Fitness Seller

Hoofddoekdiscriminatie op sportschool

Ach, je noemt me alleen moraalridder omdat ik mezelf zo noem. Maar als het jou gerust stelt dat het daardoor komt...

Wat een onzin zeg we gaan 100 jaar terug in de tijd dankzij dit soort toestanden, ze eigenen zichzelf steeds meer privileges toe die voor een "gewoon" persoon niet gelden.

Ze misbruiken de vrijheid van godsdienst om onze vrijheden in te perken, zoals die van een sportschoolhouder om zijn eigen regels te bepalen en zo gaat het steeds verder en verder.

*kucht* Moeilijk doen...daar hebben we jou voor.
Je geniet ervan dus leef je uit.

---------- Toegevoegd om 16:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:50 ----------

En de reden daarvan is?

Omdat sommige mensen je dan idd moraalridder gaan noemen, terwijl ik bijna het tegenovergestelde ben.;)

---------- Toegevoegd om 16:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:55 ----------

Ze misbruiken de vrijheid van godsdienst om onze vrijheden in te perken, zoals die van een sportschoolhouder om zijn eigen regels te bepalen en zo gaat het steeds verder en verder
.

Wel mee eens, als je zelf zoveel eisen stelt dan koop je zelf maar een loopband oid.

Aangezien alle hoofddeksels in deze sportschool verboden zijn geld dit ook voor hoofddoeken. Als petjes wel mochten maar hoofddoeken niet dan was het inderdaad discriminatie geweest maar in dit geval niet.

Ik lees hier wel een aantal raare reacties. Reacties over niet hygiënisch bijvoorbeeld. Als die doek gewoon regelmatig omgewisseld en gewassen word is er niks aan de hand kwa onhygiënisch gedrag lijkt me.

Ik vind moslimse vrouwen in de zomer zoiezo niet hygienisch, dragen zwarte kleren over hun hele lijf, hoofddoek op, en dan is het 25+ graden, lekker zweten is dat, ruik ze aan de andere kant van de supermarkt (no offence)

K*tregels of geen k*tregels, zijn nogsteeds regels.
En daar heb je je maar aan te houden, ik mag ook niet in mijn blote bast trainen in een van mijn gyms en dat moet je maar accepteren of opbokken.

Wat een onzin zeg we gaan 100 jaar terug in de tijd dankzij dit soort toestanden, ze eigenen zichzelf steeds meer privileges toe die voor een "gewoon" persoon niet gelden.

Ze misbruiken de vrijheid van godsdienst om onze vrijheden in te perken, zoals die van een sportschoolhouder om zijn eigen regels te bepalen en zo gaat het steeds verder en verder.

Sportschoolhouder :rolleyes:, fit4free is gewoon een megaketen waar de kans groot is dat je ook geen BB tanktops mag dragen en het verboden is om te deadliften.
Ik blijf er bij, de metro-health city cultuur is een grotere bedreiging voor nederland dan de islam, insh'allah !!!

LOL, zijn er echt plaatsen waar je niet mag deadliften? En omdat het niet goed voor je rug is?

Sportschoolhouder :rolleyes:, fit4free is gewoon een megaketen waar de kans groot is dat je ook geen BB tanktops mag dragen en het verboden is om te deadliften.
Ik blijf er bij, de metro-health city cultuur is een grotere bedreiging voor nederland dan de islam, insh'allah !!!
En de vrijheid in dit verhaal is dus dat fit4free mag bepalen hoe je je in HAAR vestigingen moet gedragen, en de andere zijde is dat jij mag zeggen dat JIJ dan ergens anders gaat sporten.

Capice?

Stap eens een sportschool in een Islamitisch land binnen met een keppeltje op je hoofd, grote kans dat je ter plekke geliquideerd wordt.
Elke regel of opmerking die ook maar enigszins als disciminerend opgevat kan worden, wordt door een bepaald deel van de bevolking meteen aangekaart en bestempeld als racisme.
Het wordt tijd dat deze Islamitische mensen die zo redeneren eens bij zichzelf na gaan denken wat ze proberen te bereiken. Willen ze nou de regels die wij gebasseerd hebben op onze cultuur veranderen in de regels zoals die gelden in hun cultuur? In onze cultuur hebben vrouwen net zoveel rechten als mannen, en worden ze dus gelijk behandeld. Als een man met een petje die sportschool binnen stapt wordt hem verteld dat een hoofddeksel verboden is. Dus waarom zou een vrouw van een bepaalde cultuur dan wel een hoofddeksel mogen dragen? Dan maak je onderscheid, en dat is discriminatie.

Als je bij de buren gaat eten hou je je toch ook aan de regels. En staan de regels je niet aan? .. Dan ga je toch lekker naar huis waar jou regels gelden.
Hetzelfde geld voor allochtonen. Staat dit land met deze cultuur en regels je niet aan? Ga dan terug naar waar je vandaan komt waar de regels zo zijn als jij dat wil. Probleem opgelost.

Laatst bewerkt:
Stap eens een sportschool in een Islamitisch land binnen met een keppeltje op je hoofd, grote kans dat je ter plekke geliquideerd wordt.
Elke regel of opmerking die ook maar enigszins als disciminerend opgevat kan worden, wordt door een bepaald deel van de bevolking meteen aangekaart en bestempeld als racisme.
Het wordt tijd dat deze Islamitische mensen die zo redeneren eens bij zichzelf na gaan denken wat ze proberen te bereiken. Willen ze nou de regels die wij gebasseerd hebben op onze cultuur veranderen in de regels zoals die gelden in hun cultuur? In onze cultuur hebben vrouwen net zoveel rechten als mannen, en worden ze dus gelijk behandeld. Als een man met een petje die sportschool binnen stapt wordt hem verteld dat een hoofddeksel verboden is. Dus waarom zou een vrouw van een bepaalde cultuur dan wel een hoofddeksel mogen dragen?

