AndroidHealthClinic

Its big, hairy and probably smells II - Philosophers Log

haha ik moet hier werkelijk elke training wel wat Youtuben :P hoevaak heb je dat circuitje gedaan dan?

• Topic Starter Topic Starter
Juni 17, 2010

Alweer geen kracht vandaag. Zou eigenlijk moeten Deadliften maar de conditioning workout bevat ook al een DL dus stel hem uit tot de volgende keer.

A. Conditioning
- 1000m roeien: 4.11 min
5 rondes
- 5 Rep DL (70kg) - 10 Burpees: 9.33.91
- 500m Roeien: 2.02 min

ging lekker vandaag. Gewicht van de DL had zwaarder gekunt maar conditioneel was het best heftig. 500m roeien had een betere tijd in kunnen zitten als ik het niet als laatste had gedaan.

Juni 18, 2010

A. Conditioning
21-15-9 Reps
- BP (40kg)
- Pull ups (BW)
  • Time: 4:24
Part II
interval training
1 rustig
1 hardlopen
1 rustig
2 hardlopen
1 rustig
3 hardolpen
en weer afbouwen naar 1-1

Gewichten waren goed en ben tevreden met vandaag

Hoe ben je van plan je vooruitgang op je conditioning te meten?

btw heb je nog wat tips voor de aerial? Ik zet altijd mijn handen neer en durf nooit mijn handen niet te gebruiken

Hoe ben je van plan je vooruitgang op je conditioning te meten?

btw heb je nog wat tips voor de aerial? Ik zet altijd mijn handen neer en durf nooit mijn handen niet te gebruiken

Ik doe een paar bench mark workouts die ik later in de tijd herhaal en kijk of ik vooruit gegaan ben buiten dat zal de survival run een goede graadmeter zijn.

Oefenen oefenen oefenen. Start met 2 handen (radslag), dan 1 hand en vervolgens geen handen. Belangrijk is je lichaam parallel tot de grond te houden en je benen tijdens het opzwaaien recht zodat je een betere zwaai actie krijgt. daarnaast is een beetje extra lenigheid ook wel fijn. Succes!

Juni 21, 2010

Rust ivm tentamen drukte

Juni 22, 2010

A. Squat
  • 5x70kg
    3x80kg
    1x90kg

zwaarste wat ik gedaan heb na de breuk. Ging goed dus mag niet klagen

B. Conditioning
"nasty Girls" Modified
3 rounds of
- 50 air squats
- 7 Dips
- 10 Hang cleans (40kg)

• Time: 6:10

Gaat lekker zo. Heb op een of andere manier het idee dat mijn lichaam aan het wennen is aan de belasting. Verwerkt de training beter on spot en daarna. Gaat de goede kant op dus. Na de vakantie wilde ik er een tandje bij gaan zetten en met deze vorderingen gaat dat lukken

mooi man dat die 90kg niet voor problemen zorgt. Hopelijk voelt morgen alles ook nog goed.
Die conditiecircuitjes brengen me wel op leuke ideeen.

En na de vakantie en survivaltocht weer meer bikkelen op kracht?

mooi man dat die 90kg niet voor problemen zorgt. Hopelijk voelt morgen alles ook nog goed.
Die conditiecircuitjes brengen me wel op leuke ideeen.

En na de vakantie en survivaltocht weer meer bikkelen op kracht?

Weet ik nog niet. Vind dit ook wel heel leuk moet ik je eerlijk vertellen. Maar om eens een stukje sterker te worden is zoiezo geen verkeerd idee dus zou zomaar eens kunnen.

Ik doe een paar bench mark workouts die ik later in de tijd herhaal en kijk of ik vooruit gegaan ben buiten dat zal de survival run een goede graadmeter zijn.

Heb je al meer survivalruns gelopen?

Ik heb 2 jaar geleden de survivalrun streker oerbos (grootebroek) gelopen 17km.

Dit jaar is ie ook weer op 12 september nu 8/13 of18 km sla dit jaar maar over ;)
Misschien wat voor jou jij woont toch ook in noord holland?

Heb je al meer survivalruns gelopen?

Ik heb 2 jaar geleden de survivalrun streker oerbos (grootebroek) gelopen 17km.

Dit jaar is ie ook weer op 12 september nu 8/13 of18 km sla dit jaar maar over ;)
Misschien wat voor jou jij woont toch ook in noord holland?

Jep heb het al vaker gedaan maar het is nu ongeveer 2 jaar geleden dat ik mijn laatste survival run liep. Maar ik hou het bij 1 run dit jaar ga ook nog de nijmeegse vierdaagse lopen en wil wel enigzins wat massa behouden voordat mensen mij aan gaan zien voor een Keniaan.
Woon btw in brabant maar dat had neits uitgemaakt.

Ga toch weer wat veranderingen aanbrengen aan het geheel. Sinds ik niet geheel bekend men met deze manier van trainen kom ik er langzaam achter wat goed en minder goed is ben niet geheel tevreden hoe het nu gaat.

Wat gaat er veranderen:
  1. Meer kracht
  2. Korte conditioning workouts
  3. Elke derde training word een endurance training. 1 interval, 1 duur

Over punt 3 ben ik nog niet helemaal zeker. Het kan zomaar zijn dat ik hier nog wat aanpassingen op aanbreng. We zullen zien wat het word.

Nou dit is toch in feite toch wel vooruitgang

Wat bedoel je met 1 interval 1 duur? Constante snelheid?
Edit: ah nevermind snap hem al!

Dag 1: Juni 24, 2010

A. Skill work
Power Snatch + Over Head Squat 3x3
  • Lege barbell

Mis wat schouderflexibiliteit maar dat gaat goed komen

B. conditioning: AQAP
5 Rounds
5 Power Clean 50kg
10 Box Jumps
  • Tijd: 8'02"83

Achteraf klein beetje misselijk maar vind van mezel dat ik lekker bezig ben geweest. Gewicht Pc's was iig goed

C. Stretching
10 min upperbody stretches

Het gaat goed hier, alles mooi uitgedoktert!

Ik wou dat ik de techniek beheerste om power cleans te doen...

Laatst bewerkt:
Heb toevallig net in je log wat feedback gepost

philosopher zei:
1. probeer eerst in volledige extensie te komen (maak je lang door op je tenen te gaan staan en te shruggen).
2. Je curlt de bar nu wat je wil is dat de bar in een vrijwel rechte lijn naar boven schiet en op het dode moment duik je er dan onder.

Imo start met een hang clean en niet vanuit een rack. Gaat die goed probeer dan een power clean vanaf de grond en uiteindelijk een full clean. Je bent goed op weg! practice makes perfect.

Laatst bewerkt:
Hoe eet je eigenlijk?

Terug
Naar boven