AndroidHealthClinic

MiTrenZ's Log (cutting)

Maakt toch niet uit of je het een 'cheatmeal' noemt of niet als je gewoon zorgt dat je binnen je kcal behoefte en macro's blijft.
True that..maar vaak vlieg je met dergelijke meals wel buiten je behoefte en macro's..
Hehe maar net hoe je het benadert. Als ik hardcore mode ga is een handje pinda's al een cheatmeal vanwege de ratio omega 3-6 vetzuren (meestal ga ik niet hardcore ^^)
Dat is dan wel weer heeeel hardcore.. ;)

• Topic Starter Topic Starter
Wahaha...je ziet of noemt het niet als cheats, maar dat zijn wel degelijk beste cheatmeals Tim.. ;)

Niks mis mee ofcourse en beide prima keuzes!

Dan is mijn dieet één en al cheatmeal :o
Bedoel eet gewoon elke dag waar ik zin in heb.
Val natuurlijk wel terug op standaard meals, maar goed...
Cheatmeal zie ik samen met "clean" eten, doe niet aan die mindset zelf ;)

Maakt toch niet uit of je het een 'cheatmeal' noemt of niet als je gewoon zorgt dat je binnen je kcal behoefte en macro's blijft.

Ja, zo denk ik dus ook.
Eet gewoon algeheel "gezond".
Maar dan wel ingevuld met hetgeen ik lekker vind.
Keertje fastfood moet dan best kunnen vind ik.

Hehe maar net hoe je het benadert. Als ik hardcore mode ga is een handje pinda's al een cheatmeal vanwege de ratio omega 3-6 vetzuren (meestal ga ik niet hardcore ^^)

:rolleyes: Mafkees, dat zou ik echt niet trekken!

Marvin, king of cheatmeals

nomnomnom

B.E.D. in the making :p

True that..maar vaak vlieg je met dergelijke meals wel buiten je behoefte en macro's..

Dat is dan wel weer heeeel hardcore.. ;)

Ja, ik heb ook geen vaste vet/carb verdeling ;)
Gewoon grens qua kcals en minimum qua eiwit elke dag :)

Ja, overcompliceren is gewoon nergens goed voor ben ik achter gekomen.
Sinds ik deze methode hanteer val ik gemakkelijk af met zero cravings en/of bings!
Daarnaast hoef ik mij nooit druk te maken om wat ik eet en dat geeft veel rust! :)

Laatst bewerkt:
Tim wij zitten helemaal op 1 lijn kwa gedachte :D gwn kcals halen met min eiwit en veder niet te moeilijk doen ;) Bedoelde kwa cheat meer over kcals heen gaan of iets extreem geks :P maar pannekoeken zijn hngggg ! :)

Tim wij zitten helemaal op 1 lijn kwa gedachte :D gwn kcals halen met min eiwit en veder niet te moeilijk doen ;) Bedoelde kwa cheat meer over kcals heen gaan of iets extreem geks :P maar pannekoeken zijn hngggg ! :)
Ik maak het allemaal misschien wel te gecompliceerd, maar hoe zorgen jullie ervoor dat jullie dan niet jullie dagelijkse kcals overschreiden? Ik zou op de iifym achtige wijze juist de hele dag aan het rekenen zijn terwijl ik nu weet waar ik aan toe ben..(weekly meal prep)

Edit: ik vind pannenkoeken te hnnnng...vind het ook knap als iemand bijvoorbeeld slechts 4 pannenkoeken eet. Als er meer is...dan eet ik er al gauw 10+ (als het er geen 20 zijn..)

Ja, kcals zullen wel iets hoger geweest zijn dan normaal.
Dus in dat opzicht zou ik het inderdaad een cheat kunnen benoemen :p

Ik maak het allemaal misschien wel te gecompliceerd, maar hoe zorgen jullie ervoor dat jullie dan niet jullie dagelijkse kcals overschreiden? Ik zou op de iifym achtige wijze juist de hele dag aan het rekenen zijn terwijl ik nu weet waar ik aan toe ben..(weekly meal prep)

Edit: ik vind pannenkoeken te hnnnng...vind het ook knap als iemand bijvoorbeeld slechts 4 pannenkoeken eet. Als er meer is...dan eet ik er al gauw 10+ (als het er geen 20 zijn..)

