Frenzy1
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 722
- Lengte
- 1m68
- Massa
- 74kg
- Vetpercentage
- 13%
Ik vind PPL veel leuker. Een paar andere oefeningen erbij motiveren weer extra. Die calf raises en neck curl 3x pw voor 10 weken raakte ik wel op uitgekeken.Hoe ervaar je de afwisseling zo, wel goed zo te lezen? Denk er zelf ook over om langzaam maar zeker naar een ander schema te gaan, zodat ik wat meer volume kan pakken. Met bepaalde oefeningen zit ik wel tegen mijn max langzaam maar zeker, of moet ik bepaalde oefeningen achterwege gaan laten vanwege blessure en dan blijft er niet veel meer van Stronglifts over haha.
Stronglifts had zeker wel zijn functie, maar ben nu toe aan een groter volume en ook andere oefeningen. Vooral de rug en schouder wil ik meer aandacht geven. Daarnaast voel ik met andere chest oefeningen de chest veel beter dan met de bench. In dit nieuwe schema ga ik benchen en dumbbell chest press afwisselen. Stronglifts heeft me wel geïnspireerd om meer te focussen op de barbell oefeningen, die blijven er dan ook in. Ook het vele squatten bij stronglifts vind ik zeer leuk.
Voor mij de conclusie; veel oefeningen zijn bijzaak als je gewoon 'grof' (natty
) massa wilt winnen. Ik start met heavy compounds en kan altijd nog een curl hier en daar toevoegen. Eigenlijk moet ik met weighted pull ups zo fatigued zijn dat lat pull downs nog amper mogelijk zijn. Het slaat nergens op om tig rug oefeningen te doen, gewoon 1 voor de wijdte en 1 voor de dikte. Dan nog wat voor de fun en dan is het mooi geweest. Ik zie zoveel mensen allerlei leg oefeningen doen, maar squat en deadliften slaan ze over.

. Is een van mn favo oefeningen! Trage reps met focus op quads.
en er blijft wat meer energie over voor de andere oefeningen.
. Alles in mijn rug zit vast. Dus ik ga nu extra oefeningen toevoegen en hopelijk heeft dat effect.
. Ik zou het wel willen!!