Fitness Seller

Hoofddoekdiscriminatie op sportschool

http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2010/12/hoofddoekdiscriminatie_op_spor.html

Beetje rare zaak. Je zou zeggen dat Fit for free gewoon eisen kan stellen aan de kleding die men draagt? Net als dat je met je gewone schoenen de zaal niet op mag. Ik vind het persoonlijk ook niet erg hygiënisch als er een vrouw met een hoofddoek aan het sporten is. Wat vinden jullie?

meen je dit nou? ik draag de helft van de tijd ook een bandana in de sportschool, is niks onhygiënisch aan;)

Als het alle hoofddeksels bedraagt is er toch geen probleem? ZIe niet in hoe Radar hier een zaak van kan maken.
Overigens vind ik wel dat we moslima's zoveel mogelijk moeten aansporen om te gaan sporten, het overgewicht binnen deze groep mensen is aanzienbaar, tijd dat daar wat aan gedaan wordt.

Was er in Amerika al eens niet zoiets? Was dan een niet-moslima die dan moslima werdt en geen hoofddoek mocht dragen in de gym, maar ze wilden wel apart kunnen trainen van de mannen met alle luxaflexen voor de ramen.

Zijn gewoon de regels, geen hoofddeksels in de gymma.

• Topic Starter Topic Starter
Ik vind het persoonlijk inderdaad niet hygiënisch. Of het dan feitelijk zo is of niet boeit me niet, ik vind het een goor idee dat ik de gym moet delen met iemand wiens zweet lekker aan het broeien is onder zo'n lap.

Ik vind het persoonlijk inderdaad niet hygiënisch. Of het dan feitelijk zo is of niet boeit me niet, ik vind het een goor idee dat ik de gym moet delen met iemand wiens zweet lekker aan het broeien is onder zo'n lap.

je zweet meer onder je oksels en je ballen dan op je kop, en toch verbieden ze geen tshirts en onderbroeken.

Trouwens trainen in een gm met "huisregels" qua kleding zegt al genoeg over het healthcity gehalte en gebrek aan hardcore van een gym, wegblijven dus.

Ik vind het heel goed dat deze moslima naar de sportschool gaat. Aan de ene kant jammer dat ze word geweigerd om haar hoofddoek te dragen. Deze hoofddoek draagt zij vrijwillig en hier heeft ze een reden voor: dit is namelijk voor haar religie. Het is een goede integratie dat ze naar de sportschool gaat waar ook mannen trainen.

Aan de andere kant kan ik het uit hygiënisch oogpunt wel begrijpen. Je sport meer met een hoofddoek op en het lijkt mij hartstikke warm zo'n ding op. Maar wat als je een 2e hoofddoek bij je hebt en je je bij het omkleden gelijk een andere hoofddoek op doet? Noem eens een zijstraat...

Eisen dat mannen/vrouwen apart trainen vind ik nergens op slaan en dit is ook moeilijk te realiseren voor sportscholen.

Volledig mee eens. De fitness-keten zal aannemelijk moeten maken dat zij dit onderscheid maken op basis van andere dan religie-gerelateerde standpunten (bijv. uit hygiënisch oogpunt) en dan hebben zij zeer goede kansen in deze zaak.
ach gussie, jij bent zeker een 1e jaars rechten studentje? :rolleyes:

meen je dit nou? ik draag de helft van de tijd ook een bandana in de sportschool, is niks onhygiënisch aan;)

Een vrouw die een bandana draagt???

OT: Wel sneu voor die vrouwkes, maar ja als er bij de huis regels staat '' geen hoofddoek of andere hoofddeksels'' dan moet je gewoon een andere gym opzoeken. Kijk als ik altijd klompen zou dragen en bij de huisregels staat '' geen klompen'' zoek ik gewoon een andere gym op waar dat wel kan.

Lijkt me wel lachen als zo'n hoofddoek vast komt te zitten tussen de katrol van een of ander toestel :) Of als die half loskomt op de loopband en tussen de band terechtkomt :o

Lijkt me wel lachen als zo'n hoofddoek vast komt te zitten tussen de katrol van een of ander toestel :) Of als die half loskomt op de loopband en tussen de band terechtkomt :o
En dan fit4free aanklagen en met een dikke miljoenenwinst de deur uitlopen.

Het is geen openbare plek waar ze in dienstverband werken, desondanks kunnen er bepaalde huisregels gelden die het dragen van hoofddoeken, petjes verbieden.

In sommige kroegen kom je ook niet met gymschoenen binnen.

Ik vind het heel goed dat deze moslima naar de sportschool gaat. Aan de ene kant jammer dat ze word geweigerd om haar hoofddoek te dragen. Deze hoofddoek draagt zij vrijwillig en hier heeft ze een reden voor: dit is namelijk voor haar religie. Het is een goede integratie dat ze naar de sportschool gaat waar ook mannen trainen.

Aan de andere kant kan ik het uit hygiënisch oogpunt wel begrijpen. Je sport meer met een hoofddoek op en het lijkt mij hartstikke warm zo'n ding op. Maar wat als je een 2e hoofddoek bij je hebt en je je bij het omkleden gelijk een andere hoofddoek op doet? Noem eens een zijstraat...

Eisen dat mannen/vrouwen apart trainen vind ik nergens op slaan en dit is ook moeilijk te realiseren voor sportscholen.
tuurlijk kan dat,
gewoon 2 kleinere sportscholen maken

Eentje krijgt de krachtraingsaparaten één crosstrainer en de losse gewichten

en de andere krijgt de groepslessen de cardeo apparatuur de abductor en de adductor.

Een moskee mag je zo binnen in je trainingspak hoor, niemand die daar een probleem van zou maken.

Is het niet zo dat je uit respect voor Allah je schoenen uit moet doen? Dat komt mijns inziens op hetzelfde neer als het reglement van de sportschool :D

Ik heb in een sportschool getraind waar men geen singletjes en/of petjes aan mocht, en die regel werd 100% gehandhaafd.

Dus ik vind dit geen vorm van discriminatie, maar gewoon een regelgeving... vind je het niks, voel je je gediscrimineerd, zoek een andere sportschool.

Ik kan er niet inkomen dat een sportschool daarop let. Het gaat niet over iemand die er werkt, maar over iemand die er komt om te sporten. Het argument vind van 'onhygiënische' vind ik echt het meest slappe argument dat ik ooit gehoord heb, alsof iemand met vette haren, roos of weet ik veel wat ergers nog daarop aangesproken wordt in de sportschool. Uitlokking van iets kan ik me ook niet indenken, voelen de angsthazen van de maatschappij zich dan bedreigt als er een hoofddoek voorbij loopt? Vrijheid van geloof vind ik hier wel sterk opwegen tegen het belang van de sportschool om een bepaald kledingbeleid te voeren. Ik zou dit echter wel een ander verhaal vinden als het er om gaat om de veiligheid te waarborgen en dat niemand meer een hoofdbedekking mag dragen.
Ik ben ook erg benieuwt hoe we erover zouden denken als het over de keppeltjes van joden gaat.

Sowieso buitenlanders verbieden @ Gyms, ga maar lekker trainen in de bak :trollface:

We didn't cross the rules, the rules crossed me yo.

Terug
Naar boven