AndroidHealthClinic

JohnMB /voeding/foto/wedstrijd/ logboek (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ben ik ook voor. En dan ben je klaar in 45min.

Precies , alleen slopen compounds mij echt hard neem vaak 4 minuten tussen mijn sets met bench DL squatten , dus dat tikt qua tijd ook wel aan :p

Wat volg jij momenteel en wat is je doel?
 
Precies , alleen slopen compounds mij echt hard neem vaak 4 minuten tussen mijn sets met bench DL squatten , dus dat tikt qua tijd ook wel aan :p

Wat volg jij momenteel en wat is je doel?

Momenteel zit ik in de laatste fase van een cutperiode en doe ik 3x per week fullbody. (een ietwat eigen interpretatie van HST-training). Nu op 10,7% en ik ga nog door tot eind februari (doel = 8%). Daarna ga ik terug (clean) bulken en wil ik nooit meer boven 12% uitkomen.

In de bulk zou ik graag 5 dagen p/w trainen (max 50min per training; zat-zon = rust), maar ik ben er nog niet uit hoe... ik wil alle spiergroepen meerdere x per week trainen. Met jouw ervaring heb je wellicht suggesties voor me...?
 
Momenteel zit ik in de laatste fase van een cutperiode en doe ik 3x per week fullbody. (een ietwat eigen interpretatie van HST-training). Nu op 10,7% en ik ga nog door tot eind februari (doel = 8%). Daarna ga ik terug (clean) bulken en wil ik nooit meer boven 12% uitkomen.

In de bulk zou ik graag 5 dagen p/w trainen (max 50min per training; zat-zon = rust), maar ik ben er nog niet uit hoe... ik wil alle spiergroepen meerdere x per week trainen. Met jouw ervaring heb je wellicht suggesties voor me...?

Hey kerel , ziet er goed uit en goede progressie!

Ik doe dit momenteel (nieuw)

dag1
bench 5x5
small bench 5x5
overhead press 5x5

dag2
squat 5x5
deadlift 1x5
barbell rows 5x7-10 / pull-ups

dag 3 rust

Herhaal.

Voelt erg goed op dit moment! :D

Voeding van vandaag:

100gr pepernoten
600 gr havermout
2 peren
200 gr groentemix
6 scoops whey
6 eieren (heel)


Training
speed bench press
6x60
6x80
6x100
6x110
5x120
5x125
5x125
5x125

small bench
5x100
5x110
5x110
5x110

overhead pres (eerste keer(
5x50
5x50
5x50
 
Waarom maar 1 setje deadlift?
 
Die pepernoten nog ergens achter in de kast teruggevonden :D?
 
Waarom maar 1 setje deadlift?

Dit samen met squats same op een dag is een behoorlijke klap op je zenuwstelsel , ook herhaal ik deze training 2-3 x in de week dus kan gevaarlijk zijn qua herstel. ;)

---------- Toegevoegd om 09:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:27 ----------

Die pepernoten nog ergens achter in de kast teruggevonden :D?

Haha :p

Ja mijn broertje en ik moesten ze maar eens een keer opmaken maar er zit 500 kcal in per 100gr echt niet normaal en verzadigd totaal niet dus beetje bij beetje soms !
 
haha ik had niet gelezen dat je dit steeds herhaalt :P
 
Dus je volgt nu een 2-daagse split zonder isolatie werk en zonder wat high rep werk als ik het goed begrijp?

Train je meestal rond deze parameters of heeft dit een specifiek doel?
 
Dus je volgt nu een 2-daagse split zonder isolatie werk en zonder wat high rep werk als ik het goed begrijp?

Train je meestal rond deze parameters of heeft dit een specifiek doel?

Exact!

Ik train op low reps omdat dit het meeste kracht stimuleert (overload daar gelaten) als je kracht ontwikkelt zal het lichaam zich moeten adapteren en dus massa aan moeten zetten om deze overload aan te kunnen.

High reps 12+ zie ik geen meer waarde behalve lokale uithouding's vermogen te vergroten. ;)

Speed squats
5x60
5x100
5x140
5x140
5x140
5x140

Deadlift
5x60
5x100
5x180
( 180 ging makkelijker en smooth ben benieuwd volgende volgende DL sessie of ik over de 200 kan :D )

pull ups neutrale grip
10xbodyweight
10xbodyweight
10xbodyweight

ab wheel
10x
10x
10x

metronooms
10x
10x
10x

FINISH!

dieet

300 gr havermout
6 scoops whey
3 tomaten
300 gr aardappelen
4 sneetjes brood
100 gr kaas
35 gr pindakaas

Morgen rustdag , foamrollen / misschien nog wat abs nog niet zeker. :)

---------- Toegevoegd om 20:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:56 ----------

haha ik had niet gelezen dat je dit steeds herhaalt :P

No problem ;)
 
Sterke lifts heb je John!

Je fysiek en de trainingen liegen er niet om. En je hebt zeker gelijk dat je met kracht winst ook myofibrillaire hypertrofie kan afdwingen. Maar ik heb volgens mij jou vaker zien posten hier en daar en kwam je over als iemand met verstand van zaken.