Als je bij de buren gaat eten hou je je toch ook aan de regels. En staan de regels je niet aan? .. Dan ga je toch lekker naar huis waar jou regels gelden.
Hetzelfde geld voor allochtonen. Staat dit land met deze cultuur en regels je niet aan? Ga dan terug naar waar je vandaan komt waar de regels zo zijn als jij dat wil. Probleem opgelost.
Sterker nog, als je in Israel op vakantie bent geweest kom je bijvoorbeeld Iran of Syrie niet meer binnen.

LOL, zijn er echt plaatsen waar je niet mag deadliften? En omdat het niet goed voor je rug is?

En er komen er meer en meer, al die kleine harcore BB dungeons worden opgekocht of weggeconcurreerd door een drietal ketens met hun verwijfde huisregels en prijzige abonnementen.
Zoals fiezefur al zei, mijden die handel. Een van de redenen ook dat ik me een powerrack heb aangeschaft.

Het wordt tijd dat deze Islamitische mensen die zo redeneren eens bij zichzelf na gaan denken wat ze proberen te bereiken. Willen ze nou de regels die wij gebasseerd hebben op onze cultuur veranderen in de regels zoals die gelden in hun cultuur? In onze cultuur hebben vrouwen net zoveel rechten als mannen, en worden ze dus gelijk behandeld. Als een man met een petje die sportschool binnen stapt wordt hem verteld dat een hoofddeksel verboden is. Dus waarom zou een vrouw van een bepaalde cultuur dan wel een hoofddeksel mogen dragen? Dan maak je onderscheid, en dat is discriminatie.

:bow:

Laten we nou niet gaan vervallen in het 'daar zijn ze ook niet tolerant' verhaaltje. We moeten onze eigen standaard zetten, en niet eentje die relatief is aan die achterlijke cultuur en dat achterlijke regime daarzo.

---------- Toegevoegd om 17:23 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:22 ----------

En er komen er meer en meer, al die kleine harcore BB dungeons worden opgekocht of weggeconcurreerd door een drietal ketens met hun verwijfde huisregels en prijzige abonnementen.
Zoals fiezefur al zei, mijden die handel. Een van de redenen ook dat ik me een powerrack heb aangeschaft.

Ik zit goed waar ik zit.:)

Laten we nou niet gaan vervallen in het 'daar zijn ze ook niet tolerant' verhaaltje. We moeten onze eigen standaard zetten, en niet eentje die relatief is aan die achterlijke cultuur en dat achterlijke regime daarzo.

Blijkbaar willen bepaalde mensen die ''achterlijke cultuur en dat achterlijke regime (jou woorden)'' hier invoeren door dit soort regels als rascisme te bestempelen. Het kan mij niet schelen hoe ze dat daar doen, maar hier heb je je te houden aan de regels die hier gelden. En dat geldt overal ter wereld, in elk huishouden, in elke openbare ruimte, in elk middel van openbaar vervoer. Overal heb je je aan de regels te houden die ter plekke gelden. Punt uit. En zoals ik al zei: als je onderscheid gaat maken door de regels te veranderen voor een bepaalde cultuur of geloof, dan maak je onderscheid. Onderscheid = disciminatie = verboden in Nederland.

Laatst bewerkt:
Natuurlijk wel jammer, maar ik train tien keer liever thuis of op een rustige plek bij een goede gym, dan dat ik tussen de breezahs moet staan bij healthcity ofzo.

Blijkbaar willen bepaalde mensen die ''achterlijke cultuur en dat achterlijke regime (jou woorden)'' hier invoeren door dit soort regels als rascisme te bestempelen. Het kan mij niet schelen hoe ze dat daar doen, maar hier heb je je te houden aan de regels die hier gelden. En dat geldt overal ter wereld, in elk huishouden, in elke openbare ruimte, in elk middel van openbaar vervoer. Overal heb je je aan de regels te houden die ter plekke gelden. Punt uit. En zoals ik al zei: als je onderscheid gaat maken door de regels te veranderen voor een bepaalde cultuur of geloof, dan maak je onderscheid. Onderscheid = disciminatie = verboden in Nederland.

Nee ben ik met je eens, het ging mij om het argument dat als je daar in een gym komt je ook geen keppeltje moet dragen.
En natuurlijk is dat regime in Iran achterlijk, en de cultuur in Syrië is niet veel beter.

Regels zijn er toch net om het ons allemaal zo comfortabel mogelijk te maken zodat het geen chaotische bende wordt? dan mag je mij eens vertellen wie er last zou kunnen hebben van een moslimvrouwtje met een klein hoofddoekje dat op een treadmill haar overtollige vetrolletjes probeert weg te branden, of piet die graag een pet draagt tijdens een zware squatsessie.

Dat het fit4free vrij staat om dan maar onredelijke regels te handhaven staat hen vrij, daarom vind ik dat ganse gezeik van een rechtzaak ook overdreven), maar als winstbejag hun enige criterium is, zouden ze er meer kunnen uithalen mochten ze wat verdraagzamer zijn tegen andere levensopvattingen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven