Fitness Seller

HOW TO GET FCKING BUFF LIKE A CALORIE N STIER

• Topic Starter Topic Starter
Ik zit in de trein dus kan niet checken welke het is. Ik dacht deze. Ze heeft 4 mini series over benchen. Zou ook de eerste (101) kunnen zijn.

Dankjewel, ik ga hem straks bekijken! Wellicht ook de andere filmpjes.

biacromial width is inderdaad wel een goed punt om te beginnen maar zoals ze zelf al zegt is het niet per se de uiteindelijk sterkste positie, dat is van nog veel meer factoren afhankelijk. Heb zelf het idee dat een groot deel van de sterke bankbonks vrouwen gewoon max toegestane grip width pakt wat in combinatie met de flinke arch die ze vaak hebben tot flinke rom verkleining kan leiden. Maar ook dat is niet meer dan een algemeenheid natuurlijk. Schoudermobiliteit en sterke/zwakke spieren spelen hier ook een rol in.

Mij lijkt 'flare those lats and really keep them tight' nogal een verwarrende cue trouwens :roflol:

Klinkt vrij logisch. Maar wil graag m'n bench onder de loep nemen omdat de uitvoering naar mijn idee echt stukke beter kan. Een goede start maken, met een dergelijk uitgangspunt, lijkt me dan prima.

En ja, die rom is vaak erg klein :p

Ik lees nu pas je ervaringen op de meet. Leuk om te lezen en mooi dat je zo enthousiast bent geraakt zeg. :D Ga je de komende weken in je vrije trainingen de focus meer leggen op hypertrofie?

Ik lees nu pas je ervaringen op de meet. Leuk om te lezen en mooi dat je zo enthousiast bent geraakt zeg. :D Ga je de komende weken in je vrije trainingen de focus meer leggen op hypertrofie?

Leuk dat je het even nagelezen hebt :)

Alleen deze week (nog 2 trainingen) doe ik een vrije trainingsweek. Niet omdat ik Sheiko niks vind, maar op z'n tijd hou ik wel van even wat anders doen. En om even te kijken waar ik nu sta met kracht op oefeningen die ik voorheen deed & wat nieuwe oefeningen uit te proberen die me leuk lijken.

Volgende week begin ik gewoon weer lekker met Sheiko!

MIsschien ook wel zo verstandig :D. Succes!

8/3/2017 - Vrije training 2
Deadlift

1x5 60 kg
1x5 70 kg
1x5 70 kg
1x4 80 kg
1x4 80 kg
1x3 90 kg (4s hold)
1x3 90 kg (4s hold)
1x3 90 kg (4s hold)

BP paused
1x5 30 kg
1x4 35 kg
1x4 35 kg
1x3 40 kg
1x3 40 kg
1x3 45 kg
1x3 45 kg
1x3 45 kg
1x3 45 kg
1x3 45 kg
Alle filmpjes van JT gekeken over het benchen en was erg nuttig. Bijna al haar tips heb ik wat aan.

Landmine squat presses
3x8 15 kg aan schijven
Zoals dit
Voor mijn doen behoorlijke schouderpomp en goede contractie in quads. Leuke en fijne oefening zeg!

T-bar row
1x8 21.25 kg aan schijven
2x8 22.5 kg aan schijven (PR)
Vorig VPR was 2x8x20 + 1x8x21.25. Uitvoering was nu ook beter. Mooie vooruitgang dus.

Hyperextensions
3x10 bw+5 kg
Had zin om ze weer te doen.

Trainingstijd: 75 min

Ziet er stevig uit ;) Top!

Ik wil mijn bench ook aanpakken. In verhouding blijft het een zwakke lift (al ben ik bang dat dat zo blijft ivm lange armen en veel littekenweefsel). Merk jij dat je closegrip ook vrij sterk bent tov widegrip? Jij hebt ook van die lange armen dus ik ben benieuwd hoeveel dat van invloed is. Van vinger tot vinger meet ik 1.85 lol. Valt mij op dat benchers met een wijde grip vaak kleine armen hebben.

