Fitness Seller

Jan's log

Bezoekers in dit topic

Ik had mezelf voorgenomen om dat te leren. 1 is er gelukt (en daarna nog in balans blijven) maar na 1 wordt het balans gedeelte erg moeilijk. Rest is prima te doen imo
netjes hoor! Ja ik denk dat het al veel gaat helpen als ik eerst OHP met mn eigen gewicht kan :rolleyes:. 2 zomers geleden heb ik ook een tijd geoefend op de handstand, ik werd er wel beter in maar kan het dus nog steeds niet :p. Die maat van mij deed vroeger turnen en doet judo en werkt in de bouw. Hij is beresterk en heeft dus nog wat behendigheid. Is echt cool man. Wilden we eens human flag proberen, het lukt hem gewoon bij de 1e poging. Maar goed hij doet dus ook 15 handstand push ups alsof het niks is.
 
ha thnx man! De OHP wordt een verdubbeling van wat ik nu doe. Maar ik heb Stijneke gespiekt en hopelijk kan ik de stijgende lijn doortrekken naar de 80.

Sowieso leuk om te zien wat jij en Stijneke doen, we liggen met veel lifts vlakbij elkaar. Motiveert mij extra!
+1, de juiste personen om te volgen
 
netjes hoor! Ja ik denk dat het al veel gaat helpen als ik eerst OHP met mn eigen gewicht kan :rolleyes:. 2 zomers geleden heb ik ook een tijd geoefend op de handstand, ik werd er wel beter in maar kan het dus nog steeds niet :p. Die maat van mij deed vroeger turnen en doet judo en werkt in de bouw. Hij is beresterk en heeft dus nog wat behendigheid. Is echt cool man. Wilden we eens human flag proberen, het lukt hem gewoon bij de 1e poging. Maar goed hij doet dus ook 15 handstand push ups alsof het niks is.
Ik kan je wel als tip geven om het bijvoorbeeld eerst tegen de muur te doen.
Dus handstand tegen de muur en dan de push ups proberen.
Dan kun je daarna proberen je van de muur af te drukken en zelf zo lang mogelijk proberen te laten staan 😉
Ik kan mn eigen lichaamsgewicht zo ver ik weet niet OHP'en, maar het zal zeker helpen!
Denk dat dat met kracht wel goed komt bij jou, het is alleen even je balans vinden (en hoe je je benen precies het beste in de lucht kunt zetten)
Ik heb veel behendigheid opgedaan door turnen
(als kind) en vechtsport dus dat is zeker wel een voordeel 😁
 
Ik kan je wel als tip geven om het bijvoorbeeld eerst tegen de muur te doen.
Dus handstand tegen de muur en dan de push ups proberen.
Dan kun je daarna proberen je van de muur af te drukken en zelf zo lang mogelijk proberen te laten staan 😉
Ik kan mn eigen lichaamsgewicht zo ver ik weet niet OHP'en, maar het zal zeker helpen!
Denk dat dat met kracht wel goed komt bij jou, het is alleen even je balans vinden (en hoe je je benen precies het beste in de lucht kunt zetten)
Ik heb veel behendigheid opgedaan door turnen
(als kind) en vechtsport dus dat is zeker wel een voordeel 😁
ah cool dat jij ook turnde, ja thnx, ik probeerde dat ook wel op die manier. Maar inmiddels zijn we 10 kg verder en het is er niet makkelijker op geworden :p. Maar mn ambities liggen momenteel vooral op massa en flinke progressie boeken op de compounds. En dan kijk ik wel weer :-). Wat minder stram zijn zie ik trouwens ook wel zitten, mijn stretch protocol van ~30 min per dag is niet genoeg, heel mn ruggegraat en alles zit muurvast.

Welke vechtsporten heb jij gedaan? Ik lange tijd judo en nog een paar jaar jiu-jitsu. Wilde altijd op boksen maar dat mocht niet van mn ouders XD.
 
ah cool dat jij ook turnde, ja thnx, ik probeerde dat ook wel op die manier. Maar inmiddels zijn we 10 kg verder en het is er niet makkelijker op geworden :p. Maar mn ambities liggen momenteel vooral op massa en flinke progressie boeken op de compounds. En dan kijk ik wel weer :-). Wat minder stram zijn zie ik trouwens ook wel zitten, mijn stretch protocol van ~30 min per dag is niet genoeg, heel mn ruggegraat en alles zit muurvast.

Welke vechtsporten heb jij gedaan? Ik lange tijd judo en nog een paar jaar jiu-jitsu. Wilde altijd op boksen maar dat mocht niet van mn ouders XD.
Ik heb zelf eerst kickbox gedaan (leukste vechtsport imo), hierna een mix van karate, judo, jiu jitsu en muay thai. Was een bepaalde karate stijl die maar op 2 plekken in Nederland nog werd beoefend. Maar vond ik toch echt een stuk minder leuk. Zou echt dood graag weer op kickbox willen (rico verhoeven zijn kickboxgym is in de buurt). Maarja na een goede sparsessie gaat gymmen niet heel lekker lijkt mij. En gym is wel prio 1 voor mij 😄
 
Za 5-12

Warming up: stairmaster
Training: Shoulders + traps + triceps

Dumbbell OHP, cable side raise, face pull, barbell front shrug, machine OHP, cable push down (2H)

Dumbbell OHP
22 x 8, 8
22 x (6 + poging)
22 x 6, 5

Cable side raise supersetted met face pull
Cable side raise
4,5 x 10
4,5 x 12 x 4

Face pull
18 x 10
23 x 10
27 x 10 x 3

Barbell front shrug
80 x 8
100 x8
120 x 6
120 x (5+1) 80% ROM
120 x 5
100 x 10, 8

Converging push press
(machine OHP)
27 x 8
32 x 8 x 2

dropset
32 x 6
18 x 6 pause 5

Cable push down
36 x 8
45 x 8
50 x 8
54 x 11
59 x 9, 8 PR
54 x 10

Opmerkingen:
* Had verkeerd in mn schriftje gelezen en dus OHP begonnen met 22 kg. Teringzwaar. Nou, toen dacht ik die 26 kg ga ik nooit meer halen wat ik wil. Toen dus een paar setjes 22 gedaan, dan maar zoveel mogelijk reps eruit persen. Was echt een faal oefening.
** Cable push down ging lekker, wil nu naar de 80 kg toewerken omdat dit zal helpen met muscle ups.
 
Zo 5-12

Warming up: fietsen naar de gym
Training: Calves + biceps (rust dag)

Standing calf raise (Smith machine), dumbbell curl, EZ - curl (W)

Standing calf raise supersetted met dumbbell curl en EZ-curl
Standing calf raise
70 x 12
90 x 10 x 2
90 x (6+3) (95% ROM) PR
70 x 9, 8, 9, 8
60 x 10

Dumbbell curl
12 x 10
16 x 6
18 x 7, 7, 5 PR

EZ- curl (W)

27,5 x 12, 8
22,5 x 10

Opmerkingen:
* Ik voel toch een betere burn met lichtere gewichten standing calf raise, krijg m nu op een bepaald moment niet meer helemaal aangespannen. Volgende keer met lichtere gewichten en meer reps, kijken hoe het dan gaat
** Echt lekker om een keer biceps te pakken, gaf veel voldoening.
 
Ma 7-12

Warming up: crosstrainer
Training: Legs

Squat, deadlift, leg extension, adduction, rotator cuff

Squat
60 x 12
82,5 x 10 x 3

Deadlift
80 x 8
100 x 8
120 x 12
140 x 8
120 x 10 x 3

supersetted met rotator cuff rubber band

Leg extension supersetted met adduction
Leg extension
66 x 10
75,3 x 10
86 x 8
93 x 10 PR
93 x (8+1) (70% ROM)
93 x (8+1) (90% ROM)
93 x 8

Adduction
18 x 12
25 x 12
32 x 10, 8
27,3 x 10 x 2

Opmerkingen:
* Wilde de 147,5 deadliften, 8 x 2. Maar 140 was gewoon te zwaar. Hele slechte houding. Heb wel de set afgemaakt, maar daarna dus 3 sets van 120 gedaan om toch wat volume te pakken. Onlangs dus 2 trainingen ~30 reps 140 kg gepakt, dat zat er nu niet in. Komt wel weer.
** Overigens vandaag geen last van de onderrug :D yeah!!
*** Adduction weer iets verhoogd. Kijken wat voor effect dit heeft op mijn blessure. T gaat opzich allemaal steeds wat beter.
 
Schiet eens op met die bicep curl :p
 
Toch allemaal weer PR s! Geniet ervan
 
Di 8-12

Warming up: crosstrainer
Training: Chest techniek aanpassen, tricep

Dumbbell chest press (verbeteren techniek), fly, supine press, cable push down (2H), face pull

Na het zien van een video in Stijneke's log zag ik dat mijn bench press de verkeerde techniek heeft. Ik flare veel te veel de ellebogen. Toen eens op zoek wat dit betekent voor mijn meest favo oefening, de dumbbell chest press. Wat kom je toch veel slecht advies tegen op youtube! En toen kwam ik onderstaande video tegen en ik ben gelijk fan van deze gozer!


Dus vroeg ik mezelf af, ga ik vanmorgen weer de 40 kg's pakken en mn schouders verder naar de jank helpen of ben ik ff verstandig en pas ik mn techniek aan, en ga dan weer bouwen. :eyes:. Ik zit zo dicht bij mn goal voor eind dec, 40 x 8 x 3. (Nu 40 x 7, 5, 4). Maar na het zien van deze video besloten een stap terug te doen en eerst te focussen op de techniek.

Dumbbell chest press (flat)
18 x 10
24 x 8
28 x 8, 6
24 x 8, 6
20 x 8 x 3
18 x 8

Fly
14 x 8
18 x 8
20 x 8
18 x 8
16 x 8

Supine press
40 x 10
60 x 8 x 3

Cable push down (2H) supersetted met face pull
Cable push down
45 x 10
54 x 10 x 3

Face pull
18 x 8
23 x 10 x 2

Opmerkingen:
* Voelde vreemd om met een andere hoek te pressen. Voelde het toch ook wel bij de front shoulder een beetje trekken, misschien had ik een te scherpe hoek? Eind vh jaar ga ik chest trainen met een maatje van me, dan kan ik dat allemaal eens checken.
** Probeerde ook incline, maar voelde weer mn schouder, dus oef geskipt
*** Fly voelde heel lekker.
**** Supine press nog nooit gedaan, maar zeker nu nice, want hierbij tuck je ook je ellebogen. Alleen was het zoeken naar de beste positie op het bankje.


Mega gemotiveerd!
Was elke dag de cardio iets aan het opvoeren maar dat is nu ook klaar. De ochtend staat volledig in het teken van bodybuilding. Als ik zo graag cardio wil doen, kan dat later op de dag. Het slaat nergens op om kapot zwetend te starten met je lifts. Cardio = voor opwarmen.

Mijn nieuwe routine wordt:
* 5 min cardio
* foam rolling
* trainen
* stretchen
 
Heb de video niet gezien, maar ik bench met dumbells in dezelfde hoek als de bovenarm. Zoals je ziet in het beginscherm van de vid. Dit doe ik nu al een paar jaar en dit voelt super.
 
Heb de video niet gezien, maar ik bench met dumbells in dezelfde hoek als de bovenarm. Zoals je ziet in het beginscherm van de vid. Dit doe ik nu al een paar jaar en dit voelt super.
nou ik doe het dus hartstikke verkeerd XD. 90 graden ellebogen met dumbbells. Dus daar ga ik aan werken!
 
nou ik doe het dus hartstikke verkeerd XD. 90 graden ellebogen met dumbbells. Dus daar ga ik aan werken!
Ja de hoek van onderarm op bovenarm is wel 90 graden beneden. Maar de hoek tussen bovenarm en lichaam is eerder 45 graden ofzo en de dumbell zit dan evenwijdig op die bovenarm. Misschien dat je het zo bedoeld, maar liever even duidelijkheid dan dat je verkeerd zou liften op basis van mijn info :p
 
Ja de hoek van onderarm op bovenarm is wel 90 graden beneden. Maar de hoek tussen bovenarm en lichaam is eerder 45 graden ofzo en de dumbell zit dan evenwijdig op die bovenarm. Misschien dat je het zo bedoeld, maar liever even duidelijkheid dan dat je verkeerd zou liften op basis van mijn info :p
ja precies! Ik had een hoek van 90 graden tov mijn lichaam. (flared elbows). Vandaag dus tot 28 kg gegaan, scheelt wel gelijk 12 kg. Hoop dat ik snel weer op de 40 zit maar dan met de goede techniek :)
 
ja precies! Ik had een hoek van 90 graden tov mijn lichaam. (flared elbows). Vandaag dus tot 28 kg gegaan, scheelt wel gelijk 12 kg. Hoop dat ik snel weer op de 40 zit maar dan met de goede techniek :)
Ja moet wel goedkomen. Gaat je schouders zekers t'en goede komen. Goed ook van je rotator cuff oefeningen
 
Hmmm ik "flare" ook en druk 8x40 incline met dumbells. Ik ga ook eens kijken of dat anders kan.
 
Di 8-12

Warming up: crosstrainer
Training: Chest techniek aanpassen, tricep

Dumbbell chest press (verbeteren techniek), fly, supine press, cable push down (2H), face pull

Na het zien van een video in Stijneke's log zag ik dat mijn bench press de verkeerde techniek heeft. Ik flare veel te veel de ellebogen. Toen eens op zoek wat dit betekent voor mijn meest favo oefening, de dumbbell chest press. Wat kom je toch veel slecht advies tegen op youtube! En toen kwam ik onderstaande video tegen en ik ben gelijk fan van deze gozer!


Dus vroeg ik mezelf af, ga ik vanmorgen weer de 40 kg's pakken en mn schouders verder naar de jank helpen of ben ik ff verstandig en pas ik mn techniek aan, en ga dan weer bouwen. :eyes:. Ik zit zo dicht bij mn goal voor eind dec, 40 x 8 x 3. (Nu 40 x 7, 5, 4). Maar na het zien van deze video besloten een stap terug te doen en eerst te focussen op de techniek.

Dumbbell chest press (flat)
18 x 10
24 x 8
28 x 8, 6
24 x 8, 6
20 x 8 x 3
18 x 8

Fly
14 x 8
18 x 8
20 x 8
18 x 8
16 x 8

Supine press
40 x 10
60 x 8 x 3

Cable push down (2H) supersetted met face pull
Cable push down
45 x 10
54 x 10 x 3

Face pull
18 x 8
23 x 10 x 2

Opmerkingen:
* Voelde vreemd om met een andere hoek te pressen. Voelde het toch ook wel bij de front shoulder een beetje trekken, misschien had ik een te scherpe hoek? Eind vh jaar ga ik chest trainen met een maatje van me, dan kan ik dat allemaal eens checken.
** Probeerde ook incline, maar voelde weer mn schouder, dus oef geskipt
*** Fly voelde heel lekker.
**** Supine press nog nooit gedaan, maar zeker nu nice, want hierbij tuck je ook je ellebogen. Alleen was het zoeken naar de beste positie op het bankje.


Mega gemotiveerd!
Was elke dag de cardio iets aan het opvoeren maar dat is nu ook klaar. De ochtend staat volledig in het teken van bodybuilding. Als ik zo graag cardio wil doen, kan dat later op de dag. Het slaat nergens op om kapot zwetend te starten met je lifts. Cardio = voor opwarmen.

Mijn nieuwe routine wordt:
* 5 min cardio
* foam rolling
* trainen
* stretchen
Ik weet niet hoe reliable desbetreffende persoon is maar ik heb in mijn schema ook zo'n soort dumbell press moeten doen (dus niet met geflarede ellebogen) en ik vond het eigenlijk beter dan de "normale" :)
 
Ik weet niet hoe reliable desbetreffende persoon is maar ik heb in mijn schema ook zo'n soort dumbell press moeten doen (dus niet met geflarede ellebogen) en ik vond het eigenlijk beter dan de "normale" :)
it makes sense wat die gast zegt. En inderdaad heb ik ook schouderklachten (nu mild vanwege external rotator excercises, maar nog steeds knakken enz).

Heb nu ineens een extra drive gevonden, ga nu elke spiergroep bekijken welke oefeningen optimaal zijn, en dan ook mijn uitvoering checken. En wil dus vanaf morgen beginnen met wat foamrolling. Dus dat komt nu bij de rest vd routine in de ochtend. Het gaat hierbij niet om de hoeveelheid ('reps') of tijdsduur, ik wil eerst focussen op de continuïteit. (dat ik het dus überhaupt ga doen) en als het in het ritme is ingesleten kan ik altijd nog gaan fine tunen.
Ga vanaf morgen ook weer exact bijhouden hoeveel ik eet (zat nu toch boven onderhoud en koos meestal wel de juiste dingen, maar nu extra inspired om het bij te houden en ook weer 100% clean te eten)

Alles voor 2021 vol GAINS :flex:
 
Back
Naar boven