Als ik nu een "strict" cut zou volgen is het eigenlijk heel simpel.
Elk avondmaal + mijn bakje kwark met honing voor slapen gaan = 1250 kcal.
Hier zal ik de ene dag boven zitten de andere dag onder afhankelijk van mijn avondmaal.
Ik neem dus een standaard getal daarvoor, omdat dit goed past binnen mijn huidige levenspatroon.

Enige waar ik dan dus mee varieer qua kcals berekening is mijn lunch iedere dag.
Kleine moeite dus om even een lunch keer te berekenen mocht ik afwijken van een standaard meal.
Daarnaast kan ik nu vaak kcals/macro's al schatten op het oog wat narekenen vaak overbodig maakt.
Je moet vooral eerlijk zijn naar jezelf toe dat is gewoon het aller belangrijkste.
Zou het niet adviseren aan iemand die nog nooit kcals heeft geteld etc..

Doordat ik nu zo leef heb ik bijvoorbeeld nooit last van het laatste wat je aangeeft ;)

En dan nu mijn training van vandaag :D

High bar squat DM, BO x2
5 x 60
4 x 80
3 x 100
2 x 120
1 x 140
1 x 150
1 x 160
1 x 165
EMOM: 2 x 140 (5 sets)

Strict press DM, BO x2
5 x 30
3 x 40
2 x 50
1 x 57.5
1 x 62.5
1 x 65
EMOM: 2 x 55 (5 sets)

Pendlay row DM, BO x2
5 x 70
3 x 80
2 x 90
1 x 100
1 x 105
1 x 110
1 x 115
1 x 120
EMOM: 2 x 102.5 (5 sets)

Assistance
DB chest flyes, 3 sets
DB bicep curls, 3 sets
DB tricep extensions, 3 sets

Feedback
Squat was weer even wennen aan de high bar positie.
Merkte dat bij 165 snelheid terugliep dus daar dan ook gestopt.
Strict press ging ook wat moeizamer vandaag, maar wel optimale eruit gehaald.
Toen Pendlay row er achteraan, omdat ik dacht dat ik geen chin-ups kon doen bij Jorick.
Uiteindelijk achtergekomen dat dit wel kan aan de deurpost, dus dat voortaan eens proberen.
Morgen lekker een rustdagje en dan woensdag weer volle bak er tegenaan.
Met nieuwe schoolrooster wordt het standaard weer ma-wo-vr trainen!

Wat tim zegt , heb zooon 1600 kcals voor ontbijt/avond/laaste meal die standaard het zelfde zijn, avond gwn met de pot mee en ochtend en avond bakje kwark met havermout wat ook prima vult. Rest varieer ik en kan ik vaak op blote oog schatten wat macros zijn, als ik weet dat ik ergens veel eet laat ik gwn kcals open staan ;) Eiwit is die eerste meals al bijna gehaald dus over de rest hoef ik me niet zoveel zorgen te maken. Behoefte aan cheaten heb ik dan ook niet , en heb nog nooit echt gecheat eigenlijk ... :o

Wat tim zegt , heb zooon 1600 kcals voor ontbijt/avond/laaste meal die standaard het zelfde zijn, avond gwn met de pot mee en ochtend en avond bakje kwark met havermout wat ook prima vult. Rest varieer ik en kan ik vaak op blote oog schatten wat macros zijn, als ik weet dat ik ergens veel eet laat ik gwn kcals open staan ;) Eiwit is die eerste meals al bijna gehaald dus over de rest hoef ik me niet zoveel zorgen te maken. Behoefte aan cheaten heb ik dan ook niet , en heb nog nooit echt gecheat eigenlijk ... :o

:thumbs:

Hier nog een selfquote met mijn huidige shape voor de genteresseerde

91.7kg, vet geen flauw idee...

Nog goede 3-4 weken cutten om eens onder die 90 te komen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dan dieet ik toch ook al best flexibel. Mijn meals overdag zijn redelijk fixed en voor avondeten hou ik dan op trainingsdagen circa 750-850kcals over en op rustdagen afhankelijk van of ik wel of geen noten eet hou ik dan 900-1100kcals over.

1250 zoals Tim aangeeft, geeft overigens wel veel 'vrijheid' betreft voedselkeuzes..:D

Beide bedankt voor de uitgebreide reply's!:thumbs:

Gisteren toch goede ~3500 kcals naar binnengewerkt...
Maar vanmorgen was ik gewoon 90.2kg op de weegschaal!
Snap soms echt geen hol meer van mijn gewichtsverloop :o
Ging van 91.3 naar 92.4 naar 91.7 naar 90.2 de afgelopen 4 dagen.
Zullen zien waar ik straks dan over 3-4 weken ga staan! :D

Dan dieet ik toch ook al best flexibel. Mijn meals overdag zijn redelijk fixed en voor avondeten hou ik dan op trainingsdagen circa 750-850kcals over en op rustdagen afhankelijk van of ik wel of geen noten eet hou ik dan 900-1100kcals over.

1250 zoals Tim aangeeft, geeft overigens wel veel 'vrijheid' betreft voedselkeuzes..:D

Beide bedankt voor de uitgebreide reply's!:thumbs:

Ahw kijk, verschillen we toch niet zoveel qua aanpak ;)
Maar geen dank! Leg graag het een en ander uit omtrent mijn dieet aanpak!

Dan dieet ik toch ook al best flexibel. Mijn meals overdag zijn redelijk fixed en voor avondeten hou ik dan op trainingsdagen circa 750-850kcals over en op rustdagen afhankelijk van of ik wel of geen noten eet hou ik dan 900-1100kcals over. 1250 zoals Tim aangeeft, geeft overigens wel veel 'vrijheid' betreft voedselkeuzes..:D Beide bedankt voor de uitgebreide reply's!:thumbs:

mijn dagen bestaan wel uit of 3100 of 3600 kcals heb ook nog aardig wat kcals over voor lunch :D Graag gedaan leren we weer wat van elkaar ;)

Die dagelijkse schommelingen blijf je toch houden door vochtverlies/darminhoud etc. Eigenlijk moet je het voortschrijdend gemiddelde van 5-10 dagen berekenen als je je dagelijks weegt, dan filter je die schommelingen eruit :)

Die dagelijkse schommelingen blijf je toch houden door vochtverlies/darminhoud etc. Eigenlijk moet je het voortschrijdend gemiddelde van 5-10 dagen berekenen als je je dagelijks weegt, dan filter je die schommelingen eruit :)

Precies wat ik een aantal weken terug zei ;)

Precies wat ik een aantal weken terug zei ;)
Maar dan wordt het wegen en meten ook zo iets obsessiefs..? Kun je niet beter naar de trend kijken over langere tijd?

Hoor wie het zegt..:o

Dedication, is what lazy people call obsessive..

:o

:o

:o :o :o

even aannemend dat je wegingen een normale verdeling volgen

de standaardafwijking van een steekproefgemiddelde (standaardfout heet dat) wordt kleiner dan de standaardafwijking van een enkele meting met een factor wortel(n) waarin n de steekproefgrootte is

elke dag wegen en dan wekelijkse gemiddelden bijhouden betekent dus een wortel(7)=2.65 keer kleinere onnauwkeurigheid dan 1x per week wegen

---------- Toegevoegd om 14:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:04 ----------

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Je moet geen wekelijks gemiddelde nemen, maar een voortschrijdend gemiddelde (moving average)

Terug
Naar boven