Ik wil mijn bench ook aanpakken. In verhouding blijft het een zwakke lift (al ben ik bang dat dat zo blijft ivm lange armen en veel littekenweefsel). Merk jij dat je closegrip ook vrij sterk bent tov widegrip? Jij hebt ook van die lange armen dus ik ben benieuwd hoeveel dat van invloed is. Van vinger tot vinger meet ik 1.85 lol. Valt mij op dat benchers met een wijde grip vaak kleine armen hebben.

Vanwaar het littekenweefsel als ik vragen mag? (mag ook in pm)

Ben dus zelf ook bang dat het altijd m'n mindere lift van de 3 zal blijven. Wordt gewoon harder werken die goed te krijgen :p
Weet niet of ik nou zou zeggen dat m'n cgbp sterk is, kan daar in ieder geval minder mee dan normale bench. Wel is iets zo dat ik een ontiegelijk grote rom heb bij cgbp, omdat ik ook vrij lange armen heb. En dan totaan m'n borst is best een eind.

Zal zo eens opmeten wat ik van vinger tot vinger meet maar gok vrijwel hetzelfde!

Vanwaar het littekenweefsel als ik vragen mag? (mag ook in pm)

Ben dus zelf ook bang dat het altijd m'n mindere lift van de 3 zal blijven. Wordt gewoon harder werken die goed te krijgen :p
Weet niet of ik nou zou zeggen dat m'n cgbp sterk is, kan daar in ieder geval minder mee dan normale bench. Wel is iets zo dat ik een ontiegelijk grote rom heb bij cgbp, omdat ik ook vrij lange armen heb. En dan totaan m'n borst is best een eind.

Zal zo eens opmeten wat ik van vinger tot vinger meet maar gok vrijwel hetzelfde!
Ja dat denk ik ook, dat het uit verhouding blijft, maar inderdaad wordt dat hard werken (of vooral slim werken door techniek goed te krijgen etc).

Littekenweefsel komt door een mislukte bv. Ik ben 3 x opnieuw geopereerd vanwege infecties en ellende. Af en toe schiet er nog kramp in met deadlift (trekt dan aan het littekenweefsel), maar verder heb ik er geen last van gelukkig. Flys zou ik daarom ook niet kunnen doen (dat gaat trekken).

Mooie training! Sterk hoor!

Ja dat denk ik ook, dat het uit verhouding blijft, maar inderdaad wordt dat hard werken (of vooral slim werken door techniek goed te krijgen etc).

Littekenweefsel komt door een mislukte bv. Ik ben 3 x opnieuw geopereerd vanwege infecties en ellende. Af en toe schiet er nog kramp in met deadlift (trekt dan aan het littekenweefsel), maar verder heb ik er geen last van gelukkig. Flys zou ik daarom ook niet kunnen doen (dat gaat trekken).

Denk vooral slim ja. Goed werken aan cues en het jezelf zo gemakkelijk mogelijk proberen te maken daarmee.

Wat vervelend. 3x is niet niks zeg. Gelukkig weet je mbt trainen wat wel en niet lukt. En flys hebben gelukkig niet een erg hoge prioriteit met trainen.

Ik kwam deze tegen.
Bench Press Grip: The Magic Number | T Nation

Ik heb eigenlijk nooit veel gevarieerd qua grip (wel closegrip, maar dat is ongeveer een hand minder per kant).

Ik kom op 39 cm uit (x 2 is dat 78 cm).

Heb even mijn tekst gehad, het is mij niet helemaal duidelijk welke vinger je gebruikt om te meten (volgens mij de indexvinger?). Als het goed is dan is het 81 cm van ring tot ring

Laatst bewerkt:
Ik kwam deze tegen.
Bench Press Grip: The Magic Number | T Nation

Ik heb eigenlijk nooit veel gevarieerd qua grip (wel closegrip, maar dat is ongeveer een hand minder per kant).

Ik kom op 39 cm uit (x 2 is dat 78 cm).

Heb even mijn tekst gehad, het is mij niet helemaal duidelijk welke vinger je gebruikt om te meten (volgens mij de indexvinger?). Als het goed is dan is het 81 cm van ring tot ring

Ik kom uit op 35.5 cm x 2 = 71 cm. Heb m'n moeder laten meten.
Lengte van vinger tot vinger was trouwens 175 cm. Toch wat minder dan jouw lengte :p

Het ging inderdaad om de wijsvinger, en dan de buitenkant daarvan het dichtste bij je duim.

Zie dus op internet dat het zo'n 81cm voor PL-bars is en 91cm voor olympic bars. Geen idee welke bij de sportschool waar ik train zijn. Volgende keer dat ik ga benchen neem ik even een meetlint mee en check ik die 1.5 afstand en op welke afstand de ringen zitten.

CGBP pak ik altijd wel erg smal, net buiten m'n schouders. Maar tussen dat en normaal benchen heb ik eigenlijk ook nooit een andere afstand gehanteerd. Alleen nu dan 2 cm wijder afgelopen week.

Meting van vandaag (1/3 > 9/3)
Gewicht: 66.4 > 68.1 (+1.7)
Taille: 67.5 > 68.5 (+1)
Heup: 86.25 > 86.25 (-)
Kcals: 2700 > 2800

Huidplooi %: 10.52 > 10.88 (+0.36)
Huidplooi mm: 23.40 > 24.35 (+0.95)

Gaat nu dus om 8 dagen ipv 7.

Schrok best wel van de metingen, nog steeds... Heb deze week in totaal +300 kcals boven m'n kcals gegeten. Nu heb ik dat wel eens eerder gehad in de bulk maar dat leverde niet zulke resultaten op. En vorige week stonden de meeste cijfers lichtelijk in de min, waardoor ik kcals geuppt heb. Kan dit gewoon vocht zijn, zelfs als ik al maanden bulk? Huidplooi vind ik namelijk minder betrouwbaar om conclusies uit te trekken. Gewicht gisteren was trouwens 67.2 en zondag 66.7.

Tricep, supra en buik zijn nagenoeg hetzelfde gebleven qua huidplooi maar op m'n dijbeen is het meeste bijgekomen.

zo heb je log weer gevonden en eventjes na gelezen. Zag je al op de insta van fox voorbij komen. Al was dit trouwens pas bij de prijsuitreiking maar ok. Zo te zien heb je je erg vermaakt op de meet en dat is belangrijk!

Nu gassen indd en op naar de volgende wedstrijd!

Niet stressen om die 1.7 kilo.
Vocht en maag/darm inhoud

Denk jij dat je in 1 week bijna 18.000 kcal bovenop je behoefte kan eten?

Relax.

zo heb je log weer gevonden en eventjes na gelezen. Zag je al op de insta van fox voorbij komen. Al was dit trouwens pas bij de prijsuitreiking maar ok. Zo te zien heb je je erg vermaakt op de meet en dat is belangrijk!

Nu gassen indd en op naar de volgende wedstrijd!

Was vast behoorlijk wat bij te lezen haha. Leuk dat je het gedaan hebt :)

De meet was een erg positieve ervaring en zit weer helemaal vol met motivatie om sterker te worden.

Niet stressen om die 1.7 kilo.
Vocht en maag/darm inhoud

Denk jij dat je in 1 week bijna 18.000 kcal bovenop je behoefte kan eten?

Relax.

Het is eigenlijk vrij logisch maar toch levert zo'n moment stress op. Altijd makkelijker om voor anderen te zeggen dat het meevalt. Het valt ook mee zoals je zegt...

Terug
Naar boven