- Waardering
- 410
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
noemen ze het kwetsend ook..... Als je nu geweigerd wordt omdat je een puist op je neus hebt waar je niets aan kunt doen. Die hoofddoek zit toch niet aan je kop gegroeid? Als je wilt sporten dan doe je dat ding toch af? Als je zo orthodox bent dat je je hoofddoek echt niet af doet dan snap ik niet wat je in een sportschool doet. Als orthodoxe moslima mag je echt niet sporten als daar ook allemaal mannen zijn. Blijkbaar is dat geen probleem.
't zijn net christenen die moslims. Ze doen maar een dotje met hun geloof en weten allemaal dat de lijn die zij voor zichzelf trekken precies de lijn is die god/allah eigenlijk bedoeld heeft ipv de lijn die daadwerkelijk beschreven staat in het sprookjesboek, tis maar net hoe het ze zelf uitkomt.
Daar zou ik toch maar eens mee beginnen als je een persoon die pettendragers discrimineert racist gaat noemen.Ik twijfel geen moment aan de onmetelijke grootheid van mij welgevormde vocabulaire.
Nergens heb ik overigens gezegd dat we hoofddoeken wel moeten gedogen op sportscholen en petten niet, dus neem aan dat je dit niet tegen mij bedoelt, maar meer in het algemeen?Wel frons ik mijn wenkbrauwen bij het zien dat er nog steeds mensen rondlopen die blijven gedogen, die positief discrimineren tot ver in het negatieve van een andere groep. Je gaat je doel compleet voorbij, overcompensatie is helemaal funest en helemaal in deze mate.
Sounds catchy al die krachtige woorden, vind je niet. kk, bitches, cap, stressen ja voelt goed aan.Begrijp die meiden met die kk hoofddoek ook niet meer. doen het op om te vermijden dat jongens/mannen geen coïtusgedachten hebben over hun. Maar als die h**ren dan van alle shit proberen wat een wijf zonder cap niet doet begrijp ik het nut niet van die hoofddoek. Ze beginnen me nu ook te stressen terwijl ik zelf een moslim ben. Moest je maar is een chick zijn met een strakke broek en een cap op je kop BITCHES. Executeren die handel. ps. Ze mogen die bitches discrimineren van me goed voor hun wil ze ook niet zien in een gym past er niet bij.
Wij mogen de moskee toch ook niet binnen lopen met onze schoenen aan, dus wat zeiken ze nou.
huisregels zijn huisregels !
Volgensmij moet er ook nog minstens 1111111111111 verteld worden:
DAT GEDOE OMTRENT NEGERZOENEN WAS EEN RECLAMESTUNT!
? Wat dan wel
??Nou dat is dit topic ook trouwens.
Jammer dat er sommige weer roepen met "wij" en "zij". Is dit geen discriminatie dan? Wat dan wel
??
Door hygienische omstandigheden, pfffff laat me niet lachen.
Met 20 man onder de douche staan is zeker heel hygienisch.
Als er hier geroepen wordt dat men maar terug moet naar zijn eigen land.
Dan zeg ik "kiss my ass and suck my je weet wel".
Gasten dit werkt toch niet? Hier wordt niemand beter van. Begrijp het nou eens dat niemand zal veranderen, omdat iemand dat wil.
Maar je houden aan huisregels van een sportschool, dat is toch niet ras-gerelateerd?
Maar je houden aan huisregels van een sportschool, dat is toch niet ras-gerelateerd?
Nee hoor, er staat duidelijk dat een pet of elk andere hoofddeksel ook niet toegestaan is.Nee daar ben ik mee eens. Huisregels zijn huisregels.
Het kromme is dat men met een pet wel mag trainen die helemaal onder het zweet is. En in sommige gevallen is die pet nooit gewassen.
In een sportschool vind ik wel dat ze de No Go regels wel duidelijk zichtbaar moeten laten zien aan de bezoekers. Heb je achteraf nooit gezeik.
Ik begrijp niet wat er zo storend/onhygiënisch is aan een hoofddoekje in een sportschool. In Nederland heb je de vrijheid om je geloof te praktiseren en dat geldt ook voor die moslima's die uit religieuze overtuigingen zo'n hoofddoekje dragen. Ze hebben het al moeilijk genoeg met zo'n doekje op. Zo kunnen ze tegenwoordig zwaaien naar een normale baan en is de enige carrière mogelijkheid die ze hebben kassa medewerkster bij de Albertheijn. Nu gaan we ze het nog moeilijker maken door ze in sportscholen te weren....what's next? Verboden om een hoofddoekje te dragen in het park, tram, supermarkt...
Ik begrijp niet wat er zo storend/onhygiënisch is aan een hoofddoekje in een sportschool. In Nederland heb je de vrijheid om je geloof te praktiseren en dat geldt ook voor die moslima's die uit religieuze overtuigingen zo'n hoofddoekje dragen. Ze hebben het al moeilijk genoeg met zo'n doekje op. Zo kunnen ze tegenwoordig zwaaien naar een normale baan en is de enige carrière mogelijkheid die ze hebben kassa medewerkster bij de Albertheijn. Nu gaan we ze het nog moeilijker maken door ze in sportscholen te weren....what's next? Verboden om een hoofddoekje te dragen in het park, tram, supermarkt...
Een sportschool heeft zijn regels alleen niet gebaseerd op geloofsovertuiging.
Er zijn tig van banen die zij kunnen doen mits zij een opleding afmaken.
En het hele punt is dus dat hoofddeksels in het algemeen verboden zijn in die sportschool. Het is dus niet alleen tegen de dames met hoofddoeken.
edit: @pantrofl nice avatar!!!
Nee hoor, er staat duidelijk dat een pet of elk andere hoofddeksel ook niet toegestaan is.
+1Dan zegt het al eigenlijk genoeg. Dan ben je daar gewoon niet welkom.
Maar ken ook sportscholen waar ze de pet niet verbieden en wel de hoofddoek.
Dit regel is daar puur gebaseerd op hygiene en niet op ras/geloof.
Vandaar dat ik voorbeeld gaf over de bezwete pet die nooit is gewassen.
Maar ik maak me niet druk over wie zijn zaak dan ook die voor de rechter wordt uitgevochten. Als de rechter haar gelijk geeft, dan moet men hiermee ook gewoon mee om kunnen gaan. Want iedereen kan wel huisregels verzinnen, maar vergeet niet dat er iets is dat zwaarder weegt namelijk de "wet".
Anders stond er op elke cafebar ingang verboden voor allochtonen of kleurlingen. Damn moet er niet aan denken dat we die tijd in gaan.

Dat denk jij dat ze alle kansen hebben, ik heb hoofddoek dragende klasgenoten gehad die hun studie moesten opgeven vanwege het feit dat er bijna géén bedrijven meer zijn die ze met een hoofddoekje een stage plaats gunnen. Intelligente dames die het ver zouden gaan schoppen, beoordeeld vanwege hun religieuze overtuigingen. Zonde...Ze hebben het veel moeilijker dan we denken en dat komt allemaal door het huidige politieke klimaat.
Dat zal vast wel ooit gebeuren. Maar er zijn ergere dingen.
Ik zou me er verder niet druk over maken. Het is niet leuk natuurlijk, maar die soort gasten ken je beter uitlachen in hun gezicht. Daar zijn ze net zo dol op als "zij" en "wij" taalgebruik.