Kan je dan uitleggen waarom je niet geloofd in sacroplasmatische hypertrofie? Of is het gewoon niet jouw ding en doe je er niks mee?
 
Laatst bewerkt:
Sterke lifts heb je John!

Je fysiek en de trainingen liegen er niet om. En je hebt zeker gelijk dat je met kracht winst ook myofibrillaire hypertrofie kan afdwingen. Maar ik heb volgens mij jou vaker zien posten hier en daar en kwam je over als iemand met verstand van zaken.

Kan je dan uitleggen waarom je niet geloofd in sacroplasmatische hypertrofie? Of is het gewoon niet jouw ding en doe je er niks mee?

Bedankt voor de complimenten,

Simpel gezegd vindt ik dat high reps weinig meerwaarde heeft betreft kracht en massa, het heeft zijn plaats in specifieke gevallen wat daarbuiten valt , wellicht worden mensen soms verblind door het feit dat IFBB's altijd high reps doen , maar zij zouden dezelfde resultaten hebben door bijvoorbeeld alleen tegen een boksbal te slaan. :p

Als beginner kun je weg komen met high reps je wordt sterker en komt massa aan , naarmate je zenuwstelsel erop is aangepast en je waarschijnlijk meer motorunits hebt gerekruteerd zal dit effect van winst snel afnemen.
Ik begrijp het argument nooit betreft high reps , wat is het doel ervan.

Meer bloed in de spieren hoor je ze zeggen maar wat gebeurd er dan met meer bloed , meer voedingstoffen in de spier?
Als dat zo effectief is dan het overload effect moet het wel een extreem effectieve + opnamen / toevoer zijn van voedingsstof of is dit wellicht een methoden om te combineren met insuline, wie weet.
 
Laatst bewerkt:
Hey boys en girls ,

Tijdje niet meer gepost maar train nog steeds en weet dat ik een log heb.
Simpel gezegd weinig echte mijpalen waar ik echt tegen aan zit dus vaak dezelfde trainingen op dit moment met heeeeleee kleine verhogingen , maar ik post volgende week weer de trainingen op updates bij te kunnen houden, maar hier twee fotos van voor mijn bulk en tijdens mijn bulk (nu) van mijn rug , eind resultaat van de bulk zal komen dmv side back front pic :D

2myaety.jpg

w06t0n.jpg


Voeding vandaag:
50 gr cashewnoten
2 appels
4 bruine bammetjes
60 gram stroop
35 gr leverworst
400 gr havermout
2 scoops whey
500 ml melk
300gr rijst
500gr kip
200gr brocoli
 
Jammer van de belichting van de eerste foto, maar ziet er goed uit! Zit zeker wat massa op man!! :)

Voeding is semi-strict, maar is in dit stadium ook nog niet echt noodzakelijk, toch?
 
Jammer van de belichting van de eerste foto, maar ziet er goed uit! Zit zeker wat massa op man!! :)

Voeding is semi-strict, maar is in dit stadium ook nog niet echt noodzakelijk, toch?

Is strict , hou mij aan mijn macro's en micro's ;)
Ja belichting van beide slaan op weinig , lijkt alsof ik geen benen heb.
 
Ik zeg binnekort nieuwe foto's maken dan :D Hoe lang ben je?
 
Ik zeg binnekort nieuwe foto's maken dan :D Hoe lang ben je?

Tussen de 1.85/86 ;)
22 jaar
108 kg

Voeding van vandaag:


Brood - Bruin Brood, 7 snee
Albert Heijn - Cashew Noten (Ongezouten), 50 gram
Jogging (Aldi) - Kaas Jong, 7 plak
Brood - Bruin Brood, 4 snee
Albert Heijn - Leverpastei, 35 g
Albert Heijn - Appelstroop, 60 g
Ah - Basmati Rijst, 300 g
Albert Heijn - Kipfilet Voordeelpak, 500 gram

Rustdagje + full body foamrollen. :D
 
  • Like
Waarderingen: FTIO
Damn,

Ben behoorlijk bulky aan het worden , deze cut wordt zo heelijk :D

Rustig dag vandaag + foamrollen!

Voeding:


Your Food Diary For: Monday, February 24, 2014
Aldi - Moser Roth (Correct) - Finest Dark Chocolate 85% Cocoa, 50 g (1bar)
Algemeen (Alle Soorten) - Peer, 100 g
Ah - Appel (Royal Gala), 1 appel
Albert Heijn - Leverpastei, 35 g
Brood - Bruin Brood, 4 snee
Quaker - Havermout, 200 gram
Ah - Halfvolle Melk, 400 g
Xxl Nutrition - Whey Delicious, 2 Scoops
Albert Heijn - Kipfilet Voordeelpak, 200 gram
Albert Heijn - Pasta - Penne, 250 gram
La Luce - Sauce Piccante, 100 g
 
Je voeding is gewoon IIFYM of hoe moet ik het zien?

Goed fysiek, in btw.
 
Je voeding is gewoon IIFYM of hoe moet ik het zien?

Goed fysiek, in btw.
Bedankt voor het compliment :D
Yea IIFYM , keuzes worden wel gemaakt aan de hand van mijn micro behoeftes van die dag.

---------- Toegevoegd om 08:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:34 ----------


cool welkom!
 
Back
Naar boven