MuscleMeat

Its big, hairy and probably smells II - Philosophers Log

5x100 is niet zo verkeerd! Hoe voelde je knie? En denk je dat het lukt om zwaarder te gaan de komende weken?

• Topic Starter Topic Starter
5x100 is niet zo verkeerd! Hoe voelde je knie? En denk je dat het lukt om zwaarder te gaan de komende weken?

In deze sumo stand word hij wel wat meer geprovoceerd maar ik ga wel sumo blijven liften voorlopig. Ik ga op geleide van de pijn. Als ik morgen geen last/pijn heb dan is het volgende week weight up (kleine stapjes). Zo wil ik proberen langzame progressie te boeken en mijn belasting en belastbaarheid van mijn knie te vergroten zonder iets kapot te maken.

kijk dit zijn nou oef waar ik een beetje weet van heb
kijk regelmatig in je log , maar soms ikke nie begrijpe he
heel goed dat varieren in gripp - levert wat op
ben ik ook regelmatig mee bezig

In deze sumo stand word hij wel wat meer geprovoceerd maar ik ga wel sumo blijven liften voorlopig. Ik ga op geleide van de pijn. Als ik morgen geen last/pijn heb dan is het volgende week weight up (kleine stapjes). Zo wil ik proberen langzame progressie te boeken en mijn belasting en belastbaarheid van mijn knie te vergroten zonder iets kapot te maken.

Oke, ik hoop dat het goed blijft gaan. Wat is jou (oude) 1Rm op de deadlift?

kijk dit zijn nou oef waar ik een beetje weet van heb
kijk regelmatig in je log , maar soms ikke nie begrijpe he
heel goed dat varieren in gripp - levert wat op
ben ik ook regelmatig mee bezig

Haha. Ben benieuwd wat de sumo mij gaat opleveren.

Oke, ik hoop dat het goed blijft gaan. Wat is jou (oude) 1Rm op de deadlift?

Hoop het ook. Vandaag wel wat last van mijn knie zelfs wat meer dan met het squatten maar goed we zullen zien. 140kg is mijn oude 1 rm.

Zou je sumo aanraden om af en toe erin te gooien voor afwisseling?

Maandag 19/04/2010: BP

Joint mobility
Planche training op paralettes

• Squats 80%
    3x5x50kg
  • Bench Press
    5x50kg
    5x60kg
    5x65kg
    Rockets!
  • Pullups
    3x12xBW

----------------

Dinsdag 20/04/2010: DL

Joint mobility
FL - BL - FL - BL

• Clean Extensions
    8x80kg (80% van DL)
    8x90kg (90% van DL)
    8x100kg (100% van DL)
  • Bent over Row
    5x40kg
    5x50kg
    5x60kg
  • BB Tricep extensions
    12x20kg
    12x25kg
    12x30kg
  • Hyperextensions superset Farmer walks
    5 sets - 10 hypers, 50m farmers 40kg

---------- Toegevoegd om 22:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:42 ----------

Zou je sumo aanraden om af en toe erin te gooien voor afwisseling?

Of gewoon als main lift. Je moet er eerst uit zien te komen welke lift jou eht beste ligt. Ik ga zelf een tijdje expirimenteren met de sumo om te zien wat het me brengt. Op de vorige pagina heb ik er een mooi stukje over gepost. Als je daar jou gegegeven mee verwerkt kun je zien wat voor jou biomechanisch gezien het beste zou zijn. Daar kwam bij mij de sumo uit dus ben beniewd wat het gaat worden.

Nice benching.
Volgende week 70;)

Nice benching.
Volgende week 70;)

Consider it done. This is just warming up :D

Heb wat op techniek gelet deze keer maar valt nog vies tegen om die goed onder de knie te krijgen. Vind het moeilijk dan de SQ of DL moet ik eerlijk bekennen ???

Maandag 24/04/2010: DL

Joint mobility

• Power Cleans
    2x5x65kg
    1x1x70kg PR
    1x0x70kg Verloor grip waardoor de barbell viel
  • Sumo DL
    5x80kg
    5x90kg
    5x100kg
    Toch nog aan het zoeken met de stance. Te kort bij is een pijnlijke knie te ver en ik verlies kracht er tussen in lijkt dus een prima oplossing
  • Dips
    4x12xBW
  • Lateral Lunges
    3x6x20kg

Ben blij hoe het gaat zo. Knie doet niet overmatig zeer en het lijkt erop dat de sumo enigzins potentie heeft voor het verzetten van leuke gewichten mits ik de juiste stance kan vinden. Daarnaast is een BW Power clean ook wel iets waar ik tevreden mee ben

Nice cleans. Heb je niet een filmpje ofzo van je vorm?

Nette trainingen, gaat lekker zo te zien!

Maandag 27/04/2010: BP

Joint mobility
Planche training op paralettes

• Squats 80%
    3x5x50kg
  • Bench Press
    5x50kg
    5x60kg
    5x70kg +5
  • Pullups
    3x12xBW

----------------

Dinsdag 27/04/2010: DL

Joint mobility
FL - BL - FL - BL

• Clean Extensions
    8x90kg (90% van DL)
    8x100kg (100% van DL)
    8x110kg (110% van DL)
  • Bent over Row
    5x40kg
    5x50kg
    5x60kg
  • BB Tricep extensions
    12x20kg
    12x25kg
    12x30kg
  • Hyperextensions superset Farmer walks
    5 sets - 10 hypers, 50m farmers 40kg

Nice training, volgens mij weet je echt goed hoe je een trainingsprogramma in elkaar moet zetten. Die indruk heb ik in ieder geval wel. Hoe is het nu met je FL, BL en Planche?

Voor BL en FL zou ik ook eens negatives erin gooien. Dat kan wel eens veel verschil maken!

Nice training, volgens mij weet je echt goed hoe je een trainingsprogramma in elkaar moet zetten. Die indruk heb ik in ieder geval wel. Hoe is het nu met je FL, BL en Planche?

Voor BL en FL zou ik ook eens negatives erin gooien. Dat kan wel eens veel verschil maken!

Bedankt! Doe altijd wel mijn best om er iets moois van te maken in ieder geval.

BL en FL gaan lekker. Planche blijft lastig. Krijg het maar niet voor elkaar om een tucked planche neer te zetten. Lijkt wel of ik de kracht er nog niet voor heb. Maar goed oefening baard kunst en moet zeggen dat ik er ook niet echt al mijn effort in gooi op dit moment.

Hoppa 70! Nice

Bedankt! Doe altijd wel mijn best om er iets moois van te maken in ieder geval.

BL en FL gaan lekker. Planche blijft lastig. Krijg het maar niet voor elkaar om een tucked planche neer te zetten. Lijkt wel of ik de kracht er nog niet voor heb. Maar goed oefening baard kunst en moet zeggen dat ik er ook niet echt al mijn effort in gooi op dit moment.

aha, Ik kan alleen zeggen dat je er goed op moet letten dat je je ellebogen 'locked' houd.

aha, Ik kan alleen zeggen dat je er goed op moet letten dat je je ellebogen 'locked' houd.

Inderdaad daar heb ik ook wel wat moeite mee moet ik bekennen zeker op de grond. Op paralettes is het redelijk te doen. Ik mis wat pols flexibility om mijn handen voorwaarts (vingers naar voren wijzend) te houden. Achterwaarts gaat prima alleen dan is het balans proberen te houden dubbel zo moeilijk.

Inderdaad daar heb ik ook wel wat moeite mee moet ik bekennen zeker op de grond. Op paralettes is het redelijk te doen. Ik mis wat pols flexibility om mijn handen voorwaarts (vingers naar voren wijzend) te houden. Achterwaarts gaat prima alleen dan is het balans proberen te houden dubbel zo moeilijk.

Gewoon dit ff van te voren doen. Ook aan te raden bij handstand. Balansproblemen heb ik met planche nooit moeite mee gehad dus dat herken ik niet.
http://www.youtube.com/watch?v=gvV004iEM9Y

Terug
Naar boven