AndroidHealthClinic

Johan's Cut Log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.481
Flinke intensiteit op die MP man, je houdt de regel van low volume wel aan zo :P
PR's in de cut, not even once :(
Lekker man, ga zo door!

Haha ik weet het man, als ik een PR of VPR wil zetten blijf ik doordoen tot het lukt.. En soms 5 pogingen dat het niet lukt, en dat vreet energie :o Volgende maand ga ik overstappen op fullbody denk ik ;)
Die PR's kan ik nu ook wel schudden, gaat steeds moeilijker.. Zie toch liever meer PR's op squat, die heb ik al maanden niet gehad :o
Thanks bro, komt goed! :D

Gewicht was gister ochtend 88.6 kg gaat traag, maar toch weer een klein verschil :)

Geef mij wat gewicht g, ik kom niet omhoog.

inb4 meer eten.

Vind je barbell MP eig niet zo fijn ofzo of vanwaar die swiss :P

• #1.483
Ik kan je 8kg puur vet aanbieden G, naturel gegaint met chocomel en pindakaas :cool:

Meer eten, of meer (sap)kuurtjes doen!!

Ik heb de neiging om mn polsen naar achteren te houden met barbell, en mijn polsen zijn nogal blessure gevoelig.
Durf nu zwaarder te gaan vanwege betere stand van polsen. :o Ga barbell wel weer proberen binnenkort..

• #1.484
Training 07-05-14

Deadlift
5x60
3x95
1x110
1x125
0x135 :mad: lift off wou niet lukken
2x125
Block Pull (Nieuw)
3x125
0x130 was helemaal leeg.. :(

Squat
6x40
5x55
3x65
3x65
3x65
3x65
3x65
3x75
1x85
0x95 :(

DB SLDL / superset / DB calfraises
6x30 10x30
6x30 10x30
6x30 10x30

Hanging Knee Raises
10x
10x
10x

Trainingstijd: 90 min.

****, de 135 wou niet lukken. Had verwacht nog wel ff wat block pulls te kunnen doen, maar dat ging ook niet erg lekker. Rug zit nu nog steeds ****ing vol..
Poging gedaan om een PR te zetten op squat, maar die 95 werd niks. Heb nu bij het lichtste gewicht al last van knieën.
De beweging om weer omhoog te komen gaat het meest moeizaam, ga binnenkort naast squat ook pin squat proberen. Ik denk dat lift off daar ook sterker van word.

We zullen het zien! :D

Pin squat is hetzelfde idee als boxsquat? En niet zo gek dat een PR squatten niet lukt na helemaal op te gaan met deadliften.

Goede cut-training brah!
90 minuten crew checkin' in

23krr0y.jpg

• #1.487
Pin squat is hetzelfde idee als boxsquat? En niet zo gek dat een PR squatten niet lukt na helemaal op te gaan met deadliften.

Ja wel hetzelfde idee doordat je de ene beweging meer de focus op legt. Pin squats is uiteindelijk bar op spotters leggen en eronder kruipen en dat omhoog squatten. En misschien later nog wat paused squats doen.

Ja dat klopt wel, ga het binnenkort ook anders aanpakken, deadlift + squat is best pittig..

---------- Toegevoegd om 22:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:50 ----------

Goede cut-training brah!
90 minuten crew checkin' in

23krr0y.jpg

Had zin om te knallen, en zwaarder gaan is ook cardio :D

Haha dat zijn pas de trains for dem gainzzz :cool: in de bulk worden het straks 180min trainingen :roflol:

Hoe gaat de cut, al wat kg's kwijt?

Grappig om te zien dat wij qua krachtstats min of meer gelijk liggen.

• #1.489
Hoe gaat de cut, al wat kg's kwijt?

Grappig om te zien dat wij qua krachtstats min of meer gelijk liggen.

Cut gaat echt traag, ben in een maand rond de 2kg ofzo verloren.. Vroeg of laat toch cardio toevoegen :(

Ja dat viel mij ook al op, bij je squat / DL, maar bench ben jij iets sterker.

weet je precies hoeveel je binnen krijgt?

• #1.492
Training 10-05-14

Bench Press
6x30
6x40
3x55
1x65
1x70
1x75 PR
5x60

Decline DB Bench Press
8x20
6x22,5
6x25 VPR

T-Bar Row Wide Grip
8x55
6x65
6x75
6x80
6x85

Chin Ups Asssisted
x5
x5
x5

Upright Rows
8x30
8x35
6x40

Facepulls with bands
x15
x15
x15

Trainingstijd: 70 min.

