994
- Lengte
- 1m50
- Vetpercentage
- 17%
Holy shit...dat is toch niet normaal meer?Even een newby vraag hoor (bedoel er niets mee en stel 'm maar even naïef), maarruhh...gaat je lijf niet op "survival modus" als je zo extreem laag in kcals gaat zitten? Ik lees daar altijd verschillende dingen over. De een zegt dat het erg snel afvallen betekent (weliswaar ook met flink spierverlies) en de andere zegt dat het juist averechts werkt om zo laag te gaan zitten. Ik begrijp er soms niets meer van...maar 800 is wel echt ethiopië-laag zeg maar...
Het is misschien extreem laag in verhouding met andere mensen, maar mijn onderhoud is jammer genoeg niet zo hoog met mijn 1.50cm en 55kg. Misschien dat ik wel iets extremer onder onderhoud zit nu dan de veelal gevolgde 500kcal, maar ik doe daarnaast geen cardio en sport "maar" 3x per week een uurtje.
Op deze kcal en samen met mijn sporten val ik dan zo ongeveer 0,5kg af in één week. Daarnaast blijft er hierdoor in het weekend iets meer kcal over voor een maaltijd met bijv. carbs of iets extra's. Ik heb liever dat dan wanneer ik dagelijks 100 kcal bijv. extra kan eten. Wat is 100kcal nou op een dag. Kun je net een extra scheutje olijfolie nemen, of een ei. Dan eet ik nog liever niet

Ik doe dit al enkele jaren zo, en heb nog nooit gehad dat mijn lijf in survival modus gaat. Doet het je energie en humeur veel goed, neu. Maarja, cutten is nu eenmaal kut.
Door mijn lage onderhoud is er nooit veel ruimte voor mij tussen een normaal aantal kcal en een ethiopiedieet.

Even een newby vraag hoor (bedoel er niets mee en stel 'm maar even naïef), maarruhh...gaat je lijf niet op "survival modus" als je zo extreem laag in kcals gaat zitten? Ik lees daar altijd verschillende dingen over. De een zegt dat het erg snel afvallen betekent (weliswaar ook met flink spierverlies) en de andere zegt dat het juist averechts werkt om zo laag te gaan zitten. Ik begrijp er soms niets meer van...maar 800 is wel echt ethiopië-laag zeg maar...

Ik kan al sjaggo of futloos worden als ik niet boven de 2.000kcals op een dag uitkom, dus ik wil niet bij jou in de buurt zijn op 800kcals
Krijg steeds meer respect voor
Knap hoor dat je dit al jaren volhoudt 

je squat, DL en bencht meer dan ik.... 

Al jaren geen kuiten gedaan, dus ze moeten er maar weer eens aan geloven. Was ook eigenlijk alleen maar omdat al het andere bezet was 
Daar vooralsnog geen pijntjes, dus dat moet een feest worden!