AndroidHealthClinic

Jan's log

• Topic Starter Topic Starter
Ma 14-12

Crosstrainer, foam rolling, training, stretching

Legs

Squat, deadlift, leg extension, adduction, rotator cuff

Squat ss met rotator cuff rubber band
65 x 12 (toes pointed outwards)
85 x 10 x 2
85 x (5+5) (kreeg last, voetpositie aangepast)
85 x 10 x 2 (toes pointed forward)

Deadlift ss met rotator cuff rubber band
80 x 8
100 x 8
120 x 8
140 x 8 x 3

Solid sets. Voelt goed. Geconcentreerd op het opbouwen vd spanning bij de lift. 3e set 140 kg trek ik de 1e rep moeiteloos vd grond. Nog nooit zo ervaren, was vet!
Vandaag wederom geen last van onderrug! :)

Leg extension ss met adduction
Leg extension
66 x 8
75,3 x 8
86 x 8
95,3 x 10, 9, 8 PR

Adduction

25 x 2 (gelijk pijn)
18 x 12
25 x 12
27,3 x 12, 10
25 x 12 x 2

Opmerkingen:
* Wil bij oefeningen waar ik zwak op ben, het volume vergroten om er meer uit te halen. Vandaag dus extra sets op de squat. Ook al is het gewicht licht, ik train 2x pw benen en mn benen groeien wel :-)

Wel een lekker volume op die deadlift! lift jij nu touch n go of elke rep dood van de grond?

Ja echte killers dan! :p Nu naar mijn gevoel geven die deads een mooie indicatie wat voor squats mogelijk is, hopelijk betert alles nog met ik geloof? je lies..

Ik doe nu pas een week of 3 een normale deadlift, echt super oefening. Eerder lange tijd Romanian deadlift en stiff legged deadlift gedaan. Voel het nu veel beter bij de hamstrings maar het eerste gedeelte is ook een beetje een squat beweging, wat opzich wel gaat. Als het te zwaar is voel ik de blessure trekken in mijn onderbuik. Met de blessure gaat het al veel beter, ik doe dagelijks zo'n 30 min aan oefeningen en ben sinds vorige week begonnen met foam rolling. Al met al gaat het goed vooruit. Nu zal de fysio afspraak toch niet doorgaan door de aangekondigde lock down, maar ik blijf oefeningen doen. Ik wilde vooral ook advies over mijn squat, of ik dat kan blijven doen, of ik kan opbouwen, welke stance aan te nemen enz.
Nu dan maar braaf week na week setjes van 80-90 kg blijven squatten zodat ik in ieder geval wat conditie heb opgebouwd, en als de pijn/blessure afneemt ik rustig aan kan gaan opbouwen!! Zoveel zin in!

Nou, daar gaan we dan, ik probeer in mogelijkheden te denken en laat me dit keer niet gek maken door alles wat ik 'nu niet kan doen'. Vorige lockdown met goede moed begonnen met resistance bands, maar op dag drie met het trainen van de legs hier op afgeknapt. Was niet te doen. Met deze nieuwe lockdown wil ik voor mezelf mijn veerkracht tonen en er het maximale uit halen (fysiek en mentaal).

Hieronder mijn training, de letters staan voor de kleur resistance band. Het was even zoeken, maar ik had eigenlijk een zeer lekkere training!

Di 15-12

Touwtjespringen, resistance bands training

Chest, shoulder, triceps

Bands push up
Y x 20
(Y + G) x 16, 14

Normale hoogte bench variant
R x 16
B x 14, 12

Normale hoogte fly variant
R x 12 x 3

Normale hoogte valley press
R x 12 x 3

Low arm upward fly
R x 8, 8, 7

OHP
(G + B) x 16
(Y + G + B) x 11, 10

Side raise
Y te licht, werkte niet. Ook niet met meerdere lussen om de paal.
G net te zwaar
G x 5, 4, 4

1 arm push down
R x 16, 12, 8 Burnnnn

Ik ga dit weekend naar mn ouders en daar de garage leegtrekken (staat al mn home gym equipment). Neem alleen een bankje, squat rack en 160 kg aan schijven + barbell en dumbbells mee. En foam roller.
Morgen ga ik rug doen, ik ga dan naar een parkje en heb me voorgenomen om 100 pull ups te doen, of het nu regent of niet. Dan terug thuis met resistance bands low/seated row doen en nog wat bicep oefeningen.

Met een beetje geluk is het een relatief korte lockdown :)

Bij mij gaat dan ook alles achteruit: eten/drinken/gains.

ik ben maar een vreemd menneke wat dat betreft.

succes!

Toch meer dan materiaal genoeg als ik dat zo hoor. Top!

Met een beetje geluk is het een relatief korte lockdown :)
we gaan het zien. Ik ga elke dag de training ✅ en kijk het per week aan. Elke week getraind en gedaan wat mogelijk was is gewoon super. Duurt de periode langer, dan zien we dat tzt wel weer.
Bij mij gaat dan ook alles achteruit: eten/drinken/gains.

ik ben maar een vreemd menneke wat dat betreft.

succes!

maak er wat van hè! Meer tijd met je gezin rond de kerstdagen is ook fijn :-)

Toch meer dan materiaal genoeg als ik dat zo hoor. Top!
Ja zeker! Niks te klagen! En ik ga in de toekomst toch weer een home gym inrichten, al is het maar voor backup. Dit is mijn passie en ik wil niet afhankelijk zijn hierin.

Vanmorgen op tijd opgestaan, maar om 05.15 zat ik al achter de pc, loop tegen een deadline aan dus gaf dit ff prio. Daar wel tevreden mee, nuttige dag gehad.

Vanmorgen spierpijn in mn rear delts/rug. Denk door de OHP en side raises met de resistance band van gisteren. (wilde vandaag rug doen)

Vanmiddag naar de fysio geweest vanwege mn liesblessure, hij denkt dat het komt omdat mijn glute veel te sterk is. Dat trekt mijn postuur dan scheef. Had ik niet aan gedacht, maar inderdaad, ik heb al enkele weken uitstraling in mn linker glute na leg training. Ik dacht zelf dat het een combinatie was van veel zitten en deadliften. Maar anyway, ik moet met een harde bal aan de slag om dat helemaal 'kapot te masseren' en verder wel wat nuttige oefeningen gekregen voor mn lies. Hij dacht dat dit wel elke dag zou kunnen, tenzij ik er teveel last van heb. Momenteel voelt het alsof ik amper kan lopen, dus we kijken het ff aan. Squatten met verschillende voetposities vond hij een goed idee. En verder in de toekomst veel one leg varianten doen, lunges, split squats.. whatever.. dan kan ik 2x pw squatten en deadliften, mits ik ook dat soort oefeningen erbij doe.

OMG de sportscholen gaan (misschien) volgende week open!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sinds vorige week begonnen met Push - Pull - Leg. Echt geweldig om weer normaal te kunnen trainen.
Heb de afgelopen maanden wat geshred, van 83 naar 75 kg. Ben ook verhuisd en heb de afgelopen maanden wat geklust. Miste het trainen best wel. Gelukkig kunnen we eindelijk weer trainen. De wekker staat wel om 03.45 maar dat heb ik er voor over.

Nu weer tijd om te bulken. Ik ben wel teruggevallen met kracht maar goed dat was te verwachten. Vorige keer na 3 maanden rust zat ik binnen 1,5-2 maanden weer op mn oude niveau. Ik hoop dat ik nu na 5 maanden rust, binnen 3 maanden weer op het oude niveau zit.

Heb nu ook een elleboogblessure (eerst links, maar dat was verholpen na een paar keer fysio en nu rechts :mad:) Ook nog steeds die liesblessure, ik ben er helemaal klaar mee. Doe nu voor de training 5 min crosstrainer, dan foam rollen en uitgebreide warming up voor schouder, elleboog en pols (clubbell oefeningen maar dan met een dumbbell bij gebrek aan een clubbell). Dan training en na de training nog een uitgebreide stretch routine want alles zit vast. Ik merk nu al verbetering met mn elleboog dus dat houden we er in!

Iedereen weer veel succes en plezier met het trainen!

succes man! hopelijk de kwaaltjes snel van de baan ;)

hey man lang niet gezien hier :D goed dat je het weer oppakt! (Y)

vanmorgen Legs + traps.
Viel tegen, ook last van mn lies. Maar ook weinig energie deze ochtend. Sta nu al een paar dagen om 03,45 op om te trainen en was gewoon duf.
Maargoed, training 9 er alweer opzitten sinds opening, en stap voor stap weer naar mn oude niveau toewerken.

Thnx @Stijneke en @HardcoreMachine. :-) Glad to be back!

Ja zo vroeg zou ik ook niet top..als je nog submax traint gaat dat allemaal nog wel, maar als ik zou willen pieken zou dat een moeilijke zijn haha

Terug
Naar boven