Ging wel lekker, eindelijk die 75 BP! :D Voelde dit keer zelfs nog wel goed, scheelt wel door je krachten te sparen in het begin.
Misschien dat de 80 ook nog wel zou lukken, maar vond het zo wel genoeg. :)
Curls had ik geen zin in, vind ik echt geen klote aan om te doen. :o

Je gaat me toch niet inhalen met benchen terwijl je aan het cutten bent he?

• #1.494
Haha reken daar maar niet op, zit niet zo heel veel extra meer in.. :P 1 rep is makkelijker dan een 2e erachter aan te doen.

• #1.495
Training 12-05-14

Swiss Bar Military Press
5x30
5x40
4x50
2x50 belt
1x52,5 belt

BOR
5x60
5x75
5x85
3x95

Close Grip Swissbar Bench Press
5x40
5x55
3x65

Incline Dumbell Bench Press
8x15
6x20
6x25

DB Bench Press
5x25
5x25
4x27,5 – 5e rep fail

Shrugs
10x85
8x100
6x110
6x120 VPR

Trainingstijd: 85 min.

Ging niet super lekker. Had gelijk in het begin al kramp in onderrug, MP ging echt verrotte slecht.
BOR ook niet echt lekker door rug, heb DB ROW niet eens meer gedaan.
Heb er ook lang over gedaan voor zo relatief korte train..

Volgende week misschien toch maar beginnen met fullbody, denk dat het nu ook mijn herstel in de weg zit.
Schouders, triceps en onderrug krijgen het redelijk zwaar te verduren. En dat zijn net de spiergroepen die het zwakste zijn.

Snap wel dat het je herstel in de weg zit man, t*ring wat een presses :eek:
Toch denk ik dat ub/lb, ondanks het meer trainingsdagen zijn, beter voor herstel is dan om de dag fb.
Puur vanwege de extra rust dag.
In principe kun je in de cut een ub/lb schema fixen met 5 oefeningen per training, ik haal borst terug naar 1 oefening en laat de assistance voor armen een beetje varen.
Dan krijg je:
Rug - 2
Borst - 1
Schouders - 1,5
Armen 1

Schouders 1,5 vanwege gemiddelde van iedere schouderkop, mits je iedere kop 1x p/w wil aanspreken.
Alleen weet ik niet of je borst genoeg aangesproken word op deze manier en of het erg is omdat cut.

Just my 2 cents bro ;)
Je zit nu ook op 6 oefeningen dus dat scheelt niet heel veel met wat ik zei :P
Fullbody is sowieso een poging waard, je kunt het altijd blijven switchen :thumbs:

• #1.497
Haha ja man, die dag staat wel echt in het teken van presses :o niet erg, maar triceps/schouders houden dat niet vol.
Je ontziet je UB wel meer met een ub/lb schema, ik kan wel wat aanpassingen doen dat ik uitkom op 5 oefeningen.
Assistance laat ik nu ook wat varen, richt me nu toch liever op compounds. Anders doe ik UB1 2 rug en 1 borst
En UB2 2 borst en 1 rug. En voor de rest wat jij zegt voor schouders en armen.

Vergeet niet dat ik DB row niet heb gedaan, dat was de 7e oefening :p
Ik denk dat ik dan eerst UB/LB wat ga aanpassen, en dan een paar maanden later fullbody doen.

Bedankt voor je uitgebreide feedback bro! :thumb:

Je kunt ook een press vervangen door flyes, misschien verlicht dat je schouders een beetje?

• #1.499
Je kunt ook een press vervangen door flyes, misschien verlicht dat je schouders een beetje?

Dat is ook geen slecht idee, flyes zijn geen zware belasting voor je schouders. Misschien dan op low reps pakken, rond de 6 reps.. Thanks voor het meedenken. ;)

• #1.500
Training 14-05-14

Deadlift
5x60
3x95
1x105
1x115
5x125 VPR
0x135
0x135

Squat
6x40
5x55
5x67,5
3x75
1x85 net geen parallel
1x85 belt
0x95 belt / toch nog te zwaar

Hanging Knee Raises
10x
10x
10x

Trainingstijd: 75 min.

Eindelijk 5x125, alleen techniek was wel slecht. Die 135 moet denk ik wel lukken als ik de volgende keer 1x125 pak.
Squat ging best wel slecht, knieën voelde nogal klote aan. Core heeft zwaar op zn donder gehad, heb nu gewoon buikpijn doordat abs zo verstijfd aanvoelen. :o

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven