Fitness Seller

Peiling Hoe belangrijk vind jij krachttoename?

Peiling Peiling Hoe belangrijk vind jij krachttoename?

• Totaal stemmers
    586
Status
Niet open voor verdere reacties.
No strength, no life

Eerst vond ik massa belangrijker maar nu train ik kracht en dat vind ik gewoon veel mooier om er wat meer gewicht aan te gooien :).

ik vindt het allebei wel belangrijk, maar dan kracht nog wel iets meer denk ik, een brede gast die niets kan tillen is ook niets.. ik train eigenlijk voor kracht denk ik 5-8 reps, dan ga ik door met dat gewicht tot ik er 10-12 reps oid met dat gewicht kan en dan ga ik weer hoger in gewicht.

Ik vind beiden even belangrijk.

Waar ik wel moeite mee heb is dat ik liever een lager vetgehalte zou hebben, maar dan moet ik inboeten in kracht. Ik merk bijvoorbeeld als ik een paar kilo lichter ben, een stuk minder zwaar kan trainen.

Momenteel probeer ik de gulden middenweg te zoeken. Maar zakken in vetpercentage zonder kracht te verliezen lijkt me quasi onmogelijk, tenzij op lange termijn (jaar/jaren).
Om een extreem voorbeeld te geven: Mariusz Pudzianowski. Is extreem sterk en staat kurkdroog.

Hoe gaan jullie daar mee om?

misschien je voedingsschema zodanig hebben dat je genoeg eiwitten binnenkrijgt voor spierbehoud, en daarnaast gewoon je kracht/massatraining te doen.. alleen doe je na je krachttraining veel meer cardio extra.. dan kan je denk zelfs nog wel meer gaan eten, gezonde voeding ofcourse, met weinig vet etc.

Ik heb voor optie 2 gekozen.

Alhoewel ik toch altijd wel met een flinke shot dopamine en andere gelukhormoontjes de trap in de gym afloop na weer een pr te hebben neergezet :D

Daarintegen, als de weegschaal weer een kilootje meer aangeeft ben ik ook weer tevreden... en dat laatste is voor mij wat relevanter.

Ik vind het even belangrijk.
Waar ik kracht het belangrijkst en lekkerst vind is oefeningen met eigen lichaamsgewicht.
Is gewoon een kick als small optrekken als een veertje gaat en wide grip redelijk makkelijk.
Dippen is trouwens ook lekker.

Wanneer ik niet meer sterker zou worden, dan zou dat mijn motivatie zodanig aantasten dat ik zou overwegen om te stoppen. Mijn huidige krachtstats zijn nog niet voldoende om te zeggen dat ik tevreden ben en het maximale bereikt heb. Het zou mijn ego enorm aantasten. Je weerspiegelt je krachtstats toch op je huidig fysiek, en daaruit valt voor mij te concluderen dat ik nog wel wat sterker (één van de factoren voor spiergroei) mag worden om uiteindelijk meer massa erbij te krijgen.

Door krachttoename merk ik ook de progressie, hierdoor krijg ik telkens meer motivatie!

Ik vind het allebei eigenlijk belangrijk als je groot bent moet je ook veel kunnen pakken.

Kracht is voor mij belangrijker dan groeien

Beiden zijn belangrijk: een breed iemand zonder kracht is zoals een café zonder bier of een Porsche met een Smart motor erin.

Ik vind het even belangrijk.

Kracht is voor mij toch wel belangrijker :)

Kracht komt ook altijd te pas bij het beoefenen van andere sporten; meer massa betekent juist dat je meer moet meesjouwen en dus langzamer wordt.
Voor mij gaat het dus vooral om kracht, al vind ik het zeker niet verkeerd om er ook beter van uit te gaan zien ;)
Maar zelfs als ik helemaal niet gespierder zou worden, zou ik nog niet stoppen met trainen.

Kracht heeft voor mij wel enig belang, maar (veel) minder dan het groeien

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven