MuscleMeat

Its big, hairy and probably smells II - Philosophers Log

• Topic Starter Topic Starter
Net even gekeken wat snatch was, lijkt me inderdaad een oefening die je niet 1,2,3 onder de knie hebt!

Goed om te lezen dat je knie aan de helende hand is, al blijft het natuurlijk a pain in the ass om je in te moeten houden.

Keep it up!

Het vreemde is dat het knakken nog flink aanwezig is maar dat de pijn langzaam minder word zowel tijdens als na de oefeningen. We zullen zien. Ga het in ieder geval langzaam opbouwen.

Btw weight training gaat er ongeveer als volgt uitzien.

Week A:

Day 1
  • Snatches on the minute, 8-12 singles opbouwend van 65-85%
  • Front Squats, 3x5
Day 2
  • C&J opwerken tot een single
  • Clean pulls, 3x3, met +0 / +5kg / +10kg over de laatste set C&J
  • Back Squats, 3x5
Day 3
  • Bench/plyo, 3-5x1-5 gevolgd door 5 clapping push-ups
  • DL/plyo, 3-5x1-5reps DL Door 5 box jumps
  • Triceps, 2x8 reps
  • Hyperextensions, 2x8 reps
Week B:

Day 1
  • Snatches opwerken tot een single
  • Snatch pulls, 3x5, at +0 / +5kg / +10kg Over het laatste snatch gewicht
  • Front Squats, 3x5
Day 2
  • C&J on the minute, 8-12 singles opbouwend van 65-85%
  • Back Squats, 3x5
Day 3
  • Bench/plyo, 3-5x1-5 gevolgd door 5 clapping push-ups
  • DL/plyo, 3-5x1-5reps DL Door 5 box jumps
  • Triceps, 2x8 reps
  • Hyperextensions, 2x8 reps

Nieuwe oefeningen zijn altijd even k*t in het begin maar je zal er lekker mee vooruit gaan naarmate je sterker en je techniek steeds beter word.

Schema ziet er wel netjes uit, alleen bij A dag 2 die clean and jerk, en bij B dag 1 die snatch, zijn die singles waar je naar toe werkt all-out? Als dat zo is zou ik daar nog even mee wachten tot je de techniek goed onder de knie hebt voordat je jezelf gaat forceren.

Nieuwe oefeningen zijn altijd even k*t in het begin maar je zal er lekker mee vooruit gaan naarmate je sterker en je techniek steeds beter word.

Schema ziet er wel netjes uit, alleen bij A dag 2 die clean and jerk, en bij B dag 1 die snatch, zijn die singles waar je naar toe werkt all-out? Als dat zo is zou ik daar nog even mee wachten tot je de techniek goed onder de knie hebt voordat je jezelf gaat forceren.

Het zouden all out singles moeten worden inderdaad maar daar zie ik vanaf. Eerst maar eens de techniek onder controle krijgen. Daarna kijk ik verder!

Vet schema man, ben benieuwd..

Woensdag 6/4/10: Gymnastics

De eerste echt zware gymnastics training. Ben even met de neus op de feiten gedrukt. Er staat nog veel werk te doen om tot een redelijk niveau te komen. Deze extra gymnastics dagen gaan mij daar hopelijk flink bij helpen.

Warming-Up: 5 min Crosstraining

Warm-up, alternaternerde sets push/pull:
  • Horizontaal push, verticaal pull
    • Ultra wide push ups, 5 reps
    • Rings, sup.-to-pron. pull-ups, 5reps
    • Pseudo-planche push-ups, 5reps
    • Rings, L-sit pull-ups (knieen opgetrokken), 5 reps
    • Parallettes tuck planche push-ups (begon onder en duw mezelf omhoog), 5 reps
    • Rings, Bulgarian pull-ups, 5 reps

• Verticaal push, horizontaal pull
    • Dips, 5 reps
    • Rings, tuck front lever pull-ups, 5reps
    • Parallel bars, L-sit dips, 5reps
    • Rings, ice cream makers, 5reps

Pff was redelijk opgewarmd. Heb alle sets met zo min mogelijk rust gedaan

Workout:
  • Handstand Training. tot ik tevreden of gefrustreerd werd. in dit geval tevreden deze keer.
  • Face-to-wall handstand, 20 sec
  • Rings, Aangepaste Basic Ring strength 1, 3 sets (onderaan een Youtube video gepost met de gehele basic ring strength cycle).
  • Parallette tuck planche tot shoulder stand en terug naar tuck planche 3sets x 1 rep

Prehab:
  • Wall Extensions, 10reps

http://www.youtube.com/watch?v=1EKWhquE_uQ

Heb de FL en BL Tucked gedaan en de muscle ups als negatives

Laatst bewerkt:
Uw trainingsschema is turks voor mij :P

Is je doel hierbij ook groeien of wil je puur functioneel kracht ontwikkelen hierop?

Hey man, coole log!

Kun je ook al saltos en shit? Ga zelf zeer binnenkort met tricking beginnen, enige tips?

Uw trainingsschema is turks voor mij :P

Is je doel hierbij ook groeien of wil je puur functioneel kracht ontwikkelen hierop?

Voor nu functionele kracht maar hoop stiekem natuurlijk ook op wat massa :D

---------- Toegevoegd om 22:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:51 ----------

Is er iemand die je oly techniek kan bijbrengen? Ik doe het zelf ook op eigen houtje maar das nog best lastig..

Jep! Nu gaat de Clean best lekker alleen doe ik die ook wel wat langer maar de snatch is toch redelijk lastig. Waarschijnlijk als iemand zou kijken met verstand zou hij zijn ogen sluiten en weglopen haha. Maar goed oefening baard kunst toch.

---------- Toegevoegd om 22:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:55 ----------

Hey man, coole log!

Kun je ook al saltos en shit? Ga zelf zeer binnenkort met tricking beginnen, enige tips?

Thanks! Nee moet wel bekennen dat ik enige tijd een redelijke B-Boy was en enkele skills ben ik zeker nog niet verleerd.

Tip: Hard work pays off! Niet zomaar opgeven en blijven oefenen

Donderdag 7/4/10: C&J workout

Warming up: 5 minuten
Joint mobility

Barbell Complex: 3 sets met 20kg bar

• C&J work:
    5x20kg
    3x40kg
    1x60kg
    1x65kg
    1x65kg Rockets :D
  • Clean pulls:
    5x65kg
    5x70kg
    5x75kg
  • Back squats warm-up:
    10x3x20kg
  • Oly squat:
    5x40kg
    5x45kg
    5x50kg

Rustig aan gedaan op de SQ wilde mijn knie niet onnodig belasten want tot op heden gaat het prima. Verder lekkere sessie gehad. Cleans gingen prima alhoewel er nog genoeg te werken valt aan de techniek

Wat voor oefeningen heb je gedaan voor mobiliteit?

Hoe was je techniek bij clean and jerk?
Dat is cleanen,fsq+stoten toch? Vond je het zwaar?

Gaat lekker hier zeg! geniaal filmpje ook echt dat doe ik die kleine nooit na, hehe.
Vraagt een hoop flexibiliteit in je schouders zo te zien!
Keep it up!

Mooie trainingen man. Die combi van gymnastics met oly liftingis is zeker vet :thumbup: haha ik hoopte stiekem ook op wat massa maar dat gaat denk ik niet gebeuren man. Gymnastics is puur kracht. Heb zelf alle levers en planche dr uit gehaald. Dat botste een beetje met mn ijzertrainingen + slow progress had ik ook niet altijd geduld voor. Met het ijzer kan je gewoon chill microloaden. Daarnaast worden mn benen ook zwaarder wat het ook lastiger maakt. Vrijstaande handstand hou ik er altijd in want die MOET ik gewoon kunnen.
Hoe sta je nu met je vrijstaande handstand?
Ik lees nergens muscle ups, ga je die nog erin doen?

Wat voor oefeningen heb je gedaan voor mobiliteit?

Ongeveer hetzeflde als in dit filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=I6LqzFjDMRw

Met de auto naar de gym?:p

Goeie training, sterke cleans. lekker blijven knallen.

Haha! Thanks Max

Hoe was je techniek bij clean and jerk?
Dat is cleanen,fsq+stoten toch? Vond je het zwaar?

Jep! Techniek is met de Clean een stuk beter dan met de Snatch. De Jerk daar mag nog wel wat werk aan verricht worden. Moet vaak naduwen en de explosiviteit is ook niet om over naar huis te schrijven. Maar goed oefening baard kunst.

Gaat lekker hier zeg! geniaal filmpje ook echt dat doe ik die kleine nooit na, hehe.
Vraagt een hoop flexibiliteit in je schouders zo te zien!
Keep it up!

Jep en het vervelende is dat die bij mij de wensen over laat. De norm aan grades in alle richtingen van de schouder worden maar net en in sommige richtingen als Exo/endorotatie niet eens gehaald. Maar met wat extra stretching en deze workout moet het goed komen.

Mooie trainingen man. Die combi van gymnastics met oly liftingis is zeker vet :thumbup: haha ik hoopte stiekem ook op wat massa maar dat gaat denk ik niet gebeuren man. Gymnastics is puur kracht. Heb zelf alle levers en planche dr uit gehaald. Dat botste een beetje met mn ijzertrainingen + slow progress had ik ook niet altijd geduld voor. Met het ijzer kan je gewoon chill microloaden. Daarnaast worden mn benen ook zwaarder wat het ook lastiger maakt. Vrijstaande handstand hou ik er altijd in want die MOET ik gewoon kunnen.
Hoe sta je nu met je vrijstaande handstand?
Ik lees nergens muscle ups, ga je die nog erin doen?

Het is zeker niet optimaal voor het opbouwen van spiermassa maar goed moet zeggen dat het me heel goed bevalt deze trainingen en met een extra dosis kracht zou ik ook heel blij zijn. Ik durf zelfs voorzichtig te stellen dat gymnastics superieur is aan weight training voor upperbody lifts. Je lichaam in de ruimte, tegen weerstand in bewegen is something different.
Vrije handstand gaat langzaam vooruit. Heb nog wat moeite met het balans houden na het opgooien. Gaat vaak te hard of te zacht.
MU's zitten er wel in bij basic ring strength 1, maar eerlijkheid gebied te zeggen dat het me nog niet 1x gelukt is. Voor nu negatives only.

Ja of het superieur is aan gewichttraining durf ik nog niet te zeggen. Het heeft zn plus en min kanten. Het feit is wel dat bewegen in ruimte tegen de weerstand meer spiervezels activeert dan bij gewichtoefeningen. Aan de andere kant werk je bij gewichttraining altijd met externe load, waardoor je erector spinae veel sterker wordt, iets wat met bodyweight (interne load) minder gebeurt. Maar dat laatste zijn allemaal hypotheses van mij dus miss is het allemaal bullshit:p

Lees anders eens deze post door. Hier staat meer info over de vergelijking tussen Bodyweight en gewichttraining (derde post)
http://gymnasticbodies.com/forum/viewtopic.php?f=18&t=3672#p26650

Ja of het superieur is aan gewichttraining durf ik nog niet te zeggen. Het heeft zn plus en min kanten. Het feit is wel dat bewegen in ruimte tegen de weerstand meer spiervezels activeert dan bij gewichtoefeningen. Aan de andere kant werk je bij gewichttraining altijd met externe load, waardoor je erector spinae veel sterker wordt, iets wat met bodyweight (interne load) minder gebeurt. Maar dat laatste zijn allemaal hypotheses van mij dus miss is het allemaal bullshit:p

Lees anders eens deze post door. Hier staat meer info over de vergelijking tussen Bodyweight en gewichttraining (derde post)
http://gymnasticbodies.com/forum/viewtopic.php?f=18&t=3672#p26650

True! Vandaar dat ik ook LB oefeningen doe en deadlifts. Ik ken het topic ben ook frequent te vinden op dat forum.

Terug
Naar boven