XXL Nutrition

Hoe belangrijk vind jij krachttoename?

Hoe belangrijk vind jij krachttoename?


  • Totaal stemmers
    586

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kracht boeit me een beetje om progressie te zien, maar ik ga nooit kracht gericht trainen.
 
Sterker worden en veel drukken en deadliften is fun en leuk voor je ego.
Maar train voornamelijk voor spiermassa.

Spiermassa gainen is toch ook voor je ego?
 
ik vind kracht net zo belangrijk als massa, hoewel ik aan bodybuilding doe.

niet in kracht bijkomen is deprimerend.
 
Kracht primeert. Leuk dat je er gespierder van wordt, maar das bijzaak.
 
nou, ik doe niet echt meer aan krachtsport (powerlifting altijd gedaan)
maar aan fitness nu om af te vallen, maar nog wel bankdrukken enzo
en als een bepaald gewicht ofzo heel moeilijk afgaat kan ik t toch niet
altijd zo goed hebben :$
 
vroeger intreseerde enkel de looks me

nu minder vind kracht toename even belangrijk.
 
30/70
Kracht/Groei


Kracht doorbreekt mijn plateau, en motiveert mij bij een hoop oefeningen. Maar de uiteindelijke motivatie is toch ..groei
 
voorheen vond ik kracht even belangrijk als groeien, streefde toen de pr's wel na. nu op dit moment boeit het me niet meer zo veel, en men groei gaat er beter op vooruit
 
Kracht en massa liggen imo heel dicht bij elkaar. Zonder massa geen kracht en zonder kracht geen massa. Zelf vind ik massa geiler dan kracht maar voor mijn sport (waterpolo) is kracht belangrijker dus ik train met een reprange van 8 - 15 om het in evenwicht te houden.

Helaas zijn mijn kracht stats nog niet om over naar huis te schrijven (zijn hier lichtere/kleinere mannen die meer liften :o). Word aan gewerkt!
 
vind kracht wel prettig aanvoelen ook voor het dagelijkse leven
 
Kracht is voor mij ongeveer even belangrijk als groeien

heb momenteel last van bloedarmoede, haast niets van kracht dus. kon 2 weken geleden nog amper op m'n benen staan. echt weird shit om eens mee te maken :-/
 
krachtoename
 
kracht heeft bij mij voor rang op groei. anders zou ik al lang aan de spuit gezeten hebben
 
pr's zetten vind ik leuk, misschien wel leuker dan groeien.
 
Kracht draagt bij aan het kunnen blijven toevoegen van massa.
Dus uit dat oogpunt belangrijk.
Kracht an sich hoeft niet perse te leiden tot (veel) extra massa.
Dus voor 'echt' BB is het minimaal voor een deel van belang!
 
Denk dat het hand in hand gaat... Ik train soms specifiek op kracht, bijv. 5x5 of zelfs 10x3, zodat ik dat zwaardere gewicht kan 'meenemen' naar mijn 4x12 voor massa...
 
aan mijn kracht meet ik mijn trainingsintensiteit, lukt het niet om een bepaald gewicht met een x aantal reps te pakken, pas ik daar mijn vervolg van de training op aan. Daarnaast is bij mij kracht DE motivatiefactor. Groei is long-term en daar haal ik dus vrij weinig motivatie meer uit.
 
optie 3
Kracht is voor mij ongeveer even belangrijk als groeien
 
Ik train voor kracht en explosiviteit maar een beetje spier is mooi meegenomen :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven