MuscleMeat

Ironsport's Strongman Logg.

Dat verschilt enorm, ivm met werk etc. In principe is me "schema" :

Dag 1 overhead/upperbody
Dag 2 Squat en Dead
Dag 3 onderdelen
Dag 4 overhead/ upperbody/extra.

Maar als alles goed gaat deze week train ik dinsdag en donderdag onderdelen dus ik pin me niet helemaal vast aan me "schema" het is meer een houvast dan dat het helemaal vast staat en dat gaat ook op voor me oefeningen en rep schema.

heb je er geen last van als je squat/deadlift-training en je onderdelen-training zo dicht bij elkaar zitten? (zal dus niet elke week voorkomen met jouw flexibele schema maar toch...)

• Topic Starter Topic Starter
heb je er geen last van als je squat/deadlift-training en je onderdelen-training zo dicht bij elkaar zitten? (zal dus niet elke week voorkomen met jouw flexibele schema maar toch...)

Jawel, als ik onderdelen doe na een squat en dead dag, voel ik vooral me onderrug, die zit dan nog sneller "vol" ben dan dus iets minder sterk op de onderdelen en het is een beetje vervelend.
Aan de andere kant hoe zwaarder je traint des te makkelijker heb je het op de wedstrijd.
Maar ik moet toegeven dat het vaak ook niet anders kan het komt dan gewoon zo uit en het moet maar gebeuren dan.

Jawel, als ik onderdelen doe na een squat en dead dag, voel ik vooral me onderrug, die zit dan nog sneller "vol" ben dan dus iets minder sterk op de onderdelen en het is een beetje vervelend.
Aan de andere kant hoe zwaarder je traint des te makkelijker heb je het op de wedstrijd.
Maar ik moet toegeven dat het vaak ook niet anders kan het komt dan gewoon zo uit en het moet maar gebeuren dan.

dat dacht ik ook ja! het enige dat ik kan trainen de dag na onderdelen trainen, is borst/schouders/triceps. benen, rug en biceps zijn geen optie!

dat dacht ik ook ja! het enige dat ik kan trainen de dag na onderdelen trainen, is borst/schouders/triceps. benen, rug en biceps zijn geen optie!

Moet zeggen dat het na verloop van tijd wel steeds beter gaat. Je traint je lichaam toch erop en raakt er beter tegen bestand lijkt het wel. Maar idd met een yoke lopen na een squat dag is niet fijn...lol.

Hoe lang zit je al in dit wereldje? in het sterkste man gebeuren, en wat is je achtergrond?

Succes met loggen :thumbs:

Hey eindelijk weereens wat nieuws. Beestachtige gewichten op je MP's ook. Ga deze log goed in de gaten houden!

Hoe lang zit je al in dit wereldje? in het sterkste man gebeuren, en wat is je achtergrond?

Heb me eerste wedstrijd in april gedraaid,de sterkste man van Zuid-Holland in Vlaardingen was dat.
Ik ben dus een nieuweling in het "wereldje". Ik train net als zovele al een lange tijd en sinds april dus voor sterksteman.

Vanavond 04-12-2006

lowerbody, squat en dead.

Box squat net iets onder de haak 3x3.
230x3
230x3
235x3

romanian deadlift licht 2x8
160x8
160x8

pull throughs high zwaar 4x8.

Niet zoveel tijd vandaag dus een vrij korte sessie, maar wel een aardige de squats kunnen zwaarder volgende keer.

ps squat met riem en wraps.

lijkt me een leuke log, ga hem zeker volgen!

Heb zelf ook altijd interesse in Sterke Man-trainingen gehad, maar door gebrek aan materiaal/onderdelen heeft het voor mij niet veel zin.

Nette trainingen by the way!

Beste IronSport,

heb jij enig idee hoe je een simpel alternatief kunt bedenken voor Conan's Wheel?

Goede boxsquat

Beste IronSport,

heb jij enig idee hoe je een simpel alternatief kunt bedenken voor Conan's Wheel?

Met de bar in zercher positie rondlopen kom je toch een heel eind.. Helemaal als je een touwtje aan je bar en een paal zou vastmaken waardoor je ook echt een rondje loopt.

Laatst bewerkt:
Denk dat dat laatste eigenlijk niet zo'n tof idee is, omdat je dan de bar uit balans kunt trekken...

Wat je ook zou KUNNEN doen is zelf een soort wheel bouwen.
Je hebt platen met een t-bar row voetje, waar je een bar in kan schuiven.

Als je zon plaat vastzet op een vrij roterend vlak kun je een wheel simuleren, zij het met een erg korte draaicirkel...

Vooralsnog denk ik dat walks in zercher-houding inderdaad de makkelijkste manier zijn om dicht bij de belasting van een CW te komen...

Stah is toch een "Highlander"..die zijn niet sterk joh....lol (geintje he!)

lekkere vent !;)

maar inderdaad aan jouw stats kan ik niet tippen........

gooi eens mee zou ik zeggen ! Jarno heeft ook meegedaan en Hans Lolkema is al viervoudig kampioen HG. Zijn geen onbekende in de sterkste man wereld !

Laatst bewerkt:
lekkere vent !;)

maar inderdaad aan jouw stats kan ik niet tippen........

gooi eens mee zou ik zeggen ! Jarno heeft ook meegedaan en Hans Lolkema is al viervoudig kampioen HG. Zijn geen onbekende in de sterkste man wereld !

Lijkt me erg leuk Stah en leerzaam, maar moet ik dan zon rok aan? ...lol

Hahah...in Voorschoten tussen ligt tussen Leiden en Den Haag.

Hahah...in Voorschoten tussen ligt tussen Leiden en Den Haag.

niet zover van Hoofddorp...

ik heb alle spullen thuis en een mooi voetbalveldje voor de deur (in zoverre er nog gevoetbald kan worden met alle kraterinslagen HAHA.

of anders eens mee naar WOut in Fryslân

Terug
Naar boven